Uncategorized

رواية احببت مصيبة الفصل الثاني عشر 12 بقلم دنيا احمد

 رواية احببت مصيبة الفصل الثاني عشر 12 بقلم دنيا احمد

 رواية احببت مصيبة الفصل الثاني عشر 12 بقلم دنيا احمد

 رواية احببت مصيبة الفصل الثاني عشر 12 بقلم دنيا احمد

في اجتماع في فندق راقي جدا يوجد بيه شابان وفتاه علي أحد التربيزات 
شاب الاول يدعي مايكل( يحب النساء جدا وخصوصا الجميلات هو رجل رياضي جدا وطويل  وجذاب وذو عيون زرقاء  )
شاب التاني يدعي يمان (عملي جدا ويحب شغله وايضا يحب چولي بس لا يخبرها ذلك  رجل رياضي وذو عيون رصاصي فاتح )
الفتاه تدعي چولي (جميله جدا تمتلك جسماً ممشوقاً وعيون زيتوني وطولا متوسط  وتحب عملها وتحب يمان ايضا بس لا يشعر بها  ????)ماهي من بره بقا لازم تبقا مزه و يمان مش معبرها زي ما بيقولوا في مصر ????
وكلهم أجانب بس يتحدثون اللغه العربيه الفسحه  وهم لجنه المشروع 
وتأتي الساعه السابعه الا خمس دقائق 
مايكل : لقد حان الموعد هيا چولي 
يمان اذهب أنت وأنا سأخد چولي معي 
مايكل بخبث : سوف اخد رأيها هيا چولي تحبي تأتي مع من انا أم  يمان 
يمان بغضب : اذهب أنت وأنا سوف أخذها معي اذهب 
چولي : ابتسمت لأنها فهمت أن يمان يغير عليها من مايكل 
چولي سوف ناذهب سويا يمان لان متبقي من الوقت ٥دقائق 
يمان : حسنا سانذهب ????
وفي غرفت اجتماعات 
يجلس نور و مريم وادهم واياد 
ادهم: كل حاجه جاهزه يا اياد 
اياد : ايواا متقلقش كل حاجه جاهزه 
نور ومريم خايفين بس عندهم ثقه وعملين يدعوه أن المنقصه يخدوها 
واياد بيبص لمريم من تحت لتحت ومريم ملاحظه بس بتعمل اكنها مش واخده بالها 
الساعه السابعه واللجنه دخلت 
كلهم رحبوا بادهم واياد جدا وخصوصا يمان و چولي 
مايكل راح عند مريم ونور 
ووقف قدم مريم 
مايكل : اهلين جميلتي يا اللهي من هذا  الجمال و 
مد ايدو عشان يسلم واياد كان وقف جنبها 
اياد : بابتسامه بقرف ???? و سلم عليه اصلها مش بتسلم علي رجل وداس علي ايدو 
مريم بابتسامه :شكرا استاذ مايكل بس انا مش بسلم 
مايكل: بوجع اه أيدي يا رجل 
ادهم :ضحك وانبسط من اياد 
يمان :عارف انهم مش زي عندهم في بلادهم وحاول يلطف الجو  
يمان :انا اتشرفت بيكم كتير مستر ادهم انت ومستر اياد 
اياد وادهم: الشرف لينا مستر يمان 
مايكل :بيبص لنور 
وجاي يقف قدمها 
مايكل: وانتي كمان جميله اوي سنيوريتا نور 
ادهم بعصبيه وغيره بس حاول يدريها : مش يلا بقا 
نبدا مستر مايكل 
يمان وچولي : طبعا مستر ادهم 
وبدأوا يتنقشوا في المشروع ومريم واياد شرحوا 
المشروع ومايكل كل شويه يسأل مريم عشان تكلم 
معه واياد عايز يروح يخنقه وادهم كمان لأنها بردو أخته 
وجه دور نور لشرح الوان وموديلات ومايكل بردو 
عمال يرخم عليها وادهم شايط منه بس مش هينفع 
يتكلم عشان ما يبوظش المنقصه 
وبعد ما خلصوا 
چولي بابتسامه المشروع هايل جدا مستر ادهم 
وانت حقا  You are so handsome عشان يمان يغير ( الترجمه يعني انت ڤري وسيم)
ادهم ده من ذوقك سنيوريتا چولي وبابتسامه 
يمان فهم دمغ چولي ومرديش يعلق 
أما بقا نور شويه وهتولع في( چولي واللي جبوها ????)
