Uncategorized

رواية احببت مصيبة الفصل الثاني 2 بقلم دنيا احمد

رواية احببت مصيبة الفصل الثاني 2 بقلم دنيا احمد
 رواية احببت مصيبة الفصل الثاني 2 بقلم دنيا احمد

 رواية احببت مصيبة الفصل الثاني 2 بقلم دنيا احمد

–  نعم يختي بعد كله ده عايزني اكل شيكولاته يا شيخه منك الله هو في كده 
– يعني انا غلطانه يعني اني بعزم عليك روح انسان مستفز بس قمور بصوت واطي 
– بتقولي ايه يا حجه انتي عشان سامع تبرطمه
– هقول ايه  يعني ده انا حتي لسه ما انقظك من الانتحار وبعدين حجه في عينك ده انا قمر ولسه صغيره
– اي ده بجد فين القمر  ده انا لا أره ده انتي شبه واحد صحبي بشلل اللي هتجبهولي ده 
– يا سم ????امشي غور ياض من وشي لاحسن ارتكب جنايه واقول انك انتحارت عادي ويبقا خلصت البشريه من غتتك كتك القرف 
– ههههههههههه ودي هتعمليها ازي يا صغنن انتي مش شيفاني ولاء ايه 
– لا اصلك شفاف ههههههههههه 
– هو سرح في جمال ضحكتها وفي نفسه مع انك قمر اوي بس لسانك عايز قطعو ولاحظ أن في شيكولاته علي وشها 
– مالك يا كابتن انت بتبص كده ليه  
– هو بيقرب منها ومطلع منديل ومبتسم كده
– هي لو قربت تاني خطوه واحده هصوت والم عليك الناس انت متعرفنيش 
– خدي يختي منديل امسحي اللي علي بوقك ده 
ليه شايفه نفسك حلوه هقرب منك ده انتي شبه صحبي ????
– شخص مستفز ????????
– سلاموز يا حجه ده انا كرهت اليوم اللي فكرت انتحار في بسببك
– سلام يا بارد مش عارفه مين اللي دعي عليه انهارده اكيد ست الكل ماهي لازم تدعيلي والدعوه تقلب عكس علطول ( اكيد طبعا عارفين دول امهاتنا يا جماعه ????????)
اعرفكم بالشخصيات :
مريم : ( عندها ٢٢ سنه لسه مخلصه كليه وبتدور علي شغل و بيضه ومختماره وعنيها عسلي وطولا متوسط  وقمر اوي وعندها اخين وهنعرفهم مع الاحداث)
البارد قصدي اياد القمر ( عندو ٢٦ سنه  عندو شركه صغيره هو واحد صحبه هو امحاوي وطويل وعنيه خضراء وحاجه كده قمر ورياضي وعنده اخت واحده )
مريم دخلة البيت متنرفزه????
مريم : السلام عليكم ورحمه وبركاته 
الام : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته ومالك يختي متعصبه ليه 
مريم : ونبي يا امي ماهي مش نقصه تبقي انتي والواد البارد الغتت ده 
الام : واد مين 
مريم : انقظتو واحد من الانتحار بس بارد اوي 
الام : انقظتي ايه هههههههههههههههه ده انتي تجيبي شلل اصدق تخليه يتنحار اصدق اومال تنقظيه ده ميتصدقش ابدا ????
مريم : ليه يعني ده انا حتي ملاك ???? وهو انتي تعرفي عني غير كده 
الام : لا حاشا لله روحي بقا غيري وصحي اخوكي من جوه  عقبال ما احضر الغدا
مريم : حاضر وبتضحك بخبث ???? ودخلت الاوضه بتاعت اخواتها وجت جنب ودان اخوها بصوت عالي مااااازن البييييييت بيولع ???? 
مازن قام يجري من علي السرير حريقه حريقه  وبيحري يفتح الباب عشان ينزل ????
وهي وقفه هتموت علي نفسها من الضحك ????????
مازن أدرج أن دي مقلب من مقالب إخته السخيفه ???? طيب ونبي ما انا سيبك تعالي هنا 
مريم وهي بتضحك وعمله تجري وهو يجري ورها راحت استخبت وراء اخوها الكبير ادهم 
ادهم بصلهم كده ???? انا ليه حاسس اني في حضانه مش شحطين واحد في الثانويه وخلاص هيخش كليه والتانيه لسه مخلصه كليه ومسكهم زي الفار المبلول كده ( وتتخيلو بقا ????) ده عيال الحضانه اعقل منكم 
مازن مين قال إننا بنتخانق دي مريم دي حبيبتي صح يا مريوم ????
مريم : كتك القرف في دلعك صح يا ميزو ????
ادهم : طيب يا رمم مشفش وش واحد فيكم هنا يلا 
الاتنين طارو علي اوضهم عشان عارفين ادهم عصبي 
ادهم : ماما خلصتي الاكل عشان هاكل وانزل 
الام: ايوا يا حبيبي هحط اهو 
………علي السفره ……..
ادهم : تسلم ايدك يا ست الكل ماما كونت عايزك تشوفي الشقه اللي في وشنا لواحد صحبي يسكن فيها هو وامه واخته بس ضروري يا ست الكل 
الام :من عينيه يا ابني 
ادهم تسلمي يا ست الكل 
وفاجاه الباب بيخبطت مين بس بحركه الطباله دي 
ومازن بيقوم يفتح بيلقي صاحبه 
يوسف: كده يا متوحش تسبني لكلاب السكك وانا حمل منك  هان عليك ابنك اللي في بطني والله لدخل اقول لامك  (بصوت انوثي ????????) 
طبعا الكل اتصدم واول ما شافوا يوسف كرر علي نفسه من الضحك ????
مازن بيبص ليوسف بخبث : وانا مايرضنيش يا مراتي يا حبيبتي تعالي قربي 
يوسف قلقك : لا انا اخاف ياخويه 
مازن قرب منه وضربه بل البكس ابو تقل دم امك 
و مريم ومامتها هتموت علي نفسها من الضحك ????
يوسف : طيب ماشي والله لاقول لخالتك
مازن : لا ونبي كله الا كابتن حشمت ايديها طرش مشوفتش اخر مره عملت ايه ????
الكل قعد يضحك عليه ????
يوسف بيبص : لا بقا انا حماتي بتحبني كده يا خالتي متعزميش عاليا ????
مريم : تعزم ايه ما انت بتحش زي الحمار اهو هو احنا لحقنا ????????
يوسف : اديني شرقت اهو منك الله ده انتي بصلي في اللقمه بقا ????️
مريم : يابني المشكله ما بيبان عليك بصراحه الله يعينها خالتي 
يوسف : شوفو مين بتكلم ????
ادهم : شكل المسرحيه دي مش هتخلص انا هلبس وانزل اروح الشركه 
الام : روح يابني ربنا معاك 
ادهم تسلمي يا ست الكل 
ادهم لبس ونازل وراح ركب العربيه مع صاحبه 
ومريم كانت وقفه في البلكونه واتصدمت من اللي شافتو ????………………….
يتبع…
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!