Uncategorized

رواية روح الصقر 2 (أحفاد العزايزي) الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد عماد

 رواية روح الصقر 2 (أحفاد العزايزي) الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد عماد

رواية روح الصقر 2 (أحفاد العزايزي) الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد عماد

رواية روح الصقر 2 (أحفاد العزايزي) الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد عماد

في قصر العزايزي ❤️❤️❤️.
في غرفه جاسر .
ريان بابتسامه /أبا كنت محتاج اتحدد معاك في موضوع كده .
جاسر بحنان /اتفضل ي ولدي ادخل .
ريان بقلق /انا عارف يمكن الظروف علشان موضوع ساره مش سامحه بس هو موضوع يمكن يخرجنا كلنا من الي احنا فيه .
جاسر بانتباه/قول ي ولدي موضوع ايه خير .
ريان بابتسامه /زهره .
جاسر باستغراب /زهره البت الي انقذتها مالها .
ريان بابتسامه /عايز اتجوزها صدقني ي ابوي دي بت كويسه جوي .
جاسر بابتسامه /ايوه ي ابني مقولناش حاجه بس ميتا لحقت حبيتها ميتا .
ريان بابتسامه /ي ابوي دول ساكنين جنب الورشه وبصراحه انا لقيتها بت زينه وارتحتلها جوي .
جاسر بابتسامه /والله ي ابني انا معنديش مانع واصل نروحوا نطلبوها ده اتمنا انك تتخطي الي فات وتبدأ من جديد .
ريان بابتسامه ثقه /الي فات خلاص انتها ي ابوي ربنا يسعدها مع جوزها زهره دلوقتي هي الأساس ي ابوي .
جاسر بارتياح /تمام ي ولدي نشوف الميعاد المناسب ونروحوا .
ريان بسعاده /ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك واصل ي ابوي .
في غرفه صقر وروح .
روح بضيق /مخنوقه ي صقر حاسه اني مش طايقه القصر والبت دي فيه .
صقر بتنهيده /نستحملها وخلاص ي روح لحد مارينا يسهلها ونشوف اخرتها مع ابنك .
روح بغيظ /والله ي صقر انت مكنش المفروض تسكت واصل عن الي حصل امبارح كان المفروض متممش الجوازه دي خالص .
صقر بعصبية /كنتي عيزاني اعمل ايه ي روح نقف قصاد بعض انا وابني قصاد الناس أعري نفسي وولدي قدام عز ونديم وقدام الكل كان لازما اعمل كده ي روح اوعاكي تلمويني انا مناقصش وجع قلب .
روح بحنان وعشق /سلامه قلبك ي حبيب قلبي انا لعشت ولا كونت لو لومتك علي اي حاجه ي صقر بس انا مش طايقه حالي ولا الوضع ده ده غير البت ساره الي ي ولداه تلاقي قلبها قايد نار.
صقر بعشق /انتي ست القصر ده والملكه فيه والكل تحت امرك وربنا قادر يعقل ابنك ويبرد نار ساره .
في غرفه بدر ..
بدر بصراخ /بت ي سحر انتي ي بت .
سحر بفزع/نعمين نعمين ي سيد الناس .
بدر بعصبية /جرا ايه ي روح امك انتي هتفضلي كده ولا ايه نايملي كده في السرير فزي شوفي وراكي ايه .
سحر بخبث /ي سيد الناس ده انبارح كانت دخلتنا عيازني اعمل ايه.
بدر بغضب /اه هو ده بقا الدلع والحديد الماسخ اسمعي ي روح امك انا سبت بت عمي علشان كده كانت عيزاني ادلع ليل ونهار وانامش كده ومعنديش مانع لو زهقتيني ارميكي في الشارع ف روحي يلا سعدي امي في المطبخ يلا .
سحر بضيق وغضب بداخلها /حاضر ي سيد الناس حاضر .
بدر بغضب /هو فيه ايه عاد مفيش حرمه عايزه تعمل حاجه ولا ايه جبر يلمك .
في ايطاليا ..
في سياره ليث …
ليث بابتسامه /ايطاليا نورت ي مدام ساره .
ساره باستيحاء /شكرا جوي ي دكتور ليث واسفه لتعبك .
ليث بابتسامه /لا ابدا مفيش تعب اصل ماريا انتي عارفه انها غاويه تصوير فكان فيه مهرجان كبير ماصدقت جريت عليه وبلفتني بميعاد وصول حضرتك بس الغريب انتوا تعرفوا بعض منين  .
ساره بابتسامه واسعه  / حكايه غريبه شويه من حوالي خمس سنين كانوا طالبين مننا بحث طويل عن رسام ايطالي وكان مطلوب مننا كل المعلومات عنه مكنش قدامي غير اني انزل في جروب ايطالي لفنانين الرسم  اني محتاجه مساعده وأول واحده ردت عليا ماريا وانصدمت لما لاقيتها عربيه مصريه كمان  ومن ساعتها بقينا اكتر من الاخوات وبالذات لما زراتني في مصر كل البيت حباها واتعلق بيها جوي  .
ليث بابتسامه /بجد  صدفه غريبه اوي هي فعلا بتحبك جدا بتتكلم عنك ليل ونهار و يترا بدر بيه هيحصللك .
ساره بحزن وكسره /لا مش هيحصلني خلاص كل حاجه خلصت .
ليث بأسف /انا اسف اني أدخلت في حاجه متخصنيش مكنش قصدي .
ساره بدمعه خائنه /لا لا ابدا مفيش حاجه واصل كل نصيب بأمر ربنا .
ليث بابتسامه /اهي جبنا في سيره القط ايوه ي بلوه حياتي .
ماريا بمرح ووخفه /ايوه ي ليثو ساره معاك .
ليث بابتسامه /ايوه ي معايا احنا جينالك كويس انك رجعتي البيت يلا سلام .
ساره بابتسامه /ربنا يخليكم لبعض .
ليث بابتسامه /تسلمي يارب .
في شقه قاسم …
قاسم بابتسامه وترحيب /منوره ي ام احمد .
ام احمد بطيبه /تسلم ي بيه ده من اصلك .
رنا بمرح /الله انتي بقا ام احمد ضرتي مش كده .
ام احمد بضحك /ههههه زي القمر ي ادم ودمها زي العسل عرفت تنقي .
ندا بابتسامه /تسلمي ي ام احمد ربنا يخليكي .
ام احمد /بصوا بقا انا ست كبيره ومعرفش اذوق الكلام وآدم بيعتبرني زي امه بالظبط انا عارفه يمكن الشقه مش هتكون زي الشقه الفخمه دي بس صدقوني بنتكم هتحس فيها بأمان الدنيا كله وحب عمرها مهتلاقيه في حته تانيه وصدقوني انا هشييلهم في عنيا هبقا عنيهم الي بيشوفوا بيها .
ادم بحنان /ربنا يخليكي لينا ي ست الكل .
ندا بابتسامه /تسلمي ي ست ام احمد صدقيني بعد ماشوفتك اطمنت شويه.
ام احمد بطيبه /تسلمي ي ست هانم .
قاسم بابتسامه /طب انشاء الله كده نخلي الفرح بعد اسبوعين .
ادم بسعاده /ربنا يخليك ي دكتور قاسم مش عارف اقول ل حضرتك ايه .
ندا بابتسامه /مبروك ي قلب امك الف مبروك ..
رنا بسعاده غامره/ربنا يخليكي ليا ي ماما .
ادم بابتسامه /دكتور قاسم بالنسبه ل شبكه و .
قاسم باعتراض /الموضوع ده ميخصناش ي ادم صاحبه القرار فيه هي رنا واي حاجه احنا موافقين عليها .
ام احمد بسعاده /والله انت راجل ابن اصول صحيح .
في شقه عصام …
في غرفه عز .
نيره بابتسامه /فهمتي وجهه نظري ي عمتي .
صباح بقلق /فهمت ي نيره ي بتي بس انا خايفه يكون تفكيرك غلط وتتضيعي عز من يدك .
نيره بابتسامه /عمتي خليها بالعقل انتي بنفسك عارفه زين أن عز مكنش بيحبني واصل سحر هو اياك أنه يتغير كده من ناحيتي .
صباح بابتسامه /وليه لا ي ضنايا ربنا قادر علي كل شي مش يمكن حبك صوح ربنا قادر علي كل شي يمكن زرع حبه جواكي .
نيره بابتسامه /حتي ان كان صوح ي عمتي هيبان لو حبني بجد هيكون ليا لوحدي اما بقا لوانا بنسباله بقا مجرد نزوه أو حاجه بيتحدا نفسه علشان يكسرها هيروح ل غيري وساعتها هبقا فشلت وهبعد وأخرج من حياته علي الاقل اكون خرجت زي مادخلت وكفايه اكون خسرت قلبي مش لازم كمان اكون خسرت كرامتي …
في الخارج ..
عصام بسخرية /ايه ي واد ي عز نايم هنا ليه .
عز بغيظ /ابدا مستني الاتوبيس ي أبا الحاج ..
عصام بضحك /هههههه لا بجد مالك .
عز بغيظ /ابدا العروسه مشغوله اليومين دول .
عصام بجديه /لا بجد ي واد ي عز صارحني انت فعلا بتحب نيره .
عز بحيره /بصراحه مش عارف يابوي بس بحب أشوفها بحب عنادها ليا حتي ضحكتها بس مقدرش اقول اني فعلا بقيت بحبها.
عصام بغيظ /انت عبيط يلا كل ده ولسه بتسال نفسك ده انت ميت فيها .
عز بحيره /لا أبا مش لدرجه دي صدقني اني متلخبط ومش عارف حاجه .
عصام بابتسامه /اسمع ي عز انت كان ليك علاقات كتير فطبيعي لما يظهر قدامك الحب الي بجد تبقا مش عارفه فكر ي ضنايا البت بتحبك متضيعهاش من يدك ي قلب ابوك ..
في قصر العزايزي ❤️❤️.
في المطبخ ..
روح بعتاب /كده ي هبه ي عني ساره تسافر كده من غير ماعرف .
هبه بتنهيده /هي الي طلبت كده يروح ادعيلها روح ادعيلها تنسا الي فات وتبتدي من جديد وكفايه الي ابنك عملوه فيها ..
سحر بدلع مصتنع /العوافي عليكم .
روح بضيق /ايه الي جايبك هنه ي عروسه .
سحر بدلع مصتنع /ابدا ي أما سيد الناس قالي انزل اساعدكم .
روح بضيق /لا ي اختي مش عايزين مساعده اتكلي علي الله شوفي جوزك .
سحر بخبث /حاكم عليا انا الي غلطانه قولت اساعدكم بدل مانتوا مش قادرين تاخدو نفسكم كده .
روح بغضب /اتحشمي ي بت جبر يلمك قليله الربايه .
بدر /العوافي عليكم .
روح بعصبية /بدر خود مراتك من هنا .
سحر بمكر /اهي اهي شوفت ي سيد الناس جايه اساعدهم بهدلوني .
بدر ببرود /خلاص ي سحر انتي برضك عروسه جديده ارتاحي وساره تنزل هي تساعدهم .
هبه بغضب /ده علي اساس ايه عاد حد قالك أن بنتي الشغاله وبعدين بنتي سافرت بلاد بره راحت تكمل الدكتوره خلاص راحت اشوف حالها وتعيش حياتها الي تستهلها .
بدر بغضب شديد /ايه سافرت فين اه علشان كده كانت مصممه علي الطلاق علشان تتدور علي حل شعرها مش كده .
هبه بغضب وهي تصفع بدر بشده /اخرس قطع لسانك ي قليل الحياه انا مستحملاك علشان ابوك وامك زي اخواتي لكن ل حد كده وكفايه .
بدر بغضب /لولا أنك حرمه كنت عرفتك قيمه القلم ده .
صقر بغضب /اخرس خالص وخود مراتك واطلع لفوق يلا .
في غرفه سيف …
كان يجلس سيف وهو يمسك هاتفه بضيق .
ايمي بقلق /مالك ي روحي شكلك مش زين .
سيف بحزن /اللواء صلاح بعتلي رساله قالي أننا لازم تسافر بكره علشان المهمه .
ايمي بحزن ورعب /ايه علطول كده .
سيف بضيق /الخليه دي لازم تتجاب باي طريقه جرايمهم كترت جوي .
ايمي ب رعب /حالك بالك من نفسك ي سيف ابوس يدك انا اموت لو جرالك حاجه .
سيف وهو يحتضنها بعشق /متقلقيش ي نور عيني انشاء الله هرجعلك وحتي لو حصل حاجه اديك بقيتي علي زمتي .
ايمي بدموع وهي تتضع يدها علي شفايفه /اوعاك تقول كده ده انا اموت لو جرالك حاجه ي سيف .
سيف بابتسامه وهو يقبل يدها/ربنا يخليكي ليا ي روح سيف وبعدين احنا عرسان جداد ومش عايزين نكد.
ايمي بابتسامه ساحره /حاضر ي نبض قلبي .
في باريس …
في غرفه نديم وبسنت …
كانت تجلس بسنت بدموع والم شديد كانت تبكي بقهره والم ليقاطعها رن هاتفها .
بسنت بخوف /يلهوي دي ابا هرد اقوله ايه لازما محساسوش بحاجه واصل ايوه ي ابوي .
شاكر بابتسامه /ايوه ي بسنت كيفك ي بنتي عامله .
بسنت بدموع مكتومه /أنا زينه ي ابوي زينه .
رحمه بابتسامه/بت ي بسنت وحشتيني اوي ي بت.
بسنت بالم /وانتي اكتر ي أما .
رحمه /ونديم عامل ايه ي قلب امك وعامل ايه معاكي .
بسنت بوجع وكسره /نديم كويس ي أما ده راجل زين وبيحبني جوي جوي .
رحمه بسعاده /طيب ي قلب امك ربنا يسعدك يارب سلميلي عليه سلام .
بسنت بالم /سلام ي أما .
كان يقف عن بعد وهو يستمع لها يعترف أنه عقابها بشده لكن كان لابد منه ف العقاب مثل الدواء نأخذه في بعض الأحيان حتي وان كان مرا لكنه يشفي وكان لابد من ذلك لكي يشفيها من الغرور والانانيه .
نديم بسخرية /صباحيا مباركه ي عروسه .
بسنت بدموع والم /نديم ليه عملت فيا كده .
نديم بقسوه /عادي قولتلك أن ده اسلوبي .
بسنت بالم ودموع /بس انا مش هقدر استحمل كده انت اغتصبتني ي نديم .
نديم بغضب /مفيش راجل بيغتصب مراته وبعدين مانت ياما عملتي .
بسنت بدموع وصراخ /عملت ايه ي نديم كله ده عقاب لايه ده انا حبيتك فضلت علي كل الناس حتي ابن عمي .
نديم بغضب /فضلتيتي علي ريان لانك كنتي بتستعري منه علشان شغله مع أنه انضف منك مليون مره اتمسكت بالجواز مني علشان الناس تقول انك اتجوزتي ابن السفير مش كده فضلت احاول اخللاك اعزار بس انتي كل مره كنتي بتثبتيلي أن عندي حق في كل الي بفكر فيه وآخرهم في الطائره الي انت معملتش فيها حاجه غير انك لغياني ومركزه ياما في الأكل ياما انك تتصوري بالدهب والفستان الي بلوفات علشان تبعتيها لاصحابك التافهين حتي المضيفه وهي عماله تتغزل فيا مشوفتش منك موقف زي اي واحده بتغير علي جوزها انتي مش ممكن تكوني بنادمه انا بالنسبه اللك كنت صفقه مش اكتر وانا اشتريتك يبقا اعمل الي انا عاوزه .
بسنت بدموع وندم /انا اسفه ي نديم اسفه انسا كل الي فات وتبتدي من جديد .
نديم بغضب /مش بمزاجك فاهمه كل حاجه هتمشي علي كيفي انا هلغيكي في كل حاجه هربيكي من اول وجديد ودلوقتي قومي غيري هدومك هنتعشا بره يلا .
بسنت بدموع وخوف /حاضر حاضر ي نديم .
في منزل حمدان ….
حمدان بترحيب /نورت ي دكتور جاسر منور ي ريان ي ضنايا .
ريان بابتسامه /ده نورك ي عم حمدان .
جاسر بابتسامه /نخش بقا في الكلام المفيد ي راجل ي طيب احنا جاين نخطبوا زهره ل ريان .
هبه بابتسامه /وانشاء الله هتبقا زي ساره بتي بالظبط .
حمدان براحه /ده شرف لينا ي جماعه والله واحنا هتلاقي احسن منيكم فين .
ريان بابتسامه وسعاده /ربنا يخليك ي عمي حمدان نقرا الفاتحه بقا ونحدد ميعاد الفرح .
حمدان بابتسامه/واه عاد مالك مستعجل كده ليه ي ولدي .
جاسر بابتسامه /خير البر عاجله ي حمدان .
حمدان بابتسامه وسعاده /يارب ي جاسر بيه زهره تعالي ي ضنايا علشان نقرأ فتحتك .
زهره بخجل شديد /العوافي عليكم .
هبه بابتسامه /قمر منور مشاء الله تعالي ي ضنايا جنبي هنه .
جاسر بابتسامه /يلا نقرأ الفاتحه .
حمدان /يلا ي جاسر بيه بسم الله الرحمن الرحيم .
ريان بسعاده /بسم الله الرحمن الرحيم .
في القاهره  .
في مكتب رامي  ..
كان يجلس وهو ينظر في ساعته ليجدها تأخرت كثيرا عن معادها ليغتابه القلق .
فاطمه باعتزار /انا اسفه جدا جدا ي رامي بيه .
رامي بقلق /انتي كويسه اتاخرتي ليه كده .
فاطمه بأسف /معلش كنت مع ام واحده صحبتي عند الدكتوره واناخرنا شويه.
رامي بابتسامه  / واه وهي معندهاش ولاد ولا ايه .
فاطمه بابتسامه /لا معندهاش غير صحبتي وهي مسافره مع جوزها السعوديه وانا الي باخد بالي منها وكل طلباتها انا الي بنفذهالها.
رامي بإعجاب /انتي طيبه جوي جوي ي فاطمه .
فاطمه بخجل /شكرا ي رامي بيه عن اذن حضرتك وهتلاقي الملفات كلها عند حضرتك عن اذنك ..
رامي بهمس /جرالك ايه ي ابن علاء مالك ملهوف عليها وكنت قلقان عليها كده ليه افتكر فريده ي رامي هي الي وصلتك للانتا فيه ووقفت جنبك استرها معايا يارب .
في ايطاليا …
في منزل ماريا .
ماريا بسعاده /نورتي ي قلبي ايطاليا نورت كلها .
ساره بابتسامه /تشكري ي ماريا .
ليث بمرح /بصراحه مصدقتش الا لما شوفتها مكنتش متخيل حد بالعقل ده يعرفك انتي .
ماريا بمرح /كده ي ليثو ماشي ماشي مش هقل كرامتك قدام الناس ..
ليث بابتسامه /نورتي ي ساره مره تانيه وانا نازل رايح المستشفي وهبات هناك  لو عوزتوا حاجه كلموني .
ساره بإحراج /واه عاد انا عملتلكم قلق انا اسفه جوي انا هشوف مكان اقعد فيه .
ليث بابتسامه /ايه ي بنتي كل ده انا كده كده عندي شقه تانيه جنبكم هنا متشلش هم اي حاجه انتي .
ساره بابتسامه /شكرا ي دكتور ليث .
ليث بابتسامه /سلاموا عليكم .
ماريا بابتسامه /تعالي ي ساره اقعدي احكيلي عامله ايه .
ساره بدموع ووجع /انا فعلا محتاجه اتكلم ي ماريا .
في قصر العزايزي ❤️❤️ .
في غرفه بدر …
سحر بخبث مصتنع /سيد الرجاله انا هاخد الوكل ده بس واروح اشوف امي وعمي صالح .
بدر بغضب /ماشي ساعه زمن واحده متعوقيش فاهمه ي بت .
سحر بمكر /فاهمه ي سيد الناس لتتحدث بداخلها عامل عليا راجل ومرات عمه اديته قللم معلم علي وشه لحد دلوقتي..
في أحدا الاراضي الزراعيه …..
صابر بصدمه /ياه ي بت ي سحر الوكل العلوي ده .
سحر ب عشق /كل واتهنا ي روح قلب سحر كلها شويه ونعيشوا ونقبوا غلي وش الدنيا .
صابر برغبه /واه عاد احنا هنضيع الساعه في الحديد ده انت وحشاني جوي تعالي في حضني عاد .
سحر بابتسامه /امرك ي مالك قلبي …..
يتبع……
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!