Uncategorized

رواية تكفيني انت الرابع 4 بقلم فيروزة

 رواية تكفيني انت الرابع 4 بقلم فيروزة
رواية تكفيني انت الرابع 4 بقلم فيروزة

رواية تكفيني انت الرابع 4 بقلم فيروزة

اميره ..مصطفي نزلني ????♥️بعد مصطفي ما نزلها… ازيك يا ضرتي????????..
ايه .. الف مبروك يا مصطفي ربنا يتمملك علي خير بجد فرحتلك من قلبي ????ومبروك يا اميره ( لقد أصبح قلبي حطام???? ) …
دخلت الاوضه بسرعه قبل الدموع ماتخوني وتنزل من عيني ????????…
…….
قعدت علي السرير وحاسه قلبي وجعني جامد اوي .. اه من وجع ياتيك من حبيبك???? …
وسامعه صوتهم بره بيضحكوا ..وهي بتقوله مصطفي نازلني انا هامشي لوحدي لحد الاوضه … 
ايه ..انا موجوعه اوي ..انا قلبي واجعني لدرجه حاسه هايخرج من ضلوعي … انا بحبك يا مصطفي ????????…
يارب انت عالم بحالي ريح قلبي … يارب …
قمت صليت وطول ما انا باصلي والدموع نازله من عيني وبقول يارب صبرني علي وجع قلبي ..ياررررررررب حاسه قلبي وجعني اوي …يارب ريح قلبي … يارب????????????????…
من كتر العياط نمت مكاني ..صحيت غيرت هدومي .
لبست فستان حلو وحطيت مكياج خفيف …
و وقفت قدام المرايه …
ايه ..انا عارفه اني قويه وقد اللي حصل ،وان ده كان نتيجه غلطه انا عملتها ..
انا قويه أن شاء الله وقد كل اللي هيحصل برا يارب ….
………….
خرجت لقيتهم قاعدين في الصاله وهو قاعد وهي قاعده في حضنه …مفروض حضنه ده كان حقي انا ????…
ايه ..صباح الخير …
مصطفي ..صباح النور ، اميره حضرت الفطار وعملت حسابك تعالي افطري معانا ….
اميره .. يلا يا ضرتي معنا ????…
ايه ..  تسلموا انا مش باكل الصبح كده …
مصطفي طيب يلا احنا يا قلبي ناكل …
ردت اميره يلا يا حبيبي ..
ايه( لو خرج الالم الموجود بقلبي الان لاصبحت الأرض حطام????????)…
دخلت اوضتي من غير متكلم الكلام ماعدش ليه لازمه …
اول مادخلت قعدت علي السرير .
اخيرا قررت افكر في نفسي شويه انا عمري مافكرت في نفس غير مره واحده في حياتي وكانت غلط ( كنت لما حبيت احمد ودي كنت اكبر غلطه في حياتي ).. انا حابه أبني نفسي بنفسي ومصطفي خلاص عنده حياته مع مراته وانا لازم اشيل اي حب في قلبي من ناحيته لازم ????????…
دلوقتي هاقول نفسي نفسي ومن بعدي الطوفان…
( احتراق قلبي من الحزن منك فأصبح رماد ????)
لازم اشتغل واعمل فلوس لنفسي .واهتم بنفسي ولبسي لازم اتغير زي ماقلت قبل كده لمصطفي أن ايه القديمه ماتت لازم فعلا تموت وايه جديده تيجي مكانها …
ضحكت لنفسي في المرايه …انا قويه أن شاء الله…
روحت علي الدولاب اول مره اقف قدامه كده من سنين( كنت بلبس علي طول اي حاجه قدامي من غير تفكير ????) فتحته وبصيت علي الهدوم لقيت ???????? يادي الكسوف????غيرت هدومي ولبست فستان قصير  من اللي في منهم كتير في الدولاب … انا من دلوقتي هلبس واعيش حياتي واهتم بنفسي ولبسي وهو كمان حر هو ومراته …
ورجعت تاني قدم المرايه.. وحطيت مكياج حلو ..ووقفت ابص لنفسي وانا فرحانه …بنفسي اني اخيرا واثقت فيها بعد السنين دي كلها ..دايما كنت خايفه لكن دلوقتي انا واحده تانيه ..
(انا واثقه في نفسي لاني حبيت نفسي ????)..
بعد شويه نمت بعد تفكير كتير في حياتي …
ايه ..ايه …
هو انا سمعه صوت مصطفي ولا انا بحلم ..
ايه ..ايه ….
فتحت عيني لقيت مصطفي قاعد جمبي علي السرير وببص عليه اوي … انا استغربت اوي .. وفجاه افتكرت اني لبسه فستان قصير وعريان … ومصطفي قاعد جمبي وساكت ..
مصطفي ( خبطت كتير علي آيه مش بترد قلقت عليها وفتحت الباب ودخلت لقيتها نايمه زي الملاك علي السرير ولابسه???????? وشي احمر كده ليه???????? هو انا مكسوف ولا ايه????????..ايه جميله في كل حالاتها ..قربت منها وانا مسحور بجمالها ..لحد ما قعدت جنبها وفضلت اقول ايه ..ايه ..لحد مافتحت عينيها وشفت اجمل عيون في الدنيا عيون له سحر يسكن القلب والروح ..وشردت في عينها ..)..
مصطفي .. مصطفى ..
ايوه معكي اهو ..
ايه ..ممكن تخرج علشان اغير ..
مصطفي .. ليه هو انا غريب ده انا حتي زي جوزك ????????..
ايه .. يلا يا مصطفي اخرج مش وقت هزار لاني كنت حابه اتكلم معك شويه لوحدنا …
مصطفي …طيب هستنكي بره…
ايه ..( مصطفي خرج وانا قلبي هيخرج من ضلوعي وراه قربوا بيخلي قلبي يدق جامد …)..
غيرت هدومي وطلعت لقيت مصطفي قاعد مع اميره …
ايه .. مساء الخير …
مصطفي … مساء الورد …
ايه ..( مصطفي بيتكلم وفي لمعه حلو اوي في عينه وكأن عيونه بتحضني)..
اميره ..مساء الورد يا عمررررري????????( (بصوت فدوه????????))….
ايه .. مصطفي كنت حابه اتكلم معك شويه لوحدنا …
مصطفي .. طيب يلا نطلع في البلكونه شويه …
اميره …وانا هقعد لوحدي يا قلبي …
مصطفي …دقيقه يا قلبي وهاكون معكي …
اميره وهي بتقرب من مصطفي وبتحضنه ورفعت نفسها وبسته ..وراحت قايله ماشي يا عمري هستناك …بس ماتتاخرش .
ايه ..(كل ده وانا واقفه وقلبي بيتحرق من الغيره ..كان نفسي اكون انا مكانها )…
روحت البلكونه وقعدت لحد ما مصطفي يجي ..وبصيت للسماء الصافيه ياااااعلي الجمال اللي في السماء …سبحان الخالق …
مصطفي ….(لما دخلت البلكونه لقيت القمر واقف علي الارض وسرحان في السماء) …
مصطفي …احم احم …اي مالك سرحانه في ايه..
ايه …(بصيت عليه جامد ورديت )…ولا حاجه اقعد علشان نتكلم شويه في حياتنا …
مصطفي ..( خايف تبعد عني ..بس مش هاقدر اقولها لا لو طلبت حاجه حتي لو طلبت عيني بس اللي اقدر اقوله يارب ) اديني قعدت اهو يا ستي اتكلمي بقااا….
ايه …مصطفي انا حابه اشتغل وعايزه أبني نفسي وحياتي واعتمد علي نفسي علشان لما نسيب بعض اعرف اعتمد علي نفسي وتقدر تطلقني بعد سنه علشان كلام الناس وبعد السنه تقدر تطلقني في اي وقت علشان تعرف تعيش حياه طبيعيه انت ومراتك وانا اعيش حياتي زي مانا حابه …عارفه اني بتقل عليك بس انت في الاول و الاخر ابن عمي واخويا اللي مليش غيرو…
مصطفي ..  خلصتي كلامك ايه الهبل ده  … عايزه تطلقي بعد سنه ماشي هعملك اللي عايزه مقدرش اقولك افضلي معايا دي حياتك وانتي حره فيها ،وبالنسبه للشغل ليه انا كنت موت علشان تشتغلي و
ايه ..( وافق يطلقني بالسرعه دي وده وجع قلبي???? ..بس انا كنت  متوقعه اي بعد كل اللي حصل ده انا غبيه وبفكر بقلبي لحد دلوقتي????..اول لما قال لي انا موت حسيت روحي هتروح مني وقمت قربت منه بسرعه وحطيت ايدي علي بقه وقلت والدموع في عيني) بعد الشر عليك أن شاء الله انا وانت لا …ربنا يباركلي في عمرك …
مصطفي …(الكلام راح مني وقلبي من قوه الدق هيخرج من ضلوعي انا بحبك بعدت أيديها وقربت منها وعيني تاهت في عينيها وقربت اكتر منها وانا مش شايف حد في الدنيا غيرها ولا حاسس بحد غيرها كأن الحياه ماعدش فيها غيرنا وحضنتها وبوستها من خدها ….وفضلت حضنها وانا لسه مغيب عن الدنيا حضنها ده حقي انا ♥️) ..
ايه …(انا حاسه اني ملكت الدنيا في اللحظه دي ..بجد انا بحبه وحسيت في حضنه بالدف ????♥️ )…
دق قلب عاشق فلا مفر♥️????
(و هنا كان الصمت يتحدث و تتحدث لغه العيون …فاهي ابلغ وأقوي لغه????♥️ )….
اميره وهي داخله البلكونه بتقول …اي الكلام ده كله يا مصطفي …
اول لما دخلت ولقيت ايه في حضن مصطفى انتو كانتوا بتعملوا اي وانت حضنها كده ليه ???? ….هااا…
مصطفي …
يتبع…
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد