Uncategorized

رواية طفلة الأسد 2 الفصل الأول 1 بقلم حنين أحمد

 رواية طفلة الأسد 2 الفصل الأول 1 بقلم حنين أحمد

رواية طفلة الأسد 2 الفصل الأول 1 بقلم حنين أحمد

رواية طفلة الأسد 2 الفصل الأول 1 بقلم حنين أحمد

-ملك بفرحه ودموع:اسر جاي انهارده انا مش مصدقه 
-حنين بدموع جريت عن الجناح…..
-اسد بحب:وحشني الواد دة والله….وانت كمان يملوكتي
-ملك بضحك:لسه منستش الاسم دة
-اسد بحب:مقدرش….وقاطعهم دخول سلمي
-سلمي بحب:حبيب قلب عمتو الي جاي انهارده والله وحشني اووي اووي وعملتله كل الاكل الي بيحبهه
-دعاء بفرحه:اخيرا بعد السنين دي هشوف حفيدي 
-ملك بدموع:اه والله مش مصدقهه بجد وحشني اووي حبيب قلب ماما دة
“في مكان تاني”في امريكا تحديدا
-اسر:الو
-حازم بفرحه:قلب اخوك وحشني وربناا
-اسر بضحك:وحشتك ي شقي….ههههههه انشاء الله راجع انهارده طيارتي كمان ساعهه
-حازم بفرحه:تعالي بقاا بسرعه عشان في مفجأه هتفرحك اووي
-اسر بهدوء:ماشي يعم هقفل انا عشان متاخرش 
-حازم:ماشي توصل بالسلامة 
-اسر:الله يسلمك…وقفل
-اسر لنفسه بحب:يااااه يحنين اخيرا هرجع واشوفك تاني مش مصدق اني خلاص هشوفكك وحشتني …. وطلع صورة لبنت صغيرة ومع ذلك تشبه القمر… وكمل بحب عمري مقدرت اشوف بنت غيرك حبك عايش معاياا وهيفضل عايش معاياا  
-السواق:اتفضل ي باشاا العربيه جاهزة
-اسر بكل هيبه فهو ابن المنشاوي:تمام….وركب العربيه وفي طريقه الي حب حياتهه الي معشوقته التي عشقهاا منذ الصغر
“في قصر المنشاوي”في جناح حنين تحديدا
-حنين بدموع:الو ي سهر
-سهر بفزع:مالك يحبيبتي بتعيطي لي 
-حنين بشقه ودموع:ج..جاي انهارده ي سهر جاي
-سهر بعدم فهم:هو مين…..اوعي يكون 
-حنين بدموع:هو يسهر هو اسر جاي انهارده مش مصدقه اني هشوفهه بعد كل دة
-سهر:اهدي بس يحبيبتي اهدي
-حنين بدموع:مش مصدقه انه جاي مش مصدقه بجد انا اول ما خالتو ملك قالت انه هيوصل انهارده معرفتش اعمل اي ودموعي نزلت لوحدهاا يتري شكله بقاا عامل اي
-سهر:معلش يحبيبتي متعيطيش بس انتي عارفه مقدرش اشوفك كدهه
-حنين بدموع:ت….تفتكري هيعمل اي اما يعرف اني……
“استووب نتعرف علي ابطالناا الجداد”
(حنين جزء من قطع القمر اووي عيونهاا زقاء بشرتهاا ناصعه البياض خدودهاا حمراء وكذلك شفايفهاا خريجه كليهه اداب يعشقهاا كل الرجال قصيرة جداا ومعلومه تانيه هنعرفهاا بعدين)
(اسر المنشاوي شاب تعشقه كل النساء ولكنه يعشق واحدة بس يتميز بالجمال الرائع عيون عسلي جذابه بشرة ناصعه البياض غمازات تذيدة وسامهه درس في امريكاا خريج كليه الهندسه يعشق حنين بجنون” الباقي نعرفه بعدين……
-“في الطيارة تحديدا”
-المضيفه باعجاب:اهلا اهلا اسر باشاا
-اسر ببرود:اهلا
-المضيفه باعجاب:تامر باي حاجه
-اسر:لا اتفضلي انتي
-المضيفه باعجاب:تمام يباشا….ومشيت
-اسر لنفسه بحب:ياه بحنين نفسي نفسي دلوقتي ابقاا عندك نفسي اشوف شكلك اتغير ولا لا بس متاكدة انك لسه اوزعتي….وضحك بخفه
Flashback قبل اربع سنين في قصر المنشاوي
-اسر بفرحه:اخيراا يحنين هندخل الكليه مش مصدق اننا خلصنا من ثانوي 
-حنين بضحك:ايوة يخرابي بس والله هتوحشني ايام الثانوي دة احنا كنا بنعمل عمايل
-اسد بحب:الف الف مبروك يولاد انا حجزتلكم تذاكر هتسافروا تكملوا دراسه برة
-حنين واختفت ابتسامتهاا:انا
-سلمي بزعل:لا انا بنتي مش هتسافر وتسيبني ابدا انسو
-حسام:لي يسلمي مهي هتسافر مع اسر
-ملك بدموع:يعني اسر هيسافر ويبعد لي ي اسد الجامعات الي هناا كويسه جداا
-اسد بحب:حبيبتي اهدي الجامعات في امريكا احسن بكتير واسر هيسافر 
-سلمي:خلاص انا قولت كلمه بنتي مش هتسافر دة اخر كلام…..وطلعت الجناح
-اسر بحزن:تمام يبابا….بعد اذنكم….وطلع الجناح
-حنين بدموع:بعد اذنكم….وطلعت ورا اسر
“في جناح اسر”
-طق طق طق
-اسر:ادخل
-حنين بدموع:اسر انت هتسافر
-اسر بحب:بس بس بس بلاش دموعك دي….وبعدين دة امر بابا 
-حنين بدموع:خلاص ي اسر….بس اوعدني ترجع بسرعه
-اسر بحب وكاد ينهار:اوعدك ي اوزعتي اني هرجع بسرعهه
-حنين بضحك ودموع:ههههههه هتوحشني اوزعتي دي والله
-اسر بحب:وانا هوحشك
-حنين بخجل:احم احم….هروح اوضتي انا بقاا
-اسر بحب:ماشي ي اوزعتي تصبحي على حاجه حلوه شبهك
-حنين بدموع مكتومه:تصبح علي جنه….وخرجت
-اسر لنفسه بحب:هسافر ازاي واسيبك ي اوزعتي انا مقدرش اعيش من غيرك ابدا
Back….
-المضيفه:اسر باشاا….اسر باشاا قوم 
-اسر قام بفزع:حنين
-المضيفه باعجاب:الطيارة شويهه وبنستعد للهبوط
-اسر:تمام
“في قصر المنشاوي”
ملك بدموع:اسر كلمني وجاي في الطريق مش مصدقه اني هشوفه
-اسد بحب:حبيبتي بلاش دموع خلاص هو شويه وهيكون هناا بس بقاا يملوكتي
-حنين بدموع:خالتو ا…..اسر هيوصل امتي
-ملك بحب ودموع:هيوصل بعد شويه يحبيبت خالتو بلاش دموع بقاا
-حنين بدموع مكتومه:حاضر….وطلعت الجناح
-ملك بدموع:امتي بقاا يوصل نفسي اشوفه بقاا عامل ازاي
-اسد بغرور:اكيد مز زي ابوة
-سلمي بحب:يووة الواد دة اتاخر لي….سعاد اعملي قهوة وطلعيهاا لماما
-الخادمه:حاضر…..وطلعت
-حسام:هيوصل امتي بقا
-ملك بدموع:زمانه علي وصول……وقاطعهم صوت عربيه
-تيت تيت تيت 
-ملك بدموع وخرجت بسرعه:شاكلو وصل 
-اسد بحب خرج…ومعاه حسام
“قدام بوابه القصر”يخرج من العربيه بكل هيبه وجمال وبعض من الغرور فهو اسر المنشاوي
– ملك بدموع وفرحه وحب:حبيب قلب ماما اي الحلاوة دي يولا يخراشيي يناس انا عندي ابن عسل كدهه وحشتني يحبيب ماما عامل اي كنت بتاكل كويس مالك خاسس لي وحشتني اووي اووي والله
-اسر بحب وهو يحضنهاا:بس بس خلاص انا هناا وانتي كمان يماما وحشتني اووي والله 
-ملك بدموع وحب:حبيب قلب ماما 
-اسد بحب:حبيب بابا تعالي في حضني يولد
-اسر بحب وهو بيحضنه:حبيبي ي بوب والله وحشني اووي
-سلمي بحب ودموع:تعالي في حضن عمتو تعالي 
-اسر وهو يحضنهاا:حبيبتي يعمتو والله
-حسام بضحك:تعالي في حضني انا كمان
-اسر بضحكه بينت غمازاته:حبيبي يعمو 
-اسد بحب وضحك:يلا بقاا ندخل ولا هنعيش هناا
-كلهم بضحك:يلا…… ودخلوا
-اسر برتباك:هي….هي حنين منزلتش تستقبلني لي
-ملك بهدوء:حبيبي انت عارف انكم كنتوا قريبين من بعض اووي وحنين مكانش ليهاا اصحاب او اي حاجه انت كنت كل حياتهاا انت كنت كل حاجه عندهاا كان يومكم كله مع بعض وفجأة لقيت نفسهاا لوحدهاا وانت سافرت وهي تعبت جامد اووي بعد سفرك ف اعزرهاا معلش
-اسر بحزن:حصلهاا اي يماما تعبت ازاي
-ملك:يلا بس ندخل وهبقاا احكيلك
-اسر:يلا….ودخلوا
“في قصر المنشاوي”
-دعاء بدموع:حبيب تيتا تعالي في حضني
-اسر وهو يحضنهاا:حبيبتي يتيتاا وحشتني اووي والله….وكمل بمشاكسه وبعدين اي الحلاوة دي بس
-دعاء بحب وضحك:طول عمري يواد
-الخادمه.:منور يحبيبي
-اسر ببتسامه:حبيبتي يدادة
-ملك:نادي علي حنين من فوق عشان الاكل
-اسر برتباك وشوق:احم
-الخادمه:حاضر يهانم….اسر باشاا في تليفون عشانك
-اسر:تمام…….وراح للتليفون
-سلمي:يلا علي السفرة بقاا 
-كلهم:يلا….وراحوا
-علي جانب اخر……..عند اسر تحديدا
-اسر:الو
-حازم:حبيب اخوك شوفت عربيتك قدام القصر اطمن بليل هبقاا اعدي عليك عشان اقولك علي حاجه هتفرحك اووي”حازم صديقه من الطفوله ساكن في القصر الي قدامهم”
-اسر:يارب يكتر الافراح….هروح اكل بقاا واقع من الجوع
-حازم بضحك:ماشي بالف هناا يارب….وقفل
-اسر لنفسه بحب:انزلي يحنين بقاا نفسي اجري عليكي واخدك في حضني وابعدش عنك ابداا نفسي اشوفك بقاا….وخرج علي السفرة
“في جناح حنين”
-طق طق طق
-حنين مسحت دموعها وقالت:ادخل
-الخادمه:حبيبتي الهانم بتقولك يلا الغدي جاهز
-حنين بدموع مكتومه:حاضر يدادة اتفضلي انتي
-الخادمه:تمام يهانم…ونزلت
-حنين لنفسهاا برتباك ودموع:هشوفه ازاي بس طب هقوله اي يتري شكله اتغير عن زمان….وقامت لبست ميني دريس كاشمير وكوتشي ابيض اما شعرهاا رفعته ديل حصان وسابت خصلتين علي وشهاا.. ونزلت
“علي السفرة”
-اسر بحب:وحشوني اووي والله
-ملك بدموع:وانت كمان يحبيبي انا مش مصدقه والله
-اسر بحب:حبيبتي يماما…..وقاطعهم نزول قطع القمر اعلي درجات السلالم
-سلمي:تعالي يحنين
-اسر بصدمه وحب ولهفه وشوق:ح….ح…ن…ي…ن….قالهاا بتقطع فهو لم يتخيلهاا بهذا الجمال
-حنين بدموع مكتومه:اسر….
-ملك بحب:اقعدي يحبيبتي
-حنين بدموع مكتومه فهي اشتاقت لهو:ح…حاضر…وقعدت
-سلمي:يلا يحبيبي كل
-اسر بصدمه وحب:ازيك ي حنين 
-حنين بدموع مكتومه وهي وشهاا في الطبق:ب…بخير
-اسد:يلا يولاد الاكل 
-كلهم:تمام….وبداو في الاكل بين نظرات اسر لحنين الي متجاهله النظر ليه….بعد شويه خلصوا اكل وراحوا لاوضه الصالون
“في الصالون تحديدا”
-طق طق طق
-اسر:افتحي يدادة دة اكيد حازم
-حنين برتباك ودموع:احم احم
-الخادمه:حاضر…وفتحت
-حازم ببتسامه وهو يحضن اسر:حبيب اخوك وحشني وحشني والله بس اي الحلاوة دي هي امريكاا بتغير كدهه
-اسر بضحك:شوفت بقاا تعالي اقعد
-حازم:عامله اي يماما
-سلمي بحب وارتباك:الحمدلله يحبيبي احم
-حازم:ازيك يعمي
-حسام ببتسامه:الحمدلله بخير
-وفجأة حازم راح وقف قدام حنين وشدهاا لحضنه:حبيبتي وحشتيني
-اسر بغضب جنوني:انت ازاي تحضنهاا كدهه
-حازم بحب ومسك ايد حنين:اي يعم مهي خطيبتي وهو دة الخبر الحلو 
-اسر بصدمه وارتباك وذهول: خطي…… وفجأة
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد