Uncategorized

رواية ملكي أنا الفصل الثامن 8 بقلم سارة بكر

 رواية ملكي أنا الفصل الثامن 8 بقلم سارة بكر
رواية ملكي أنا الفصل الثامن 8 بقلم سارة بكر

رواية ملكي أنا الفصل الثامن 8 بقلم سارة بكر

قفل الباب و دخل لها الغرفه 
= مش تقولي انك بتعرفي تشيلي الكالونه
نظره له بغضب = هو انت ادتني فرصه انت ربط ايدي علي طول 
_ ايوا افرضي عملتي حاجه غلط و تتعبي اكتر افرح انا بقي المهم انا هدخل اجيب الغدا عشان تاكلي 
حدقته به = اي اكل منا كلت يابني 
اجابها وهو يخرج من الغرفه = لا مفيش الكلام دا هتاكلي بعني هتاكلي
فرحت باهتمامه بيها بحرصه انها تكون بخير و بنظر الخوف الكانت في عيونه 
دخل لها و كان يحمل الاكل جلس بجانبها و اطعمها و تناولوا الاتنين و كان مصطفي بيغازلها لحين انتهوا من الاكل 
= اسيبك انا بقي يا اختي عشان عندي مواعين سلام 
ضحكت علي طريقته المرحه 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
 جه علي معاد الغدا 
رحبت بع و دخلوا قعدو علي السفره 
نزلت و القت السلام  و قبل ان تقعد 
= هاااااا انت قوم اطلع بره 
نظر لها ثم قال = مش من الزوق انك تقولي كده لحد عندكوا 
اتعصبت من هدوءه اكتر منه 
= مش من الزوق اي يا عديم الزوق هو انت اي طالعلي في البخت قوم اطلع بره صاحبه البيت مش مرحبه بيك قوم امشي 
وضع  رجل علي الاخري وهو يقول = صحبه البيت هي العزماني 
_ انا مش مرحبه بيك قوم امشي 
= والله انتي مش مرحبه بيا امشي انتي لكن انا قاعد 
حملت الكرسي و القته علي الارض بكل عصبيه و تركتهم و طلعت الغرفه 
كانت ولدتها هتقوم وراها لكن صوته وقفها 
= دكتوره شذي متطلعيش 
كانت محرجه بسبب ما فعلتوا 
= انا اسفه يا معتز والله 
_ متتاسفيش يا دكتور بس لو سمحتي حضري صنيه غدا و هاتيها و انا هطلعلها دا بعد اذنك 
= ماشي 
فعلا دخلت و وضعت الطعام علي الصنيه و هو حاملها و طلع بيها وصلتوا الي غرفتها و بعدت عده خطوات و هو دق الباب 
كانت جالسه علي السرير و في يديها ورقه و قلم رصاص و بتشغبط في الورقه بكل غل لحين سماعها صوت دق علي الباب 
= انت طالع هنا لي 
بعد يديها من علي الباب و دخل الغرفه وضع الصنيه علي المكتب و جالس علي الكرسي 
= تعالي اقعدي عوزك في موضوع 
ذهبت اليه = انت قاعد اكنك قاعد في عزبتكوا قوم امشي من هنا 
_ مش همشي غير لما تسمعيني 
= هو انت معندكش دم انا مش بطيقك اصلا هقعد و هتكلم معاك قوم امشي 
_ وانا قاعد… و بدا ياكل من الاكل 
اتعصبت منه مش عارفه تخرجوا ازاي استعملت طريقته 
= لو سمحت قوم امشي 
نظر لها اول مره تتكلم بهدوء 
= اول مره تتكلمي بهدوء بس المهم اقعدي كلي وانا هتكلم معاكي و بعدين همشي 
زفرت و قعدت علي الكرسي المقابل له 
= عاوز اي 
_ انتي لي بتتكلمي ديما كده لي اسلوبك كده لي ديما بتظهري الوحش الجواكي لي 
= وهي بقي جيباك عشان تعلاجني 
_ لا 
= اسمحلي اقولك يا دكتور انك فاشل مش قادر تتخلاه عن منصبك انك دكتور و تاتقن دور تاني غير الدكتور انت هادي جدا جدا او بارد بس مش بتعرف تبين ديما انك هادي لسانك بيقول كلام و عيونك كلام تاني لسانك بيطلع الهدوء عيونك بطلع الغضب و الزعر و مش انت الهتعرف تعلاجني الهيعلجني لازم يكون دكتور شاطر و اتفضل قوم امشي بقي 
اتعصب من كلامها اوي اوي و ساب الاكل و نزل من غير كلام و خرج من الفيلا كلها 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
في المنصوره 
كانوا بيتغدو 
كان ينظر لها وهي تنظر له الانظار متبادله بينهم 
الجد:مشوفتش انت لهفه قبل كده يا محمود 
انتبه له = لا يا جدي مشوفتها 
الجد: دي لهفه بنت عمك سمير في تالته ثانوي و ياريت تخلصها بقي عشان تتجوز 
قطعت كلامه وهي تنظر الي محمود 
= لا طبعا انا هكمل و هدخل الكليه مش هتجوز و اقعد في البيت.. كانت بتكلموا بطريقه وحشه اوي 
وجه كلامه لها = والله لما تكون البنت دماغها في التعليم تتعلم لكن لما يكون دمغها في حته تانيه مش هتنفع و بيبقي الاحسن ليها انها تجوز 
فهمت قصدو اي و استاذنت و طلعت اوضتها 
وهو استاذن و طلع غرفته هو الاخر 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
في المساء 
دخل الغرفه وجدها كانت بتحاول تقوم 
=طيب قوليلي وانا هاجي اسعدك طيب 
_ منا بقيت كويسه و اقدر اساعد نفسي 
 قرب اليها و ساعدها في النهوض 
= عوزه تقومي تروحي فين وانا هاجي معاكي 
وقفت مكانها = لا منا راحه مكان مينفعش تيجي معايا في 
مصطفي وهو يتصنع الغباء 
= لي اي المكان المينفعش اجي معاكي في دا 
_ اااا راحه الحمام عوزه استحما 
= طيب فيها اي ماجي معاكي علي فكره انا جوزك 
نظر الي الارض و اصبح وشها يشبه حبه الطماطم 
= لا يا مصطفي مش هينفع 
مصطفي وهو يمسك يديها 
= لي افرضي بقي دختي و وقعتي لا لازم اكون معاكي 
_ مصطفي لو سمحت
ضحك علي شكلها 
= طب خلاص خلاص انتي بقيتي طمطمايه هسيبك تدخلي المره دي لو عوزتي حاجه اندهيلي ماشي 
_ خلاص مااشي اوعا بقي 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
في غرفتها 
كانت تحكي في هاتفها 
= اي يا حبيبي وحشتني انا عارفه انك زعلان بس والله مكنش ينفعش منزلش اعمل اي خلاص بقي بحبك والله بحبك متزعلش يا حبيبي انا عارفه انك بتغير و عشان كده مكملتش تحت حتي مكالتش والله طب انت فين اي لا لا بتهزر انت تحت مش هعرف انزلك خلاص ماشي هحاول سلام 
لبست فستان حلو اوي و خرجت 
= ماما انا هخرج نور صحبتي مستنياني علي اول الشارع 
بدريه:  ماشي يا حبيبتي 
نزلت بسرعه علي السلام و بسبب سرعتها اتكعبلت بس بفضله موقعتش 
= خدي بالك وانتي نازله لو مكنتش موجود كنتي وقعتي اتكسرت ايدك او رجلك 
نظره له بغضب = بعد الشر عليا و كملت نزول بسرعه اوي 
وقف يفكر = هي بتكلمني كده لي و خارجه بسرعه كده لي معقول تكون هتشوف الكانت بتكلمه في التليفون 
نزل وراها بسرعه 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
خرجت من الحمام 
كانت لبسه هوت شورت اسود و توب ابيض و شعرها الطويل مبلول 
كان جالس علي السرير و حين راها قام وقف 
= بسم الله ماشاء الله 
شهقت و قالك = انت لسه هنا انت بتعمل اي 
_ احلفلك باي اني دي اوضتي انتي الفي اوضتي 
نظر الي الغرفه = اااا طب انا خارحه  
قبض علي يديها = لا تخرجي اي مش هتخرجي من هنا 
اتوترت اوي لما مسك اديها = مصطفي سبني عوزه اخرج 
قبض اكتر علي يديها لكن بلطف 
= تؤ تؤ مش هسيبك انتي هتفضلي معايا 
اتوترت اكتر = طيب هسرح شعري حتي 
وضع يده علي شعرها = لا انا بحب الشعر الكيرلي اكتر انتي كده احلي و احلي 
نظره له وهو نظر لها و سكته و تكلمت لغه العيون قطع ذالك الصمت هو 
= طب اي هنفضل وقفين كتير يلا ننام 
تركه و طلع علي السرير و هي ظلت واقفه 
= يا بنتي هتفضلي واقفه تعالي نامي 
_ اااااا مهو جايه اهو 
طلعت في الطرف الاخر من السرير و نامت 
اصبح كل واحد في طرف من السرير الي ان شعرت بيده تقربها منه و احتضنها لسق ظهرها بصدره 
حاولت تفك منه لكن هو كان قابض عليها جدا و ناموا الاتنين 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
في الجهه الاخر 
خرجت و ذهبت الي مكان خالي من الناس كان هو ينتظرها هنا 
= انا جيت 
كان ينتظرها وفي يده شنطه هدايه و حين استمع لصوتها لف وشه اليها و حضنها 
= وحشتيني او يا لهوفه  
ضحكت اوي علي دلعه لها 
= عوزني في اي بقي 
اخرج من الشنطه اكل 
= عشان اديكي دا يا قمر انا عارف انك مكالتيش فا خدي كلي و دا انسيال ليكي يا روحي 
مسكت الشنطه و حضنته تاني 
= ربنا يخليك ليا يارب يا حبيبي انا همشي بقي عشان متاخرش سلام 
كان هناك من يشاهد كل هذه المواقف 
في البيت 
اتقبلوا هما الاتنين علي باب البيت و دخلوا 
الجد: انتو كنتو مع بعض 
لهفه بقرف: لا طبعا هو انا هخرج معاه لي 
نظر لها و قال بصرامه 
= امال انتي كنتي فين 
نظره له بقرف = هي حاجه متخصكش بس انا هجوبك كنت  بقابل نور صحبتي بعد اذنكوا 
طلعت و سبتهم و هو دخل قاعد 
جت من وراه 
= حبيبي بيفكر في اي 
نظر لها و حضنها = نهي انا عاوز اتكلم معاكي
_ قول يا حبيبي مالك 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
صباح يوم جديد 
صحيت من نومها كانت في حضنه 
= مصطفي يلا قوم بقي 
نظر لها = انتي كويسه فيكي حاجه 
_ لا انا كويسه متقلقش بس قوم روح الشغل 
نظر لها ثم وضع قبله علي جبنها و قام لبس و مشي 
= انا ماشي لو عوزه حاجه رني عليا بس 
_ ماشي مع السلامه 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
في الشركه 
كان بيتخانق مع امجد 
= هو انا كده ظلمتك في اي 
_ ايوا انت ظالم لما تشتري انت كل الاسهم و يبقي ليا انا نسبه اقل في الشركه تبقي ظالم 
= انت عبيط مش انت كنت عارض الاسهم للبيع ظلمتك في اي انا 
_ ايو ظلمت اشترتهم لي انت عشان يبقي ليك نسبه اكبر 
= يعني انت كل المزعلك اني انا الشترتهم يعني انت كنت عاوز واحد غريب يشتريهم 
_ اه 
= هتفضل غبي يا امجد و اصفر و انت عشان بتاع بنات و مش كويس مضيع كل فلوسك علي السهر لكن انا لا و استحاله اخلي حد غريب شريكي في الشركه الانا تعبت فيها 
_ ماشي يا حازم استني عليا 
خرج من المكتب وهو ياثور مثل البركان نظر الي نادين و ذهب 
يتبع ……
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد