Uncategorized

رواية جحيم الفيروز الفصل الخامس 5 والأخير بقلم بسمة صلاح

   رواية جحيم الفيروز الفصل الخامس 5 بقلم بسمة صلاح

رواية جحيم الفيروز الفصل الخامس 5 بقلم بسمة صلاح

رواية جحيم الفيروز الفصل الخامس 5 والأخير بقلم بسمة صلاح

دخل هتان على سرور وماري وابتسم بخبث
هتان-تؤ تؤ كده تقت*لها ياسرور عيب هتق*تل مرات رئيسك
سرور-ايوه هقت*لها وهقتل*ك انت كمان
هتان ضحك بصوت عالي وبعدها بصله بجمود ورجالته دخلت خدوا سرور 
سرور -اوعوا سيبوني هقت*لها وهق*تلك ياهتان
هتان-كده ياماري تضحكي عليا أو مفكره نفسك انك بتضحكي عليا تؤ ازعل والله وانا زعلي وحش
ماري-والله انا ..
هتان قاطعها بصباعه وهو بيشاورلها وطلع مسدس 
هتان-وانا بكره الكدابين سلام يا حلوه
وضربها بالمسدس وقع*ت متغر*قه في دمها وهتان مشي وخلى رجالته يدف*نوها
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
فيروز-مراد انت بتقول اي
مراد-بقول انك جاسوسه يافيروز اي مالك اتصدمتي طب اقولك عرفت ازاي ولا تقولي انتي
فيروز اتنهدت وبصتله وقعدت على السرير
فيروز-هحكيلك .انا كنت في ملجأ لحد ماتميت ١٥سنه وطارق ومراته جم واتبنوني وفهموني ان انا بنت أخته وهي ماتت وبابا معرفش يعمل اي فوداني ملجأ دي كانت قصه قالوها ليا كنت صغيره وصدقتهم لحد ما كبرت وهما معاملتهم معايا كانت بتتغير بسبب ان مرات طارق حملت ونسيوني لحد مافيوم طارق كان جاي سكران وكان بيقرب مني لحد ماقعد على الكرسي وحكالي أن هما كانوا كارهين امي وهي كانت جارتهم ولما ولدتني مراته كانت معاها فخدتني وودتني ملجأ وعرفت امي اني مت وبسبب زعلها عليا ماتت… وعيطت
مراد أشفق عليها-طب وابوكي
فيروز مسحت دموعها-بابا مات قبل ولادتي بشهرين بعدها نزلت قعدت في الشارع مكنتش طايقه اشوفهم لحد ما قبلت هتان وخدني عنده غصب كان ساعتها عندي١٨ سنه وخلاني اشتغل معاه لاما يموتني انا كنت رافضه لحد ماقعد يع*زبني شهر بحاله فوافقت قعدت سنه بشتغل معاه ورجعت تاني لطارق وعملت نفسي كأني زي مانا متغيرتش لحد ماجه واحد واتقدملي ووافقت عليه وبعد جوازنا بشهر عرف اني شغاله مافيا طلقني وسابني وكان عايز يفضحني بس هتان قام بالواجب وقتله ضحكت بسخريه وانا مقدرتش اسكت اكتر من كده وروحت بلغت البوليس واتفقت أن انا هقولهم على كل الاخبار بس هي دي كل الحكايه اه صحيح المعاد الفجر والبوليس قرب يجي 
مراد كان ساكت وباصصلها وابتسم 
مراد-انا ظابط يافيروز وكنت بردوا براقبهم بس معرفش انك بتشتغلي معانا عنيتي كتير وخلاص هنخل*ص منهم 
فيروز بصاله بصدمه وبعدها ابتسمت
مراد-اسف على اللي عملته معاكي انا لسه عارف امبارح انك شغاله معانا 
فيروز-طيب لازم نروح دلوقتي لهتان علشان ميشكش
مراد-انا اللي هروح ومش عايز نقاش في ده وعالفكره طارق ومراته انا اتصرفت معاهم يلا هروح وهرجعلك تاني
مراد مشي وفيروز بصت للباب وابتسمت 
في مكان آخر تسليم البضاعه 
هتان وراجل تاني كانوا بيسلموا البضاعه لبعض لحد لحد مالبوليس أتدخل وقبض عليهم كلهم 
هتان-يااه يامراد بتضحك عليا ده انا هقت*لك واشرب من دمك 
مراد ضحك وضرب*ه بوكس ومشي 
فيروز كانت قلقانه وكانت رايحه جايه لحد مالقت الباب بيتفتح
فيروز-مراد انت كويس
مراد-انا كويس يلا علشان نمشي 
ومشيوا راحوا اوضتهم ومراد عرفها أن ماري اتقت*لت وسرور سافر 
مراد-احنا هنرجع بكره
وبالفعل رجعوا وراحوا بيتهم
فيروز-انا هلم حاجتي وامشي 
مراد بإستغراب-تمشي تروحي فين
فيروز-خلاص المهمه خلصت فلازم امشي ونط..
مراد-اه كملي علشان افتح دماغك بت مفيش مشي من هنا
فيروز-وه اومال هقعد هنا لي
مراد-علشان انتي مراتي وقرب منها وزوجتي وقرب منها وحبيبتي 
فيروز-اثبت عندك انت فاهم
مراد-بحبك يافيروزتي 
فيروز-ولا ولا عيب كده
مراد-ياقلب الولا
فيروز بصاله بإبتسامه -طب تعرف اني كمان بحبك
مراد-لا ده النهارده ليله عسل بقا
فيروز-بحبك يامرادي
مراد-بعشقك يافيروزي
تمت

اترك رد