Uncategorized

رواية ستكون صغيرتي الفصل السادس 6 بقلم هاجر محمد

 رواية ستكون صغيرتي الفصل السادس 6 بقلم هاجر محمد
رواية ستكون صغيرتي الفصل السادس 6 بقلم هاجر محمد

رواية ستكون صغيرتي الفصل السادس 6 بقلم هاجر محمد

اسر رجع من الشركة وصل البيت وطلع يشوف مليكة لكن ملقاش المربية واتصدم اما شاف هبة شايله مليكة وتلعب معاها وقال: انتي اي اللي جابك هنا
هبة: اي ي اسر حبيت اشوف مليكة فجيت عندها فيها حاجة
اسر: اخد منها مليكة لا مفيش بس اعرف ان ورا كل الحب دا حاجات مستخبية
هبة: قصدك اي 
اسر : ولا حاجة ممكن تروحي دلوقتي انا جيت وهعرف اهتم ب مليكة
هبة مشيت بكل غيظ …
-عند ادهم
رجع البيت بعد ما وصل جميلة وادم ومال ع السرير غمض عينه وافتكر من شهر
flash Back
ادهم كان رايح الشركة علشان يقابل اسر وكان بيسوق بسرعة وخبط ف حد من غير ما ينتبه نزل بسرعة اسف مش بقصدي والله
جميلة بحزن ودموع: ولا يهمك عادي مجتش عليك ادهم بدون فهم: مش فاهم هوا في حاجة انتي بتعيطي لي
جميلة مسحت دموعها: لا مفيش شكرا لسوالك ومشيت
ادهم حس بشفقة وراح وراها طب استني بس علشان البيبي اللي لسة فبطنك ده اكيد انتي متاكدة انك كويسة لو كدا نروح المستشفي
جميلة حطت ايدها ع بطنها كانت لسة صغيرة:  لا مش لازم
ادهم: طب اوصلك قوليلي عنوان بيتك
جميلة بحزن: انا قاعدة ف فندق معنديش بيت
ادهم باستغراب:  طب وجوزك فين
جميلة: معنديش جد بعد اذنك مينفعش نقف كدا
جه ادم ووقف مع جميلة ماما خلينا نمشي ليه واقفة كدا
جميلة مشيت مع ادم وادهم فضل باصص ليها وقرر يعرف حكايتها …
-انتهاء فلاش باك 
عند اسر ومليكة
كان اسر غير ل مليكة هدومها واخدها ونيمها جنبه ع السرير……
-فمكان اخر
المتصل:  تمام اوي البت معاه دلوقتي
عامر: مش هنسي اليوم اللي رفع فيه المسدس عليا
المتصل: اهم حاجة الورث بتاع البت اكيد محدش يعرف حاجة عن الفلوس دي بس لازم البت تكبر الاول علشان نعرف ناخدهم
عامر: هفضل مستني اليوم ده …
*الصبح
صجي اسر ع صوت مليكة بتعيط فقام بسرعة وشالها واول ما شالها سكتت وضحكت
اسر باستغراب احنا هنهزر من الاول يعني هشيلك كدا علطول
مليكة بتبتسم 
اسر : اوامرك ي مليكتي ♥️
-عند جميلة وادم
جميلة: ادم احنا هنروح نقابل عمو ادهم النهاردة
ادم ببرود: احنا امتا حكايتنا هتنتهي بالراجل ده
جميلة:  اددددم انا سكت امبارح بس ان عملت اي غلط النهاردة هزعل منك احترم نفسك
ادم: منا عارف اعرف ليه بتشوفيه يعني مش كفاية اللي بابا عملوا فينا 
جميلة افتكرت اللي جوزها عمله فيها ومقدرت تتكلم وحست انها مش عارفة تاخد نفسها
ادم:بعصبية  انا مش هخليكي تعيدي نفس اللي حصل
جميلة الضغط ذاد عليها وغميت
ادم : ماماااا ماما قومي انا اسف والله مش بقصدي بس قومي ماما فضل يعيط مسك التلفون واتصل ع ادهم
ادهم كان نايم اول ما شاف اسم جميلة ع التلفون صحي بسرعة ورد: صباح الخير
ادم بعياط: م ماما
ادهم بخوف: ادم في اي ايه حصل
ادم:  ماما مش عارف هيا مش بترد
ادهم:  طب انا جاي بسرعة ……
-اسر اتكلم مع المربية تاخد بالها من مليكو ومشي راح الشركة
– ف المستشفي 
ادهم:  هتكون كويسة بس اقعد
ادم بعياط: انا السبب ان اتكلمت معاها بصوت عالي
ادهم فسره غبي منتا غبي
ادم:  بتقول حاجة
ادهم: لا ي حبيبي بقول اقعد بس
الدكتورة خرجت من عند جميلة
ادهم:  هيا كويسة حصل اي
الدكتورة: حضرتك جوزها
ادهم : لا اقصد ايوه
الدكتورة: هيا كويسة والطفل كويس بس لازم ترتاح وبلاش تعصبوا عليها لان بتزهق من اقل حاجة 
ادهم:  يبص ل ادم ب غيظ اه طبعا شكرا ليكي
الدكتورة: العفو
ادهم: انت السبب مفكر نفسك مين
ادم ببرود: وانت اللي مفكر نفسك مين
ادهم بعصبية: دخل عند جميلة وقعد جنبها 
جميلة بدات تفوق
ادهم بابتسامة: جميلة حاسة ب اي انتي كويسة
جميلة بحب: اه اي اللي حصل انا فين
ادهم: انتي الضغط علي عندك واحنا ف المستشفي
جميلة افتكرت لما كانت بتتكلم مع ادم: هوا فين ادم
ادهم: هوا برا
جميلة: شكرا ليك اوي ي ادهم ع اللي بتعملو معانا
ادهم: مش يمكن بعمل كدا لسبب
جميلة:  سبب اي
ادهم : يجوز بحبك ♥
ادم بصوت عالي:  نعممم……………
يتبع ……
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!