مريم ضحكه علي نور لأنها فهمت 
مايكل مركز معهم جدا وبيبص لمريم ونور بوقحه 
واياد مركز معه بردو وعايز يقوم يضربوا 
يمان بيكلم ادهم 
يمان : هندرس المشروع وبكره هنعرض افضل مشروع ولحد لان مستر ادهم مشروعك من افضل المشاريع اللي تقدمت لنا 
ادهم : أن شاء الله مستر يمان 
وبعدين وقف ادهم واياد ونور ومريم و يمان وچولي  ومايكل وبعد  تسليمات 
مايكل : اراكي غدا سنيوريتا مريم وانتي أيضا سنيوريتا نور  
مريم ونور إن شاء الله مستر مايكل ????
 وادهم واياد عايزين يولعوا فيه ????
(مايكل إن شاء الله هيتولع فيك من ادهم واياد قريب ???? الله يرحمك يا مايكل بقا )
بقلم دنيا احمد
////////////////////////&//////////////////////////////
عند غيث 
غيث : ساره كونت عايزه اعترفلك بحاجتين
ساره :اتفضل في ايه قلقتني 
غيث: بس عايز أسألك سوال الأول ممكن 
ساره :طبعا اتفضل 
غيث :هو انتي مرتبطه بحد أو في في حياتك حد 
ساره : لا مفيش بس ليه بتسال 
غيث : بجد ???? 
ساره : اه في ايه بقا 
غيث : ساره انا انا بحبك 
ساره بصدمه  ????
غيث :مالك مصدومه ليه 
ساره: لا مش مصدومه بس اتفاجات بس ازي 
غيث :هو ايه اللي ازي 
ساره مع أن قلبها بيرقص من الفرحه لانها اعجبت بغيث  وهو كمان طلع بيحبها 
ساره :اصل احنا منعرفش بعض بقالنا كتير يبقا حبتني امتي 
غيث :مش عارف اول مره يحصل معايا كده بفكر فيكي علي طول حسيت بحاجه غريبه اول ما شوفتك قلبي بيدق و ببقا فرحان اوي لمه بشوفك  أو اكلمك وانا عايز اخطبك 
ساره: انا منكرش يا غيث اني اعجبت بيك بس لسه محتاجين وقت نعرف بعض 
غيث: وانا معاكي نتخطب ونبقا نتعرف فكره ساعة لمه قولتيلي مصر فيها حاجات حلوه كتير بس انت خد بالك انتي بقا يا ساره الحاجه الحلوه دي 
ساره: ابتسمت بكسوف ابقا كلم بابا ( يبقا جاهزوا السوريه بقا يا جماعه ????????)
غيث: بجد يا ساره بحححححححححبككككككككك بصوت عالي 
ساره :بابتسامه مجنون مينفعش كده 
غيث :هو اللي يعرفك يبقا في عقل بس في حاجه عايزه اقولك عليها لأنها طبيعة شغلي 
ساره: بقلق قول 
غيث :انا ظابط قوات خاصه عشان كده زي ما انتي شايفه جسمي رياضي 
ساره :بجد انت ظابط عشان كده عارفت الزفت ياسر الدوسري 
غيث :بظبط كده 
ساره: طيب ليه مش قايل للناس 
غيث :عشان طبيعة شغلي كده ببقا طالع مهمه مش عارف هرجع ولا لا و وانا رجل الخطر عشان كده مش في مصر و بسافر بره كتير 
ساره: يعني بعد ما نتخطب هتسافر 
غيث بخبث : وانتي مش عايزني اسافر ليه 
ساره : بطل راخمه بقا  
غيث : ماشي بس بشرط تغني وهقولك 
تلفون ساره رن 
ساره بتمسك الفون ينهار اسود بابا بيرن  وانا اتاخرت اوي 
غيث ردي وقوليلو جايه 
ونسبهم بقا شويه 
/////////////////////بقلم دنيا احمد////////////////////
عند ادم في الكافيه 
ادم : انا مش مصدق يا كارمله أن هنجوزك بعد تلات ايام 
كارما :ولا انا يا حبيبي 
ادم : بس سيبك انتي هو انتي احلويتي كده ❤️
كارما : يعني انا كونت وحشه ????
ادم : مش قصدي قصدي انك حلوه عشان عروسه وكده 
كارما يعني انت بتأكد اني كونت وحشه بقا 
( النكد بتاعنا يا جماعه ????)
ادم ينهار : يا بنتي اسمعي المفروض اننا كا عرسان بنقول كده لعروستان لمه نحس بفرق 
كارما :لا يا آدم انت مش بتحب حبني 
ادم :ينهار اليوم اللي مش فايت يا بنتي يا حبيبتي قصدي انك كونتي حلوه وبقيتي احلي وكده وغمز لها
كارما: اه يا سافل بتغنز ليه  فهمت انا الدماغ دي 
ادم :فهمتي ايه يخربيتك اوعي تفهمي صح وقعد يضحك ههههههههههه 
كارما انت بتضحك علي ايه يلا انت نسيت اني واخده الحزام الأسود فا احترم نفسك احسن 
ادم: بتحدي  وابتسامه استفزاز وانتي نسيتي اني مقدم يا قطه ولا ايه لا ومش ايه مقدم انا مقدم في المخابرات يا حياتي ????
كارما اصتنعت الخوف : اهون عليك يا دومي ????
ادم قلبو دق : لا يا قلب دومي بس ياريت بقا متقوليش دومي لا لمه نتجوز يا روحي عشان مش ضامن نفسي 
كارما ببراءه ده انا بدلعك 
ادم لسه هيتكلم لقي حد حط أيديو عليه 
الشخص  : وحشتني يا دومي 
كارما ????…..
(ونقفل هنا بقا الله يرحمك يا آدم عريس الجنه يا  حبيبي????)
///////////////////////////&////////////////////////////في night club
بودي قاعد هو معاذ و مروان 
معاذ : قاعد يضحك عليهم وقالهم تستهلوا عشان كونتوا عايزين اخلع منها اديكم لبستوا  شكل العيال كان اديهم تقيله لا وايه اتحبستوا كام ساعه مع المجرمين  
بودي: بغضب اسكت بقا عشان مش نقصاك بس الصبر  وانا هوريهم مين هو عبد الرحمن الشرقاوي  واللي اسمو اياد المهدي هرابيه هخدها منه ومريم هتكون ليا وأبتسم بمكروه 
مروان :هتعمل ايه يعني بس انا معاك بس بقولك ايه يا بودي بس المزتين يستهلوا 
بودي بوقحه :هم من نحيت يستهلوا فهم يستهلوا 
معاذ :شكلكم هتروحوا في داهيه انتو الاتنين و اسكتوا بقا عشان ملك جايه هي والبنات 
ملك : اوه مين عمل فيكم كده 
معاذ: بيضحك 
بودي بصلوا بغضب 
بودي : اصل يا قلبي كان في حد بصلك وقال كلام مش حلو عليكي وبيعكسك  وانتي ماشيه وانا مقدرتش امسك نفسي واتخنقت معه انا ومروان مش ده اللي حصل يا مروان .( بودي عارف ان ملك شايفه نفسها ملكة جمال عشان كده ثبتها )
مروان بتايد: اه طبعا ده  اللي حصل 
ملك اتفاجات : اوه وقربت منو هو انت عملت ده 
فعلا عشاني يا بيبي 
بودي طبعا يا قلب البيبي مش يلا نرقص ولا ايه 
ملك يلا بيبي 
/////////////////بقلم دنيا احمد/////////////////////////
في اوضه ادهم واياد 
ادهم : تفتكر الموضوع المنقصه هيرسي علينا يا اياد 
اياد :إن شاء الله يا صحبي بس يمان قال انو احسن من المشاريع اللي اتقدمت له 
ادهم :انا قلبي مش مطمن بصراحه وخصوصا من الواد ابن …… اللي اسمو مايكل ده 
اياد :ولا انا كان نفسي ارزعو علقه مخدهاش حمار في مطلع  وضحك 
ادهم :بضحك مين سمعك وانا كمان والله  بس انت بقيت بلطجي اوي يا صاحبي فين اياد الهادي 
اياد :نتمكن بس و نخلي يمان هو اللي يتعامل معانا بدل الزفت مايكل ده 
ادهم :اصبر بس المنقصه ترسي علينا وانا هخليه يحرم يجي الشركه  في القاهره خالص
اياد: يبقا احسن بردو 
ادهم: بس عايز منك خدمه بكره 
اياد: قول يا صحبي 
ادهم: تخلي بالك من مريم لان قلبي مش مطمن للواد ده لان مريم هتبقا معاك في تقديم المشروع وانا هتبقي معايا نور فمش عايز ابقا في بالين ماشي يا صاحبي 
اياد قلبو كان بيرقص من الفرحه لان الفرصه جاتلوا لحد عندو 
اياد :طبعا يا صاحبي متقلقش علي مريم في عنيا 
ادهم: تسلم يا صاحبي وبكره يبقا قول قدام مايكل أنها خطيبتك وانا كمان هعمل كده مع نور 
اياد شويه وهيموت من ادهم من كتر الفرحه ???? 
اياد : من عنيا سبهولي بقا بس يبقا قولهم 
ادهم أن شاء الله 
اياد :بس عايز أسألك سوال انت ليه بدلت الاوض 
ادهم :لان مش مطمن للواد ده و وشوفته ماشي ورانا واحنا في العربيه 
اياد اه يا ابن ……….
ادهم: فا لو جه هنا هيتنفخ ويبقا حلال في الضرب 
اياد : يااااااااه ده هيتشلفط يا عيني 
ادهم انت هتقولي ههههههههههه يلا ننام بقا 
اياد ما شي يا صاحبي 
…….  …  …………………………….
في الجانب التاني في أوضة البنات 
نور بتبص لمريم هو الحب ولع في الدره ولا ايه وبتغمز 
مريم باستعباط : مش فاهمه 
نور :علي نور بردو يا مريومتي عترفي يا بت بسرعه 
مريم : اعترف با ايه يا مجنونه 
نور : ماشي هصدق انك مش واخده بالك باياد اللي مش بينزل عينو من عليكي ولا شوفتي كان هيعمل في الواد ايه ولا ساعة مايكل ولا …..
مريم: هووووووووش يخربيتك ده انتي متابعه بقا 
نور :بضحك اومال 
مريم : بصراحه انا مش عارفه 
نور: علي فكره باين انو بيحبك و غيرته اكبر دليل 
مريم :ياريت يا نور 
نور :ده انتي شكلك وقعه بقا وغمزتلها 
مريم : لا طبعا ده ممكن يكون اعجاب 
نور: طيب قولي بتحسي بايه وانا اقولك اعجاب ولا حب 
مريم :بحس مع أن أول ما شوفنا بعض اتخنقنا بس ببقا مبسوطه لمه بشوفه قلبي بيدق وكمان لمه بيضحك بلاقي نفسي ببص غصب عني وحاجات كتير كده 
نور : وكل ده وتقولي اعجاب انتي بتحبه يا اوختي اسمعي مني 
مريم: تفتكري أن ده الحب 
نور :افتكر جدا بس ياريت اخوكي يحس يختي ده عمل زي الحيطه 
مريم بتضحك :حس يا اوختي اصل انتي مشوفتيش ادهم كان نقص يولع في مايكل والواد اللي كان بيعكسك 
نور :بجد يعني ادهم بيحبني 
مريم :والله من اللي انا شايفه اه والايام هتبين والحجر هيلين وغمزت 
نور: امشي غوري يا بت رخمه زي اخوكي وخبطتها بالمخده 
مريم: بتضحك طيب هقوله بس 
نور :اوعي بس في حاجه غريبه 
مريم :هي ايه 
نور: ايه اللي خلهم ينقلونا من أوضتنا 
مريم :معرفش زي زي 
نور :خلاص بكره يبقا اساليهم يلا تصبحي علي خير 
مريم بخبث:وانتي من اهل ادهم يا اوختي 
نور :يارب يا اوختي وبتضحك 
ونقفل هنا…………………. 
بقلم دنيا احمد ♥️
/////////////////////////&(////////////////////////// عند الشخص المجهول 
بيتكلم في التلفون 
الباشا : ايوااا يا زفت  عملت ايه 
الشخص :. …………………………………..
الباشا : خلص وكلمني وهاتها في شالي بتاعتي 
الشخص :……………… ..
الباشا : سلام بس مش عايز غلط فاهم وراح قفل 
الباشا ابتسم بشر اخيرا يا اياد هخزنك زي ما حزنتي زمان 
/////////////////////////&//////////////////////////////
عند ساره في البيت 
ساره بتكلم غيث في الفون 
غيث : ها باباكي قالك ايه 
ساره : عادي قولتله كان عندي شغل والمدير كان عايز يقرب مني وحكاتلوا  زي ما انت قولت وكانت بتعيط 
غيث :ساره متعيطيش انا سامع صوتك ممكن وممكن تثقي فيا شويه  لان دمعك دي غاليا عاليا اوي 
ساره : مش قادره اصدق يا غيث لو انت مش موجود كان هيحصل ايه 
غيث :فعلا أتأثر لان ممكن فعلا كان حصل اللي كان مخططلوا الك .ل .ب ده 
غيث :حاول يطمنها بس دلوقتي في غيث بقا وحاول يطلعها من الموضوع بس علي فكره انتي ضحكتي عليا وانا زعلان هل 
ساره : ضحكة عليك في ايه بقا وليه بقا زعلان 
غيث.: قولتلك غني وانتي اول ما باباكي اتصلي طلعتي تجري وكان منظرك اكشن اوي وقعد يضحك 
ساره: متفكرنيش وقعدت تضحك هي كمان 
غيث :طيب غني بقا 
ساره :انت مجنون صح انت عارف الساعه كام 
ونسبهم يرغوا بقا 
//////////////////////////&///////////////////////////
شخصين في الفندق وقفين قدام الاوضتين 
شخص :يلا هي دي الأوضه اللي الهوس كيبنج اللي قالت عليها 
شخص ٢: لا يا عم التانيه 
شخص ١ : انت غبي يلا تعال نجيب البت انا اخدت المفتوح بتاع الأوضه 
شخص ٢: يعني انت معاك المفتوح وبتتعازم يلا افتح يا عم خلصنا قبل ما حد يشوفنا 
وبيفتحوا  الباب 
الشخصين اتفاجوا ????  …………………………
يتبع…
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!