Uncategorized

رواية أخذتها بذنب أبيها الفصل العاشر 10 والأخير بقلم مريم حسن

        رواية أخذتها بذنب أبيها الفصل العاشر 10 بقلم مريم حسن

رواية أخذتها بذنب أبيها الفصل العاشر 10 بقلم مريم حسن

رواية أخذتها بذنب أبيها الفصل العاشر 10 والأخير بقلم مريم حسن

سارا بتروح بيت مراد و حوا 
حوا… انتي ايه اللي جابك
سارا… اسمعيني 
حوا…. ادخلي 
بتدخل سارا و بتقعد 
سارا… انا عارفة اني السبب في اللي بيحصل ده انا همشي من مصر خالص عشان حياتكوا متتخربش بسببي 
حوا… لا متمشيش انتي اقعدي في مصر 
سارا… لا 
حوا بتبص للطفل اللي عمره يومين… الطفل ملوش ذنب لازم يتربى جنب ابوه 
سارا… بس انا كده
حوا… مبسش ده طفل و انا عمري ما اخرب حياة طفل على سبيل سعادتي 
الباب بيتفتح و بيدخل مراد 
مراد… سارا 
و بيبص بيلاقي طفل و بيعرف انه ابنه 
مراد… انتي ولدتي 
سارا… اه 
حوا بتبص على مراد بحزن و بتفتكر انا كانت عند الدكتورة الصبح
فلاش باك
حوا… خير يا دكتور حضرتك كلمتيني ليه
الدكتورة… لما جيتي تعملي الفحص الشامل بتاع كل سنة حضرتك نسيتي تاخدي النتيجة و هي بقالها شهر و نص طالعة تقريبًا 
حوا… هو في حاجة 
الدكتورة… للاسف يا مدام حوا التحليل كشفت انك مبتخلفيش 
بااااك 
مراد بيشيل الطفل و بيحضنه 
مراد… سيبيه معايا النهاردة 
سارا… حاضر 
بتمشي سارا 
مراد… مالك 
حوا… مفيش 
مراد مسك ايدها… في ايه قولي ايه اللي حصل 
حوا بدموع… انا عايزة اطلق 
مراد بصدمة.. ايه 
حوا.. ايوا عايزة اطلق 
مراد… يا حوا انا ندمان يا حوا سامحيني انا لا يمكن اسيبك يا حوا 
حوا… مش كده 
مراد.. اومال 
حوا… انا انا مبخلفش 
مراد… ايه
حوا…. انا كنت ناوية اسامحك على الي حصل لاني تعبت و مفيش حاجة هتتغير و لما قررت عرفت اني مبخلفش 
مراد… و ايه يعني
حوا… هو ايه اللي ايه يعني 
مراد.. يا ستي انا مش عايز اطفال كفاية سليم 
حوا… مش هتتجوز عليا 
مراد .. ممكن
حوا بتضربه في كتفه… عشان اموتك 
مراد بخوف مصطنع.. الحقوني
بعد اربع شهور 
كان يوم ولادة اسراء 
اسراء… حازم لو حصلي حاجة خلي بالك من بنتي ارجوك 
حازم… مش هيحصلك حاجة بعد الشر عليكي 
بعد سعات 
طلعت الممرضة بالبنت و حازم شالها و كبر في ودانها 
فهد.. مبروك يا حازم
حوا… وريني البت دي حبيبة عمتو 
و بتشيلها 
حوا… تعرفي اني بحبك اوي 
و بتبوسها في راسها 
بيطلع الدكتور 
حازم بلهفة.. اسراء اسراء كويسة 
الدكتور بحزن… للاسف الام مستحملتش آلم الولادة البقاء لله شدوا حيلكوا 
حازم… انت كداب انت بتكذب صح اسراء جوا و هتطلع دلوقتي اسراء يا اسراء اسراء اخرجي عشان خطري و حياتي عندي يا اسراء 
بيفتح الباب و بيدخل جوا بيلاقوهم بيغطوها بيشيل الغطا من على راسها 
حازم… اسراء اسراء ابوس ايدك قومي عشان خطري يا اسراء اسراء اسرااااااااااء
بعد  ثمانية عشر سنوات و نصف
قمر ابنة فهد الصغرة و عمرها خمسة عشر اعوام… عمر عمر حلو ده 
عمر… حلو يا قمورتي
كارما … ميرسي 
عمر… بس ده ميتلبسش برا البيت فاهمة 
كارما… فاهمة 
ابنة حازم حياة…شااااااااادي
شادي ابن فهد الاكبر و عمره ثمان عشر اعوام يصغر حياة بأسبوع واحد و يحبها 
شادي بيستخبى ورا فهد… خليني منها يابا دي مجنونة
فهد بهمس… ده انا خايف منها اتنيل 
حياة… انا عايزة اعرف بترمي النوت اللي  عمار جابها ليه
شادي… و انتي كنتي عايزاني اشوفه بيسبلك و تاخدي هديته 
فهد…. جدا يلا 
حياة بغيظ… يا عموووو 
فهد… انت قليل الادب و متربتش
بيجي احمد ابن فهد الوسطاني و عمره سابعة عشر سنة
احمد بهدوء.. هدي نفسك يا شادي عندي بنت انما ايه 
شادي… حلوة
حياة.. صبرني يا رب 
عند مراد و حوا 
الدكتور… مبروك المدام حامل 
حوا… ايه بجد
الدكتور… ايوا
مراد بيقوم يحضن حوا بحب 
ليله… واخد بالك من شادي بيعمل ايه 
فهد… ابنك بيحبها 
ليله… و احمد اللي بيحللهم مشاكلهم 
فهد.. احمد ده في ملكوت تاني 
بتيجي كارما 
فهد… حبيبة بابا 
كارما بتبوسه في خده و بتقعد على رجله 
كارما…. فهود القمر 
فهد… عايزة ايه 
كارما ببراءة مصطنعة… انا خالص 
فهد… هاتي اللي عندك
كارما… ممكن اطلع اتمشى برا انا و حياة برا 
فهد… خدوا عمر و شادي و احمد 
كارما… ماشي و بتقوم 
فهد بيبي ل ليله بحب .. تعرفي اني بحبك 
ليله… و انا كمان 
الى اللقاء في الجزء التاني 

اترك رد

error: Content is protected !!