Uncategorized

رواية عشقت صعيدي الفصل الأربعون 40 ندى حمادة

               رواية عشقت صعيدي الفصل الأربعون 40 ندى حمادة

رواية عشقت صعيدي الفصل الأربعون 40 ندى حمادة

رواية عشقت صعيدي الفصل الأربعون 40 ندى حمادة

… ندي فالطيارة الخاصه بادم 
ندى نايمه علي كتف ادم 
ادم باس دماغها
ندى بحب مش هتقولي رايحين فين بقى 
ادم بضحك لا 
ندى لي بس 
ادم كده ي روحي 
ندى ماشي صح انت لي مخلتنيش اجهز شنطت هدومي 
ادم محبتش اتعبك ي روحي وانتي عروسه وانا اصلا مجهزتش حاجه 
ندى بعدم فهم يعني اي
ادم يعني مجبناش شنط معانا اصلا 
ندى نعممم ده لي 
ادم لان كل حاجه جاهزه هناك ي روحي 
ندى ماشي 
…..
فالجامعه 
مليكه واقفه تدور علي مالك ومش عارفه هو مجاش لي وزعلانه 
مالك القمر زعلان لي
مليكه بفرحه اتاخرت لي كل ده
مالك الدنيا زحمه جدا 
مليكه ماشي المهم انك جيت
مالك يلا نروح نفطر 
مليكه ماشي 
مالك وهما بيفطرو كنتي زي القمر امبارح
مليكه شكرا
مالك شكرا ي بنتي بطلي تطلعي الفرواله دي كده كتير 
مليكه يوه ي مالك بقى 
مالك بضحك خلاص متزعليش بكرة اكل الفرواله لوحدي 
مليكه بعدم فهم ازاي 
مالك بكرة اقولك 
مليكه بضحك ماشي اه صح انت اي الا عملتو امبارح فالفرح ده انت مجنون 
مالك بيمثل انو ميعرفش حاجه عملت اي مش فاكر 
مليكه بغيظ لاولله مالك بطل هزار 
مالك عملت اي بس فكريني 
مليكه قولت ان انا انا 
مالك انتي اي 
مليكه يوه ولله انت رخم ودمك تقيل ومش هكلمك تاني 
مالك لالا لازم اصالحك وقام قعد جمبها ها نفسك في اي بقى 
مليكه .. مش بترد
مالك بصي ي ستي اولا الا قولتو امبارح ده بجد وان شاء الله عن قريب يحصل 
مليكه يعني اي
مالك يعني بعدين هقولك 
مليكه ماشي
مالك ها نفسك في اي
مليكه اروح الملاهي 
مالك بس كده يلا بينا 
مليكه استنا المحاضرات
مالك بعدين يلا 
وراحو الملاهي 
…..
عند احمد وفاطمة 
احمد تعالى هوريكي حاجه حلوة اوي
فاطمه اي هي 
احمد تعالى وخدها احمد ومشيو 
بعد شويه 
احمد انزلي 
فاطمه نزلت لقيت عمارة جميله جدا وفخمه 
فاطمه الله حلوه اوي 
احمد تعالى 
خدها احمد وطلعو العمارة وشافتها فاطمه وكانت العمارة حلوة جدا
فاطمه بتاع مين دي 
احمد بتعتي 
فاطمه بجد 
احمد ورثتها من ولدي الله يرحمو 
فاطمه الله يرحمو 
احمد دي كلها بتعتي 
فاطمه واجراتها
احمد لا 
فاطمه لي 
احمد عشان دي ان شاء الله هتكون بتعتي انا وعيالي في المستقبل كل واحد ليه شقه سواء بنت او ولد 
فاطمه بفرحه بجد
احمد اه ي روحي تعالى شوفي الشقه دي 
فاطمه حلوة جدا كانت الشقه مفروشه وكانت فخمه اوي 
احمد دي الشقه بتاعت أهلك 
فاطمه بعدم فهم ازاي 
احمد يعني هجيب أهلك يعيشو هنا فالشقه دي عشان يكونو جمبنا 
فاطمه آيه انت بتهزار 
احمد لا مش انتي كان نفسك في كده فاطمه اه بس 
..فلاش باك
احمد قريب ي قمري وتنوري بيتك 
فاطمه بحزن فعلا 
احمد مالك 
فاطمه بعياط هسيب اهلي لمين 
احمد سكت زعلانه عشان كده
فاطمه مالهمش غيري 
احمد متزعليش ي حبيبتي
انتهى الفلاش
….
فاطمه انت عملت كده عشاني 
احمد اه ي حبيبتي فاطمه انتي مش عارفه انا بحبك ازاي وممكن اعمل اي حاجه عشان تفرحي 
فاطمه حضنت احمد وكانت مبسوطة جدا جدا
احمد بحب يلا بقى عشان نروح نجيب أهلك يعيشو هنا عبال فرحنا بقى 
فاطمه بضحك يارب 
احمد وفاطمة راحو البيت  
عند اهل فاطمه 
مامت فاطمه بفرحه انت بتقول اي ي بني
احمد الا سمعتيه ي ست ي الكل يلا بقى عشان تنورو بيتكم 
ابو فاطمه شكرا ي بني بس مينفعش
احمد لا ينفع ي عمي عشان خاطري هتكونو جمبنا ومعانا 
فاطمه عشان خاطري ي بابا 
الاب ماشي ي بنتي 
احمد يلا ي ست الكل جهزو هدومكم بس الشقه فيها كل حاجه
الام حاضر 
احمد انا رايح مشوار تكونو خلصتو كلميني 
فاطمه حاضر 
نزل احمد 
….
عند ادم وندى وصلو 
ندى نزلت من الطيارة وشافت اجمل مكان ممكن تشوفو كأنها جنه علي الارض 
ندى بزهول اي ده 
ادم احنا في اجمل جزيرة فالمدليف ي روحي دي بتعتي انا
حتى بصي شافت ندى اسمها بينور في سماء الجزيرة 
ندى بزهول وفرحه اي ده وحضنت ادم جامد وبستو من خدو 
ادم بحب اشوف ضحكتك وفرحت دي ي قلبي أوي 
ندى انا بحبك اوي ي حبيبي 
ادم وانا كمان
تعالى بقى عايزك في موضوع مهم 
ندى اي 
ادم تعالى خدها ودخلو بيت زجاج تحفه غايه الروعه
ندى الله حلو اوي
ادم تعالى شافت ندى اوضه النوم وكانت بتطل علي البحر وعلي اجمل المناظر 
ندى حلوة اوي
ادم تعالى بقى ي عروستي غيري هدومك عشان نصلي
ندى بكسوف حاضر 
غيرت ندى هدومها وصلو 
ادم صلى بندى وقال الدعاء 
وبعدين قام وقرب منها 
ندى بكسوف ادم عايزه اتفرج على المكان 
ادم بعدين 
ندى لا 
ادم قرب منها وقبلها وشال الاذدل ونسيبهم مع بعض بقى 
……
عند احمد وفاطمة وصلو الشقه وأهل فاطمه اتفاجأو بجمال المكان والشقه 
الام عيطت اخيرا ي ربي بعد كل التعب ده انت كرمك كبير اوي ي رب الحمدلله الحمدلله الف حمد وشكر ليك ي رب 
فاطمه عيطت الحمدلله ي امي 
احمد اي ي ست الكل مش عايز عياط بقى 
الام ربنا يخليك ي بني بجد 
احمد ويخليكي ي ست الكل 
….
عند مالك ومليكه فالملاهي
مليكه هيييييييييييي الملاهي حلوة اوي
مالك بس انتي احلى 
مليكه شكرا ي مالك بجد 
مالك تعالى ي هبله وبداو يلعبو ويجرو .
مالك الله تعالى نتصور هنا 
مليكه يلا 
مالك خدها وبداو يتصور بشكل مضحك وكانو حلوين اوي ومضحكين اوي 
مالك قرب من مليكه وحضنها من ضرها ومليكه بصت والتقطت الصورة وكانت اجمل صورة فاليوم 
مليكه مالك 
مالك نعم 
مليكه جعانه
مالك تعالى ناكل 
مليكه يلا وبداو ياكلو ومليكه كانت جعانه جدا وبتاكل زي الاطفال 
مالك صورها من غير متخد بالها وكان شكلها زي الاطفال وحلوة جدا 
وخلصو وكملو لعب وضحك وصور وكان اليوم تحفه 
…..
فالمدليف بقى ي حلوين 
ادم صحي وعمال يبص علي ملامح ندى وقد اي هي جميله وبريئه 
ادم حس ان ندى هتصحى عمل نفسو نايم
ندى صحيت لقيت ادم نايم وشكلوا حلو جدا
ندى بحب انا مش مصدقه نفسي انا بقيت في حضنك انا بحبك اوي ي ادم بجد بحبك اوي قد اي ملامحك هاديه وانت نايم وقرب منو وقبلتو قبله برقه
ادم هي مش بتكون كده تعالى أعلمك وغابو في بحور الشعق
…..
فالصعيد تعالوا نروح هناك شويه بقى 
الكبير الف الف مبروك ي امجد ي ولدي علي التخرج ليك عندي هديه 
امجد الله يبارك فيك ي ابويا وباس ايدو
امجد كان ليا عندك طلب 
الكبير اؤمر
امجد عايز اتجوز ونبي بقى جوزوني 
الكل ضحك عليه 
جابر مستجعل لي علي الجواز ي عم انت 
امجد مش خلصت تعليم جوزوني بقى 
الكبير في حد في دماغك 
امجد اه 
الكبير مين 
امجد هنا بنت عمي 
جابر بجد انت عايز تتجوز هنا 
امجد أيوة ي عمي انا بحبها من زمان وكنت مستني لما اخلص واخد شهادتي والحمدلله بقيت دكتور قد الدنيا 
الكبير انا عن نفسي موافق 
جابر وانا كمان بس ناخد راي البت 
امجد ماشي 
جابر هنا 
هنا نزلت تعالوا نوصف هنا 
هي بنت جميله جدا وبسيطه وطيبه القلب تختلف عن امها وأختها 
عيونها عسلي وشعرها اسود ومش طويل اوي وهي بشرتها قمحاويه 
اما امجد بقى فهو شخص محترم لكن دمه خفيف جدا ويحب الهزار والضحك لكن وقت الجد بيكون صعب جدا
امجد عندو غمازه واحده وعيونو بني وشعرو طويل زي ادم وهو طويل القامه وعندو عضلات 
….
هنا نعم ي بابا 
جابر ابن عمك طالب إيدك 
هنا بصدمه معقول حب عمرها يتقدم ليها كانت فاكرة ان امجد هيتجوز واحده تانيه 
جابر ها ي بنتي رحتي فين 
هنا انا ااانا 
الكبير ههههههه خلاص بلاش الطماطم دي الف مبروك ي ولاد 
هنا حطت وشها فالارض ومكسوفه 
امجد بص عليها وفرحان جدا
هنا طلعت فوق قفلت الباب علي نفسها وقاعده علي السرير 
هنا بصدمه معقول لا لاا انا بحلم صح أيوة بحلم صح بس ازاي يحصل كل ده 
انا طول عمري بحب امجد بس كنت خايفه وكنت بقول ان الحب ده مش هيتم وان امجد هيبقى دكتور كبير ويتجوز واحده من مصر بس ازاي معقول امجد بيحبني مش عارفه
امجد اه بحبك 
هنا بصدمه ها 
امجد اي 
هنا انت هنا من ايمته 
امجد من بدري ودخل قاعد علي الانتريه 
هنا لسه مصدومه ومش بتتكلم 
امجد تعالى ي بت هنا 
هنا فاقت علي كلمه بت قالت بت في دكتور محترم يقول بت 
امجد بضحك ي ختى يعني فقتي علي كلمه بت ومفقتيش علي كلمه بحبك 
هنا اتكسفت جدا ووشها احمر اوي
امجد اموت فالفرواله 
هنا بس ي امجد اخرج برة 
امجد كده يعني مش عايزني ارد علي كل الاسئله الا كنتي هتموتي وتعرفيها دلوقتي ماشي ي ستي انا ماشي 
هنا قامت من علي السرير مسكت ايدو وقالت امجد بليزززززز قولي 
امجد لا 
هنا عشان خاطري 
امجد لا 
هنا امجد 
امجد يالهوي لا كده كتير خلاص تعالى اقولك 
بصي ي ستي انا بحبك من زمان اوي بس كنت خايف تكوني مش عايزني 
هنا وانا كمان بحبك من زمان وكنت خايفه
امجد بصرة ي حلوة 
هنا ضحكت كمل.
امجد قولت لما أتخرج هشوف بتحبيني ولا عشان اخد الخطوه دي 
هنا وعرفت ازاي 
امجد هقولك 
فلاش
….
امجد تعب جدا وكان جسمو سخن اوي 
هنا راحت تشوفو لقيتو تعبان 
هنا بخوف امجد مالك انت تعبان امجد 
امجد بتعب مش قادر 
هنا استنا راحت جابت مايه بارده وخل وعملت لامجد كمدات طول اليوم
ونزلت عملت اكل لا امجد وجت اكلتو
امجد نام 
هنا الف سلامه عليك ي حبيبي ويضى  عيوني ياه ي امجد لو تعرف قد اي بحبك 
امجد كان تعبان بس صاحى وسامع كل حاجه
هنا اطمنت عليه وخرجت 
امجد اخيرا اعترفتي ي هنا قلبي 
انتهى الفلاش باك
هنا بكسوف انت كنت تعرف 
امجد اه .
هنا ولي مقولتش 
امجد حبيت تكون مفاجآه 
هنا فرحانه اوي
امجد مسك ايديها وباسها بكرة تكوني حرم امجد الصقر ي قلبي 
باي 
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي والأربعون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صعيدي علمني الأدب للكاتبة حنين عادل

اترك رد

error: Content is protected !!