Uncategorized

رواية عشقي لوعد الفصل التاسع عشر 19 بقلم ريهام

 رواية عشقي لوعد الفصل التاسع عشر 19 بقلم ريهام
رواية عشقي لوعد الفصل التاسع عشر 19 بقلم ريهام

رواية عشقي لوعد الفصل التاسع عشر 19 بقلم ريهام

عمرصحي من النوم  ملقيش وعد جنيه دخل الحمام ونزل  يشوفها فين
كانت وعد  واقفه في المطبخ وبتجهز الفطار كانت لابسه هوت شورت وتبشرت حمالات  وعامله شعرها علي شكل كحكه ضفطيه 
وبتغني ،،
ده حبيبي
عارفين يعني ايه حبيبي؟
يعني الدنيا فى عينيا
واغلي الناس عليا
وحبيبي
الحضن اللى مواسيني
والفرحه اللى فى سنيني
وايام حلوه جايه
ده حبيبي
عارفين يعني ايه حبيبي؟
يعني الدنيا فى عينيا
واغلي الناس عليا
وحبيبي
الحضن اللى مواسيني
والفرحه اللى فى سنيني
وايام حلوه جايه
ده بعيد
بعيد بعيد بعيد
بعيد عن عيني
لكن شايفاه فى كل الاماكن
ده انا نايمه وصاحيه بيه
عمر وهو نازل سمعها وهي بتغني ابتسم مشى ورا الصوت وقف مكانه متحركش انسحبت انفاسه  من مظهرها الجذاب وصوتها الناعم 
قرب منها عمر ثم حضنه من ظهرها 
وعد بشهقه عمر خضيتني 
عمر: همس بصوت اجش  بينما يمرر يده على جسدها بشغف ايه اللي انتي لبساه دا 
وعد : ببراءة  دا هوت شورت عادي  
همس عمر بجنب اذنها بصوت مشتعل انتي ناويه تموتيني صح 
اعتدلت وعد ولفت ليه وقفت على أطراف إصبعه وباسته في خده وقالت بدلع لا بعد الشر عليك يا عمري 
عمر بزهول اي ده دا احنا اتطورنا بقا ومبقناش نتكسف 
وعد بضحك منك نتعلم 
عمر : اه لا اذا كان كده بقا يبقى اتوكلنا علي الله ثوني وراح شايلها 
وعد : بصريخ  عمر بتعمل ايه نزلني 
عمر: لا عايزك في موضوع مهم فوق وغمزلها بمشاكسة 
***************
اياد: ااف يابت اقعدي بقاا خيلتيني 
اسراء : طب ونبي يا اياد طلع عمي جابر دا والله راجل سكره 
اياد نفخ بضيق يابت ارحمي امي بقا غوري من وشي واحد كان خاطفكم اطلعه ازاي 
اسراء : هو عمل اللي اطلب منه بس ونبي طلعه دا تلاكعي جبوره بتعته قلقانه عليه 
اياد:  جبوره مين 
اسراء: هححح دي قصة جابر حبه ياعم بس إنما ايه من الاخر معاهم سبع عيال والثامن في الطريق هههههههه
اياد: بضحكه هو انتي كنتي مخطوفه ولاكنتي  بتحللي قصة حب الراجل الله يخرب بيتك يا شيخه هتشليني  
اسراء : طب هتطلعه 
اياد :بجديه لا بس هحاول اخلي عقوبته قليله 
اسراء:  ايوه كده يا ابو الايادي 
اياد: بقرف طب غوري انا رايح الشغل اتاخرت ضيعتي برستيجي اياد اه صح احم انا نسيت اقولك 
اسراء : ايه 
اياد : احم انا بحب سلمى 
اسراء: طيب يابني ربنا يفرحك،،، ايييي  لا استنى انت قولت ايه لموأخذه  مسمعتش 
اياد :بضحكه يابت اوعي اتاخرت 
اسراء :يعني انا هكون العمه الشريره ياااحليوه يولاد 
اياد: وهو طالع الله يكون في عونك يا اسر واخد واحده هبله
اسراء : اما اشوف عمي أسر مش بيرد عليا ليه ماماااااا انا طالعه هروح اشوف اسر احسن يكون بيخوني ابن الوارمه مش بيرد عليا 
زينب : من جوه طب روحي وخليكي رقيقه زي البنات متعمليش زي جعفر الواد هيفلسع ومش هيستحمل جنانك اسراء سلام يا حجه ونبي مش ناقصع هي المراره مفقوعه لنفسها
***************
كان اسر يمشي في الممرات في المشفى وهو يفحص الحلات ويتاكد بنفسه أن كل شي على ما يرام 
فجاه طلعت هي كقدامه اتنهد اسر بملل / نعم يا دكتوره اسماء في حاجه 
أسماء : بدلع لا بس اصل الحاله في غرفة 7 هتدخل العمليات بعد شويه انت اللي هتدخل ولا الدكتور عمر اصل الدكتور عمر لسه مجاش  بصلها اسر : بقرف من طريقة كلامها  
تمام انا هتصرف في حاجه تاني 
اسماء وهي بتبص في عنيه لا يا دكتور مافيش بس،،، 
اسراء : بشراسة بس ايه يا قطه يلا يابابا هوينا هش 
اسماء: بقرف وانتي مين بقا ان شاءالله
اسراء: بابتسامه مستفزه انا قدرك الاسود يا نوغه لو متجتيش عند حاجه مش بتعتك تاني يلا هوينا 
اسر : كتم ضحكته احم خلاص يا اسراء 
اسماء : بدلع حطت أيدها على دراع اسر هي مالها دي يا دكتور 
اسراء: بصتلها بعيون بتطلع شرار ومسكت ايدها وشالتها من على دراع اسر وقالت بهدوء مرعب ايدك لاتوحشك يا نن عين ماما
سماء ااه ايدي اسر سحب اسراء اول ما شافها هتهجم عليها  ودخلها المكتب 
**************بعد ساعتين
بص عمر لوعد وهي تغطي في نوم عميق ابتسم عليها مش بتشبعي نوم قرب منها وهو يلعب في شعرها بحنان وبيوسها في خدها برقه اتحركت هيا في نومها بأنزعاج ضحك هو عليها وعد ااف بس بقا ياعمر  
عمر : اصحي يا كوسليه 
وعد بصتله بعين والتانيه مغمضه  هي الساعه كام 
عمر: بضحك 10
وعد : اه طيب ااااااايه كااام  طب اوعى كده قامت بعدين اكتشفت أن نصها العلوي عاري  اعااااا سحبت الغطاء عليها بكسوف ووجه احمر 
حاول عمر مقاومة النيران التي اشتعلت بأنحاء جسدها بعد عنيه بعيد عن مشهد جسدها المغري 
وقلبه كد يصاب بنوبة قلبيه نجح  بصعوبة بسيطرة على نفسه 
قال عمر بصوت مهتز انا هدخل الحمام في الاوضه التانيه  وانتي البسي عشان هنروح الشغل  
************
ملك : يا بنتي مالك اديلي ساعه بكلمك وانتي مش معايا خالص 
سلمى: هاا 
ملك هو انتي ضربتك الشمس وانتي جايه 
سلمى : بهيامه طلع بيحبني 
ملك: ايه مين يابت اللي بيحبك بتخونيني اااه ياواطيه مكنش العشم 
سلمى: قالهالي 
ملك : (وقالهالي حبيبي قالهالي وبقا بنسبالي ااه بكل الناس ومني غيره ملكني بتاسيره عيش ميت احساس ) مين اللي قالك وقالك ايه يا منيله على عينك
سلمى : بتوهان اياد طلع بيحبني وقالي بحبك اعاااااا وقفت على غفله واتنطط هاااااااي هووووو لييييي لااااا لووووو اعااااا 
ملك: رجعت لورع بفزعه،، مالك يا بت المجنونه فضحتينا الكليه كله بتبص علينا 
سلمي : بصت لقيت الكل بيبص عليها راحت قاعده باحراج احم احم آسفين ياسيد 
**************
أسر : سحبه ودخله المكتب ممكن تهدي بقا دي البنت خافت منك 
اسراء: زقته طب اوعى كده يعم النحنوح خايف عليها اوي اسر :ابتسم على غيرتها وحب يشاكسها  امم طب وانتي زعلانه ليه دلوقتي عادي دكتوره بتسالني على حاجه 
اسراء: قربت منه بشراسة ورفعت صباعه في وشه
أقسم بالله يااسر لو شفت البت الملزقه دي جنبك تاني او كلمتها هنتفلها شعرها اللي فرحنالي بيه وهتبق ليلتك سوده فاااهم 
أسر : برفع حاجب اه والله طب وليه هو انتي بتغيري عليا 
اسراء: نزلت اديها وقالت بضيق ملكش دعوه بس انا مب،،،، سكتت فجاه لما لقيته جاي  عليها رجعت بضهرها لورا  احم في ايه  
اسر : وهو بيقرب منها اممم يعني دي مش غيره امال ايه حاصرها في الحيطه باديه 
اسراء : ابعد ياعم انت متصدق تلاقي فرصه تتحرمش بيه 
اسر: ضحك اتحرمش بيقي امم مال عليها وشه قصاد وشها وقال بس انتي مراتي 
اسراء قلبه دق لما قالها مراتي هو قرب منها وهمس وبعد كام يوم هتبقي في حضني 
اسراء:  بتخدر هاا 
اسر نزل بشفافية على خدها وباسها ريحتها الياسمين جننته فكلها الطرحه وبعدها عن رقبتها 
وهي متخدره ومش حاسه غير بنبض قلبها اللي هيطلع من مكانه وهو نزل على رقبتها واستنشق ريحتها وريحة شعرها اللي بيعشقه ثم نزل على رقبتها وباسها بوسه خفيفه ارتعش جسد اسراء اثار  بوسته وقالت بضعف أسر،،، 
ابتعد أسر قبل ما يفقد السيطرة على نفسه ظبطت اسراء الحجاب بتوتر 
أسر استني هخلص شغل ونطلع خليكي هنا وسابها وطلع 
اسراء: اول ما طلع اتنفست حست وكأن الأكسجين بينسحب وهو موجود
،،،،،،،،،،،،،،
عمر :هشوف اسر ولو فيه عمليات واجيلك انتي استنيني في المكتب 
وعد حاضر 
عمر مشي ووعد رنت على اسراء الو يا بت فينك 
اسراء: في المستشفى 
وعد: ليه مالك تعبانه  
اسراء : لا بس مستنيه اسر 
وعد :طيب انتي فين وانا اجيلك ما انا هنا 
اسراء :اشطه انا في مكتب اسر 
وعد: بجد يعني فرحك الخميس الجاي مبروك يا قلبي وحضنتها 
اسراء: الله يبارك فيكى ياحبيبتي
اسراء: اه صح هو انا مقولتلكيش مش البت سلمى الاروبه اياد طلع بيحبها 
وعد :بضحك والله كنت حاسه انهم هيحبو بعض 
اسراء : امم طب وسلمى بتبادله الشعور ولا 
وعد معرفش بس لما بشوفهم بيبقى في نظرات 
اسراء طب بصي لما عمر وأسر يخلصو هنطلع وانا هرن على سلمى واياد ونروح مكان نقعد فيه ونشوف 
وعد:  فكره حلوه مش بطاله 
اسراء:  اه عشان عايزه نجيب حجات للفرح يااختشي 
وعد : ماشي 
************اتجمعو
اسراء:  الو يا زفته فينك كلنا موجدين في مطعم ل*****انتي فين 
سلمى : معلش كان عندي محاضره اديني داخله عليكي سلام 
سلمى: اول ما دخلت شافت اياد الله ما القعده حلوه اهي احم اتقلي شويه يابنت المفضوحه اتقل ايه دا انا اول ما ابص فعنيه بنسى اللي خلفوني 
سلمى: هاي سلامو عليكم  
اسراء هاي وعليكم السلام يااختشي اقعدي 
اسر : بصلهم بأستفزاز مجمع الا اما وفق سبحان الله
اسراء : خمست في وشه الله اكبر انت هتقر تعالي يابت بالحضن  
سلمى : اللي يغير مننا يعمل زينا تعالي ياابلتي 
وعد :بضحكه هتبقو ضراير سلمى بارتباك هاا 
وعد :بخبث مالك ياسلومه مش اسراء مرات اخوكي 
سلمى: احم اه 
عمر: بص لأسر  هو انت كده خلاص حددت الميعاد 
اسر: ايوه أن شاءالله الخميس الجاي اللي هو بعد بكره 
اسراء بس انا لسه مشوفتش فستان الفرح وفي حجات كتير عايزاها 
أسر: بعشق  متشغليش دماغك بحاجه انتي اللي عايزاه شاوري عليه ويكون عندك 
سلمى : هححح اوعدنا يارب 
اياد :بصلها وغمزلها 
سلمى : احم طب ايه مش هنطلب حاجه 
وعد :مالت على اياد اتقل شويه يعم المفضوح 
اياد :هو ظاهر اوي كده  
وعد :بضحكه اه اووي
عمر: سحب وعد عليه لمي الدور يا حبيبتي علشان مكسرش نفوخك 
وعد بتزمر هو انا عملت حاجه الله عليك 
عمر :وعد انتي عارفه اني بغير عليكي من نفسي فبطلي ضحك وكلام  يا حبيبي ماشي 
وعد:  نفخت بضيق حاضر
اياد : احم طب يا جماعه انا عايز اقول حاجه بص لأسر 
انا طالب ايد سلمى 
هي كانت بتشرب ميه اول ما سمعته بسكت الميه عليه بصدمه  والمياه جت عليه لانه قاعد قصادها
وعد وأسراء ضحكو هههههه 
عمر :بصلهم وهما ساكت برعب من بصته 
اسراء :همست لوعد هو جوزك يخوف كده ليه ياماما انتي عايشه معاه ازاي ده انا كنت هعملها على نفسي وعد: ضحكت
اسر: انت فاجأتني انا معنديش مانع بس الكلام يبقى مع بابا بس دا بعد ماعرف رد سلمى ايه 
سلمى: نزلت نظرها في الارض بكسوف 
أسر : اممم الظاهر العروسه مش معترضه طيب على بركة الله انت تشرفنا في أي وقت واشوف راي بابا 
اياد : تمام 
الكل قاعد في صمت اكلو وكل واحد روح على بيته 
*************
أسر: تعالي يا برنسيسه سلمى واحكيلي 
سلمى:احم احكيلك ايه لمواخذه انا طالعه انام يلا تصبح على خير 
اسر :سحبها من قفاها تعالي هنا اترزعي 
سلمى : وهي على وشك البكاء جرا ايه يحج انا جيت عندك بعدين أسر: بجديه انتي موافقة على اياد 
سلمى: احم اللي تشوفو انت وبابا لو وافق انا كمان معنديش اعتراض
أسر: بخبث طب وانا لو رفضتوا عادي اصل انا مش حابب الموضوع 
سلمى: بلهفة لا وحيات عيالك دا ال،،،،، احيييه  
أسر :بضحكه طب غور نامي يبتاعت اللي تشوفه وانتي واقعه سلمى بهروب طب سلاموز انا بقا وطلعت تجري على اوضتها
يتبع ……
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!