Uncategorized

رواية ملاك الفارس الفصل الثالث عشر 13 والأخير بقلم مريم حسني

          رواية ملاك الفارس الفصل الثالث عشر 13 بقلم مريم حسني

رواية ملاك الفارس الفصل الثالث عشر 13 بقلم مريم حسني

رواية ملاك الفارس الفصل الثالث عشر 13 والأخير بقلم مريم حسني

فارس بصدمه ملك متهزريش بطلي كدب
ملك بجديه مبكدبش 
فارس بزعيق  لا كده تبقي بتكدبي يا ملك ازاي يعني ابويا اغتصب سارة دي بنت اخوه 
ملك قامت بهدوء  عاوز تفهم حاضر قوز البس ويلا عشان هنروح شقتي القديمة
فارس قام معها بشرعه ولبس وملك اخدته ودخلو اوضته سارة
ماك طلعت المذكرات وادتهاله يقرها 
………….
عمر بدموع ياسمين حبيبتي سلامتك يارتني كنت انا حقك عليا يا حبيبتي انا السبب 
ياسمين دموعها نزله ومتتكلمش 
عمر ياسمين حبيبتي ردي عليت يا حبيبتي ونا اسف 
ياسمين ضحكت بسخرية علي ايه بالظبط عشان ابقي عارفه بس علي ايه علي خطفك ليا من وانا عيله ولا علي منعك ليا اني اشوف اي حد في الدينا وانك عزلتني عن العالم ولا علي انك مخلتنيش الحق احضن امي يوم مامت ولا علي اغتصابك ليا يوم موتي ولا علي ضربك ليا ومنعي من الاكل والشرب ولا علي ابني اللي قتلته ولا علي ايه ولا ايه ليكون اسف عشان خليتني عاجزه ومشلوله عاوزه اعرف علي ايه بالظبط ها يا عمر 
عمر علي كل حاجه 
ياسمين ابتسمت بسخرية تعرف يا عمر انت بجد بتصعب علية فعلا والله انت مريض ولازم تتعالج دي حقيقه اعترف بيها عشان تعرف تعيش انت بجد سادي مريض ومختل شوفلك حل في نفسك عشان نفسك بس انا كده كده متوقعه الجايه انك تموتني وبصراحة انا موتي رحمه علي اني اعيش معك 
عمر مستحملش كلام ياسمين وخرج وسابها 
…………
فريد حضرتك مدام لميا 
لميا ايوه انا انت مين 
فريد ممكن اخد من وقت حضرتك دقايق 
لميا اتفضل فريد دخل قعد 
فريد حضرتك عندك بنت اخت اسمها ياسمين
لميا تيوه فعلا
فريد وتايه منكوا بقلها كذه سنه
لميا ايوه ممكن حضرتك توضح اكتر
فريد عاوز تعرفي مكنها 
لميا بلهفه اكيد انت تعرف مكنها 
فريد ايوه 
لميا فين 
فريد ياسمين مخطوفه واللي خطفها مريض لا م نلحقها منه انا هحكي لحضرتك علي كل حاجة بس بعدها حضرتك لازم تيجي تقديمي بلاغ تشان يلحقوا يتصرفوا 
…………
فارس بدموع بعد ما قرا كلام ساره وقد ايه هي كانت بتعني من ابوه 
فارس انا مش مصدق ازاي قدر يعمل فيها كده ازاي 
ملك فاكر لما دخلت مره لقيته مرقب مني اوي كان ساعتها عاوز يبوسي هو كان بيحاول يعمل معايا اللي عمل مع ساره والمقرف اكتر ان نادين هانم هي اللي بتسعده 
فارس انتي عشان كده جيتي جيتي تنتقمي 
ملك بس صدقني يا فارس انا مقدرتش اذي اي حد فيكوا كان ممكن اعلب علي عمر واخليه مدمن كان ممكن اخلي فريد يكمل ويعمل حاجه في سلمي كامن ممكن ادمر كل واحد فيكوا باي طريقه بس مرتتش ومعرفتش مع. انهم وحشين وحشين يا فارس بجد محدش معنده اصيل غيرك 
فارس انا هساعدك يا ملك هساعدكعشان مينفعش ابقي عارف ان ابويا ظالم باشكل ده واسكت مش هعرف ابص في عينيه تاني مش هعرف  بس بشرط 
ملك شرط ايه 
فارس تتعلجي يا ملك 
…………
في المستشفى عمر لقي ظابط داخل عليه ومعه لميا وفريد 
الظابط انت عمر شكري 
عمر ايوه انا في حاجه
الظابط انت مطلوب القبض عليك بتهمته خطف المدعوه ياسمين محمد عبدالله
عمر خطفها ازاي دي مراتي محدش بيخطف مراته 
الظابد مراتك ازاي وهي لسه قاصر واتجوزتها ازاي واهلها مش موجودين احنا هدخل لمدام ياسمين وناخد اقولها واقولها هي اللي هتحدد
عمر بحده محدش هيدخل لمراتي 
الظابط بعد اذنك مش عاوز استعمل القوه مع حضرتك وبعده ودخل 
…………….
ملك بحزن مش هقدر اخد كماوي يا فارس مش هساحمل 
فارس لا هتستحملي عشاني عشان خاطري انا يا ملك ابه مليش خاطر عندك مش عاوزه تعيشي معايا
ملك حضنته اكيد عاوزه انا بحبك يا فارس
فارس وانا بموت فيكي دلوقتي اسمعيني كويس
………..
عمر بعصبية وجنون زق الضابط وطلع المسدس بتاعه  ومحدش هيخدها مني دي بتعاتي انا بس ابعدوا والا اللي هيقرب هقتله
الظابط بتهديد اللي انت بتعمله ده غلط نزل السلاح ده واهدي كده 
عمر بجنون لا قولت لا محدش هيخدها مني في الوقت ده كان فريد مشي بهدوء لحد ما وصل لعمر وبحركة سريعه كان خطف منه المسدس ورمه بعيد وابتدوا يضربوا في بعض وقدر الظابط وفريد انهم يكتفوا عمر وحد من الدكتره اداله حقنه مهدئه 
…………..
ملك طلبت نادين في الفون عشان تجيلها
نادين ايه يا ملك طلبتيني في حاجه
ملك اه في في كثير كمان عايزين نقعد نتكلم شويه
مدين وماله نتكلم بس لو هتكلميني في حوار ساره الخايب اللي انت ما بتبطلي هوش يبقى بلاش احسن
ملك لا ابدا انت عمرك ما سالت نفسك انا ايه اللي وداني عيش عند عمها وتجوز فارس تيجي على بالك السؤال ده
نادين اه عارفه جبت السوري عشان تنتقمي منهم عشان خاطر اختك صح
 ملك لا المره دي غلط من الاخر كده انا محتاج فلوس كثير عايز اسافر من هنا اعيش حياتي زي ما انا عايزاها بقى الاول بصراحه انا كنت الف علي شكري واعمل معه زي ما اعمل مع ساره
نادين معقوله مش مصدقاك ده انت طول عمرك بتكرهينى وبتكرهي في سبب اللي عمله في سارة
ملك والله هو حاول وانا بصراحه عشان خاطر الفلوس اللي كان هيديها لي ما كنتش منه خالص ساره كان بيضحك عليها بالشوكولاته انا بقى كان هديه فلوس كثير قوي هو عموما لسه بيفكر في الموضوع ده حتى ما بعد ما اتجوزت ابنه
نادين بصدمه معقوله انت بقيتي امراتي من غيري ما تزعلوش
 ملك وهي ساره مش كانت بنت اخوه متجوزهوش
نادين عندك حق بس ايه اللي خلاك تتجوزي فارس
ملك هو اللي حبني اعمل له ايه بقى وعموما كده كده انا بافكر اعمل لي شكري اللي هو عايزه
وطبعا ده مقابل مبلغ كبير قوي هاخذه منه بس المشكله ان انا فارس رجلي على رجله في كل حته مش عارفه في اثنين خالص فاضيه تبقى مهمتك انت انا كله طالبه منك انك تشغلي فارس في الوقت ده
نادين يعني انت عايزه تقنعيني ان هو مش هيسيبك حتى مع بابا شويه
ملك ما هو اكيد مش هيبقى شويه يعني اكيد هنروح اوتيل هنقعد فيه فانا عايزه على اليوم كم اللي يبقى مشغول عني شوفي تقدري تعملي ده ازاي وطبعا انت لك نصيبك
نادين ابتسمت  بشر عجباني دماغك قوي يا ملك انت مش خايفه دي صوره اول ما اعمل فيها كده طلعت تجري اعمى بيغتصب يعني بيكسرني وقالت لي دماغي انما انت شاطره ودماغي حلوه ما بيفرقش معك الكلام ده
ملك ابتسمت طبعا انا اهم حاجه عندي الفلوس وبعد كده يبقى يجي ساره ماتت هتعملي ايه ما يخلص ماتت المهم هتعمل ايه مع فارس
نادين اذا كان على فارس سيبيهولي انا هتصرف 
…………..
لميا حضنت ياسمين وهي بتعيط انتي مش متخيله امك كان نفسها تشوفك ازاي كانت هتتجنن يا ياسمين دورنا عليكي في كل حته معرفناش ليكي اي طريق بس متخفيش مفيش اي حاجه في الدنيا دلوقتي ممكن تبعدك عني هنفضل مع بعض يا حبيبتي متخفيش هتيجي تعيشي معايا 
ياسمين بدموع انا مش مصدقه اني خلصت من عمر بجد مش مصدقه ان في حد لحقني منه 
لميا البركه في فريد هو اللي دور عليا وحكالي كل حاجه لولا كده مكنتش هعرف عنك اي حاجه 
ياسمين ابتسمت لفريد متشكره جدا 
فريد علي ايه اهم حاجه يلا تخرجي من المستشفى دي
ياسمين بصت في الارض بحزن انا انا اتشليت 
فريد ولميا بصدمه ايه 
ياسمين الدكتور قال انها حاله نفسيه
فريد قرب منها بحنان متقلقيش هتبقي كويسه ان شاءالله وهتخفي وتبقي زي الفل
…………..
في الفنظق اللي شكري اختاره 
ملك بدلع ايه يا انكل احنا هنا ليه 
شكري بخبث تعالي يا ملوكه قربي مني 
ملك قربت منه 
شكري ملس علي شعرها تعرفي انك حلوه اوي يا ملك احلي من اختك بكتير
ملك بجد اممممم يعني سارة كانت حلوه 
شكري كانت حلوه شكل بس طبعها كان زفت 
ملك بسخرية ليه عشان كانت بتصدك وانت بتحاول تغتصبها بيبقي طبعها زفت 
شكري بتوتر انتي بتقولي ايه 
ملك ايه يا انكل فكرني مش عارفه
شكري بصرامة اه يعني امك كان معها حق انتي جايه عشان تنقمي 
ملك انت كمان مش عاوزني انتقملها  قولها كده يمكن ترتاح قول تقدر تقول انك اغتصبت بنت اخوك
شكري ببرود اه انا اغتصبت سارة وهعمل ده معاكي لو مجتيش بالزوق
ملك هو انت كنت بتعرف تحط دماغك علي المخده ازاي ها كان بيجيلك نوم ازاي بجد 
شكري بشر زي ماهيجلي نوم بعد معمل فيكي اللي عملته في اختك وشد بلوزه ملك بسرعه وحاول يعتدي عليها وفجأة لقي البوليس وفارس دخلين عليه 
الظابط استاذ شكري انت مقبوض عليك بتهمه محاوله اغتصاب مدام ملك بنت اخوك ده غير اعترافك انك اغتصبت المدعوه ساره المهدي  خدوه 
شكري بفزع فارس انت هتسيبهم يخدوني 
فارس زي مانت اغتصبت حبيبتي وكنت هتغتصب مراتي دلوقتي واللي هما بنات اخوك وكل واحد غلط لازم ياخد جزاءه
شكري اتحبس وتحكم عليه بالاعدام بعد اعترافه باللي عمله في ساره ده غير محاوله اغتصاب ملك عمر دخل مصحه نفسيه وافرج عنه بعد ماعرفوا انو مريض نفسي وابتدي العلاج ياسمين فريد كان معها ديما في جلسات العلاج الطبيعي والعلاج النفسي وفضل معها لحد ما خفت تمام ملك اتحدد لها عمليه عشان يشيلوا الورم اللي عنده والعمليه نجحت وفارس كان معها علي طول سلمي بعد اللي حصل مع شكري وعمر ابتدت تتغير وتاخد بالها من والدتها واشتغلت وبدات تحقق نفسها 
………….
ياسمين بجد يا فريد انا مش عارفه من غيرك كنت هعمل ايه انت ربنا بعتك نجده ليا
فريد انا اللي حاسس ان ربنا بعتك ليا عشان اتغير انا بحبك يا ياسمين
ياسمين انا كمان بحبك يا فريد بحبك اوي 
فريد تتجوزيني 
ياسمين ابتسمت وحضنته مواقفه
…………
فارس بيمسح علي شعر ملك حبيبتي لسه تعبانه
ملك اه بطني بوجعني اوي مش قادره بجد ولسه عاوزه ارجع تاني الباب خبط 
فارس اهو الدكتور جيه 
الدكتور دخل كشف علي ملك مبروك يا فارس باشا المدام 
فارس بفرحه بجد بجد يا دكتور حامل
الدكتور ايوه بجد مبروك
فارس الله يبارك فيك يا دكتور
الدكتور طب عن اذنكوا 
فارس قعد جنب ملك 
ملك انا بحبك 
فارس بحبك يا ملاكي ❤️
نهايه الرواية اتمني انها تكون عجبتكوا

اترك رد

error: Content is protected !!