Uncategorized

رواية في بيتنا مصيبة الجزء الثاني الحلقة الخامسة والعشرون 25 والأخيرة بقلم ماسة

                  رواية في بيتنا مصيبة الجزء الثاني الحلقة الخامسة والعشرون 25 والأخيرة بقلم ماسة

رواية في بيتنا مصيبة الجزء الثاني الحلقة الخامسة والعشرون 25 والأخيرة بقلم ماسة

رواية في بيتنا مصيبة الجزء الثاني الحلقة الخامسة والعشرون 25 والأخيرة بقلم ماسة

بعد مرور أربع سنوات
هبه بغيظ:مليش دعوة ياأحمد أنا عاوزه أنزل الشغل
أحمد بغضب:قلتلك مفيش شغل واقفلي الموضوع ده ياهبه عشان متغباش عليكي كفايه اللي عملتيه
هبه بضيق:عملت ايه يعني كل ماأحضر معاك إجتماع ألاقي العملا بيتسهوكوا عليك عاوزني أعمل إيه أقولهم برافو عليكوا
أحمد بغضب:لا تحرجيني وتقلي مني أدام الناس عادي مفيش مشكله صح
ولا ناسيه اللي عملتيه
فلاش باك
أحمد:تمام ياجماعه نمضي الصفقه إحنا كده إتفقنا ع كل البنود
نور:تمام ياأحمد باشا
ثم وضعت يدها ع يديه وقالت:بجد انت trés gentié يابخت اللي هتتجوزك
هبه بغضب:نعععععم يختي ماتطلبي ايده بالمره
نور:ايه ده انتي ازاي تكلميني كده
هبه بغيظ وهي تنظر لأحمد الذي ينظر لها بغضب:عشان أنا المدام ياعنيا
نور باشمئزاز:مستحيل ذوقك فظيع ياأحمد باشا
هبه بغضب:ماله ذوقه بقا إن شاء الله
ولا انتي كنتي عوزاه فاضي عشان ترمي نفسك عليه
نور:أوه نوو مستحيل إنتي بيئه أوي سوري ياأحمد باشا مش هنقدر نكمل الصفقه بالمنظر ده
هبه:مع السلامه يختي واقفلي الباب وراكي
خرجت نور سريعا من غرفة الاجتماع وخلفها الموظفين جميعا
هبه بغيظ:إنت ساكت ليه قاعد تتفرج وخلاص
أحمد بغضب:إمشششي من أدامي دلوقت ياهبه عشان لو قعدتي دقيقه هرتكب جريمه
برررررره
ركضت هبه سريعا لخارج الشركه بأكملها
باااااك
أحمد:انتي واخده بالك انك بوظتيلي أربع صفقات بسبب غيرتك دي وف الأخر تقولي أسفه ومش هتتكرر وتيجي تحرجيني وتخليني ف نص هدومي أدام العملا
هبه بدموع:بغير عليك مش بطيق حد يبص عليك حتي بس دول عينهم منك وعاوزين يتدلعوا عليك ومش بيتكسفوا انهم بيعملوا كده أدامي
أحمد:شفتيني بتجاوب معاهم بالعكس كل كلامي معاهم ف حدود الشغل وبس
وبعدين المفروض تبقي واثقه ف نفسك أكتر من كده وواثقه ف حبي ليكي
هبه:خلاص حقك عليا أخر مره
أحمد:كل مره بتقولي كده
هبه:وحياتك أخر مره ولو ملتزمتش بالوعد إعمل اللي انت عاوزه
أحمد:ماشي ياهبه أخر مره بس قسما بربي لو أحرجتيني زي مابتعملي لتكوني خارجه من الشركه ع بيت باباكي عشان لو رجعتي ع هنا هقتلك
هبه بمرح وهي تحتضنه: مش ههون عليك
ده أنا الحب وغمزتله
ابتسم أحمد وقال:والله بتثبتيني كده يعني
هبه:ههههه حاجه زي كده
أحمد:ماشي ياهبه إلبسي ويلا
بس خلي بالك النهارده إجتماعنا مع كارلا بتاع شركة MASA الفرنسيه
يعني لو ضيعتي عليا الصفقه دي هضيع عمرك
أنا عرفتك أهوو هتبوظي الدنيا يبقي بلاش تحضري سمعاني
هبه:لا لا همسك نفسي والله
أحمد:بصي كل ماتتعصبي عدي من 1ل100
لحد ماتهدي
هبه:حاضر حاضر يلا بقا
وبالفعل ارتدوا ملابسهم وانطلقوا للشركه
جاء وقت الاجتماع
دخلت كارلا وهي ترتدي بلوزه زرقاء ضيقة مفتوح أزرارها لمقدمة صدرها
وتحتها جيب سوداء قصيرة جدا
ومصففه شعرها الأصفر بحرفيه عاليه
جلست ووضعت قدم ع أخري أمام هبه التي شهقت عندما وجدت جسدها الابيض يخرج من ملابسها وكأنها لاترتدي ملابس
نظرت لأحمد بغيظ وجزت ع أسنانها
نظر لها أحمد بتحذير ونظر ناحية الباب
بمعني لو لم تستطيعي الصبر إذهبي للخارج
جلست هبه تنظر لجسد كارلا وهي تعد ف سرها
1’2’3’4’5’6’7’8’9′—–
أحمد وهو يكبت ضحكته عليها وبهمس:وطي صوتك وانتي بتعدي مش عارف أركز
نظرت له هبه بغيظ وأكملت عد
بعد مده انتهي الاجتماع
وقفت كارلا واقتربت من أحمد لتقبله
ابتعد أحمد سريعا وقال: سوري لا أسلم ع النساء
كارلا:أوك لا تبالي
كانت هبه ستنفجر بالفعل ولكن منعت نفسها من إفساد صفقته
انتهت الصفقه وانصرفت كارلا وبقية العملاء
هبه بانفجار:شفت السافله اللي كانت–
قاطعها أحمد بقبله قويه واحتضنها بحب
أحمد:محدش يملي عيوني غيرك انتي ياروحي
هبه:بس شفت كانت عاو
قاطعها أحمد مره أخري بقبله هادئه وقال:بعشقك
هبه:أحمد بقا
أحمد:عيونه
هبه:بغير عليك
أحمد:وأنا مش شايف غيرك
ابتسمت هبه وقالت:طيب يلا نكمل شغل بقا
أحمد:يلا بينا
دخلت هبه معه مكتبه
أحمد:ع مكتبك يامدام
هبه:تؤؤؤ ع قلبك ياحبيبي
أحمد:يلا يابت من هنا مش هعرف أشتغل
هبه:مليش فيه
أحمد بخبث وهو يقترب منها:ماااشي انتي اللي بتجبيه لنفسك
تعالي بقا
ركضت هبه سريعا من أمامه
ركض خلفها حتي جذبها من خصرها وقال:أنا مش قلتلك ميت مره ماتجريش ياجزمه انتي عشان اللي ف بطنك
هبه بمرح:والله بنسي اني حامل أصلا
أحمد:ياسلام ماهو مش معني اني وافقت انك تنزلي معايا الشغل انك تهملي ف نفسك
أنا أهم حاجه عندي صحتك وصحة البيبي ومش عاوز حاجه تانيه بعد كده
هبه:متخافش ياروحي والله بحافظ ع نفسي
أحمد:عملتي ايه عند الدكتوره إمبارح مش راضيه تقوليلي يعني لحد دلوقت
هبه:توعدني تخليني أفضل شغاله معاك
أحمد:ليه الشغل خطر ع الحمل ولا ايه
هبه:لا لا خالص والله ده انا فله بس بسسس
أحمد:ماتخلصي انطقي
هبه:أنا حامل ف توأم
أحمد بفرحه:بجددد
هبه:إممم وبنتين كمان
أحمد بسعاده كبيره:الله أكبر ده أحلي خبر ف حياتي
ومش عاوزه تقوليلي ليه بقا
هبه:خايفه تقعدني م الشغل
أحمد بجديه:ماهو ده اللي هيحصل فعلا
هبه بضيق:ليه بقا
أحمد:عشان وانتي حامل ف ميدو وعُدي كنتي ضايعه
مابالك بقا اتنين وانتي ضعيفه ولابتاكلي ولا بتشربي
هضحي بيكوا يعني عشان تيجي الشغل
هبه:والله انا كويسه ياأحمد عشان خاطري خليني أشتغل معاك
أحمد:لا ياروحي ماأوعدكيش يلا بينا
هبه:ع فين
أحمد:ع البيت
هبه:والشغل
أحمد:ينحرق الشغل انتي عندي أهم من أي حاجه
هبه وهي تحتضنه:بحبك أوي ياأحمد
أحمد:وأنا بعشقك ياقلب أحمد
         ————
تمت بحمد الله

اترك رد

error: Content is protected !!