Uncategorized

رواية عذبني ولكن أحبني الفصل الثانى 2 بقلم منة محمد

 رواية عذبني ولكن أحبني الفصل الثانى 2 بقلم منة محمد
رواية عذبني ولكن أحبني الفصل الثانى 2 بقلم منة محمد

رواية عذبني ولكن أحبني الفصل الثانى 2 بقلم منة محمد

قامت بصعوبه ورفعت الكوبايه وأخدت المنشفه مسحت الميه وعملت العشا لما خلصت حطته ع الطربيزه في الصاله ومشت تدخل للمطبخ قابلت نبيله كانت باصلها بكره:النهارده ياروح امك مالكيش عشا ولوعرفت إنك اكلتي من ورايا والله لادبحك ويلاااا انجري علي اوضتك 
جريت لميس ع السلم نبيله: وإذا ناديتك تيجي عند رجليا سامعه.
دخلت للصاله ولميس شالت نفسها وقفلت باب الاوضه عليها وهي حاسه بقهر قعدت ع السريروفتحت درج الكوميدو وطلعت صور ليها مع أهلها نزلت دموعها وضمت الصوره لصدرها كانت محتاجه تضم حد فيهم وتشكي له وتنسى العذاب اللي هي فيه.
بعد ما اتعشوا نزلت لميس نضفت المطبخ وهي حاسه بدوخه لانها جعانه ونفسها تاكل اي لقمه بس ماتقدرش لأن هدى قاعدة تراقبها وتتأكد إنها ماأكلتش حاجة طبعا عماله ترمي عليها من كلماتها الجارحه والبذيئه
لماخلصت لميس من المطبخ وكالعاده هدى قفلت المطبخ وراحت اوضتها
دخلت لميس اوضتها ونامت ع السرير وحاولت تنام بس ماقدرتش كانت بطنها بتصرخ من الجوع اتقلبت ع السرير لحد مانامت.
*****منه محمد******للقصص المترجمه 
العصر
طلبت نبيله من لميس تعملهم كيك لان في ضيوف جاين يزوروهم لميس حمدت ربها إنها تعرف تعمل كيك ولا كانت راحت فيها
جهزت كل شئ وطلعت من المطبخ وقابلت هدى نازله ع السلم لابسه جيبه قصيره مكسره سوداء وبلوزه صفرا نص كم وفاكه شعرها
كتمت لميس ضحكتها لان شعر هدى معمول عك ومنكوش ( هدى ماكانتش حلوه عاديه شعرها أسود وسمرة ومليانه شوي وعيونها ضيقه)
وقفت بغرور :خير مالك بقولك ايه اوعي تفقعيني عين انا عارفه اني حلوه واحلي منك 
لميس “مصدقه نفسها” بصت لها من فوق لتحت:واضح
اتغير لون وشها واتغاظت 
مسكت ايد لميس بقهر
هدى بقهر:غصب عننننننك على الأقل أنا أحسن منك
سابت ايد لميس بقرف وشاورت على لميس بأصبعها:أنتي مجرد خدامه وفقييره وتافهه ووجودك زي عدمه في الحياة
ودفعت لميس وراحت
اتجمعت الدموع في عيون لميس
وهي حاسه بقهر وذل وطالعة علي السلم وقبل ما تدخل اوضتها سمعت صوت نبيله :إسمعي دلوقت يوصلوا الناس انا نفسي أخليكي في الاوضه ولا توريهم خلقتك بس أكيد هيسألوا عنك،إلبسي بسرعه وبلاش تتمكيجي زي البهلوان لان محدش اصلا هيبص في سحنتك 
دخلت لميس اوضتها وقفلت الباب أخدت شور سريع ولبست جيبه بيج قصيره وبلوزه بنيه ناعمه بأكمام طويله ورفعت شعرها كحكه ونزلت خصل على وشها مسكت الكحل تكحل عيونها بس اتراجعت”أفففف أخاف أحط منه تفقع عيوني الحمد لله إني رموشي تقيله وسود وعيوني حلوه من غير كحل”
نزلت لميس وقابلت هدى عند مدخل الصاله كانت بصلها بغيره .اتجهلتها لميس ودخلت المطبخ
بعد دقايق دخلت عليها نبيله وقالت لها تدخل تسلم
لما دخلت لميس وقع نظرها على ست شيك وحللوه وجنبها وحده خمنت إنها في نفس عمرها وحللوه
لميس :السلام عليكم
صافحتهم بأدب وقعدت ولما رفعت راسها اتفاجأت لما شافتهم يبصولها بإعجاب إبتسمت لهم شافت هدى بصالها بقهر وكأنها هتقوم تشنقها 
حبت لميس تقهرها بصت لها من فووق لتحت حست إنها ولعت نار
إنتبهت لميس لنبيله بصلها”يعني غوري من هنا”
خافت وقامت إستئذنت وطلعت
دخلت للمطبخ وحست بايد ماسكه كتفها بقوه وتلفهاع ورى
لقيتها هدى والنار طالعه من عيونها
هدى وتحاول تخفف صوت صراخها:إنتي ياحشره…نظراتك دي خلييهالك
دخلت نبيله :خيير مالكم
هدى عملت نفسها بتبكي: ماماشوفتي عايزاني اشيل الشاي والقهوه بنفسي بتقول اصل انا شبه الخدامه 
نبيله مسكت لميس بكتفها بقوه:نعععم لاشكلك نسيتي نفسك ،،شفتي الناس بصولك بإعجاب شفتي نفسك لا انتي اصلا قبيحه ولأ ا اكمان إصبري لحد مايعرفوا إن أمك يهوديه وفاجره
ماتحملتش لميس كلامها عن أمها ودفعتهاعنها وهي بتصرخ فيها:أمي أشررف منك
ومن أشكالك والله أعلم مين اللي مايعرفش الدين صح.
ضربتها نبيله قلم علي وشها خلاها تقع في الارض من قوته وركلتها برجليها وهي تقول:لا كمان طلعلك لسان يا حيوانه والله لادبك واقصهولك قص واعلمك ازاي ترفعي صوتك وايدك يا حقيره حسابي معاكي بعدين 
طلعت من المطبخ ووراها هدى اللي ضحكت بشماته
جرت لميس نفسها لاوضتها وهي بتبكي بألم
رمت نفسهاع السرير وهي تشهق”اه ياماما اااه يا رامي”
افتكرت رامي وهودايما يقول لها: عايزك دايما قويه وصابره وطيبه عايز تربيتي ليكي ماتضيعش”اه يارامي ازاي أكوون قويه ومن فين اصلا تجيني القووه وأنا ماحدش جنبي وانا وحيييده من فييين “
سمعت صووت فونها يرن قامت
بسرعه وفتحت دولابها وأخدت فونها لانها مخبياه عنهم لأنهم مش بيسمحولها بيه ولافي تلفون البيت شافت المتصل هند صديقتها الوحيده ردت بلهفه:هند
هند بضحكه:هههه شوي شوي ع عمرك للدرجه دي مشتاقه لي ياحظي يا يمه
لميس:يادبه حرام عليكي ليه ما تصلتيش بيا بقالي اسبوع في بيت مرات ابويا ولا سالتي عني (وانفجرت تبكي)حرام عليكي أنا ليا مين غيرك أهلي كلهم راحو مابقاش ليا غيرك
هند بخوف:انا اسفه لميس والله مانسيتك كل يوم بالي عندك وبفكر فيكي حاولت ارن عليكي بس خفت تنكشفي وتعرف مرات ابوكي بالموبيل كنت متردده بس النهارده حسيت ان فيكي حاجة واتصلت..مالك يا حبيبتي انتي بخير 
لميس بتحاول توقف دموعها:أنا كل يوم مش بخير ياهند
هند بخوف:مالك يا قلبي قوليلي 
لميس بتنهيده:ا ا اه ياهند أنا كل يوم أدوق كاس الذل والعذاب من نبيله وبنتها
مخلياني خدامه في البيت ده غير الضرب والشتيمه اللي أتصبح وأتمسى بيهم
هند مش متحمله اللي بتسمعه واللي بيحصل لأعز صديقه ليها وبكت لحالها:ياعمــري يالميس كلل ده فيكي وأنا معرفش ربنا ينتقم لك منهم ع اللي عملينه فيكي 
لميس تمسح دموعها:آنا آسفه هند بس ماليش حد غيرك أشتكيله الله يخليكي ماتعيطيش انا مش ماقصدتش أضايقك
هند بترجي:لميس تعالي عيشي عندي بحطك في عيوني بس ابعدي عنهم
لميس ابتسمت:لا ماقدرش ياهند بعدين نبيله مش هترضي قافله عليه كمان ومنعتني اطلع من البيت حتي الجامعه ما سجلتش فيها 
سمعت لميس صوت عند الباب وارتبكت: آآلو هند مش هقدر أطول في حد جاي مع السلامه
وقفلت علطول قبل ما تسمع ردها وخبت الموبيل ودخلت للحمام
في غرفه الضيوف
بعد مادخلت نبيله وبنتها على الضيوف
نبيله:يا أهلا وسعلاشه بأم امير
كوثر:اهلا وسهلا بيكي
كوثر كلمت هدى اللي دخلت وقعدت جنب أمها:ازيك يا هدى
هدى بخجل مزيف:الحمد لله بخير
كوثر:إلا فين لميس مش شيفاها
نبيله مجهزه الرد:تعبت وراحت ترتاح في اوضتها
كوثر:إلا هي أمها بريطانيه بصحيح
نبيله بضيقه:إه
كوثر: مالك كئنك اضايقتي من سؤالي 
نبيله بقرف:والله مش بحب سيرتها
كوثر رفعت حواجبها باستغراب:ليه
نبيله بمكر:إستغفر الله سيرتها مش حلوه أبدآ هي بريطانيه تدعي الإسلام وخدعت أبو رامي لما كان في بريطانيا وخلته يتجوزها
كوثر:يعني ازاي خلته يتجوزها وأنا عارفه إنه كان بيحبها
نبيله انقهرت لما سمعت إن حب أبو رامي ليها الكل عرفه وصممت تشوه سمعتها وسمعت لميس:بيحبها منين اصلا هي ساحرته وخلته يتجوزها طب تعرفي الي زيها فاجره وماتخافش ربنا اكيد تعمل اكتر بس ربنا يستر علينا من بنتها
كوثر انصدمت من الكلام وصدقته:أعوذ بالله انتو ازاي خليتوها عندكم
نبيله بكهن ستات:كنا نعمل ايه قالنا نكسب فيا ثواب وكمان حرام يعني كنا نرميها في الشارع 
هدى انبسطت من أمها وافتكرت لميس وحاولت تدنس سمعتها أكثر:بصراحه أنا كنت أسمع من بنات في المدرسه إنهم شافوها مع شباب والله اعلم
رنــــا بنت كوثر بدلع:أنامستحيـل اقعد معاها وهي بالشكل ده (لفت ع هدى تكمل)هدى إنتي مصاحبها
هدى:مستحييل
كوثر غيرت الموضوع:واخبار الشغل في المشغل يانبيله إن شاء الله متحسن
نبيله:الحمدلله كويس
هدى قامت:رنا تعالي نقعد بره في الجنينه
رنا قامت وأخدت شنطتها:أوكيه
في الجنينه
هدى: الا ايه اخبار ريــم ليه ماجاتش معاكم
رنا حطت رجل ع رجل ورفعت خصله من شعرها بدلع:مشغـــوله ماقدرتش
هدى:مشغوله بايه
رنا:بتجهز لحفله وترتيبتها
هدى:وامتى الحفله
رنا:لا معرفش لسه ما حددتش لأنها لازم تعرف ظروف صاحباتها لأن الحفله ليهم
هدى خاب ظنها لأنها نفسها تروح لحفلاتهم عايزه تشوف ازاي شكل أحتفالاتهم بما أنهم أغنياء
رن فون رنا وردت:اهلا ميرو ازيك
فـز قلب هدى وقعدت تراقب رنا وهتموت و تسمع صوته
رنا:ههههه أوكيه إلا امتى راجع … . . . . . . لاأنا مش في البيت طالعه مع مامتي . . . . . .ريم لا مجاتش معنا . . . . . . .ههههه أوكيه هوريك …باي
قفلت الموبيل وحطته قدامهاع الطربيزه
هدى بنعومه مصطنعه: ده امير
رنا: اااه
هدى: عامل ايه و أخباره امتى راجع
رنا:تمام وراجع إن شاءالله بعد شهر
هدي بابتسامة:آميين
(عائلة الجوهري )
الجوهري رجل أعمال كبييير ومعروف صاحب جاه وثرااااء
أبنائــــــه
“امير”وعمره 26سنه بيدرس في أمريكا تخصصه إدارة أعمال علشان يمسك أعمال أبوه **شاب عصبي جدا ..مغروووور..حازم..أجمل وأوسم شباب العائله..صاحب شخصيه
و هيبه تحتم ع الكل احترامه..صاحب شركه كبيره من مجموعة شركات ابوه **وده بطل قصتنا
“رغــــــده” 25متزوجه من ابن خالتها”عمر”
“مروان” يدرس هندسه (مروان حلو وأبيض عيونه كبيره وسوده مع حواجبه السودة ورموشه طالعه جنان وشعره أسود نازل ع رقبته من ورى بس من قدام فرنسي وجسمه رياضي **وسيم.. دمه خفيف وخفة دمه ما قللتش ابدا من قوة شخصيته ..حبوب**)
“عــــــادل”:عمره23(سنه..يدرس صيدله**مرح..دمه خفيف.عايش حياته زي مايحب..حبوب..وكمان وسيم**
“رنــــا”:عمرها 19(تسعة عشر)سنه..**حلوه كتير..بس مغرووووره..متكبره**
“ريــــــم”:عمرها 18(ثمانية عشر)سنه**حلوه..مرحه.. متواضعه**
“فهد”:عمره(ستة)سنوات..
كوثر امهم 
في قصـر الجوهري
ريم قاعدة في الصاله مع كوثر ورنا
ريم:مامي اخبار طنط نبيله ايه كويسه
رنا: ليه بتسالي عنهم وانتي بتكرهيهم
ريم:فضــــــول
كوثر: بخيــــر
ريـــم بحماس:شفتوا بنت جوزها
رنا افتكرت لميس وجمالها الصارخ وانقهرت
كوثر:ايوة شفناها
ريم بحماس: حلـــوه
كوثر ابتسمت:ااه قولي بقي ده اللي هامك حلوه وإلا لا
ريم ضحكت :هههههه يعني حلوه
كوثر بصدق:هي مش حلوه هي تهبل
رنا بقرف:وععععع
ريم انفجرت ضحك ع ملامحها اللي قلبتها:هــــــهــــــهــ ـه
أكيد هتقولي يع مش انتي مش عايزة حد احلي منك 
رنا بغرور:لان مافيش حد أحلى مني
(رنا حلوه بس جمالها ولاشئ جنب لميس)
ريم: إسمها ايه
كوثر: لميس
ريم:واو و إسمها كمان يهبببل
رنامقهوره من إختها :وع يجيب المرض
ريم:بالعكس حلو ويجنن كمان يا ا ا ا اي نفسي أشوفها
..: ومين اللي دي الي نفسك تشوفيها ست ريم
دخل مروان وهو شايل فهد ع كتفه
ريم حطت إيدهاع صدرها:بــــــسم الله الرحمن الرحيم إنت مش كنت لسه طالع
مروان:ورجعت عندك مانع
كوثر قامت تشيل فهد من ع كتف مروان: مروان ليه شايله ع كتفك خلاص كبر
ريم مدت بوزها:ايه هو الي كبر خايفه ع حبيب القلب لا يتكسر
مروان:هــا هــا هــا عيب الغييره
فهد:ماما خليه يشيلني انا لسه صغير
كوثر: فين الي صغير وإنت عمرك ست سنين
ريـــم:عمممره مش جسمه
مروان رمى جسمه ع الكنبه وكأنه افتكر شئ:إه صح مين اللي نفسك تشوفيها ست ريم
ريم: ياخراشي انت مانسيتش
مروان رفع حواجبه:لااا مانسيتش قولي مين
ريم بعناد: ممم مش هقولك 
كوثر :دي بنت نبيله لسه راجعين من عندهم أنا ورنا
مروان كشـــر:لاااا يكون هدى كتك الارف ودي عايزها منها ايه
رنا اتنرفزت: كتك الارف في عينك دي صاحبتي ومرضاش تقول عنها كدا
مروان يعاند:طب ارف ارف ارف
ريم:ههههه
رنا اتعصبت وقامت:وووووع في عينك.
وطلعت وسابت المكان
مروان:هـــهـــهـــه مالها دي دي زعلت بجد 
ريم: سيبك منها بقي
مروان:وأنتي يا سحليه البرك عايزة تشوفيها مش كفايه اختك ضاربه صحوبايه معها 
ريم شهقـــت:اسم الله انا مش بطقها اصلا ولا برتاح لها ..انا كان قصدي علي بنت جوز امها 
مروان بإستغراب: نبيله عندها بنت جوز
ريم بحماس:اااه ووامي بتقول تهبل لا كمان إسمها لميس
مروان رفع حواجبه:وانتي ليه متحمسه كدا
ريم ضحكت:كدا ،،ااه صح أمها بريطانيه
مروان:بريطانيه
ريم تهز راسها: yes 
مروان بابتسامه:لا طالما أمها بريطانيه أكيد بتكون قمر
ريم فتحت عيونها:عيــــــيــــــيــ ـــب
مروان:هــــــهــــــهـــــ ه غمضي عيونك وحشه ماتفتحهش كدا تاني بتحولي
ريم رمشت بعيونها:أصلا عيوني حلوه
مروان بتريقه:اقولك براحه براحه لا تقع رموشك 
فهد:ههههه
ريم :أصلا أنت غيران لان عيوني حلوه
مروان بغرور:أنا أحلى منك بمليووون مره صح ياماما
كوثر:صح
ريم بزعل:طبعا مش هو مروان حبيب القلب
كوثر :كلكم حلوين وكلكم ولادي
************
في غرفــــــة لميس:
لميس قاعدة ع السرير وبتكلم هند ع الموبيل
هند: ههههههه إلا فين السعلوه وبنتها
لميس:ههههههههه حلوه السعلوه،،خرجت مع بنتها ماعرفش فين
هند:ياعمـــري ليه مش يخدوكي معاهم
لميس بتنهيده من القلب:آ آ آه بس مليت من البيت ونفس أطلع وأشم هوى ،،(كملت بقهر) لاكمان من النداله قفلين باب المدخل علشان ماأطلعش للجنينه
هند:انشاء الله ياخدهم المالح
لميس:هههههههه عليكي دعاء معرفش بتجبيه منين
هند: هههه ربنا يخليلي بدوري من كتر مابيدعي في اللي عنده في مركز الشرطه بقيت زيه
لميس ضحكت:إلا عامل ايه وايه عنده يدعي عليهم
هند بملل:بيقول تعبوه المساجين اللي عنده
لميس:الله يعينه
هند:أمي دايما تقوله بلاش تدعي بس مش بيفهم 
لميس:أخوكي عصبي،،،المهم هنوده لازم اقفل دلوقت عندي كوي لازم أخلصه
قفلت معها وراحت للهدوم تكويهم
افتكرت رامي أخوها مره كانت جايه من المدرسه متنرفزه وقابلها رامي في الصاله
رامي:لمووس مالك داخله مدخنه
رمت لميس شنطتها على الكنب بعصبيه:الأستاذه الله ياخدها اتخانقت معها
رامي :ليه
لميس:لأني لابسه جزمه ملونه تخيل خانقتني الصبح والظهر لماطلعت حاطه عينها عليا وكلللل ده علشان لابسه جزمه ملونه ايه التخلف ده يارتنا مارجعنا من بريطانيا ولاشفت وشها المـــتخلــلــلــلفــــه ربنا ياخدهــــــا
رامي إبتسم على عصبيتها وكلامها:لايالميس مش صح تدعي عليها 
لميس قعدت مبوزه ع الكرس وقلعت جزمتها: هي الغلطانه
مشى رامي وقعد جنبها وحط ايده ع كتفها بحنان:ولو يالميس ماتدعيش ع حد حتى لوكان غلطان عليكي اصبري بس ماتدعيش لان يجي يوم يدعي عليكي حد أوعديني إنك ماتدعيش ع حد مره تانيه
ابتسمت لميس بحب:أوعدك
باس جبينها وضمته لميس وهي بتقول: ربنا يخليك ليا ولا يحرمني منك يارامي
“آ آ آ آه يارامي أشتقت أحضنك
واشكيلك(نزلت دموعها )آ آه إشتقت لحنيتك عليا “
انفتــــــح باب الاوضه ودخلت منه هدى رفعت لميس راسها شافتها بصالها بخبث فجــــــأه نادت أمهاوشكلها ناويه عليها
دخلت نبيله الاوضه
هدى بمكر وافتراء:ماما شوفي لميس دخلت عليها لقيتها نايمه ومخليه المكوى ع هدومي عايزة تحرقهم
انصدمــــــت لميس وشافت نبيله بصلها بعيون كلها شرر خافت لدرجه ماقدرتش تتكلم
مسكتها أم هدى نبيله من شعرهابعنف وشدته ولميس غمضت عيونها وهي تصرخ فيها:يا خـــاينه ياحقيره يا حوثاله قلت انتي مش بتفهمي الا بالضرب عايزة تحرقي هدوم بنتي والله لاحرقك عشان تحرمي
لميس اتكلمت بصعوبه:لا،،،كذابه
فتحت نبيله عيونها:وبتكذبي بنتي كمان ،،،الكذابه والخبيثه هي أمك وأنتي زيها ياريتك كنتي اتحرقتي معها وخلصنا منكم بس نقول ايه نصيب اسود
ضربت لميس بقسوه وهي مش قادره تفك نفسها
نبيله صرخت بانفعال وهي بتضرب لميس :بكــــــرررررهك
وبكــــــره أمك اللي سرقت فرحتي واللـــه لأخليكي ماتشوفي الفرحه ولا تعرفيها مسكت المكوى وحطتها على رجل لميس صرخت لميس وسحبت رجليها منها وهي تصرخ بألم حست الحراره ولعت في جسمها كله وقلبها كمان …كرهت عمرها وحياتها من العذاب اللي هي فيه وشايفه هدي نظراتها نظرات بكره وتضحك بشماته وخبث وهي بتقول لأمها:ههههههه ياريت حطتيها في وشها وحرقتيه وشوهتيها وش البومه دي 
شافت لميس بين دموعها نبيله وكأن الفكره عجبتها قامت بسرعه وهي تتألم وجريت بتعرج لاوضتها دخلت بسرعه وقفلت الباب ودخلت للحمام وقفلت عليها وهي بتعيط من الم رجليها وجسمها اللي حسته أنه متكسر من الضرب شافت رجليها وحمدت ربها إن الحرق مش كبيرلأنهاسحبت رجليها قبل ما تضغط عليهاالمكوى فتحت الميه البارده ودخلت رجليها تحتها عضت ع شفايفها من الألم وفضلت في الحمام ساعه من الخوف ،لماطلعت قعدت على سريرها وفتحت درج الكومدينو وأخدت الشنطه الصغيره وفتحتها وفضلت تدورفيها عن المرهم ولقيته أخدته ودهنت مكان الحرق
افتكرت رامي لما اتحرقت إيده لماكان يشوي لحمه ليهم مره افتكرت إنها دهنت ايده منه، غمضت عيونها بقوه لما جه قدامها وش رامي وهو يبتسم لهابحنان”
آ آ آه يارامي فينك أنا ضااااااايعـــه من غيرك ليه رحت وسبتني كنت دايما تقولي مش هسيبك لما مات بابا ” شهقت بحرقه وهي تبكي .
يتبع ……
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!