Uncategorized

رواية كمان الحب الفصل الثانى 2 بقلم إيمان الخيال

 رواية كمان الحب الفصل الثانى 2 بقلم إيمان الخيال
رواية كمان الحب الفصل الثانى 2 بقلم إيمان الخيال

رواية كمان الحب الفصل الثانى 2 بقلم إيمان الخيال

سمر : وانا مش موافقة اديك رقمي 
ساهر : يبقي مفيش خروج 
سمر : انت ازاي وق#ح كده 
ساهر : اهي طولة لسانك دي اللي هتخليني اعند اكتر و يلا بقا ي حلوة سلام 
سمر : استني انت رايح فين 
ساهر ببرود : عندي شغل الصراحة ومش فاضيلك 
الشخص التا#فه ده سابني و مشي و فضلت ازعق مع رجال الأمن لحد ما تعبت و ف الأخر برضوا محدش رضي يفتحلي البوابة فاستسلمت و سكت و قررت اتصل علي مني..
سمر : الو ي مني انتي فين 
مني : الحفلة هتبدأ ي بنتي و مش مصدقة اني قاعدة ف الصف الأول 
سمر : طيب تعالي خديني 
مني : هتحضري الحفلة مش كنتي مرهقة 
سمر : ابقي احكيلك بعدين 
مني : تعالي انتي القاعة الرئيسية و هتلاقيني ف الاول خالص لأني لو سبت الكرسي مش هلاقيه و في كرسي فاضي جنبي تعالي الحقيه 
سمر : ماشي ، سلام 
ف القاعة ⬇
مني : اقعدي ي بنتي ساهر هيبدأ 
سمر : اما نشوف ساهر ده اللي مطير عقلك 
طلع المطرب علي المسرح و سلم ع الجمهور بس استنوا ده الو#قح اللي كان عاوز رقمي 
سمر : ايه ده ؟!
مني : مالك ي بنتي ، فيه ايه ؟!
سمر : هو ده ساهر 
مني : شوفتي قمر ازاي 
كان شاب طويل و ممشوق القوام و عضلات و شعره اسود و طويل و نازل علي عينه ..
سمر : انا لازم اقوم من هنا 
مني : اتهدي بقي و بعدين محدش هيرضي يخرجك
كأن حظي معاندني انهاردة و مخليني مضطرة اني اشوف البني آدم ده ، المهم اني قعدت و حضرت الحفلة و ف وسط غناه اللي بصراحة كان جميل جدا لمحني و انا قاعدة و عينه جات في عيني و هو علشان شخص بارد ابتسم ابتسامة غريبة انا مافهمتهاش ، تفتكروا كان يقصد ايه بالابتسامة دي ؟ …
سمر : مبسوطة ي ست ، أهو حضرنا الحفلة
مني : بس كانت جميلة ، صح ؟
سمر : بصراحة اه ، كانت جميلة 
وانا بتكلم انا و مني سمعت صوت بينادي 
يا أنسه يا أنسه 
سمر : نعم يا استاذ 
ممكن تيجي معايا بس ثانية 
سمر باندهاش : نعم ، اجي معاك فين ما تتعدل يا افندي 
يا انسه ماتفهميش غلط ، في حد عاوزك و مستنيكي ف اخر الطرقة اللي هناك دي 
سمر : حد مين ؟!
والله ما اعرف هو قال لي نادي للأنسة اللي هناك دي بسرعة 
مني : يلا نروح نشوف فيه ايه ي سمر 
سمر : بس ااا
مني : ي بنتي يلا هيكون في ايه خطر يعني ، احنا ف الجامعه ، ييه تليفوني بيرن دايما ف الوقت الغلط 
سمر : ردي طيب وانا هروح اشوف مين 
مني : ماشي 
مشيت لأخر الطرقة و مفيش اي حد مستنيني و كأن الراجل اللي كلمني ده كان مخب#ول ، فجأة لقيت حد شدني من دراعي و دخلني اوضة و قفل الباب ..
سمر بصريخ و خوف : مين ؟
ما تخافيش ي حلوة 
سمعت صوت مألوف جدا بالنسبة لي و لكن كانت الاوضة ظلمة اوي و ماقدرتش اشوف مين و فجأة حسيت بأنفاس بتقرب مني فجريت نحو المجهول و قعدت اصرخ علشان حد يلحقني ، ولكن الو#غد ده كتم صوتي بسرعة اول ما سمع اصوات بره الاوضة …
خارج الغرفة ⬇
كنت رائع يا فنان 
ساهر : شكرا بجد يا جماعة ، الكلام الجميل ده بيفرق معايا جدا 
الاصوات اللي بره الاوضة سكتت و دقات قلبي تقريبا كانت قربت تسكت من كتر الخوف ان كل اللي بره يمشي و محدش يسمعني …
خارج القاعة ⬇
مني : هي البت سمر اتأخرت كده ليه 
ساهر : يا أنسه ثانية لو سمحتي 
مني : ساهر ، بجد انت بتنادي عليا انا 
ساهر بابتسامه : اه بجد
مني : اتفضل ساعه مش ثانية 
ساهر : كان في بنت قاعدة جنبك ف الحفلة 
مني : اه دي سمر صاحبتي بس مش عارفة  هي راحت فين 
ساهر : ازاي يعني ؟! 
مني : في حد نادي عليها و كان مستنيها ب اخر الطرقة اللي هناك دي و من ساعتها ما رجعتش 
ساهر : طيب يلا نروح نشوفها 
مني بذهول : نروووح و نشوفهاا 
ساهر : ي بنتي يلا لتكون واقعة ف مصيبة
ف الأوضة ⬇
سمر : لو سمحت سبني ، انت مين ؟! و عاوز ايه ؟
ما كانش بيرد علي اي سؤال ، لكن انا قررت اني افضل اجري نحو المجهول لحد ما الاقي كبس النور او حد يسمع صريخي و قعدت اجري ف الوضة واكسر ف حاجات انا مش شايفاها اصلاً و فجأة مسكني من ايدي و حطها ورا ضهري و قال : 
اهدي ي حلوة ، محدش هيسمعك مهما عملتي اصلا كل الناس مشيت 
سمر ببكاء :  لو سمحت سبني ، انت عاوز ايه 
اللي انا عاوزه واضح ، فبلاش تضيعي وقتك ووقتي 
سمر : حرام عليك ، انا عملتلك ايه ؟!
ولا حاجة بس انا بحبك 
سمر : وهو اللي بيحب حد بيأذيه كده 
اسكتي بقا و بكرا تعرفي انا ليه بعمل كده 
املي ما انقطعش و خصوصا لما سمعت صوت مني برا الاوضة و اول ما الصوت اللي برا بدأ يقرب كتم صوتي تاني ..
خارج الغرفة ⬇
ساهر : انتي سامعه الصوت ده 
مني : اه ، دي صرخة مكتومة 
ساهر: اكيد صاحبتك هنا 
مني : بس المكان ده مفيهوش حتة مستخبية 
ساهر : و ايه الاوض المقفولة دي 
مني : كل اللي اعرفه ان المكان ده شبه مهجور 
ساهر :…..
يتبع ……
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!