Uncategorized

رواية ذئاب لا ترحم الفصل التاسع 9 بقلم إسراء أشرف

      رواية ذئاب لا ترحم الفصل التاسع 9 بقلم إسراء أشرف

رواية ذئاب لا ترحم الفصل التاسع 9 بقلم إسراء أشرف

رواية ذئاب لا ترحم الفصل التاسع 9 بقلم إسراء أشرف

_كانت حياة تجلس في مكتب صالح 
-صالح: يا0بنتي أنتِ كدا في خطر وكمان ياسر أنا بفضل تبعدي عن التحقيق دا 
-حياة: استحالة هفضل أدافع عن وطني وأحارب لأخر نفس والعصابة دي من أكبرهم لأصغرهم هقضي عليهم إن شاء الله 
-صالح: عنيدة يا حياة عشان كدا بعتبرك بنتي لأنك بتفكريني بنفسي وأنا شباب كنت مكافح كان نفسي زوجتي تخلف بس حكمة ربنا وماتت وسابتني 
-حياة: أنا موجودة وبجد أنت أحسن أب 
-صالح: تعيشي يا بنتي 
-حياة: رن هاتفها طيب بعد أذنك أنا ثم خرجت وردت علي المتصل السلام عليكم
-ياسر: أنزلي يا حياة أنا تحت 
-حياة: أطلع أستاذ صالح عايز يشوفك 
-ياسر: تمام ياحبيبتى أنا طالع أهو 
_صعد ياسر واتجه نحو مكتب حياة 
-حياة: ياسر مالك حاسة أنك خايف 
-ياسر: أقترب منها وقام باحتضانها الحمد لله أنك بخير 
-حياة: ياسر دا مكان شغل أعقل حد يدخل 
-ياسر: أسف بس غصب عني من ساعة ما كلمتيني وأنا حاسس أني هموت من الرعب عليكي 
-حياة: متقلقش أنا هيرو مش أي حد يلا مستر صالح عايز يقابلك 
-ياسر: تمام يا هيرو 
_داخل مكتب صالح 
-ياسر: سمعت أنك عايز تقابلني 
-صالح: أولاً مبروك علي جوازك من حياة أنت أخدت كنز ولازم تحافظ عليه حياة مش بس صحفية شاطرة دي بنتي 
-ياسر: حياة في عيني بس بما أنها بنتك وصيها هي عليا 
-حياة: نظرت له بعصبية بقا كدا ماشي 
-صالح: شكلة جواز عن حب 
-ياسر: نظر لحياة بحب دي حقيقة 
-صالح: ربنا يسعدكم وتجيبولنا نونة صغير عن قريب 
-حياة: خجلت بشدة قائله أنا بقول نتكلم في القضية عشان نلحق الغداء مع ماما 
-ياسر: تمام أنا قبضت علي مجموعة انهارده تبع عصابة الأسلحة ومعاه كام سلاح بدون ترخيص طبعاً مش عايزين يقولوا ولا كلمة بس هفضل وراهم
-صالح: بس لازم تكون حذر أنت وحياة في خطر 
-ياسر: متقلقش حياة أنا معين حراسة خاصة ليها وأنا متقلقش عليا وخير إن شاء الله 
-صالح: ربنا يقويكم يا بني 
-ياسر: يارب أستأذن أنا ثم نظر لحياة قائلاً يلا 
-حياة: تمام هجيب شنطتي وحاجتي 
_طلب ياسر من الحرس أن تركب السيارة وتسير خلفهم وأخذ حياة بجانبه في السيارة الخاصة به 
-ياسر: مالك يا حياة
-حياة: أبداً بس بفكر شوية في اللي جاي 
-ياسر: متقلقيش خير إن شاء الله 
_عندما دخلت حياة الفيلا وجدت سارة تتجه نحوها 
-سارة: يويو وحشتيني
-حياة: حملتها قائله أنتِ أكتر ياسرسور وحشتيني جداً 
-هالة: سارة بس يا وحشة اللي وحشتك 
-حياة: مين قال كدا بس لو مش بحب أم سارة مش هحب سارة 
-هالة: جواب مقنع تعالي في حضني 
-فريدة: أنا زعلانة يعني مش شايفة ماما عشان لقيتي سارة 
-حياة: هو أنا أقدر دا أنتِ اللي ساكنة في الحتة الشمال 
-فريدة: بحبك ألف مرة 
-حياة: بحبك مليون مرة 
-ياسر:سلم علي والدته وهالة والله أنا هيحصلي حاجة منكم حياة بتوزع حب علي الكل إلا أنا
-حياة: هطلع أخد شاور بدل ما أقتل حد وأجيلكم 
-ياسر: وأنا هخلص كام حاجة في المكتب قبل معاد الغداء 
_صعدت حياة غرفتها أخذت شاور ثم جلست علي السرير وأمسكت بدفتر وقلم وكتبت 
⭐من اللحظة الأولي التي رأتك فيها عيني عشقتك وأنجذبت نحوك ولكن رغم قربنا لم أستطع أن أبحوح لك بما يحملة قلبي أنا بشكر الظروف اللي جمعتني بيك بجد شكراً لأنك حبيبي وستظل مالك فؤادي لأخر نفس في حياتي أنت لا تعلم كيف أحبك لكن عندما تأتي الفرصة سأبوح لك بأنك حبيبي وعشقي الذي يستحيل أن أضيعة ذات يوم بحبك بجنون يامالك روحي وقلبي فقلبي ينبض باسمك وحدك ولا أحد سواك ياسر وبس حبيبتك حياة 
-ياسر: دخل الغرفة دون سابق انذار 
-حياة: خضتني يا بني آدم أنت 
-ياسر: أسف بس ماما عيزاكي تحت 
-حياة: أخفت الدفتر أسفل الوسادة ثم نزلت 
-وبعد نصف ساعة صعدت مرة أخري إلي الغرفة وأخذت الدفتر لتضعة في الدولاب وكانت تغني 
أنا بسأل النجوم كل ليلة عليك وبكتب كل يوم غنوة شوق بتناديك وبحلفك تجيني ياحبيبي وتناديني وساعتها هتلاقيني في لحظة بين أيديك والله صوتك حلو يا حياة 
-ياسر: كان يأخذ شاور ولم يأخذ معه ملابس فخرج بالمنشفة 
-حياة: عندما رأته أغمضت عينها قائله أنت أزاي تخرج كدا ها وقامت لتخرج 
-ياسر: أمسكها من يدها قائلاً علي فين ثم جذبها نحوه علي فكرة دي أوضتي من الأساس وبعدين مش قولت طول ما هالة هنا هنكون عادي وفي أوضة واحدة 
-حياة: نسيت طيب وسع عايزة أخرج 
-ياسر: أقترب منها قائلاً دا بعدك يا حياتي وبعدين كنتي بتغني صح سمعيني كدا تاني  
-حياة: لا مش هغني وسع بقا وسيب ايدي 
-ياسر: لو مغنتيش براحتك متلوميش غير نفسك 
-حياة: شعرت أنها مجبرة طيب خلاص هغني 
-ياسر: شاطرة سمعيني 
-حياة: أنا بسأل النجوم كل ليلة عليك وبكتب كل يوم غنوة شوق بتناديك وبحلفك تجيني ياحبيبي وتناديني وساعتها هتلاقيني في لحظة بين أيديك
-ياسر: صوتك حلو طيب ما أنا هنا أهو وبناديلك مش بين أيديا ليه أنا أسعد واحد في الكون متجوز صحفية مشهورة ومغنية صوتها حلو لا وكمان شاعرة
-حياة: شاعرة لا خالص 
-ياسر: بجد طيب يبقا أنا بقا اللي كاتب من اللحظة الأولي التي…..إلي آخر الرسالة 
-حياة: أنت بتمسك حاجة مش بتعتك ليه 
-ياسر: أزاي بقا دا كل حاجة ملكي بس أنتِ مش عايزة تعترفي وخلاص عرفت يا حبيبتي
-حياة: طيب عرفت وسع بقا بلاش رخامة 
-ياسر: أقترب منها وقبل خدودها 
-حياة: شعرت بخجل شديد من قرب ياسر بهذا الحد وهو شبه عاري 
-ياسر: ياربي عليكي وأنتِ شبه الطماطم كدا قمر يا ناس
-حياة: نظرت في الأرض قائله ياسر بلاش رخامة والله مش قادرة أتكلم 
-ياسر: أنا عملت حاجة يا بنتي ثم أقترب ليقبلها مرة أخرى 
_دخلت هالة فجأة الغرفة دون سابق انذار خجلت مما فعلت عندما رأت ياسر وحياة بهذا الوضع فأردفت قائله أنا أسفة جداً بس كنت جايه أقولكم الغداء جاهز 
-حياة: أبتعدت عندما دخلت هالة قائله حبيبتي مفيش داعي للأسف وحدثت نفسها بصوت منخفض دا أنتِ أنقذتيني اللهم لك الحمد 
-ياسر: عارفة لو متسلطة عليا مكنتيش هتيجي دلوقتي أبو شكلك يا شيخة
-هالة: طيب أنا عملت ايه هو كنت أعرف أنك عايش اللحظة 
-ياسر: غوري يا هالة من وشي غوري 
-حياة: أستني يا هالة خديني في ايدك يا قلبي وظلت تضحك 
-ياسر: لا استني هلبس وننزل سوى 
-حياة: والله أبداً أنا رجلي علي رجل هالة ونزلت مع هالة بالفعل
-ياسر: ماشي ياحياة هيجيلك يوم وابقي شوفي بقا مين هينقذك من ايدي 
_بعد الغداء جلست حياة مع هالة وسارة وتحدثا سوياً في حديقة الفيلا 
-ياسر: اتجه نحوهم ومعه والدته 
-حياة: أنا عملاكم مفاجأة بقا إنما ايه دقايق وهرجع ثم اتجهت نحو المطبخ داخل الفيلا 
-ياسر: طيب هجيب حاجة وأرجع ثم اتجه نحو حياة في المطبخ 
-هالة: ظلت تضحك علي منظر ياسر ابنك واقع علي الآخر يا ماما 
-فريدة: ربنا يسعدهم يا بنتي 
-هالة: يارب 
_أما داخل الفيلا 
-ياسر: وجد حياة تقف في المطبخ تدندن كعادتها وقف خلفها ثم أحتضنها بشدة 
-حياة: ياسر وبعدين معاك أنت غريب أوي انهارده
-ياسر: بحبك أوي يا حياة وبعدين هو حرام أكون رومانسي مع زوجتي حبيبتي وأم أولادي مستقبلا 
-حياة: لا طبعاً مش حرام بس راعي أني خجولة وبتكسف ووسع بقا عشان الكيكة الحلوة دي لازم الكل يقول رأيه فيها 
-ياسر: طيب عايز أدوق أول واحد ومن ايدك 
-حياة: بس كدا من عنيا أحلي حته هتروح علي فين وأمسكت بقطعة من الكيكة
-ياسر: فتح فمة وتذوق الكيكة ثم أردف قائلاً حلوة أوي يا حياتي 
-حياة: تسلم يا حبيبي 
-ياسر: عيدي كدا قولتي ايه 
-حياة: مش بعيد كلامي مرتين بس خليها عليا قولت حبيبي 
-ياسر: طيب عشان أول كلمة حلوة تقوليها أجهزي بكرا الصبح هنسافر الصعيد نزور أهلك في المقابر وكمان نقعد أسبوع هناك عند عمك ايه رأيك 
-حياة: بجد تسلملي يارب طيب يلا بقا نروح ناكل الكيكة مع ماما وهالة
_خرجت حياة بالفعل هي وياسر إلي الحديقة 
-هالة: ايه الوقت خدكم أوي 
-حياة: أصلها مش أي كيكة دي كيكة حياة مفيش منها اتنين ثم وزعت عليهم الكيكة 
-فريدة: بجد تسلم ايدك يا حبيبتي
-حياة: تسلمي يا ماما 
-ياسر: متجوز الشيف حسن يا ناس 
-حياة: تسلم 
_صباح يوم جديد 
-حياة: أستيقظت وجدت ياسر بجانبها وينظر لها بحب صباح الخير
-ياسر: صباح الفل والياسمين علي عيون أحلي حياة
-حياة: أعتدلت قائله هقوم أخد شاور وألبس بسرعة أنا جهزت الشنط امبارح
-ياسر: تمام هاخد الشنط واستناكي تحت بسرعة 
-حياة: دقايق وتلاقيني عندك 
_داخل غرفة الطعام
-فريدة: لازم السفر دا يا بني 
-ياسر: والله ياماما غصب عني شغل مهم جداً وبالمرة حياة تزور أهلها الله يرحمهم وتشوف عمها 
-فريدة: قلبي مش مرتاح للسفر دا بس هقول ايه تروحوا وترجعوا بالسلامة 
-حياة: جهزت ونزلت صباح الخير ياماما 
-فريدة: صباح الورد ياحبيبتي 
-ياسر: جاهزة 
-حياة: اه يلا 
-فريدة: هتوحشوني طمنوني عليكم يوم بيوم 
-هالة:ربنا يحفظكم 
-حياة:يارب تسلموا مش هنتأخر عليكم إن شاء الله 
_وبالفعل أنطلق ياسر وحياة بالسيارة وحدهم إلي قنا وترك الحراسة في الفيلا خوفاً علي أمة
يتبع…..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!