روايات

رواية أسيرة جلادي الفصل الثالث 3 بقلم مريم حسني

 رواية أسيرة جلادي الفصل الثالث 3 بقلم مريم حسني
رواية أسيرة جلادي البارت الثالث
رواية أسيرة جلادي الجزء الثالث

رواية أسيرة جلادي الحلقة الثالثة

فادي بحنان خدي يا ندي ده بوكس الحلويات اللي انتي بتحبه جيبتهولك مخصوص اهو
ندي رجعت في السرير بخوف وهزت راسها برفض
فادي حاول يقرب منها  ليه يا حبيبتي ها مش عاوزه لو مش عاجبك اجيبلك غيره
ندي قامت بسرعه بخوف واستخبت في الدولاب وقفلت علي نفسها
…………………………………………………..
سليم بغصب  هتجننن يابا هموت ابه خلاص جوزتها مش هتبقي بعاتعتي خلاص
احمد اهدي يابني متعملش في نفسك كده اهدي
سليم  انا بحبها يا بابا بحبها بجد
احمد انسها يابني متعودنا نبص لحريم غيرنا
سليم بحزن هحاول هحاول يابا
…………..
فادي بيصحي ندي اصحي
ندي اتقلبت في نومها بس مصحيتش
فادي شدها من شعرها مش بقول اصحي
ندي صوتت اااه انا معملتش حاجه في ايه
فادي طهقان بتسلي عليكي اصحي
ندي بدموع فادي بس فهمني انا عملت ايه عملت ايه غلط مزعلك مني قولي بس لو عملت حاجه انا اسفه بس انا مشوفتكش من واحنا عيال
فادي ابتسم ببرود  وشدها من شعرها انتي ولا تعرفي تضيقني ولا تزعليني فاهمه بس عشان تبقي عارفه انا بخلص حق من امك الو****اللي رمتني وانا عيل صغير وكانت مشغلني خدام ليها ولجوزها واللي كانت بتكره امي وتحقد عليها ديما وكانت بتحب ابويا امك دي علت ليا كتير وانا هخلصه منك
ندي بتعيط  انا ذنبي ايه يا فادي ف كل ده انا عملت ايه بتاخد حقك مني انا ليه انا مليش ذنب في حاجه انت متعرفش انا عشت ايه
فادي ولا عاوز اعرف انتي هنا عشان اطلع عين اهلك واصور كل دن ويتبعت لامك عشان تتحسر عليكي مفهوم ولا لا خدي الدوا ده وكلي عشان عاوزك تخفي بسرعه اللي جي كتير وسابها وخرج
ندي عيطت اكتر مش هيهمها اوي كده زي مانت فاكر مش هتزعل عليا اتنهدت وقامت تتوضي وتصلي
…..
بعد تلات اسابيع وندي كان الجيبس اتفك
فادي بشر اهو بقالك تلات اسابيع في اجازه نبدأ بقي
ندي بتعيط عاوز مني ايه يا فادي مترحمني بقي انت نازل فيا كل يوم ضرب ابعد عني بقي
فادي بشر بصي ا ندود انتي بعد كده كل حاجه بحساب حتي بق المياه
ندي بتعيط مش فاهمه
فادي يعني يوم عل حسب شغلك في البيت يوم عل حسب ازاي تبسطيني كده يعني
ندي بخوف مش فاهمه حاجه يا فادي مش فاهمه
فادي بخبث وبيبصلها بجرئه يعني عشان تاكلي وتشربي النهاردة علي حسب ازاي تدلعيني
ندي بخوف انسي مش هتلمسني
فادي والله انتي حره وريني هتقدري تستحملي لحد امتي من غير اكل وشرب وخرج وقفل الباب عليها
نظي فضلت قاعده عل الارض وضمه رجليها عليها وبتعيط بس وبتدعي ربنا ديما لما بتتعب بتدعي ربنا  وافتكرت جمله سمعهتها من شيخ كان في لندن
“انا عاوز اقولك حاجه ادعي ديما  ادعي ربنا بيستجيب لدعا بكذه طريقه تدعي وربنا يديكي اللي عاوزه وتدعي وربنا ميستجبش ويديكي الاحسن وتدعي وتستني ربنا يديكي احسن من الاحسن متوقفيش ابدا دعي ابدا “
انا نزلت نص فصل النهاردة لاني مش قادره حرفيا اكتب بس عشان متاخرش اكتر من كده
ماجده بدلع اديني اهو خلصتك منها زي مانت كنت عاوز يا حبيبي مبسوط مني دلوقتي
صابر بخبث جدا يا حبيبتي انتي عارفه كان بيتهيهلها حاجات زي اني بحاول اتحرش بيها والكلام ده ولو كانت اتجوزت ابن عمها وقالته التهيقات دي كان هيعملنا وجع دماغ انا شايف ان فادي انسب واحد ليها
ماجده عندك حق يا حبيبي
صابر غمزلها باقول لك ايه ما تيجي اقول لك كلمه
…………..
ندى فضلت يومين محبوسه في الاوضه
فادي دخلها الاوضه ها لسه مش جعانه ولا عطشانه
ندي بعت ريح نفسك انا مش هعمل اللي في دماغك ده حتي لو قتلتني
فادي ضحك باستفزاز لا جدعه اوي انتي كان معه صينيه اكل قعد قدام ندي ياكل بستفزاز
ندي قعدت في كورنر في الاوضه وحطت راسها بين ايدها عشان متبصش علي فادي
فادي خلص اكل رمي بواقي الاكل عل الارض وقرب من ندي وشدها من شعرها
فادي انا سيبتلك باقي الاكل بتاعي علي الارض اهو ابقي كلي وسيبلك ازازه مايه ده لاني بس مش عاوزك تموتي دلوقتي
ندي بصتله بقرف ومردتش عليه
فادي خرج من عند ندي وهو هيتجنن من عندها ده انها برغم من انها هتموت من الجوع والعطش مرديتش برضو تنفذ اللي هو عاوزه
ندي اول ما فادي خرج اخدت المايه وشربتها كلها وبصت للاكل وقعدت تعيط هي هتموت من الجوع بس كبريها منعها انها تاكل وفي الاخر استسلمت وراحت ناحيه الاكل كلت حته فراخ صغيره وقعدت عل الارض تعيط لحد مانامت مكانها
تاني يوم فادي دخل الاوضه لقي ندي نايمه عل الارض والاكل الللي باقي منه مكانه راح ناحيتها ونزل لمستوها
فادي ندي ندي اصحي بس ندي مكنتش بترد قعد يخبط علي وشها وحاول كتير انو يفوقها لقيها مبتردتش وايدها ساقعه جدا ووشها شاحب طلب الدكتور بسرعه وشالها وداها اوضته
الدكتور جيه علق لها محاليل
فادي هي مالها
الدكتور كان عندها هبوط حاد وكمان جسمها مفيهوش مايه كفايه انا علقتهالها محاليل اهم حاجه تشرب مايه كتير بس عشان ميجلهاش جفاف
فادي تمام هي هتفوق امتي
الدكتور يعني ساعه كده
فادي تمام متشكر جدا مع السلامة
فادي راح قعد جنبها لحد ما فاقت
فادي بسخرية ايه حمد الله على السلامه
ندي بتعب عاوز ايه
فادي مكلتيش يعني
ندي ومش هاكل ابعد عني بقي عاوز مني ايه
فادي هعوز منك ايه يا ست الحسن ممشنجيش اوي كده
ندي طب كويس ف حاجه تانيه
فادي اشربي المايه اللي جنبك دي وخبط عل وشها جامد واعدلي لسانك وسابها وخرج ندي اتحملت عل نفسها وقامت خدت شور وصلت وفضلت قاعده في مكانها بتدعي ربنا انو يخلها من اللي هي فيه
……………..
فادي كان قاعد مع ريم صحبته
ريم ها وبعدين يعني اخرتها
فادي معرفش بقي البت دمغها جزمه منعت عنها الاكل يومين وبرضو مفيش فايده
ريم هي ممكن تكون متعلقه بحد تاني
فادي بغضب ايه ده لو اللي انتي بتقوله ده بجد يبقي وقعتها سوده
ندي هقولك جرب النهاردة كده لو وافقت تمام موقفتش يبقي اللي يجي برضا يجي بالغصب
فادي عندك حق انا هروح و اقواك بكره انا عملت ايه سلام ؟!
……….
فادي دخل الاوضه لندي ايه يا ست الشيخه كل ما دخل يالاقكي بتصلي يا مغمي عليكي
ندي استغفر الله العظيم عاوز ايه انا جيت جنبك دلوقتي
فادي اصل يا ست الشيخه كنت بفكر كده احنا دخلين علي شهر جواز لسه اخوات
ندي انا قولتلك متحولش
فادي قرب منها بخبث هو انا مبستاذنكيش اصل انا ليا مزاج النهاردة
ندي بخوف رجعت لورا  مش فاهمه
فادي شدها له بسرعه يعني عاوزك النهاردة
ندي حولت تزقه اوعي يا فادي ابعد في ايه
فادي ما تهدي بقي يا بت انتي في ايه ما دماغك ناشفه كده ليه
ندي زقته بقوة بقولك مش عاوزه ايه مبتفهمش في ايه متخليك راجل كده واحده رفضاك وعندها استعداد تموت انت متلمسهاش في ايه بقي
فادي ابتسم بشر وضربها بالقلم انا اقولك في ايه بقي وشدها من شعرها على السرير وقلع الحزام بتاعه ونزل فيها ضرب وكتف ايدها بالحزام زقطع لها هدموها وسط صراخ ندي
ندي بعياط وصريخ سيبني يا فادي ابوس ايدك سيبني حرام عليك ابعد عني
فادي ضربها بالقلم اخرسي بقي اخرسي
ندي فضلت تعافر بس فميش فايده و فادي مسبهاش واعتدي عليها
……………..
في الوقت ده كان الفيديوهات بتاعه ندي وفادي بيضربها وهي بتاكل من الارض وصلت لماجده
ماجده دمعت الحق يا صابر بص
صابر ابتسم جوه بشر معلش يا حبيبتي اكيد هي عملت حاجه غلط وبعدين ده جوزها وبيربيها ملناش دعوه احنا واخدها لي حضنه هو بيقولك ايه
ماجده بيقولي شوفي بنتك عايشه معايا احسن عيشه ازاي ايه يا تري ليكي نفس تشوفيها ولا لا او تتمطني عليها بس ده له تمن طبعا
صابر بخبث طب اكتبيه دي مراتك وانت حر فيها انا مليش دعوه
ماجده ازاي بس يا صابر
صابر باسها برقه اسمعي الكلام عشان مزعلش منك ماجده باستسلام حاضر وكتبت كده فعلا وبعتتها لفادي
فادي قام من جنب ندي لقها بتنزف كلملها الدكتور
الدكتور خرج من عندها حضرتك جوزها صح
فادي هنهزر بقي اكيد
الدكتور تمامانا وقفتلها النزيف و الادويه دي تاخده وهي نايمه دلوقتي
فادي ماشي شكرا اتفضل لقي رساله جايله علي موبيله قري الرساله بتعهت ماجده بص لرساله بصدمه نعم !!
يتبع…
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أسيرة جلادي)

اترك رد

error: Content is protected !!