Uncategorized

رواية لين القاسي 2 الفصل السادس 6 بقلم أماني المغربي

 رواية لين القاسي 2 الفصل السادس 6 بقلم أماني المغربي
رواية لين القاسي 2 الفصل السادس 6 بقلم أماني المغربي

رواية لين القاسي 2 الفصل السادس 6 بقلم أماني المغربي

في المستشفي 
محمد بصدمه….لين 
جريت لين عليه وعيطت … قاسي ي محمد قاسي 
محمد بخوف… قاسي ماله 
بداءت تحكي له إلي حصل 
محمد بصدمه… أمي مش معقول   انا مش مصدق نفسي 
لين…انا خايفه عليه قوي ي محمد  انا مش هقدر أعيش لو جرا له حاجه 
حضنها محمد…. اهدي ي لين إن شاء اللة هيكون كويس 
لين ببكاء..  انا بحبه قوي ي محمد ومش هقدر استحمل فكرة إنه يبعد عني 
مسح دموعها . . هيبقا كويس صدقيني قاسي طول عمرة قوي وإن شاء الله هيقوم منها عشانك 
بعدت عنه ومسحت دموعها ذي الأطفال…. صحيح انت عرفت منين إننا في المستشفي 
اتنهد بوجع… ما أعرفش إنكوا هنا أصلا  شفتك بالصدفه لما كنت بكلم الدكتور في حاله تاليا 
لين بخوف… تاليا  ملها 
فلاش باك 
محمد.. الو 
سامر… أهلا بالبطل الخارق 
محمد … مين 
سامر… تؤ  تؤ كد أزعل معقول نسيت صوتي ي أبو نسب 
محمد .. سامر 
ضحك سامر بشر  … نعملا عليك سامر  انا شايف إنك تعبت من  التدوير علي تاليا فقولت أساعدك 
محمد بغضب وخوف..  تاليا !! هي  معاك اقسم بالله لو لمست شعرة واحدة منها لكون قتلك 
ضحك سامر… هههههه  اممممم علي كدا هتم*وتني اكتر من مرة لاني لمست كتير بصراحه هههههههههه  تعرف أنا كنت عارف إنها جام*دة من زمان بس ماكنتش أعرف إنها فوق الجم*دان بشوية دا   عليها   شويه هههههههههه ولا بلاش أكيد انت عارف ما هيا قاعدة معاك بقالها اكتر من تلات شهور 
محمد بغضب.   هقت*لك ي سامر هقت*لك 
ضحك سامر جامد… هههههه كان نفسي أشوف وشك حاليا بس للاسف عندي طيارة عاوز ألحقها 
محمد….فين تاليا ي سامر  انطق تاليا فيننن 
سامر ببرود…  في الحفظ والصون  طول ما أنت شاطر وبتسمع الكلام 
محمد ….. وانا مستعد اعمل إي حاجه بس ترجعلي تاليا 
سامر…  حلو الكلام  دلوقتي في  راجل من رجلتي هيكون عندك خلال ثواني 
هتوقع علي كل  الورق إلي معاه وبعدها مدام تاليا هتكون معاك 
محمد… وانا إي يضمني إنك مش هتأذيها لو مضيت ليك 
سامر…. انت اصلا مش قدامك حل غير انك تثق في كلامي 
محمد.. عشم إبلييس في الجنه اسمع ي سامر انا وانت عارفين  كوبس أن كل إلي يهمك الفلوس ولو بس فكرت تلمس ش*عرة من تاليا مش هتعرف تطول ولا مليم  عشان كدا هخلينا نتفق انت هتوصلني لتاليا و انا همضي علي الورق 
سامر… فاكرني اهبل عشان أسمع كلامك هههههههههه تبقا مجنون انت مش قدامك غير تسمع كلامي ووعد مني هوصلك ليها قبل ما الن*ار تاكلها 
محمد …. انا عملت لها إي ي حقير 
سامر..  تؤ تؤ مأنصحكش إنك تغلط لأنك ساعتها إنت إلي هتزعل 
لف سامر جس*مه لما حس بحد بيربط علي كتفه 
ابتسم له محمد ببرود وضربة بوكس …  او انت إلي هتندم 
سامر بصدمه.. إزاي 
ابتسم محمد بشر وهو ماسكه من هدومه….. انت مفكر إني ماعرفش إنك ورا أختفأ تاليا  كاميرات المرأبة لقطت واحد من الز*باله بتوعك وهو بيخط*فها  عشان غير إني كنت عارف إنك باعت حد يمشي ورايا عشان كدا اتفقت مع ظابط صديقي وعملنا خطه عشان نوقعك واهو انت وقعت   اخلص  فين تاليا 
ضحك سامر…  مفكر هقول ليك بسهوله كدا هههههه دا انت بتحلم 
طلع مسدس وحطه في راسه …. هتقول ي روح أمك  ولا أطلع روحك في إيدي 
سامر بخوف… لا لا هقولك  تعال معايا 
خدوة علي أوضه في القبو  لقي الن*ار محاوطه تاليا 
تالياااااااااااا
ابتسمت تاليا…. محمد   ثم اغمي عليها 
استغل سامر الأمر وزق محمد وهرب  بس البو*ليس مسكه قبل ما يه*رب 
باك
اشهد أن لا إله إلا الله محمد رسول الله 
لين .. الحمد الله إنك وصلت لها في الوقت المناسب 
محمد .. الحمد الله 
لين .. بتحبها 
ابتسم وهز راسه بأيوة 
اتنهدت  …. مين فينا كان يتوقع إن كل واحد فينا يحب واحد تاني ونقعد نتكلم عن حبنا  لهم لبعض 
محمد… عندك حق مين كان يصدق إن نهايه قصتنا كانت بدايه لقصص أجمل وأروع 
د…. استاذة لين  أستاذ محمد  المرضا فاقوا لو حبين تشوفوهم 
جريت لين علي الاوضه  ..  قاسي 
ابتسم بحب  .  إنتي كويسه 
مسكت إيدة.. كويسه طول ما أنت كويس 
غمض عينه وقال بحزن…. ماما 
لين…اششش بلاش نتكلم في حاجه دلوقتي  
رفعت كف إيدة وبسته…. الحمد الله إنك فوقت وبقيت كويس 
قاسي… خفتي عليا 
هزت راسها بلا فظهرت علي ملامحه الحزن 
فاقتربت منه وعنقته… انا كنت هموت  من الخوف مش  خايفه بس ي  قاسي إنت متعرفش أنا بحبك قد أي 
قاسي بصدمه..  بتحبيني 
ابتعدت عنه…. وبموت فيك كمان لما بعدت عني بعد إلي حصل بينا فكرتك ندمان علي إلي حصل وإنها كانت مجرد لحظة ضعف ساعتها كنت بموت في الثانيه مليون مرة   لأني وقتها اكتشفت قد إي انا بعشقك 
قربت منه جامد….. ومش هقدر اعيش من غيرك ولا لحظه واحدة  قاسي تقبل تكون جوزي وأبو عيالي 
بلع ريقه… ومحمد 
لين… هتصدقيني لو قولت ليك إن عمري محبيت غيرك  
لمست شعرة بحنان… الفترة إلي قعدتها معاك عرفتني يعني إي حب الحب 
الحب مش كلمتين حلوين ولا حبه مشاعر بيتغيروا بمرور الوقت 
الحب احتواء وثقه الحب إنك تستحمل إلي بتحبه في الوقت إلي هو مش قادر يستحمل نفسه فيه  الحب هو انت ي  قاسي 
لمس وشها…. لو كنت أعرف إني لما أنضرب بالنار هسمع الكلام الحلو دا كنت أنضربت من زمان 
لين .. بعد الشر عليك 
قاسي بحب…. بحبك 
قبلت كف يدة …. وانا بموت فيك 
في الغرفة  المجاورة 
نزعت تاليا جهاز التنفس.. محمد 
قرب منها بسرعه.. قلبه 
ابتسمت بتعب….. انا بجد اسفه من يوم مقبلتني وانت علطول بتقع في مشاكل بجد مش عارفه أشكرك إزاي
قام وبوضع إصبعه علي شفتيها . اششش انا إلي مش عارف حياتي كانت هتكون عمله إي من غيرك 
تاليا بحزن… اكيد كانت هتكون اجمل بدل ما كل شويه تنخطف او تنضرب عشاني 
ابتسم ومسك إيدها….. علي فكرة أنا إلي بضرب مش بنضرب 
تاليا …اه بأمارت الحارس المتحرش هههه 
ضحك محمد…. هههههه هيا مش دي كانت فكرتك  ثم اكمل بغزل … بس تعرفي كنتي يوميها مش قادر ارفع عيني من عليكي من كتر حلوتك 
ابعدت نظرها عنه وأصبح وجهها مثل الفراولايه 
ضحك محمد وهو بيرفع دقنها… إي دا طلعتي بتنكسفي ذي البنات اهو 
عبثت في وجه….. علي أساس إني مش بنت 
محمد.. تؤ تؤ انتي حوريه 
تاليا بكسوف… محمد 
محمد بعشق… محمد بيموت فيكي 
نظرت له بصدمه وأصبح قلبها ينبض بسرعه… انت قولت إي 
قرب منها.. محمد بيحبك وهيعاقبك لما نروح  لأنك سبتيه وهربتي 
تاليا بحزن .. بس انت قولت 
محمد .. اشش كنت ساعتها غبي وحمار  تاليا تتجوزيني 
تاليا بصدمه….. إنتي طلقتني ي حيوان  واومال عمال تقولي بحبك وبموت فيكي وفي الاخر تكوني طلقتني  
ضحك محمد..اسكتي الله يخرب بيتك ي شيخه فصلتيني هتطلقك إزاي ي روحي وانتي بقيتي النفس إلي بتنفسه 
تاليا بغباء… اومال لي بتقولي تتجوزيني طلما احنا لسا متجوزين 
محمد بحب….عشان ي مجنونه نفسي اشوفك بالفستان الابيض 
تاليا…انا مجنونه ي محمححح
خدها في حضنه… اكتر مما تتصوري ي قلب محمححح
تاليا… انا بحبك قوي محمحححح
محمد بمزاح… بعد محمححح دا انا غيرت رأي 
شدته من قميصه.. عشان أموتك فيها 
محمد… اموت انا في الشرس إلي خطف قلبي هههه 
اتمني تكون النهايه دي حلوة  نبداء بقا في الجزء التاني ???????? الخاص بالأطفال 
بعد مرور ١٠ سنين
تاليا….. محمححححححححححححح 
ضحك محمد ….  ممكن افهم إنتي بتصرخي لي ي روحي ما انا جنبك اهو 
اقتربت منه بدلع  وحاوطت عنقه… محمح 
محمد… قلبه ومعاميعه 
تاليا… انا أوزة نونو 
قرصها محمد في  خدها… أومال ٣ ١
العفاريت إلي عندنا دول يبقوا  إي 
لعبت في زراير القميص.. يبقوا عفاريت وأنا أوزة نونو 
ضحك وحاوط خصرها…  هههههه امممم قولتي عاوزة نونو 
هزت راسها بدلع … اممم 
ضحك وشالها…. وانا تحت أمر مولاتي 
لتدخل طفله لم يتعدي عمرها الاربع سنين مثل الإعصار  … إيأحيني  ي تاياااااا ي مأمدددددد  ي تاياااااا 
ليضحك محمد بشدة ويقوم بإنزال تاليا….. هههههههه اهو اتفضلي العفريته الصغيرة حضرت هههه
اقتربت تاليا من إبنتها الصغيرة وقامت بحملها….  في إي ي عشق إي إلي حصل 
عشق بتمثيل البكاء …  الواد جاسي ي تايا  أوز يموتني 
محمد …. يموتك لي إنتي عملتي فيه إي 
عشق ببراءة… مأملتش أجة ي بابا 
ضحك محمد…. بابا ها ههههه اي الأدب والاحترام إلي حلوا عليكي ي بنت تاليا 
تاليا.. علي أساس إنها مش بنتك 
محمد بقرف وهو بيبص علي عشق .. ولا أعرفها 
تاليا .. محمد 
محمد ..قلبه 
عشق…… أبتك ي أبد المأين تأين يقيتك ي أبد المأين  اوز تتأن    نزيني ي يأتي أليني أيوح أند نوي أشان يهميني من الوحس قبي ما يموتني 
((( جبتك ي عبد المعين تعين لقيتك ي عبد المعين عاوز تتعان  نزليني ي أختي خليني أروح عند نور عشان يحميني من الوحش قبل ما يموتني ))
كان محمد وتاليا مصدومين  فكيف لفتاه لم يتعدى عمرها الاربع سنين تقول الكلام دا 
تاليا… تعالي ي بت هنا  انتي عرفتي تقولي الكلام دا إزاي 
مسكها محمد وهو ميت من الضحك … هيكون من مين يعني ي حياتي منك طبعا 
تاليا بتمثل الصدمه ….  انا  كب مظلوم ي بيه دا حتي ما عرفش أتكلم الكلام دا 
محمد   .. اه ما انا عارف ههههه
عشق بقرف وهي بتنطر شعرها لور…. اهو دا أيي إنتوا نفأين بيه  تقدوا تهبنا بعض ونسيتوا تربوا أيالكوا يلا بقا أرف
(( اهو دا إلي إنتوا نفعيين فيه تقعدوا تحبنا في بعض ونسيتوا تربوا عيالكوا  يلا بلا قرف 
تاليا بصدمه… انا يتقالي مربتيش عيالك من واحدة قد صباع رجلي   طب والله لأربيكي من أول وجديد ي بنت محمد 
محمد مسكها جامد وهو هيموت من الضحك من كلام عفرته الصغيرة
تاليا .. سبني ي محمد خليني أربي الجذمة بنت الجذمه دي 
محمد .. هههههه اهدي ي روحي دا طفله 
تاليا .   طفله  دا انا إلي طفله 
جاسر بغضب…. ابعد ي نور خليني أعلم البت٣دي الأدب 
نور … مخلاص ي جاسر  طفله وغلطت إي هتحط عقلك بعقل طفله 
جاسر .. دي طفله دي  انت ممكن  تقول واحدة عجوزة متنكرة في هيأه طفله  كش طفله استحاله. 
نور .. طب معلش عشان خاطري  انت مشايف هيا خايفه قد إي 
جاسر…. كل دا تمثيل ي روحي اختي وانا عارفها 
نور ..  طب معلش امسحها فيا المرادي 
جاسر بضيق…دا كسرت الفون الجديد محمد لو عرف هيعمل مني شاورما 
نور… خد موبيلي ي سيدي وهات إلي اتكسر  فك بقا 
شال عشق وقرصها من خدها… مش هتبطلي مشاغبه ي عفريته
عشق ….  انا مش أفريته انا أشق 
باس نور خدها…  أشق حياتي ههههه 
جاسر… خليك كدا علطول تدلعها لحد ماتتفرعن عليك 
محمد … بحدة  جاسر اتكلم كويس عن أختك  عشق لسا صغيرة 
جاسر… صغيرة صغيرة الكل بيقول صغيرة وهيا أصلا بتعمل نصايب 
محمد بحدة.. جااااسر  استني عندك ولما اكلمك ماتسبنيش وتمشي 
قاسي …. استني انت ي محمد تعال ي جاسر  معايا 
قاسي …في إي بقا يبطل مزعل الكل منك لي 
جاسر بضيق …. كل شويه عشق تكسر وتاخد  حجاتي  والكل يقولي أختك الصغيرة اختك الصغيرة انا زهقت 
قاسي بحنان.. طب مش هيا اختك الصغيرة 
جاسر .. ايوة بس انا مش بحب حد يلمس حجاتي وكل ما اقول لها كدا بتعندني وبتاخدها 
قاسي .. عشان بتحبك وبتحب تهزر معاك وبعدين لو انت مش لعبتها معاك تلعب مع مين  اختك لسا صغيرة ومش فاهمها حاجه هيا بتحسبك بتهزر معاها عشان كدا بتحب تضايقك  مش انت بتحبها 
جاسر… أيوة والله بحبها هيا وغيث كتير بس انا بردوا مش بحب حد باخد حاجاتي ما غيث صغير اهو مش بيعمل مشاكل ذيها 
قاسي .. عشان غيث طبعه هادي  اما هيا  مجنونه ذي إمك 
تاليا من الخلف… سمعتك علي فكرة 
ضحك قاسي.. قولت حاجه غلط أنا 
تاليا… علي فكرة انا عقله قوي اوع تسمع كلام عمك يواد 
جاسر  .. اوي اوي ي ماما ههههه 
جاسر حس بحد بيشد بنطلونه  بص لقي  عشق ماسكه شوكولاته…. نوي قايي  أديك دي وأقويك أسفه 
عينها دمعت…. بس الفون كنت أوزة أيعب أليه بس وقع من إيدي لأنه كتيي كبيي 
(( بس الفون كنت عاوزة العب بيه بس هو وقع مت إيدي لأنه كتير كبير )))
ابتسم جاسر وشالها.. فداكي الف فون ي قلب جاسي 
عشق..  يأني انا  أكل الشوكولاته  تيما أنت مش زعيان 
(( يعني انا اكل الشوكولاته طلما مش بقيت زعلان))
ضحك جاسر.. كليها ي قلبي 
قرب محمد من قاسي ..  شكرا 
حاوط قاسي كتفه… مفيش شكر بين  الاخوات ولا الأصدقاء 
لين… قاسي 
قاسي… شوق نامت 
لين .. ايوة 
قاسي…  في حاجه
هزت رأسها….. اممم 
حاوط خصرها…. امممم طب مش هتقولي ليا 
حاوطت عنقه…. انا حامل 
قاسي بصدمه.. حامل 
هزت رأسها بأيوة 
ليحملها ويدور بيها….. بحبكككككككك 
لين بعشق… وانا كمان ????????
يتبع ……
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!