Uncategorized

رواية ألم العشق الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ياسمين سعيد

  رواية ألم العشق الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ياسمين سعيد

رواية ألم العشق الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ياسمين سعيد

رواية ألم العشق الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ياسمين سعيد

لمياء ربعت ايدها 
لمياء : فكراني خايفة منكي 
وبدون سابق انذار قامت لمياء بالقاء الزيت علي يد سارة وكان الزيت سخن جدا 
و رجع ادهم الي الفيلا فقد نسي هاتفه 
وسمع صوت في المطبخ واتصدم لما شاف سارة بتصرخ بكل قوتها ولمياء قاعدة علي الكرسي المتحرك بتحاول توصل لسارة وتساعدها 
سارة : اعااااااااااااا
صرخت سارة باعلي من لديها من قوة 
فلقد اوقعت لمياء الزيت علي نفس اليد التي قام ادهم بالقاء الماء الساخن عليها 
جري ادهم بسرعة كبيرة علي سارة وكانت سارة علي الارض تتلوي من الالم 
ادهم لسارة ويمسك وجها .
ادهم : سارة بصيلي كل حاجه هتبقي كويسة اهدي 
لمياء كانت تبكي بدموع مزيفة 
لمياء بدموع مزيفة : ادهم ساعدها هي مكنتش واخدة بالها ووقعت الزيت علي ايدها 
ادهم جري بسرعة للحمام عشان يجيب علبة الاسعافات وبعدين رجع لسارة وعملها الاسعافات الاولية 
ادهم : اهدي اهدي يا حبيبتي 
ادهم لاحظ اني سارة لسا مهديتش واني الوجع مستمر 
وبدون سابق اذار شال سارة وطلع بيها علي غرفتها 
ووضعها علي السرير ومسك وجها 
ادهم : سارة بصيلي سارة 
نظرت سارة لادهم بعيون باهته كانها انعدمت منها الحياة
ادهم : انا هطلبلك دكتور دلوقتي 
قام ادهم واتصل علي دكتور وقاله تجي هنا بسرعة كبيرة 
انتهي ادهم من المكالمة 
وبعدين جاب طرحة ووضعها علي راس سارة من اجل الدكتور عندما ياتي 
وقعد بجوار سارة علي السرير واخذها في حضنه 
ادهم : اهدي خلاص اهدي 
ووصل الدكتور وشاف ايده سارة وعملها اللازم
ومازالت سارة تبكي 
خرج الطبيب مع ادهم
الطبيب : الحرق كان قوي علي ايدها لازم تهتم بيها يا ادهم 
هز ادهم راسه ونزل ووصل الدكتور 
وهو طلع لمياء ندهت عليه ولكن لم يعيرها ادهم اي اهتمام وراح بسرعة علي اوضة سارة
لمياء في نفسها : نهايتك هتبقا علي ايدي يا سارة
دخل ادهم اوضة سارة لقها منكمشة وقاعدة علي السرير ضمه رجليها الي صدرها وتبكي 
اتوجع قلب ادهم عندما راها هكذا وذهب اليها وحضنها 
ادهم : خلاص بس اهدي 
سارة زادت في البكاء 
وبعد القليل من الوقت احس ادهم بتقل في حضنه 
اعدل ادهم من نومها ونيمها علي السرير وظل ينظر لها يتامل ملامحها البريئه و لقا دمعة خارجة من عينيها 
لمس ادهم خد سارة وازاح الدمعة من علي خدها
ادهم : بحبك يا سارة بس مش هقدر اخون صحبي 
قرر ادهم ان ينام بجوار سارة اذا احتجت شئ 
ونام بجوارها و اذا بحركة سريعة ياخذها في حضنه ويدفن راسها في صدره ويشم شعرها وكانه زهره بقت علي الحياة 
ذهب ادهم في النوم 
……….
الظابط: مطلوب القبض عليك 
رحيم بصدمة : اييييييه ازاي يعني والسبب يا حضرة الظابط 
الظابط : هتعرف في القسم 
واخذ الظالط رحيم  
زمرد جريت علي رحيم 
زمرد بدموع : رحيم 
رحيم بنبرة حادة : ادخلي جوة وخليكي مع ماما ومروان 
نفذت زمرد كلام رحيم وذهبت وحضنت مروان و والدة رحيم 
والده رحيم : ربنا يرجعك يابني 
زمرد بثقة : هيرجع 
في القسم 
الظابط : حضرتك متهم بخطف زمرد سمير 
رحيم :دي مراتي
فجاة دخل والد زمرد 
والد زمرد : مش مراته يا باشا جاي خدها من بيتي وخطفها
الظابط : متكلمش من غير اذن 
رحيم : انا هثبتلك انها مراتي بس ممكن تخليني اعمل مكالمة 
الظابط : اتفضل 
قام رحيم واتصل بادهم ولكن لم يرد
رحيم : مش وقتك يا ادهم دلوقتي  اه سارة 
رحيم قام بالرن علي سارة 
يستيقظ ادهم علي صوت الهاتف بتاع سارة ولما لقا بيرن لاحظ ان سارة لم تستيقظ وقام سريعا من جوارها حتي لا يقظها واخذ هاتفها وذهب الي الشرفة 
اجاب ادهم علي الهاتف 
رحيم : اه ادهم الحقني انا في القسم 
ادهم : ايييييه ليا 
رحيم : روح بسرعة الي الفيلا بتعتي وهات قسيمة الجواز بتاعتي 
ادهم بصدمة : انت اجوزت 
رحيم : مش وقت صدماتك دلوقتي نفذ اللي بقولك عليه
نزل ادهم سريعا وركب العربية وانطلق الي منزل رحيم 
وصل ادهم الي فيلا رحيم وقام بالخبط علي الباب
فتحت والدة رحيم 
والدة رحيم بدموع : ادهم الحق رحيم وزمرد
ادهم باستغراب : مين زمرد 
والدة رحيم : مرات رحيم بعدما رحيم مشي في بلطجية طلعوا علينا واخذوا زمرد 
فلاش باااك 
زمرد : متخافش يا مروان بابا هيرجع ان شاء الله 
فجاة تسمع زمرد صوت من خلفها 
مش هيرجع او بالصح مش انتي اللي هترجعي
تنظر زمرد 
زمرد بخوف : انت مين
وكان يقترب الشخص من زمرد 
والدة رحيم : ابعد عنها 
ومسكت والدة رحيم سكينه وتقترب منه 
ولكن فجاة لقيت اللي بيمسكها من ورا تنظر لتجد شابين يمسكهوها 
الشخص قام بامسك زمرد وكتفها وشالها وكل هذا تحت مقاومة زمرد 
زمرد : رحيم هيقطعك حتت 
الرجل ضحك بسخرية 
دا لو لقيكي 
وكانت تصرخ والدة رحيم باعلي ما لديها ولكن لا حياة لمن تنادي 
وكان يقف مروان تنزل دموعه ولا يعرف ماذا يفعل انه طفل
اخذ الشخص زمرد وضعها في السيارة بينما الشابين الذين كانوا يمسكوا والده رحيم فجأة تركوها وجريوا علي الخارج جريت وراهم والدة رحيم ولكن لم تلحقهم 
باااك 
ادهم بغضب : يا ولاد الكلب
ادهم : فين طيب قسيمة الجواز بسرعة 
قامت والدة رحيم باحضار قسيمة الجواز 
والدة رحيم : اجي معاك يا ادهم 
ادهم : يا امي خليكي هنا مع مروان ومتخافيش 
والدة رحيم اومات راسها وذهبت واحضتنت مروان 
والدة رحيم : خلاص متبكيش اهدي
ذهب ادهم الي القسم 
وطلع فوق عند الظابط وكان رحيم يقف واعطه القسيمة 
ادهم : يا حضرة الظابط انا عايز ابلغ علي عملية خطف 
نظر الجميع له بدهشة 
رحيم : خطف اي 
ادهم : زمرد اتخطفت 
رحيم : اي 
حكي لهم كل ما حدث 
رحيم ذهب الي والد زمرد ومسكه من لياقه قميصة 
رحيم بغضب : عارف لو مرجعتش زمرد هعمل فيك اي
قام الظباط بامساك رحيم 
الظابط : اهدي بس يا استاذ رحيم مفيش دليل علي انه اللي خطفها 
رحيم بعصبية : انا مش اهدي غير لما ترجعلي مراتي 
ادهم : اهدا يا رحيم 
الظابط : فريق هيروح معاك يا استاذ رحيم مكان الحدث وهيعملوا الازم 
وانت يا استاذ سمير 
سمير والد زمرد : انا مالي 
الظابط : اللي مالك انت هتستني معنا طلع رحيم مجوز 
نظر رحيم نظرة حقد لوالد زمرد 
وذهب رحيم هو وادهم والفريق الي مكان الحدث
في مكان اخر 
زمرد متكتفة من يدها ورجليها 
وهناك شخص يجلس امامها
زمرد : انت مين وعايز مني اي 
الشخص : انا جوزك 
بينما في منزل دينه 
نزلت دينه اتغدت مع الاسرة وطلعت غرفتها لترن عليها جودي 
جودي : بقا كده يا ست دينه تستغفلني وعايزة تلهفي احمد 
دينه باستغراب من طريقة كلام جودي 
دينه : جودي انتي بتكلمي ليا كده 
جودي : بصي بقا بما ان اللعب بقا علي المكشوف كدا يبقا اعرفي …..
يتبع…
لقراءة الفصل الرابع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!