Uncategorized

رواية أنا والمشوه الفصل السادس عشر 16 بقلم دينا عبدالحميد

               رواية أنا والمشوه الفصل السادس عشر 16 بقلم دينا عبدالحميد

رواية أنا والمشوه الفصل السادس عشر 16 بقلم دينا عبدالحميد

رواية أنا والمشوه الفصل السادس عشر 16 بقلم دينا عبدالحميد

ليسمع الجميع صوت فتاه تقول انااا
فيستدير حمزه ليرى من هي تلك التى تتعمد جعله يخسر هو وكامل ليقف بصدمه ويقول وصااااال 
تجاهلت وصال حديث حمزه ثم قالة  بهدوء انا جيت عشان أوقع العقد يا مستر اتمني تكون جاهزه 
المدير ايوه جاهزه يا هانم 
فيتجه حمز إليها ثم يحتضنها بشوق 
فتدفعه وصال بغضب وتقول انت اتجننت 
حمزه بشوق وحب وحشتيني 
لترد وصال بقوه وقسوه وانت كمان وحشتنى جدا 
شهور عدت وانا باعد الثانيه لحد ماجى واعاقبك 
حمزه بصدمه تعقبيني 
وصال بغضب اه اصلي الموضوع كبير يطول شرحه وانا للاسف معنديش وقت 
نظرت وصال للرجل وقالت المحامى هيعدى يراجع البنود وابقي امضي بعدها ثم خرجت بهدوء وقوه وتركة حمزه خلفها بذهول من حالها 
بينما هى تمشي ببرود بمجرد أن شعرت أنها اختفت عن أنظار الجميع زادت سرعتها وسارة تهرول بسرعه وكانها تهرب من ضعف ثم ركبة سياره وعادة إلى مخبئها الذي عاش به المده الماضيه لتقف أمام شاشه كبيره فتضحك  ببرود وتقول انت لذالك الشاب انت هنا يا هشام فيبتسم ويقول عملتى ايه 
وصال زي ماتفقنا 
هشام بضحك برافوا عليكي 
..وصال مش قادره يا هشام كنت خايفه أضعف وخرجت جرى .
هشام بضحك انتى لسه في الاول 
وصال بقوه حاضر بس اخرج انت روحله عشان ميحسش بغيابك 
خرج هشام وعاد للشركه 
بينما جلسة وصال تتذكر ما حدث قبل هروبها
فلاش بالك 
كانت وصال قد سمعة حديث حمزه ولكنها مثلا النوم وعندما عادة للمنزل سمعة حديث والدها فاتصلت بشخص يراقبهم وخرجت لتعرف ما حدث فذهبت المشفي وعندما علمت بموت حمزه جن جنونها 
حتى جاءها اتصل يطمئنها وأرسل لها فديو بما حدث فاكتشفت وصال انها نقطة ضعفهم كما كانت غاضبه من كذبهم عليها فقررت أن ترحل لتعاقبهم على الكذب ولتقوية نفسي فلا تصبح نقطة ضعفه أحدهم لذالك اتصلت د بالشخص الذي يحب شقيقتها ويساعدها دائما فأخذها لمخيئها الحالى ثم بدأت هى تضع الخطط وهو بدوره ينفذ حتى رأى سوءحال حمزه. ووالدها فخرجت لتتصرف 
بااااك
مجبره اعلمكم الدرس بقسوه عشان إلى حصل مش قليل
في مكتب حمزه كان يغلي من الغيظ فكيف لحبيبته أن تتغير بين عدة أشهر 
ظل حمزه شاردا ثم هم واقفا بعضا متجها إلى منزل كامل ليروي له ماحدث
حمزه اتصرف يا باشا 
كامل مش عارف حل 
حمزه طب بص يا باشا انا هاعرض شركتك للبيع عشان بنتك تنفذ عرضها وتخسرك اصلي مش هاخسر لوحدى 
كامل وعزيز ايه 
حمزه ببرود زي مسمعتيني المزاد بكره والا تسدد ديونك 
كامل بس يا ابني 
حمزه زي مقولت بلا يا ابني بلا بتاع 
خرج حمزه وترك كامل بصدمته وخيبة أمله في زوج ابنته 
عاد حمزه ليعد لطرح شركات ومخازن الزيات في المزاد العلني. وجلس هشام يحاول أن يهدأه 
بلا جدوي فقد صمم على قراره 
في اليوم التالى تم بدأ المزاد 
هنبدأ المزاد على شركات كامل الزيات هنبدأ من مليون جنيه 
مليون ونص 
مليون ونص فريد باشا 
اتنين مليون 
اتنين مليون عمر الصيعري
اتنين وربع 
اتنين وربع سليم الافي 
تلاته مليون 
تلاته مليون اميـ….
٤ ونص مليون دولار للمخازن والشركات 
٤ونص مليون دولار هنا عند ……
ايه حضرتك قولت ايه 
ايه مسمعتش الكلام  خلاص اعيدن ليك  انا ٦ مليون دولار 
باسم مين ويا ترى مشترك في المزاد 
باسم شركة الرواد 
طب حضرتك عارف ان الدفع نقدي 
وصال ببرود انت ايه مش عايز مشتر خلاص يلا يا رواد نمشي 
المزايد لا خلاص يا هانم متتعصبيش 
تحبي نقدم العقد باسم مين 
شركة الروا…… 
وصال لاء باسم وصال …
وصال كامل الزيات 
ليبتسم حمزه وكأنه انتصر بكل شئ 
انتهي المزاد لتذهب وصال فلحق بها كامل قائلا وصال انا….
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد