Uncategorized

رواية صقر المخابرات الفصل الرابع عشر 14 بقلم فاطمة صالح حامد

     رواية صقر المخابرات الفصل الرابع عشر 14 بقلم فاطمة صالح حامد

رواية صقر المخابرات الفصل الرابع عشر 14 بقلم فاطمة صالح حامد

رواية صقر المخابرات الفصل الرابع عشر 14 بقلم فاطمة صالح حامد

واخيرا قد وصلو إلى المكان المطلوب 
ينزل الوحش وبعد ذالك الصقر وبعد ذالك الشباب و الباقية 
ينزل الجميع بالساحة والذي يقودهم وقائدهم هوه الصقر 
لتنزل وتكثف ايديها بانتظر ان يكمل العدد 
وبعد فترة اكتمل العدد ل تحمم الصقر ليقف الجميع ب انتياه 
الصقر بحزم: اول حاجة اهلا فيكم تاني حاجة انا ان شاء الله الله هكون القائد و  هيكون ليا مساعد اكيد المسؤول عن العملية دي وكلنا بنعرف انه العملية دي كبير جدا وفيها حيات أشخاص كتير أبرياء في أيدينا لذالك قبل ماحد يمشي خطوة لزم اكون بعرف فيها  آخر حاجة وبعد كده كل واحد ل مكانه عشان ترتاحو شوية قبل التدريب آخر حاجة انا هعمل اختبار لقدرتكم طبعا واعرف مين الي يستاهل يكمل وغير كده يستاهل يعرف انا مين و شريكي مين الاختبار مفاجأة يلا كل واحد ع مكانه 
ينظر الوحش الي الصقر بإعجاب ويبقى ينتظر حتى يذهب الجميع ويذهب الي الصقر 
ام ليث و ادهم ومالك وفهد ينظرو الي بعض بتعجب من اسلوب هاد المتعجر*ف كما لقبو الصقر ويذهبو الي غرفتهم المشتركة 
عند صقر بعد ذهاب الجميع يذهب الي الوحش ويقول
 الصقر : لو سمحت تعال ورايه 
ف غرفة الصقر و الوحش مشتركة معا وحتى المكتب 
لينظر الوحش الي الصقر ويتجه خلفة تم يذهبو الي غرفتهم
ليقول الصقر ” : دي هتكون الغرفة مشتركة بينا ي وحش
ليرد الوحش ببرود: طيب و المطلوب مني
ليرد الصقر ببرود مماثل: انتا هتكون شريكي ولزم تعرف خططت العملية بحيث لو حاجة حصلت معايه انتا تكمل المهمه بس قبل مانكشف المهمه وخططتها قدام حد فيهم احنا هنعمل خطة بديلة وهي بس كده فيك عشان نعرف مين الخاي*ن ومين الي جاي عشان المهمه فعلا حتى فريق الأشباح 
لينظر إليه الوحش بنظرة اعجاب من تفكيرة ويقول : انتا فعلا صقر بس يعني ليه كمان فرقة الاشباح يكونو مثل خونه مستحيل
لتينظر الصقر ببسمه خفيفة تم ترد: عارف ده بس لزم الاختبار يكون للكل مفيش تميز ويلا ي بني عاوز انام في تد*ريب بدري يلا تصبح ع خير ي وحش
لقول الوحش ببسمه: وانا اهوه كمان عاوز انام يلا وانتا من اهلو ي صقر
يذهب الصقر الي المرحض ويبدل ثيابه ويخرج الي النوم ليجد الوحش قد بدل ثيابة وذهب الي النوم ليذهب الي النوم هوه ايضا
عند الشباب  قد بدلو ملابسهم وذهبو الي النوم 
وفي الصباح الباكر يقوم الصقر بتبديل ملابسه وذهب وقام في تشغيل الانذ*ار ليقومو جميعا
عند اسد قام وهوه يبحث عن الصقر ولا يجد الصقر
ليبتسم ويقول
الوحش : ايوه الصقر الي عمل كده يلا عاوز ابدل هدومي بعد كده انزل 
ام عند الشباب ليف*زو بر*عب 
فهد : ي لهوي ي لهوي ع طول كده من اول يوم
ادهم : هوه فيه ايه يلا نبدل الهدوم وننزل وفعلا 
ام عند الصقر فكان مبتسم بسمه بسيطه وهوه يراهم ياتي واحد تلو الأخرى 
بعد أن اجتمعو جميعا لقول الصقر 
الصقر: ثابت بمكان 
ليضربو التحية ل الصقر ليقف الصقر بثبات وشموخ
لقول الصقر : بأذن لله اليوم بدايه التدريبات والي راح يتول ده كلو الوحش 
لياتي الوحش ويضرب التحية ل الصقر ويفعل الصقر كذالك ويتصافحو 
لينظرو الجميع بصدمه الوحش معهم يالله وهم لا يعلمو بهاده الشيء  ليقول فهد
فهد : يخرب بيت*كم ده الوح*ش بحاله انتم بعتوني الوحش ي خراشي ده كان هيقتل*ني يماما 
ادهم : اخر*س وتنبه بلاش يجي ويقتل*ك هااا
ليصمتو وينظرو مكان الصقر و الوحش الذين يشكلو قوه كبيرة مع اتحادهم لبعض 
ام عند الوحش والصقر فكان ينظرو الي بعض بفخر فهم بمثاب جيش كامل 
الوحش : بما أن الصقر سلم ليا كل حاجة يبقى كده تمام انا هكون المدرب ليكم والصقر هوه الي هيقوم خطة الهجوم وتشتيت العدو ليهز راسه ل الصقر بينما تلقى الشباب صدمه آخر ف همسهم موجودة معهم في هاد الخطر فهم يعلمو اذا جمعة الوحش والصقر فاذا هاد العملية غير بسيطة
مالك : همس هي ليه ما حكتش لينا هوه ايه احنا حيط*ان 
ليث بثبات : اخرس انتا ومتدخلش دي مهمه ومن امتى همس بتحكي لينا عن مهمتها 
لقطع حديثهم الوحش : وبكده يلا نبداء التدري *ب ويبدا في تدريبه*م 
وفي آخر النهار بعد التدريب يطلب الصقر و الوحش فرقة الأشباح 
يدخلو الي الصقر و الوحش وينظرو الي الصقر بلوم وهي تنظر لهم بتبرير 
الوحش : تفضلو ارتاحو 
وبعد أن يجلسو يقوم اسد بنزع الماسك الذي يجعله شخص اخر وينظرو له بصدمه كبير الا صديقهم و ابوهم وحش المخابرات ولا يعلمو بهاده الشيء 
ليث بصدمه : اسد انتا امتى دخلت المخابرات 
لقول اسد بهدوء : اهدو كده انتم كلكم بتعرفو اني عايز ابقى رجل اعمل بس انا كنت مخبي عليكم  اني حلمي الوحيد هوه اني كون حاجة كبيرة ل مصر انا بفدي روحي عشان مصر  وانا كسبت الفرصة آخر أربع سنين انشغلتم في البنت الي اسمها همس ف انا كنت بعرف كل حاجة بس حبيت اكسب الفرصة دي ف اني اكون وحش المخابرات وعملت وجتهدت لمن وصلت لكده فيها غلط
ليقومو ويضموه وهم يقولو : لا ي بطل
فهد بمرح : الله دانتا قطعتل *ي الخلف بنظره منك حرا *م عليك يبني 
اسد ببسمه هدوء : احنا في مهمه مش في لعبة تعارف
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!