Uncategorized

رواية أحببت معذبي الفصل الرابع 4 بقلم بسمة صلاح

 رواية أحببت معذبي الفصل الرابع 4 بقلم بسمة صلاح

رواية أحببت معذبي الفصل الرابع 4 بقلم بسمة صلاح

رواية أحببت معذبي الفصل الرابع 4 بقلم بسمة صلاح

دخلت ليلى مع الشاب وقعدها على الكنبه 
الشاب-احم اجبلك حاجه تشريبها
ليلى-شكرا انا كده كده همشي بكره
الشاب-نعم هتمشي فين قصدي يعني فين المكان اللي هتروحيه
ليلى-هدور على اي مكان اقعد فيه مش محتاجه شف*قه من حد 
الشاب-انا مش بشف*ق عليكي انا بعمل كده علشان اساعدك
ليلى بإنفعال-لا بتعمل كده علشان تكفر عن اللي عملته انت السبب في اللي انا فيه حس*بي الله ونعم الوكيل فيك انا كره*تك بجد انا عايزه امشي من هنا اوعى
الشاب بصوت عالي-بصي بقا انا استحملت اللي عملتيه في المستشفى قولت علشان تعبانه بس اقسم بالله لو سمعتك بتكلمي كده تاني هنز*عل انتي متعرفنيش في غضبي ببقى عامل ازاي انتي فااااهمه
ليلى بهستريا-انتو كلكوا زبا*له انا بكرهك*وا كلكوا انتو زي بعض مفيش في قلبكوا رحمه انتو ش*ياطين 
الشاب بصلها ببرود
الشاب-قولتلك مكنش قصدي ولو عايزه فلوس هديكي اللي انتي عايزاه اتفضلي اوريكي اوضتك
مسكها من أيدها بس شالتها بسرعه
ليلى-متلمسنيش 
الشاب-طيب على العموم انا اسمي فهد اتفضلي ادخلي دي اوضتك
ليلى-على اساس اني شايفاها
فهد-هعرفك كل حاجه متقلقيش ارتاحي ودي هدوم ليكي لو عايزه تغيري 
ليلى في نفسها (وكمان بيجيب بنات هنا)
فهد-وعلشان دماغك متروحش بعيد الهدوم دي لسه جايبها ليكي عن اذنك
ليلى اتحرجت وبعدها راحت لبست بصعوبه ونامت على السرير
فهد في الفون
فهد-الو ….بقولك اي انا مليش أهل اهلي مات*وا خلاص مش عايز كلام في الموضوع ده مش كل شويه تكلمني فيه سلام
فهد قفل وحط رأسه بين أيده 
فهد-واي حكايتك انتي كمان هو انا ناقص مانا غبي بردوا كان لازم اسكر ساعتها هوووف
فهد قام ونام في الاوضه اللي جمبها بعد ساعه كان نايم بس سمع صوت صويت في الاوضه اللي ليلى فيها
في مكان آخر
عزيز ضرب مراد با*لقلم 
عزيز-من هنا ورايح مش عايز اشوف وشك ولا المحك ياحيو*وان اطلع بره
مراد مشي وهو بيتوعد ليهم وليلى
مراد-انا عايزك تدورلي عليها في كل مكان انت فاهم 
قفل السكه وقعد على الكرسي 
مراد-انا ضيعتك من ايدي ياليلى (وبعدها عينه احمرت)
بس وربي لخليكي تتمني الم*وت علشان تعرفي تهربي تاني
في شقه فهد 
فهد دخل الاوضه لقى ليلى بتعيط في ركن
فهد -انتي كويسه مالك
ليلى بصريخ-خليه يبعد عني انا بك*رهه خليه يبعد 
فهد راح لها بسرعه وجاي يمسك أيدها صرخت اكتر
فهد-اهدي اهدي
فهد راح قعد جمبها وحاول يهديها لحد مانامت 
فهد بص على ملامحها قد اي جميله وخدودها حمرا ورموشها كثيفه نوعا ما 
فهد نيمها على السرير وخرج قفل الباب 
فهد-اي يافهد مينفعش تعيش التجربه دي تاني مينفعش
مجدي-البت هتكون راحت فين
حميده-مش عارفه ياريتني ماسبتها كانت تعمل الشقه ولا حاجه انا بتعب بردوا 
مجدي-كنت هطلقها من الواد مراد ده وهجوزها واحد تاني لا واي هيدفع فيها فلوس بالهبل 
حميده بشر-خلاص ندور عليها وهتكون فين يعني اكيد في الشارع
فهد صحي من النوم وخبط على اوضه ليلى بس ملاقاش رد سمع صوت في المطبخ دخل واتصدم من اللي شافه……..
تعريف الشخصيات بجى
(مراد عزيز عنده٢٧ سنه بيشتغل في شركه باباه بياخد فلوس وبس أو بالأصح مبيشتغلش)
(ليلى عندها ٢٢ سنه دكتوره جراحه بس مبتشتغلش بسبب مراد)
(مجدي عنده٤٤ سنه ابو ليلى)
(حميده عندها ٤٢سنه مرات مجدي)
(عزيز ابو مراد ٥٠ سنه)
فايزه ام مراد ٤٦ سنه)
(فهد الراوي عنده ٢٧ سنه ظابط مخابرات عايش لوحده وحياته سيئه شويه)
يتبع…
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد