Uncategorized

رواية عشقي لوعد الفصل العشرون 20 بقلم ريهام

 رواية عشقي لوعد الفصل العشرون 20 بقلم ريهام
رواية عشقي لوعد الفصل العشرون 20 بقلم ريهام

رواية عشقي لوعد الفصل العشرون 20 بقلم ريهام

سلمى: طلعت تجري على اوضتها يختاااي اتقفشت قفشت الكلاب هههه تلفونها رن 
سلمى: الو من معايا 
الطرف التاني :حسن كوبايه  
سلمى: بصت ف الفون هو انا شكلي نسيت الفون في التلاجه كتير فهنج 
على الناحيه التانيه إياد: ضحك هو مين معايا 
سلمى : مديحه شوايه ههههههه
اياد: والله يعني بترديهالي 
سلمى: انا مبحبش حد يبقى ليه عندي حاجه ياجوه 
اياد : طب ايه رايك 
سلمى : بغباء في ايه 
اياد: في التيشرت اللي كنت لابسه النهارده  
سلمى : ااه حلو
اياد: هي البت دي شكلها غبي زي البلوه اللي عندي 
سلمى: سمعتك على فكره 
اياد: ضحك طب بجد يعني ايه رايك انتي موافقة قال بخبث اكمني  حليوه وبعضلات وعيوني خضره 
سلمى: افتكرت لما قالت كده وهو سمعها اتكسفت احم اه،،، موافقه وراحت قافله في وشه
اياد : نهار ابوكي ملون دي البت فصلت في وشي اااه يا اياد برستيجك ضاع 
اسراء: من وراه بخخخخ 
اياد: ااااااه خفت ياما غوري يابت هي نقصاكي 
اسراء: طب فسح شويه يعم روميو زقته وقعدت جنبه مالك شايل طاجن ستك ليه هي المزه نفضتلك 
اياد : فشر دي اول مارنيت عليها قالتلي وحشتني يا ايوده 
اسراء : بصتله بطرف عنيها امم انت متاكد من اللي انت بتقولو دا اصل اللي انا سمعته مكنش كده 
اياد : ضيق في عنيه سمعتي سمعتي ايه يااخت اسراء 
اسراء :وهي بتاكل في الخياره اللي في ايدها بتلزز 
إنها فصلت التلفون في وشك مثلا 
اياد: امم وانتي كنتي بتتصنتي عليا 
اسراء : وهي بتاكل في الخياره/ ايوه احم قصدي لا دا انا  بخمن بس
اياد: سحب منها الخياره طب هاتي عشان انتي نرفزتيني بي صوت الخياره دي وامشي شوفيلك مصلحه غيري 
اسراء : بدلع اخص عليك يا ايوده اهون عليك  خلاص انت اللي خسران انا اروح اكلم خطشيبي حم قصدي كوزي 
إياد: بقرف بعد خطشيبي دي ما اظنش 
***************
وعد : قاعدة على السرير وبتهز في رجليها بضيق 
وهو قاعد على الكنبه وماسك اللاب توب ومركز فيه 
وعد: عمر هو انت بتعمل ايه من ساعة ماجينا وانت مركز في الزفت دا كنت عيزاك تسمع معايا حلقق اسبنج بوب 
عمر : وهو مركز قدامه معلش يا حبيبتي مش فاضي عندي شوية شغل لازم اخلصه روحي اسمعي انتي 
وعد : بصوت واطي دا انت حتى مبصتليش ومركز في الاب ااف أكلت في طوافرها ااه لقيتتتتتها 
عمر: بصلها مالك يا حبيبتي في حاجه ايه هيا اللي لقيتيها 
وعد: احم لا متخدش في بالك ركز انت في اللي بتعمله وبعدين قالت بخبث والله يا عمر لاخليك تنسى اللي قدامك ده مطنشني مااااشي انا هوريك 
دخلت أوضة الملابس 
*************
أسر: بضحكه يا بنت ارحميني بقا دا انتي مش طبيعيه خالص والله
اسراء: لا قيصرية هاهاهاها 
اسر: ههههه طب يابتاعه القيصريه بقولك ايه 
اسراء: تسقينى المر ليه انا عايزة كركديه اشقيني يا محررروس 
أسر: هههه ياشيخة اتهدي بقا المهم 
اسراء: شد الكم 
اسر: حرام عليكي مفيش عندك مساحه للجد خالص
اسراء: عايزها كام جيجا 
أسر: ههههه طب يا حبيبتي افتحي شباكك انا جيت أنا واقف تحت البيت 
اسراء : مش عايز ظيطه وهيص وحشتيني ياااه يامحروس دا انا بحب الاغنيه دي اوي 
أسر: بتنهيده يارب الصبر من عندك  افتحي يا حبيبتي انا جيت بجد 
اسراء: اه ايه طب احلف كده 
أسر: طب انا ماشي 
اسراء : خد يلااااا احم قصدي اهو هفتح انت مابتهزرش 
اسراء:اول ما فتحت لقيت بلالين كتيره قالت  بزهوال الله البلالين دي ليا انا 
اسر: وهو واقف عند العربيه وماسك بلالين كتيره من كل الالوان قال عجبتك 
اسراء : بفرحه اوووي حلوين خالص
أسر: بابتسامه وسيمه طب امسكيها عشان مطرش واقري كل بلونه مكتوبه عليه ايه 
اسراء: هزت راسها بفرحه كبيره 
أسر: يلا ادخلي وانا همشي 
اسراء: أسر 
أسر : بصلها بعشق ياعيون أسر
اسراء: انا بحبك اوي 
أسر: حس كأنه ملك الدنيا لما شاف فرحتها وقلبه رقص من الفرحة 
أسر : بعشق /وأسر  بيعشقق يا قلبي يلا ادخلي جوه والا والله مش همسك نفسي اكتر من كده واجيلك 
اسراء: ضحكت مجنون 
*****************
طلعت وعد بعد مالبست قم*يص ن*وم 
وعد: بكسوف اديني لبسته ومعنديش  الجرائه اني اعمل حاجه 
اااف لا اهدي كده الله يخرب بيتك يااسراء علي نصيحك السافله 
(فلاش )
افتكرت كلام اسراء ليها 
وعد يعني قصدك ايه بعدين هو بيحبني ومش بيبص بره وانا واثقه فيه 
اسراء: يادي النيله هو انا قولتلك  بيخونك انا بقولك كده علشان ميبصش بره ولو لقتيه طنشك أو مركز في حاجه اوعي تسبيه سامعه 
وعد: ايوه اعمل ايه يعني   
اسراء: بابتسامه ماكرة عشان يسيب كل اللي في ايده ويركز معاكي انتي وبس وتلغي عقله 
وعد : اه 
اسراء: بابتسامه خبيثه الاغ*راء 
سلمى: يخرب بيت دماغك شيطانه بس دماغ شغاله مش بتنام وغمزتلها 
اسراء: اه اكل حاجه عندي 
وعد : بغباء اه يعني اعمل ايه مفهمتش برضو 
أسراء وسلمى بصو لبعض دي البت دي هبله اوي 
سلمى: ههههه معلش يا ضنايا معاكي الاستاذه اسراء هتعملك ضبط مصنع وتكسب في عمر صواب.              (  باك)
عمر : وعد انتي واقفه،،،،،،، بلع اخر كلامه بنظره متفحصه علي جسدها الم*غري في قم*يصه الن*وم الضيق الذي يظهر اكتر من مايخفي  انسحبت انفاسه من صدره برغبه مظلمه من لون القم*يص اللي مبين جمال بشرتها هو اسود وعكس بشرتها البيضه  مع شعرها الطويل اللي فرداه على ظهرها مديها مظهر جذاب 
عمر : قرب منها وعد ايه دا 
وعد: لفت اديها حولين رقبته وقالت  بدلال ايه 
حركتها دي خلت جسده يهتز باستجابة 
وعد: شافت تأثيرها عليه ابتسمت بخبث و راحت مبعده سوري ياحبيبي عطلتك عن شغلك كمل انت  وانا هسمع حلقة اسبنج بوب 
عمر : غمض عنيه بتنهيده وابتسم على تصرفاتها قفل الاب توب وراح قعد جنبها علي الكنبه قدام الشاشه 
عمر:  بخبث مشى ايديه علي ظهرها 
وعد : جسمها قشعر من لمسته بصتله ايه 
عمر: ايه 
وعد: مش كان عندك شغل 
عمر: اه خلصته بس لسه في قدامي شغل تاعبني اوووي 
وعد: كتمت ضحكتها وقالت بدلال اه ربنا معاك 
عمر: اتنهد يااااارب طب يا حبيبتي تعالي نامي وابقي اسمعي بعدين عشان السهر وحش عليكي 
وعد: لا 
عمر : عض على شفايفه بغيظ طب خدي دا غطي نفسك عشان انا علي أخري 
وعد: بدلع  لا أصل الجو حر اوي 
عمر : اه طب تعالي بقا وراح شايلها
وعد : بتعمل ايه نزلني عايزه اسمع الحلقه 
عمر: من عنايه انا هوريكي يا وعد الكلبه 
وعد لفت اديها حولين رقبته وضحكتك بدلا اهون عليك يا عمري
عمر: بدهشه هو انتي شاربه حاجه النهارده والله انا خايف منك وعد: هههههه لا 
عمر طب تعالي وخدها في عالمهم الخاص يبث فيه مدى عشقه ليها 
************* في صباح يوم جديد
صحيت اسراء بتكسل افتكرت البلالين اللي اسر جبهالها امبارح نطت من على السرير بفرحه وقعدت في الأرض وقاعدته تقرأ اللي مكتوب عليها مع انها قرتها امبارح اكتر من عشر مرات 
(أروع القلوب قلبك، وأجمل الكلام همسك، وأحلى ما في حياتي حبك. دمعة تسيل، وشمعة تنطفئ، والعمر دونك يختفي، ومن دونك قلبي ينتهي. للعيون لغة لا يفهمها إلا المحبّين يخيم الصمت فيها عندما تبدأ بالكلام. أهمّ شيء في الحياة أن نتعلّم كيف نحب، ونسمح للحبّ بدخول قلوبنا. حين نعشق لا نختار من نعشقُهم، ولكنّ القدر يقودنا لأ‌شخاص قد نُجنّ بعشقهم. الرجل بطبيعته صامت، ولكن لعينيه لغة لا تفهمها إلّا التي تعشقه بجنون. أكبر فخر للسماء أنك قمرها، أكبر فخر للحب أنك تعرفه، أكبر فخر عندي أنك حبيبتي. حينما تتوقف روحي عن عشق روحك، سيتوقف قلمي عن عشقك) كل بلونه مكتوبه عليها 
اياد : انتي يا زفته اديلي ساعه بخبط بتعملي،،،،،،،
الله ايه البلالين دي يا جاااامد وغمزلها 
اسراء: يا ناس ياشر كفايه قر 
اياد: هههه طب يختي بطلت بتعمل ايه 
اسراء : زي ماانتي شايف 
اياد: طيب احنا هنروح نطلب سلمى انهارده كلمت بابا وماما وقلت لأسر اعملي حسابك 
اسراء: تمام انا هروح اشتري شويات حاجات علشان الفرح بكره احنا متفقين هنروح مع بعض انا وسلمى ووعد 
اياد: تمام اللي تعرفوه يلا سلام عايزه حاجه 
اسراء: اه متنساش الشوكلاته وانت جاي بس هات تلاته بس عشان عامله دايت عشان الفرح بكره 
اياد: بسخرية والنبي طب وجايه على نفسك ليه قال عامله دايت ياشيخه اتنيلي 
***********
سناء: انتي يابت اصحي بقا  دا انا لو بصحي في بقره كانت صحيت 
سلمى: بكسل عايزه ايه بس يا ماما سبيني انام شويه معنديش محضرات النهارده 
سناء: طب براحتك وهي طالعه اعملي حسابك النهارده اياد جاي يتقدملك 
سلمى: امم ايه هو جاي النهارده احيي
*************
وعد : صحيت نزلت لقيت عمر بيفطر هو ووالده  قالت 
صباح الخير 
صباح النور 
خالد: عامله ايه يا وعد 
وعد: تمام الحمدلله وانت ايه مش بنشوفك كتير معانا في نفس البيت 
خالد: ابتسم لا انا بيبقى عندي شغل بره فا ببقى مضطر اسافر وانا جيت علشان فرح أسر
وعد : ربنا يديمك لينا يا اونكل 
وعد: عمر انا هروح مع اسراء المول 
عمر : طيب روحي بس ماتتاخريش يلا لو خلصتي فطار تعالي اوصلك فى طريقي 
في المول البنات اتقابلوا
ولفو اشترو كل اللي عايزينو للفرح 
و روحو عشان يجهزو
اياد : يلا يا زفته اتاخرنا علي الناس ديما مأخرنا 
اسراء: اهو ياعم خلصت 
اياد: طب يلا يختي امشي قدامي 
اسراء:  براحه متزقش   
عبدالله: والله معارف هتكبرو امتى انت وهيا 
زينب : امش يا خويا متوجعش قلبك مع اتنين مجانين اهو أن شاءالله هيكون في حد عاقل في البيت ده 
اسراء: مين العاقل لمواخذه ياحجه 
زينب : البت سلمى حتت بت عسل ادب وتربايه وهدوء وعقل 
اسراء: ههههه مفهومك غلط يا حجه ضحكوا عليكي في البطاعه ل،،،،، اممم 
اياد: كتملها بوقها اخرصي الله يخرب بيتك هتبوظي الجوازه من قبل ما تبدأ 
طب ايدك يابا كده عشان متوحشكش اديني سكت 
راحو والكل كان متجمع هناك وطالبوها واتفقو أن كتب الكتاب هيبقى بكره مع فرح أسر وأسراء 
اسر: شاور لي اسراء تطلع علي الجنينه
اسراء: استغلت انشغال الجميع وطلعت ايه 
اسر: تعالي اعرفك علي صديقي الوفي 
أسراء: مين دا
أسر: ده 
اسراء : بصت وراه وصرخت اعاااااا????
يتبع ……
لقراءة الفصل الحادى والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!