Uncategorized

رواية منقذي الفصل الرابع 4 بقلم شوشو محمد

 رواية منقذي الفصل الرابع 4 بقلم شوشو محمد
رواية منقذي الفصل الرابع 4 بقلم شوشو محمد

رواية منقذي الفصل الرابع 4 بقلم شوشو محمد

 وهتلمني ازي إن شاء الله ????
يقرب منها ادم فتتركه وتجري ????
ادم منتي جبانه اهو اومال عمله فيها المراه الحديديه لي
نور وهي بتجري الجري نص الجدعنه????????
ادم واللهي البت دي هبله ????
 نور وهي بتجري فجاه اغم عليها????
جري عليها ادم وشلها وهو بينده ع جدو
يخرج خيري وهاله بسرعه ويشوفو ادم شايل نور وهي مغم عليها 
هاله: بنتي مالها نور مالها يا ادم 
ادم ????مفيش هي كانت أعده وقامت وهي بتمشي وقعت واغم عليها
 هاله: اطلب الدكتور بسرعه ونبي يابابا 
خيري :حاضر بس اهدي يدخل  ادم  الى اللاوضه ويضعها ع السرير وينظر لها ويزيح خصلات شعرها النزله من حجابها من ع وشها تدخل هاله وتقوله مفقتش 
ادم بخضه اي لا
وبعد لحظات يصل الدكتور ويكشف ع نور  هاله ف اي يادكتور 
الدكتور  ده هبوط وضعطها وطأ فجاه عشان كده حصلها الاغماء
انا علقت لها محلول هتخده وهتبقا كويسه إن شاء الله 
هاله  وهي تبكي إن شاء الله  
ادم خالص ياعمتو مقال هتاخد المحلول وهتبقا كويسه ليه الدموع دي تنظر له
 هاله بحزن وتجلس بجانب ابنتها 
خيري تعالي معايا يا ادم عوزك 
ادم حاضر ياجدو هو خارج ينظر لها ثم نظر ل هاله وقلها حمدا ع سلامتك ياعمتو نورتي بيتك 
تنظر له هاله وتقول الله يسلمك ياحبيبي  ويسبها ادم ويخرج ور جده 
ف المكتب 
ادم انتا بتقول اي ياجدو 
 خيري زي ما بقلك كده يا ادم 
ادم ازي دي كانت عماله تشاكل معايا الصبح وزي القرده 
خيري اسمعني بس يا ادم 
انا عاوز اطلب منك طلبين وياريت لو بتحبني تقبل 
ادم خير ياجدو دي اول مره تطلب مني حاجه 
خيري بحزن عشان كده مش عوزك تكسفني 
ادم انا عمري مكسفك ياحبيبي 
خيري وده عشمي فيك يا ادم انا عوزك تتجوز نور 
ادم ???? اتجوز مين نور مين العيانه الي بتقلي انها ممكن تموت 
خيري بعد الشر عنها نور هتعمل العمليه وتخف وتبقا زي الفل 
ادم بس ياجدي انا مش عاوز اتجوزها 
خيري بحزن ولو قلتلك عشان خاطري اتجوها 
 ادم طب ياجدي اي الطلب التاني 
خيري عوزك تتبرع لها بفص من الكبد بتاعك 
ادم بصدمه???? نعم اشمعنا انا مانشوف لها أي متبرع
خيري الدكتور بيقول أنه لازم يكون من قريبها من الدرجه التانيه أو الثالثه وانا وابوك وعمتك سننا كبير وأبوها ميت يبقا مفيش قدمنا غيرك 
ادم طب وهي تعرف انها عيانه 
خيري لا ومش هنقالها 
ادم  طب سبني افكر 
خيري فكر بس متطولش عليا ف الرد عشان الحاله متتاخرش 
 ينظر له ادم ويتركه  ويذهب الي غرفته 
ويذهب خيري الي غرفه نور 
خيري اي ياهاله المحلول خالص 
هاله لا يابابا لسه 
خيري بطلي عياط عشان ام تقوم متحسش بحاجه
هاله مش قدره 
خيري خالص بقا وع فكره انا كلمت ادم ف كل حاجه 
هاله وقال اي 
خيري قلي هفكر 
هاله وتفتكر هيوافق 
خيري إن شاء الله هيوافق متشليش هم حاجه بس خدي بالك منها اليومين دول 
هاله حاضر  
ف الصباح تصحي نور بتعب وتنظر الي هاله وتتركها وتذهب الي الحمام وبعد أن انتهت خرجت تبحث عن غرفه جدها كانت بجانب غرفتها اوضه خبطت نور بهدوء ودخلت كان ادم نائم ع السرير ومتغطي كله 
نور ف نفسها هو جدو زي ام ينام لازم يغطي وشه اقتربت وجلست ع السرير 
نور وهي تشيل الغطا قوم بقي ياكسلان
ادم بخضه اي ده انتي اي الي جابك هنا واي الي ماعدك جنبي ع السرير  
نور بارتباك انا كنت فكره الأوضاع دي اوضه جدو  وكنت جايه اصحيه 
ادم واللهي وحد يصحي حد كده 
نور انا اسفه تنظر نور تجد سليم لا يرتدي شى ف الجزء العلوي ف تخجل وتقوم بسرعه 
ادم مالها دي واللهي مجنونه لا وجدي عاوز يجوزهالي   اصل انا ناقص 
يقوم ادم وياخد دوش ويغير وينزل يلاقي نور بتحضر السفره 
ادم انتي بتحضري السفره لي اومال فين بدريه 
نور لا انا عوزه احضر الفطار بنفسي لجدو 
ادم بس  المجهود غلط عليك 
نور غلط عليا ليه هو انا حامل ????????
ادم دانتي لمضه اوي  قصدي أن جده مش هيحب يتعبك 
نور لا مش هتعب ولا حاجه اعد أفطر 
ادم انا مبفطرش وعن ازنك عشان متاخرش ع الشغل 
نور وهو الفطار الي هياخرك
ادم اه اصل انا اهم حاجه ف حياتي الشغل وبس سلام 
نور سلام ياخويا ياساتر  دانتا رخم اوي ????بس مز اوي،????
يتبع…
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!