Uncategorized

رواية حبيبة الصقر الفصل الحادي عشر 11 بقلم إسراء محمد

     رواية حبيبة الصقر الفصل الحادي عشر 11 بقلم إسراء محمد

رواية حبيبة الصقر الفصل الحادي عشر 11 بقلم إسراء محمد

رواية حبيبة الصقر الفصل الحادي عشر 11 بقلم إسراء محمد

وبيفتحوا الباب 
وهما الاتنين ف صوت واحد وبصدمه:شهههههد 
شهد كان شكلها غريب جدا ووشها اسود ومغمي عليها 
الاتنين قعدوا يفوقوا فيها مفاقتش جابوا الدكتور
الدكتور جه وابتدا يكشف ع شهد وقال للاسف لازم تدخل المستشفي عشان مفعول المخدرات بدأ يروح من جسمها 
صقر وحبيبة بصدمه :مخدرات 
الدكتور:ايوه ي جماعه لازم تروح مستشفي ف اقرب وقت حالتها مش طبيعيه 
والدكتور مشي وصقر مصدوم وحبيبة ال مصدومه وبتعيط وزعلانه ع شهد رغم كل ال عملته فيها 
حبيبة:عارف ي صقر ع قد كل حاجه وحشه هي عملتهالي انا زعلانه عليها عشان مش هي السبب في ال هي  امها  هي اللي عملت فيها كده الغل والحقد عمي عينها وربت بنتها ع كده انا مش زعلانه منها ي صقر انا زعلانه عليها انا عاوزاها تخف وتعيط جامد 
صقر:اد اي ي حبيبة انتي طيبه وقلبك طيب ونضيفه من جواكي بعد ده كله ي حبيبتي ومش زعلانه منها وعازاها تخف انتي حنينه اوي وحضنها وطبطب عليها وفضلوا سهرانين طول الليل وحبيبة عماله تعيط اد هي حنينه وقلبها طيب اوي وصقر عمال يطبطب عليها وعدي الليل وهما صاحيين بين بكاء حبيبة وحنيه ومواساه صقر ليها  وابتدت شهد تفوق وفجاه…………………..
____________&&________________
عند اسر وسيليا 
سيليا فاقت لقت اسر نايم ف حضنها 
اتفزعت من النوم واسر صحي 
سيليا :اسر انت اي ال جابك هنا اي اللي حصل 
اسر:حكالها ع الي حصل وسيليا قالتله انا اسفه انا ضايقت ومسكت وقربت منك جامد 
اسر:لا طبعا ي حبيبي اي اللي انتي بتقولي ده ي حبيبي اتضايق اي واسفه اي انا بموت فيكي وي ريتني اقدر اخد التعب انا مكانك ويلا بقاا اجهزي عشان النهارده يوم طويل ي عروستي (النهارده كتب كتابهم )
______&______________&_________
عند شهد ابتدت تفوق وتفكر اللي حصل ولما شافت حبيبة وصقر خايفه وابتدت ترجع بضهرها لورا ع السرير وتعيط جامد وحبيبة قربت منها وشهد بتبعد وبتعيط بخوف وعماله تبص ع صقر وتعيط وتبعد راحت حبيبة مقربه منها وحضناها جامد وخدتها ف حضنها وبقت تطبطب عليها وتقولها متخافيش وشهد انهارت ف حضن حبيبة وقعدت تعيط جامد بتعيط ع نفسها وع اللي هي عملته ف نفسه، شهد عرفت أن هما عرفوا أن هي بتاخد مخدرات وحالتها مش طبيعيه وانهارت بمعني الكلمه 
وحبيبة قالت:لي ي شهد لي ي حبيبتي لي عملتي ف نفسك كده لي 
شهد بصوت متقطع :انا اس اسفه مش تزعلي مني 
حبيبة:مش زعلانه ي حبيبتي بس لي لي ي حبيبتي تعملي ف نفسك كده لي ي حبيبتي
شهد انهارت وابتدت تحكيلها وتقولها :انا انا مش وحشه ومش كنت بكرهك بس ماما هي اللي عملت فيا كده وخلت الحقد والكره ملاني وعماني لحد ما ربنا انتقم مني عشانك وعشان اللي كنت بعملوا فيكي 
حبيبة:لا ي حبيبتي متقوليش كده كل حاجه مقدر ومكتوب وانا مش زعلانه منك 
شهد بتدت تحكيلها 
Flash Back
أيه :آخيرا ي علي بقينا لبعض اخيرا انا ما صدقت احمد (احمد ده اللي ايه كانت متجوزاه اللي مفروض أنه ابو شهد )مات عشان نبقي مع بعض ومراتك ماتت وجوزي مات وبقينا لبعض 
علي :معاكي حق احسن حاجه أنهم غاروا ف داهيه بدل ما كانوا يعرفوا بخيانتنا وان شهد بنتي انا مش بنته هو وهو كان مفكرها بنته 
شهد ده كله واقفه بتسمع الحديث بتاعهم ????????
Back
ده كله هي بتحكي لحبيبة وحبيبة مصدومه وشهد اللي منهاره وصقر مصدوم ومتنح وشهد كملت بانهيار: انا تعبانه ومحدش حاسس بيا انا كان كل حاجه غصب عني وهي اللي عملت فيا كده ربتني ع الغل والحقد من ناحيتك حتي لما انا عرفت انها خانت ابويا كنت بكره نفسي وبكرها والغل والحقد كان خلاص سيطر عليا وعماني وفضلت مستمره ف ال انا في  وضيعت نفسي وبقيت مدمنه والغل والحقد ماليني من ناحيتك  
وعماله تعيط وتصرخ جامد 
وحبيبة بتعيط ومنهاره هي كمان واخدت شهد ف حضنها وقعدوا يعيطوا 
صقر بقي مصدوم وكل اللي عليه بيعيط وبيطبطب عليهم ويعتذر لشهد ع اللي هو عملوا 
وشهد عماله تعيط ومنهاره 
حبيبة:يعني احنا اخوات انتي اختي وتحضنها اكتر وتعيط ع صدمتها وع اختها واللي حصل فيها ، انتي هتتعالجي وهتبقي كويسه وهنعيش مع بعض ي حبيبتي
صقر: حبيبة معاها حق انتي هتتعالجي ي شهد وهتبقي كويسه وهتطلعي تعيشي معانا بصفتك اخت حبيبة وبصفتك واحده مننا انا عارف أنه صعب خصوصا أن انتي هتبقي طليقتي وكنتي ف يوم من الايام مراتي وان انا لم*تك حتي ع حبيبة انا مش عارف هي كمان اي وهيبقي صعب عليها ولا لا 
حبيبة:اي اللي انت بتقولوا ده ي صقر لا طبعا صعب اي بس شهد اختي وانا مش زعلانه منها ف اي حاجه وانا عاوزاها معايا حتي لو مكنتش عرفت انها اختي وكانت بالنسبالي هتبقي بنت مرات بابا كنت هبقي عاوزاها معايا وفجاه شهد ………………………
____________________&____________
عند اسر وسيليا 
جه المأذون وقال جملته الشهيره (بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)
اسر باس جبين سيليا وهمسلها بحبك 
سيليا بكسوف:وانا كمان بحبك 
واسر بدء يقرب منها و…………………
 يتبع ……
لقراءة الفصل الثاني عشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

‫2 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!