Uncategorized

رواية كمان الحب الفصل الأول 1 بقلم إيمان الخيال

 رواية كمان الحب الفصل الأول 1 بقلم إيمان الخيال
رواية كمان الحب الفصل الأول 1 بقلم إيمان الخيال

رواية كمان الحب الفصل الأول 1 بقلم إيمان الخيال

بقولك ايه في حفلة انهاردة ف الجامعة و بيقولوا المطرب اللي جاي حلو اوي 
سمر : ايوا يعني عاوزه ايه 
مني : عاوزه ايه يعني ، نحضر الحفلة 
سمر : انتي عارفة انا انهاردة يومي مليان و طويل و مرهق ازاي 
مني : طيب خلصي ارهاقك و تعالي فرفشي شوية ف الحفلة 
سمر : لأ ي ست أنا ما بصدق اخلص و اروح البيت ، انتي عارفة قد ايه شعور العودة الي البيت جميل و مريح 
مني : بالله ي سمر تحضري معايا 
سمر : هو مين المطرب طيب ، لو عمرو دياب هحضر 
مني : أكيد مش عمرو دياب يعني 
سمر بزهق : اومااال 
مني : ساهر 
سمر : مين ساهر ده ؟!
مني : مش معقول مش عارفاه 
سمر : هو مشهور اوي كده 
مني : هو مشهور اوي عند البنات اكمنه حليوه و قمر 
سمر : طيب سيبيني بقا لأن عندي محاضرة دلوقت 
مني : ده اخر كلام يعني 
سمر : و مفيش غيره ،سلام 
مني : سلام ي فقر 
مني الهبلة دي صديقتي من ساعة ما دخلت الجامعة و صحيح أنا سمر بنت عادية يعني جمالي عادي جدا و بشرتي لونها قمحي و عيوني سودا و مش واسعة اوي و أنفي طويل شويه او شويتين و طولي متوسط و دلوقت أنا ف رابعة كلية ( كلية الحقوق ) ، يعني قربت اتخرج علي خير و الجامعة عاملة حفلة و جايبة المطرب اللي اسمه ساهر ده ، هو انا كان ممكن احضر عادي لكن حقيقي يومي طويل و مرهق انهاردة …
في نهاية اليوم ⬇
سمر : ايه كل الأمن ده هنخرج ازاي 
أحد افراد الأمن : ممنوع الدخول او الخروج يا أنسة 
سمر : يعني ايه ، هتحبسونا ف الجامعة 
احد افراد الأمن : لو سمحتي ي استاذة انا واخد اوامر ان البوابة ما تتفتحش الا لما الاستاذ ساهر يخلص و يمشي 
سمر بزعيق : و انا مالي بساهر بتاعك ده ، انا عاوزة اخرج 
ساهر : فيه ايه يا سيد 
سيد ( فرد أمن ) : الأنسة اللي هناك دي عاوزة تخرج 
ساهر : طيب ما تخرجوها 
سيد : أوامر ي فنان و لازم ننفذها علشان سلامتك 
ساهر : طيب أنا هتصرف 
سمر : لو سمحت افتح البوابة 
ساهر : اهلا يا انسة 
سمر : لا اهلا و لا سهلا 
ساهر : مالك متضايقة ليه 
سمر : و لو قلتلك متضايقة ليه هتحللي الحوار 
ساهر : يمكن 
سمر : عاوزة اخرج 
ساهر بمزاح : هو حد مسك فيكي ، ما تخرجي 
سمر بغضب : واضح ان الاستاذ خفيف الظل 
ساهر : واضح ان الاستاذة دمها تقيل و مش بتحب الهزار 
سمر : انت اخويا او ابويا او جوزي علشان تهزر معايا 
ساهر : انتي بجد مش عارفاني؟!
سمر : واضح ان الاستاذ معجب بنفسه اوي 
ساهر بابتسامة خفيفة : واضح انك مش عارفاني بجد 
سمر : ممكن تحل عني بقي لأني مش ناقصاك 
ساهر : طيب مش عاوزة تتصوري معايا 
سمر : هو انت عبيط 
ساهر : ليه طولة اللسان دي بقا ، بس بجد مش عاوزة تتصوري معايا 
سمر : هو انت كل اللي بيشوفك بيبقي عاوز يتصور معاك ؟!
ساهر : بصراحة اه و خصوصا لو بنت 
سمر : اهو شوفت حاجة مختلفة ي سيدي 
ساهر بنبرة غامضة : بصراحة مختلفة جدا 
سمر بغضب : تقصد ايه يا افندي 
ساهر : ما قصدش حاجة والله بس انا ممكن اخرجك بشرط 
سمر : ها 
ساهر : رقمك 
سمر : ها شرطك ايه 
ساهر : رقمك ، عاوز رقمك 
سمر : واضح ان القمور مصر يتهزق 
ساهر : خلاص خليكي واقفة بقي 
سمر : ع فكرة انا ممكن اصرخ و الم عليك الجامعة كلها و افضحك
ساهر : ع فكرة الفضيحة هتبقي ليكي انتي لان انا كده كده كل يوم صورتي ف المجلة مع بنت شكل 
سمر : قصدك انك كده كده مهزق فمش فارقة معاك 
ساهر بغضب : كفاية طولة لسان بقي ي حلوة و خلصي نفسك و هاتي الرقم 
سمر : ….
يتبع ……
لقراءة الفصل الثانى : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!