Uncategorized

رواية ملاك تحرق شيطان الفصل الثالث عشر 13 بقلم بدورعاطف

 رواية ملاك تحرق شيطان الفصل الثالث عشر 13 بقلم بدورعاطف
رواية ملاك تحرق شيطان الفصل الثالث عشر 13 بقلم بدورعاطف

رواية ملاك تحرق شيطان الفصل الثالث عشر 13 بقلم بدورعاطف

مرت عده أسابيع علي وجود ملك بفيلا الانصاري و ازدادت علاقتها بجميله كثيرا و كان زين مطمئن لذالك و لكنه يخطط لشئ كبير 
كانت شركه الانصاري قد دخلت في مشروع كبير و ها قد تم انتهاء المشروع و سوف تقام حفله لنجاح الشركه 
علي طاولة الطعام كانت تجلس ملك و بجوارها جميله و تطعمها اما زين فكان يترأس الطاوله و قال اي يا جميله من يوم ما ملك جت و انتي مابقتيش تقعدي معايا حتي الاكل بتخليها تأكلك 
جميله انا حبيت ميك اوي يا زين دي بتذكر معايا و رسمها حيو اوي 
زين طب كويس ثم نظر لملك و قال ملك 
ملك نعم 
زين في حفله هتتعمل بكره ف الفيلا بسبب نجاح الشركه في مشروع القري السياحيه انتي كنتي بدأه معانا 
ملك اه انا كنت درسه الملف دا و اديته لمني تعرضوا ع حضرتك 
زين انا فعلا قبلت المشروع و الحمد لله اهو انتهين منه في وقت قياسي و بكرة في حفله هضم عدد كبير من رجال الاعمال و طبعا موظفين الشركه ف ممكن تحضري الحفله دي خصوصا انك كنتي عنصر مهم لاتمام المشروع
ملك لا يا فندم مافيش داعي انا هقعد مع جميله مفيش داعي اني احضر 
جميله و هي تهمس لها انتي خيبه يا ميك طب ياريت زين يخييني احضر 
ملك بس يا مفعوصه كلي و انتي سكته 
جميله خيبه اوي 
ملك انا اسفه يا فندم مش هقدر احضر و كمان جميله عندها مذكرة لازم اكون معاها 
جميله بكرة الخميس مبذكرش فمش ورايا حاجه روحي احضري الحفيه 
ملك بس يا بت 
جميله بص يا زين ميك بتحور خليها تحضر الحفيه 
زين بت ايه 
جميله بتحور بتحور يا زين 
زين اي الكلام دا انتي جبتي الكلمه دي منين 
جميله من بندق صديقي الانتيم 
زين بندق مين دا 
نظرت جميله لملك و قالت اقوله بندق مين و الكلام الي بيقولهولي و لا تحضري الحفيه من سكانت 
ملك بهمس بتسبتني يا صاحبي ماشي 
ملك هههه ميلا بتح. اااااقصد بتقول اي كلام هي سمعتها ف فيلم بس انا زعقتلها و قلتلها متقولش الكلام دا تاني 
جميله لملك خشي ف الحوار ع طول ماتعوجيش كدا و لا كدا 
ملك اه يا مفعوصه طب لما نطلع احم زين بيه خلاص انا قررت احضر الحفله و هو اغير جو و اشوف الناس 
زين ماشي ثم نظر لجميله و قال و انتي يا مفعوصه انا شاكك ف امرك و ليكي روقه معايا 
جميله اي يا نجم مت….. اسكتتها ملك بوضع الطعام في فمها ثم نظرت لزين و ابتسمت 
انتهي زين من طعامه و وقف و اتجه الي غرفة المكتب 
ملك الله يخربيتك احنا قولنا الكلام دا مابينا مش قدام حد كدا هتسببيلي ف مشكله يا ميلا و زين ممكن يطردني 
جميله لا ماتقلقيش اخوك مسيطر هههه
ملك انتي لا يمكن تكوني طفله عندك 10 سنين 
جميله 11 يا موزه هههه
عند زين كان جالسا يطلع ع بعض الاوراق فصعد رنبن هاتفه 
زين الو خير في اي 
المتصل نوح الشامي في مصر لسه واصل حالا
زين انت بتقول اي 
المتصل الخبر لسه جايلي قولت ابلغك سلام 
زين نوح الشامي و الله زمان جيت لقضاق يا نوح و ديني ما هرحمك 
ملاك تحرق شيطان
بقلمي بدور عاطف
في صباح يوم جديد يحمل بين طياته الكثير من المفاجأت لأبطالنا 
استيقظت ندي و لم تجد امير بجانبها فوقفت و اتجهت الي الحمام كانت هندي تشعر بتعب شديد فخرجت و جلست علي السرير
أمير صباح الخير 
ندي صباح النور 
أمير يلا الفطار انا طلبته فوقي كدا و تعالي نفطر 
ندي حاضر ، تجهزت ندي و خرجت و جلست لتتناول الطعام و لكنها لم تستطع السيطرة علي حالها فذهبت مسرعه الي الحمام تفرغ كل ما في جوفها 
أمير مالك يا ندي انتي كويسه 
ندي اظاهر داخل عليا دور برد جسمي كله واجعني و معدتي كمان 
أمير طب ارتاحي و انا هجبلك دكتور 
ندي لا مافيش داعي انا هرتاح النهارده و هبقي كويسه 
اقترب منها أمير و قال ايوه انا عاوزك تبقي كويسه كدا عشان التقيل لسه جاي 
ابتسمت ندي و قالت حاضر 
أمير انا هنزل شويا تحت و انتي ارتاحي 
نزل امير و خرج من الفندق و قام بالاتصال علي كمال
كمال يا اهلا علي ما افتكرت 
أمير كمال من غير كتر كلام جهز نفسك بكره هسلم و أقبض 
كمال اي زهقت من العروسه و لا اي 
أمير بحده كمال أشوفك بكره سلام 
عند ندي قد تذكرت شئ ما و قالت معقوله و لي لا لازم اتأكد فقامت بالاتصال علي خدمت الفندق و طلبت شئ ما و ها قد اتي فاخذته و اتجهت الي الحمام و بعد مده ليست بكبيرة امسك الشئ بيدها و قالت مش معقول 
في فيلا الانصاري استيقظت جميله من نومها و كانت ملك تنام بجوارها 
جمياه ميك ميك اصحي بقا احنا بقنا الضهر 
ملك ميلا صباح الخير 
جميله قصدق مساء الخير احنا الضهر 
ملك ياه انا نمت دا كله ما هو بسببك سهرنا و نيمتيني متأخر 
جميله طب يلا انتي ناسيه ان في حفيه النهارده 
ملك يا لهوي الحفله صحيح بس هعمل اي 
جميله ييه انتي نيله خالص دا انتي محتاجه سنفره 
ملك سنفره انتي يا بت انتي كلامك مش لايق علي سنك 
جميله قومي بقا انتي هترغي 
ملك طب استني بس هعمل اي يعني 
جميله هتلبسي اي ف الحفيه يازم فستان 
ملك فستان بس انا معنديش 
جميله اشتري 
ملك ممعيش 
جميله و العمل 
ملك معرفش 
في تلك الاثناء طرقت فريده الباب و دخلت و قالت أنسه ملك دا علشانك 
ملك اي دا و مين بعته 
فريده معرفش عن ازنك 
جميله افتحي كدا اما نشوف 
فتحت ملك العلبه فوجدت فستان باللون الاسود مرصع بحبات اللؤلؤ و معه حذاء 
جميله دا حيو أوي 
ملك مين الي جابه معقوله زين 
جميله لا دي الساحره العجوز ايي في سيندييا
ملك سيندريلا اي الهبل دا 
جميله مش مهم ايبسيه و خلاص 
ملك ماشي 
في شركه الانصاري كان يجلس زين يفكر في شئ ما ثم قام بالاتصال علي شخص ما و قال الو عاوز رقم الفون الخاص لنوح الشامي 
الشخص دقائق و هيكون عندك
وصله الرقم فقام بالاتصال 
نوح ألو 
زين ازيك يا شامي 
نوح مين بيتكلم 
زين نسيت صوتي و لا اي 
نوح مين زين 
زين ايو زين
نوح اهلا يا انصاري ليك وحشه 
زين لو وحشك فعلا كنت سألت ع العموم ف حفله النهارده ف الفيلا عندي منتظرك تيجي 
نوح اكيد خصوصا اني محضرلك مفاجأه 
زين مفجأتي هي الي هتعجبك اوي سلام
يتبع ……
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد