Uncategorized

رواية تكفيني انت الخامس 5 بقلم فيروزة

 رواية تكفيني انت الخامس 5 بقلم فيروزة
رواية تكفيني انت الخامس 5 بقلم فيروزة

رواية تكفيني انت الخامس 5 بقلم فيروزة

مصطفي …( حسيت اني رجعت للوقع لما سمعت صوت اميره ..وايه بعدت عني .. حسيت قلبي وجعني لما بعدت عن حضني ..كنت حابب حضنه اوي ومش حاسس بالوقت وانا معها وهي جوه حضني ) وانتي مالك بتسالي ليه ..هي مراتي و اخده في حضني زيها زيك وهنام من دلوقتي يوم عندك ويوم عندها واتفضلي اتدخلي أوضتك ومش عايز اشوف وشك بعد  كلامك ده …
ايه..( لما اميره اتكلمت حسيت اني باخد حاجه مش من حقي حتي لو حضن … وبعدت مصطفي بسرعه كاني كنت بسرق…مع اني مكنتش عايزه ابعد عن حضنه حسيت براحه فيه كأنه الجنه … بس رد مصطفي علي كلام اميره رد الروح فيه حسيت اني طايره من علي الارض بكلمه .. بس ،انا شويه وهبعد قلبي وجعني من الجفا و البعد ولازم اشوف حياتي ومش عايزه ابوظ حياه مصطفي لازم احاول اصلح) خلاص يا مصطفي براحه علي اميره وانتي يا اميره محصلش حاجه لكل ده …..
اميره … بقي تقولي كده علشانه ماشي يا مصطفي انا هعرفك انا هعمل اي … وانتي فاكره انك هتعرفي تخديه مني ده بعدك ..وقال عمله فيه الطيبه اللي هتصلح بينا وانتي شيطانه …
بوم قلم نازل علي وش اميره من مصطفي …
مصطفي …انتي بتغلطي فيها انتي اتجنيتي ولا ايه …دي ستك ادخلي جوه ومش عايز اشوف وشك النهارده يلا ….
ايه ( انا في حاله صدمه ) 
اميره …جريت علي اوضته وهي بتعيط ….
مصطفي …انا اسف يا ايه علي كل اللي حصل ….كل ده بسببي انا …
ايه …ولا يهمك يا مصطفي انا اللي اسفه أن كل ده حصل بسببي …..
مصطفي …لا يا ايه مش بسببك ولا حاجه ..انا اللي كنت غلطان ….
ايه …( حسيت اني مش فاهمه مصطفي بس اللي متاكده منه دلوقتي اني لازم ابعد علشان يعرف يكمل حياته مع مراته بعيد عني ????????..) خلاص اللي حصل بقي … هدخل انام تصبح علي خير وبكره هروح عند بابا …
مصطفي ….( قلبي وجعني لما قالت هتبعدا عني انا عايزها جمبي ..عايز اكون معها في كل وقت ..مش هقدر ابعد ، بس مش عارف هقول اي بعد مكسرات قلبها .. يارب انت عالم بحالي وعارف انا عملت كده ليه ..) طيب هو ينفع انام معاكي في الاوضه لحد الصبح ..وكمان فكري في حكايه انك تسيبي البيت دي تاني ..احنا لسه قايلين  هنطلق بعد سنه ماينفعش تمشي بكره …
ايه ….( يادي الكسوف????هناام مع بعض ازاي في اوضه واحده …) ماشي يا مصطفي انت اخويا وتنور ده بيتك ودي أوضتك وانا اللي ضيفه …وان شاء الله هروح الصبح عند بابا ياريت تسيبني علي راحتي هكون مرتاحه هناك اكتر …
مصطفي …ماشي اللي يريحك يا ايه …وادخلي انتي وانا شويه وهاجي ….
ايه …طيب ….
……….
دخلت ايه وسبت مصطفي بيفكر في حياته مع ايه واميره … هو دلوقتي بين قلبه وعقله….
( الحب مجنون بلا عقل ????????) 
……………
بعد وقت طويل من التفكير قرر مصطفي يدخل ينام …. وبكره يحلها الحلال …
خبط علي الباب ولما مسمعش صوت دخل …باص علي السرير لقه فاضي …استغرب امال ايه راحت فين …بيلف علشان يخرج شايف ايه نايمه علي الارض حطه فراشه ونايمه ….راح ناحيته وقرب وقعد جمبها ….ايه..ايه …ردي عليه …
ايه ( انا كنت صاحيه بس لما خبط علي الباب عملت نفسي نايمه …وحسيت نبضات قلبي زادت اوي كاني في حرب ..وكمان لما قرب مني وقعد جمبي اتوترت اكتر …وحولت ارد كاني كنت نايمه بجد ) ايوه يا مصطفي في حاجه …
مصطفي …مالك نايمه علي الارض ليه هتتعبي كده تعالي علي السرير …
ايه …لا مش هتعب ولا حاجه وبعدين احنا في الصيف يعني الجو حلو وكمان معايا غط حلو اهو …
مصطفي …طيب علشان خاطري نامي علي السرير …
ايه ..مش هينفع….وبعدين انت هتنام فين لما أنام انا علي السرير …..
مصطفي …جمبك علي السرير …
ايه….والله ????????
مصطفي …اه والله ….
ايه …روح يلا يا مصطفي نام علشان انا محتاجه انام …تصبح علي سعاده ….
مصطفي …(طلعت علي السرير وفكرت في كل اللي حصل في حياتي وازاي انا حصل معايا كل ده من حب لي كره لي جواز لي جواز مره كمان …في اي يا مصطفي مالك انت قسيت علي ايه اوي لازم تصلح معها وبعدين كلنا بنغلط مفيش ملاك علي الارض …وكان أكبر عقب ليه اني اتجوزت عليه … استغفر الله العظيم رب العرش العظيم و اتوب اليه????????) نام مصطفي …
ايه …( لما مصطفي نام قمت من مكاني وقربت منه كنت حابه اشوفه من قريب لاخر مره وهو حلالي ..قربت منه وبوسته من خده وقلت تصبح على جنه يا حبيبي )ورجعت مكاني ونمت….
………….
الصبح …
ايه …قمت بدري غيرت هدومي وحاضرت حاجاتي علشان امشي ..انا معدش ليه مكان هنا لازم ابعد وده احسن حال للكل …
وخرجت من الأوضه بهدوء وقفلت الباب ..وبعدين خرجت من الشقه …
فضلت ماشيه في الشارع ومش عارفه انا صح ولا غلط …وفكرت كتير في حياتي اللي خلاص باظت ….يلا الحمدلله على كل حال … 
…………
مصطفي …صحيت من النوم وبصيت علي الارض عايز اشوف ايه …بس مش موجوده …قمت دورت عليها في الشقه كلها مش لاقيها ..جريت علي الدولاب لقيته فاضي …ايه مشيت????????????….قعدت في الأرض وفضلت اعيط …انا ازاي عملت كده في ايه …انا ازاي كنت غبي كده وكان فين قلبي اللي وجعني ده لما اتجوزت عليها … بس ????????( ده سر هنعرفه مع الوقت ) …
قامت جري علي التليفون …رنيت علي ايه غير متاح …رنيت علي عمي لحد مرد …
مصطفي …الو ازيك يا عمي …
بخير الحمد لله عامل ايه يا عريس واخبار آيه ..ايه …وحشتوني اوي  ….
مصطفي ( صدمه امال ايه فين ) الحمد لله يا عمي وانت ومرات عمي عاملين ايه طمني عليكم …والله وانتوا وحشتونا اكتر …
بخير يا حبيبي …خلاص تعالوا يوم عندنا. ….
مصطفي …حاضر يا عمي عايز حاجه …
سلامتك يا حبيبي سلملي علي آيه…
مصطفي…..سلام …
………
بعد المكلمه مصطفي كان هيتجنن مش عارف ايه راحت فين ولا حصل ايه …قام من علي الارض وقاعد علي السرير وشاف….
…….
اللي جاي اقوي بكتير ….الحكايه كبيره وفيه سر ….
يتبع…
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد