Uncategorized

رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم شروق عبدالعزيز

                 رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم شروق عبدالعزيز

رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم شروق عبدالعزيز

رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم شروق عبدالعزيز

سليم وسارة النهاية 
سليم موجهه كلامة لسارة: سوسكتي تقبلي تتجوزيني 
انا بحبك اوووي تقبلي تبني حياتك معايا تقبلي تكوني ام لولادي 
سارة بضيق ظاهر علي وجهها: اسفة انا صحيح بحبك بس زيك زي اياد انا حبيتك لانك كنت اماني وحمايتي وضهري في وقت ملقتش حد يوقف جمبي فية سليم انت احسن حاجة حصلتلي في حياتي بس مش هقدر اتجوزك لو قبلت الجواز هبقي بظلمك معايا وانا مستهلكش انت تستاهل حد احسن مني يقدر يسعدك لكن اللي زيي خلاص منفعكش لا انت ولا حتي غيرك 
سليم بعصبية: انتي غبية يابت انتي انا قولتلك ميت مرة ملمستكيش والله العظيم ملمستك عايزة اية تاني اخدك من ايدك وتروحي لدكتورة تثبت صحة كلامي مكنتيش بتقولي من شوية اني امانك معقول مش مصدقاني 
سااارة اانا بحبك انتي مش عايزة تقبلي دا لية لية بتحب حد تاني قولي يلا مستنية اية انطقيييي بتحبي حد تاااني صح يلاا قولي مستنية اية انتي ليا انا وبس فاهمة ليااا انا وبس
سارة ببكاء: سليم بتوجعني ااناا 
سليم: اانا اسف متعيطيش اانا اسف بس انا والله بحبك وما لمستكيش صدقيني وحياتك عندي ما لمستك طي انتي مش بتعتبريني امانك وحمايتك معقول مش مصدقة امانك 
سارة بدموع: انا والله مصدقاك بس والله مقادرة اشيل حبة من قلبي انا لسة بحبة ومش قادرة اتخطاه او اعتبر مشاعري دي مرحلة وعدت صدقني مش قادرة علشان خاطري خليك جمبي زي زيي اياد مش هقدر اعتبرك غير كدا ارجوك ياسليم اعتبر سوسكة لسة البنت الصغيرة اللي بتحبك تيجي تلعب معاها وخليك جمبي ومتخليش الموضوع دا ياثر علي علاقتنا ببعض مش عايزة اخسرك بليزز ياسليم 
سليم: تمام انا هفضل دايما في ضهرك لو احتاجتيني  هتلاقي سليم امانك وحمايتك جمبك في اي وقت بعد اذنك 
سارة بدموع: سليم علشان خاطري متمشيش 
سليم: مينفعش سوسكة دلوقتي كبرت وبقت ناضجة ومش محتاجة لسليم علشان يلعبها صح خلي بالك من نفسك اشوف وشك بخير 
وغادر قبل ان تخونة دموعة علي حب حياتة الضائع امام اعيونة 
اياد: لية يا سارة كدا سليم بيحبك بجد وافق يكون جمبك باي طريقة علشان يحميكي حتي لو كان التمن كراهيتك لية ورفضك لحبة سليم شهم وبيحبك بجد لو ضيعتية من ايدك مستحيل تلاقي حد يحبك زية او يعمل اللي عملة علشان بس يفضل جمبك وانتي بالمقابل مدتيهوش غير كراهيتك لية وبس فكري وخدي القرار وغادر
سارة بيكاء : بابا انا محتاجة لحضنك اوي انا ضايعة ومش عارفه اعمل اية انا محتجالك اكتر من اي وقت تاني خليك جمبي متسبنيش مرة تانية علشان خاطري انا بحبك اوي متتخلاش عني تاني ارجوك انا ضايعة ومحتجالك اكتر اووي 
هادي الاب: حببتي اهدي انا جمبك وهفضل طول عمري جمبك مش هسيبك ابدا ياروح قلبي بس حببتي سليم فعلا بيحبك بس فكري وخدي وقتك قبل ميفوت الاوان ويضيع من ايدك وكل اللي انت تقولية هيتنفذ صدقيني طل اللي انتي عايزاه هو اللي هيحصل وبس يلا حبيبة بابا ندخل وترتاحي وفكري وخدي وقتك ومتتعبيش نفسك ابدا وانا دايما جمبك 
سارة: ربنا يخليك ليا ياحبيبي 
انا هطلع ارتاح عمي انا هقعد فين 
هاني: تعالي ياحبيبة عمك  اوضتك اهي جمب اياد 
سارة: شكرا ياعمي شكرا لانك وقفت جمب اياد ومسبتوش يضيع وفهمتة كل حاجة حقيقي شكرا 
هاني: بس ياهبلة اياد ابني وانتي كمان مش عايز اسمع كلام زي دا تاني ارتاحي دلوقتي لو احتجتي اي حاجة انا جمبك ناديني بس اسيبك بقا ترتاحي 
سارة: حاضر 
وبالفعل اخذت تفكر في سليم ولكن لم تستطيع تخيلة سوي مجرد اخ بالنسبة لها 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد مرور سنتين
اياد: اية دا النهاردة خطوبة سليم المنشاوي معقول بالسرعة دي 
سارة بمرح: ياناس ياللي هنا انا جيت نورت البيت 
هادي: تعالي حبيبة بابا 
سارة: اية يايدوا مالك متنح لية كدا 
اياد: سليم خطوبتة النهاردة 
سارة بغباء: سليم مين وانت مالك اصلا ياض انت 
اياد: ياربي علي الغباء هيكون سليم مين يعني ياذكي اخواتك سليم المنشاوي طبعا هو في غيرة في حياتي اسمه سليم اصلا 
سارة بصدمة: اية سسسليم خخطب ههو معقول لحق بالسرعة دي ياااااة كان بيحبني لدرجة مستناش يسمع ردي حتي 
اياد بعصبية: انتي مجنونة يابت انتي انتي بتعيطي لية دلوقتي مش كان بالنسبة الك زي اياد وبس اية اللي تغير بقا انتي لية انانية كدا هو كمان من حقة يعيش حياتة انتي واحده… 
اياد هو يعنف غباءة: حببتي انا اسف مقصدش والله انا اسف سارة خدي نفسك حببتي اهدي 
هادي: اية دا مالها سارة سارة حببتي مالك اهدي وحاولي تتنفسي حاولي 
هاني: انا عندي بخاخ للربو فوق هجيبة بسرعة 
وبالفعل اتي به واستنشقتة وعاد تنفسها طبيعا بالتدريج 
سارة: انا عايزة احضر الخطوبة دي 
اياد: سارة انتي 
سارة: انا هحضر الخطوبة دي وخلاص علشان انا انانية وفعلا سليم زي اخويا وبس 
وجرت بعدها للاعلي 
ودار حوار بين القلب والعقل 
سارة: العقل: مالك ياغبية مضايقة لية دلوقتي ها مش دا اللي قولتي علية زي اياد مالك بقا دلوقتي بتعيطي علية ولا هو غباء وخلاص 
قلبها:  ازاي امانك وحمايتك وزي اخوكي مفيش حاجة اسمها زي اخوكي انتي كنتي هتموتي وتكلمية طول الشهرين دول 
العقل: لا طبعا بس انا اتعودت علي وجودة في حياتي
القلب: كدابة انتي بتحبية اه بتحبية انتي وهمتي نفسك بحب مصطفي علشان تنسية لكن سليم هو حبك الاول ومستحيل تنسية 
العقل: متسمعيش كلامة دا دايما خسران سليم زي اخوكي 
القلب: لا سليم حبيبك وبس مش مصطفي انتي مبتحبيش مصطفي 
العقل: لا بتحبي مصطفي ومبتحبيش سليم 
القلب: طيب لة بتحبي مصطفي لية لما جميلة تكون معاه او تكلمك عنة مبتغريش لية لية لما تشوفي صورة سليم مع اي بنت بتطلعي نار من عيونك لية اعترفي انتي بتحبي سليم وبس 
العقل: فعلا عندك حق سليم هو حبيبك وبس 
سارة: بس بس اااااه انا بحب سليم اااه بحبة ومنستوش بس اعمل اية في غبائي ياااربي معقولي كدا خسرت حبيبي يااارب لية كل محد يدخل حياتي بغبائي بخسرة يااارب يارب 
خبط هلي الباب 
الاب:  سارة حببتي انتي كويسة 
ساارة: انا كويسة ياحبيبي متقلقش انا عشر دقايق وهكون جاهزة 
وبدات تجهز نفسها وارتدت فستان ازرق وطرحة اوف ويت كانت غاية في الجمال والرقي وذهبت الي الحفل بصحبة والدها وعمها وطبعا اياد 
ساارة بستغراب: هي القاعة مضلمة لية كدا مش المفروض الخطوبة تتعمل هنا 
وفجاءة توجه عليها ضوء خافت وابرز جمالها الاخذ 
وظهر سليم من الظلام 
سليم: سارة والله العظيم بحبك ومقدرش اكمل حياتي من غيرك بحبك بقا تقبلي تتجوزيني بس المرة دي مش همشي ولا هسمحلك ترفضي خو انا لسة هستنا 
بعد اذنك بقا ياعمي البت دي غلبتني 
سليم: حوريتي الجميلة انا بحبك والبسها خاتم في غاية الجمال
وسارة مازالت في صدمتها 
سليم بضحك: اية يابنتي هتفضلي بصالي كدا كتير 
سارة: انت حلو اوي كدا لية 
سليم بقهقهة: حببتي فوقي حاسس بعد الكلم حلو دا هفوق علي كف محصلش 
سارة: انا بجد بحبك انا كنت غبية وحمارة ومبفهمش كنت مفكرة اني اقدر احب حد غيرك بس انتي طلعت عندي بكل الدنيا بحبك ياغلي من حياتي  بحبك يامن سكن هواه فؤادي 
سليم بدموع فرح: سارة بجد يعني انتي بتحبيني انا بمرت فيكي ياعمري كله بحبك يامن لوع هواكِ فؤادي
وتمت الخطبة 
سليم: انا مش همشي من هنا قبل مكتب كتابي مش ضامن انا مترجعش في كلامها تاني اتفضل ياعم الشيخ 
وتم عقد القران وبعدها ضمها سليم ودار بها 
سارة: سليم يامجنون نزلني يلا الناس بتتفرج علينا 
سليم: بحبك عندي مفاجاءة تانية النهاردة فرحنا مش خطوبتنا وكل حاجة جاهزة تعالي معايا 
واخذها الي غرفة الفندق الخاصة بتجهيز العرائس 
وجهزت سارة وكانت كالحوريات كما وصفها سليم 
…….  بقا ياجزمة بتتجوزي من غيري 
سارة: عااااا جميلة وحشتيني موووت القرد الصغير عامل اية 
جميلة: عامل مغلبني اسكتي دا مطلع عيني هو وابوه 
……: ومالة ابوه بقا يهانم 
سارة بمرح: البس يامعلم 
جميلة: اه ياواطية 
انت زي القمر ياصاصا ياحبيبي
مصطفي: اتثبت انا ا صح 
مبروك يامدام سارة بقا الف مبروك 
سارة بضحك: الله يبارك فيك يامصطفي شكرا 
سليم: خيااانه بتعمل اية هنا ياض انت يلا برة 
مصطفي: طالع ياعم متزوقش بس المزة بتاعتك قمر ازي
سليم بغضب: مصطفيي
مصطفي: طب سس سس سسلام 
يلا ياحببتي دا باكل بني ادمين 
سليم: هو انتي حقيقة ولا بلاستك ولا اية هو انا المسك عادي صح انتي قمر اوي يخربيتك 
بس الله مشاء االله 
سارة: حلوة
سليم بدموع: مش مصدق انك بقيتي ليا  وحببتي للابد بحبك يامن غزوتي قلبي الضعيف بحبك 
سارة:  وانا عشقي ليك تخطي الحدود اعشقك وعشقك يسير مجري الدماء في عروقي بحبك ❤
يتبع….
لقراءة الفصل الثالث والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد