Uncategorized

رواية ملاك الفارس الفصل الحادي عشر 11 بقلم مريم حسني

        رواية ملاك الفارس الفصل الحادي عشر 11 بقلم مريم حسني

رواية ملاك الفارس الفصل الحادي عشر 11 بقلم مريم حسني

رواية ملاك الفارس الفصل الحادي عشر 11 بقلم مريم حسني

ياسمين كانت واقفه علي جنب عمر راح يجيب حاجه يشربوها 
فريد بص لقي بنت زي القمر بشعر بني طويل لحد وسطها وبشرتها بيضه وعيون عسلي حزينه لبسه فستان ابيض عليه ورد ازرق عجبه جدا شكها واخد باله من انها حزينه باشكل ده قرب منها 
فريد بابتسامة فريد 
ياسمين بتوتر ها 
فريد اسمي فريد وحضرتك
ياسمين بصتله بوتر وبصت علي عمر ملقتهوش ااا ياسمين 
فريد بابتسامة عريضة اكيد 
ياسمين هو في حاجه حضرتك 
فريد  ابدا بس لقيتك واقفه لوحدك وبصراحة عنيكي شديتني رغم جمالها لكنها حزينه جدا (العب عمر لو شافك هيعمل منك بتاتس محمره????)
ياسمين بلعت ريقها بخوف طب طب عن اذنك انا هروح هناك 
فريد مالك متوتره كده ليه هو في حاجه هو يمكن طلب رخم شويه ممكن رقم تليفونك
ياسمين بصتله بحيره مش معايا تليفون
فريد اممممم طيب واضح اني وجودي مضايقك انا استاذن
ياسمين باعتذر مش قصدي ارخم بس حقيقي مش معايا تليفون اسفه 
فريد ابتسم ولا يهمك يا قمر
ياسمين انا اسمي ياسمين
فريد ضحك ده ميمنعش انك قمر 
ياسمين ابتسمت بخجل
عمر بغضب ياسمين بتعملي ايه عندك 
ياسمين بخوف مفيش كنت مستنياك 
عمر مسكها من دراعها جامد طب امشي قدامي حسابك معايا بعدين مش دلوقتي عشان الناس 
فريد في ايه حضرتك براحه مش كده يعني حضرتك ماسكها كده ليه 
عمر زقه في كتفه وانت مال اهلك
فريد بغضب في يا استاذ انا بكلمك باحترام متتكلم كويس 
عمر زقه تاني وانت هتعملني اتكلم ازاي يا روح امك 
فريد لسه هيضربه
ياسمين بدموع من فضلكوا كفايه لو سمحت 
فريد سكت وبصلها ماشي عشان خاطرك يا انسه ياسمين عن اذنك ومشي 
عمر بغضب مين ده وتعرفيه منين 
…………
فارس بصدمة انتي قولتي ايه 
ملك بصتله بتعت عندي كانسر 
فارس بتوتر ملك انتي بتقولي كده عشان منتخنقش صح 
ملك لا 
فارس بخوف حقيقي من امتي 
ملك ٤ شهور في المخ 
فارس ملك انا مش فاهم منك حاجه تعالي هروحك وافهم منك يلا وخروجوا بره وهيمشي ملك سمعت صوت واحده
نادين بسعاه happy birthday يا سلاكه
ملك بصت بعت ماما واغمي عليها
فارس اخدها في حضنه  بخوف ملك ملك حبيبتي مالك ملك ردي عليا 
ياسمين بعياط ملك مالها يا فارس 
فارس مش عارف انا هاخدها المستشفى
المعازيم قعدوا يبصوا لبعض ويتوشوشوا مين السر دي وملك اغمي عليها ليه 
نادين بزعل مصتنع ايه ده ايه اللي حصل لبنتي هي ملك مالها 
شكري اهدي يا نادين وتعالي ندخل جوه وفارس هيبقي يطمنا عليها وبصل للمعازيم انا بعتزر جدر بس الحفله انتهت 
…….
في المستشفى
الدكتور فارس باشا الانسه اللي جوه عندها ورم في المخ 
فارس عارف 
الدكتور وواضح انها كانت بتاخد مسكن وانها بقلها فتره ماخدتوش عشان كده تعبت 
فارس بس انا جيبتلها مسكن النهارده 
الدكتور ممكن مش قوي زي اللي هي بتاخده عموما انا انصح حضرتك بانها تتعالج احسن من المسكنات دي او عمليه عل حسب الدكتور اللي هي بتابع معه 
فارس ان شاءالله هي ممكن تخرج امتي 
الدكتور بكره ان شاءالله عن اذنك 
……………
عمر بغضب وماسك ياسمين من شعرها مين اللي انتي كنتي واقفه معه ده انطقي 
ياسمين بعياط اه والله ماعرفه يا عمر سيبني انا تعبانه حرام عليك 
عمر هزها من شعرها بعنف وضربها بالقلم كان بيكلمك ليه انطقي 
ياسمين والنبي يا عمر سيبني اه والله معرف هو جيه يكلمني انا معملتش حاجه 
عمر سحبها من شعرها لحد الاوضن ورمها علي الارض ماشي يا ياسمين ومش هتخرجي من الاوضه دي الا لما انا اقرر ومفيش اكل وقفل الباب عليها ومشي
…………..
فارس دخل لملك الاوضه وبصلها بحزن عامله ايه يا ملاكي 
ملك احسن الحمد لله 
فارس قعد جنبها عل السرير واخدها في حضنه مش ناويه تحكيلي ايه الللي بيحصل بقي يا ملك 
ملك فارس انا تعبانه ومش قارده اتكلم دلوقتي من فضلك 
فارس خلاص يا ملك مش هضغط عليكي انتي هتباتي في المستشفى النهاردة وبكره نمشي ان شاءالله
ملك ماشي 
فارس رفع وشها بايده ملك انا بحبك ومال عليها وباسها برقه
ملك بعدت عنه بدموع ياريتني لا شوفتك ولا دخلت حايتكوا تاني اخرج بره يا فارس انا عاوزه انام ولفت وشها الناحيه التانيه
فارس بصلها بحزن حاضر انا هسيبلك الفون هنا عشان لو عوزاني انا هشوف اي اوضه انام فيها وباس دماغها وخرج ملك قعدت تعيط وشغلت اغنية كانت حاسه انها بتوصفها
وفي ليالي عذابي معاك
انا مش لاحق اداوي جروح
والايام بتفوت وتروح
وافضل اعيشها حلاوة روح
جوه فـ قلبي مليون اه
وفـ ليالي عذابي معاك
كنت بكلم نفسي واقول
دايما وانا في مرار على طول
امتى هلاقي الحال معدول
زي بقية خلق الله
لياليك يا حرام يا حرام ع الليالي
كنت فين يا غرام كنت فين وانا قلبي خالي
وفـ ليالي عذابي معاك
انا كان عقلي خلاص هيطير
كله كلام ملوش تأثير
كنت بثبت قلب كبير
من غير ما اسأل كل ده ليه
وفـ ليالي عذابي معاك
كنت بعاند في الايام
كنت انا بسهر وانت تنام
واللي يشوفني يقول يا حرام
حتى الصبر صعبت عليه
لياليك يا حرام يا حرام ع الليالي
كنت فين يا غرام كنت فين وانا قلبي خالي
 قعدت تعيط لحد مانامت 
………..
تاني يوم ملك صحيت لقت باب الاوضه بيتفتح افتكرته فارس بس لقتها نادين 
ملك بغضب انتي ايه اللي جابك هنا اطلعي بره 
نادين كدن يا ملوكه بتطردي مامي 
ملك بعصبية مامي ايه وزفت ايه بره بقولك مامي قال ده انا مبكرهش في حياتي قد انتي والحيوان اللي اسمه شكري برره 
فارس دخل عل صوت زعيق ملك 
فارس في ايه يا ملك
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد