روايات

رواية أسيرة جلادي الفصل السادس 6 بقلم مريم حسني

  رواية أسيرة جلادي الفصل السادس 6 بقلم مريم حسني

رواية أسيرة جلادي البارت السادس

رواية أسيرة جلادي الجزء السادس

رواية أسيرة جلادي الحلقة السادسة

فلاش باك
قبل ما فادي يرجع البيت للندي
ريم كلمته
فادي ريم قولتلك مش عاوز اتكلم دلوقتي مالك فيكي ايه مبقتيش تفهمي ولا ايه
ريم فادي انا في السوبر ماركت اللي انت فيه ممكن تقف بقي عشان نتكلم
فادي حاضر ريم راحتله
ريم ايه يا فادى انت زعلان مني ولا ايه
فادي انا قولتلك يا ريم اني مشغول بقالي فتره ف ايه بقي
ريم طيب تعالي نقعد نتكلم في ايه حته
فادي بزهق حاضر يا ريم يلا
وراحوا قعدوا في كافيه
ريم مالك يا فادي انت لو كذبت عل الدنيا كلها متكذبش عليا فيك ايه
فادي اتنهد وحاكلها عل اللي حصلي مع ندي
ريم ايه ده يا فادي كنت فكراك اذكي من كده انت بيخيل عليك الكلام ده ايه يا فادي تحب افكرك مانا كنت مكانها ولا انت ناسي
فادي احم مش ناسي حاجه يا ريم
ريم دي بتدلع عليك يا فادي وعامله افلام جرب كل ما تعملها بحنبه هتتددع عليك اكتر خلي بالك جرب كده عمليها كويس لو متعدلتش ارجع اضبطها
فادي طيب انا مضطر امشي سلام يا ريم
………..
فادي كان سايق العربيه وابتدي يفتكر هو عرف ريم ازاي
فلاش باك
من سنتين ريم كانت لسه متخرجه الشرطة
ومن اول يوم كانت تحت تدريب فادي
فادي قرب من ريم وهمس في ودنها ها يا ريم فهمتي انا اقصد ايه
ريم بعدت عن فادي في تيه يا حضرة الظابط مالك بتقرب مني كده ليه لو سمحت ابعد شويه
فادي بصلها بوقا*حة بصراحه كده انتي عجباني وعجباني اوي كمان كل حاجة فيكي عجباني وعاوزك
ريم بعصبية مش فاهمه حضرتك تقصد ايه
فادي هو الراجل لما بيعوز ست بيعوزها ازاي يعني اكيد مش عاوزك نلعب كوتشينه سوا وحط ايده علي وسطها
ريم بعصبية اكتر وضربته بالقلم انت قليل الادب ومش محترم
فادي لولها درعها وراها وهمس بشر انت اتجننتي انتي عارفه انتي عملتي ايه عارفه مديني ايدك عل مين ده انتي ايامك كلها سوده
ريم بو*جع اوعي كده والله لوديك في داهيه اوعي
فادي زقها امشي يا بت بره يلا وحساب اللي انتي عملتيه ده بعدين
ريم مشيت من المكتب وهي بتغلي وروحت بس صحيت من النوم لقت نفسها متكت*فه في اوضه هي متعرفهاش
فادي واقف جنبها بيبتسم بشر وفي ايده كرب*اج
ريم بخ*وف فكني انت جيبتي هنا ليه
فادي قرب منها ومسك,ها من شعرها انت تضربيني انا بالقلم ده انتي مش هتشوفي يوم عدل في حياتك
ريم بصر،اخ ابعد عني والله لو يك في داهيه
فادي بصلها باستفزاز هنشوف وابتدي يضر،بها بالكربا،ج لحد ما جسمها كله جاب د،م واعتد،ي عليها  فادي بصلها بانتصار ودلق عليها مايه ساقعه عشان تفوق
فادي لا لا فوقفي كده لسه بادي احنا لسه في الاول
ريم بصتله بصه غريبة تعتبر بصه اعجاب
فادي ايه مالك مبسوطه ولا ايه
ريم ابتسمت بخبث اها
فادي بستغراب ده بجد ازاي فادي فكها وسعدها انها تقوم
فادي شاورلها عل الحمام خدي شور واخرجي
ريم سمعت الكلام وخرجت لفادي.
فادي فهميني بقي ايه ده يعني ايه مش فاهم ازاي مبسوطه
ريم قربت من فادي انا كده بحب العن،ف وبصراحة اكتر انت عاجيبني من اول مره شوفتك فيها
فادي ابتسم يلا سلام
ريم ايوه جدا
فادي امال كان مالك كل ما قرب منك تزعقي وتتعصبي
ريم مهو كان لازم اعمل كده وكمان كان لازم استفزك
انا بقي اللي بطلبها منك تقبل اننا يعني انتي فاهم احم
فادي فاهمك وانا معديش مشكله موافق
من اليوم ده فادي ريم كان بينهم علا،قه
لحد ما في يوم فادي زهق
فادي ريم انا زهقت واحنا كنا متفقين من الاول اللي يزهق ينهي صح
ريم بحزن صح يا فادي يعني كده خلاص مش هنعرف بعض تاني
فادي ليه بتقولي كده احنا ممكن نبقي صحاب واصحتذ كويسين جدا كمان
ريم ابتسمت بحزن وانا مواقفه يا فادي
ريم كانت بتحب فادي جدا بس مكنش تندها استعداد تخسره للابد سابته ومشيت وراحت قعدت علي النيل المكان اللي بترتاح فيه وكانت بتسمع الاغنيه دي (مقدرش اقول)
مقدرش اقول احساسي كان لعبه ف ايديك
عشان احساسي هو اللي كان هيموت عليك
مقدرتش اشوف احلامي قصادي وملمسهاش
وقلبي كان هيضيع لو سابك .. سبته عاش
وقبل ما امشى احب اقولك مش هنساك
ولا عمري هنسى الدنيا اللي انا عشتها وياك
حبيتك حب محدش حبه لحد مفيش
وبرغم الحب اللي انا حبيته محبتنيش
كان قلبي عارف ان في حد ف حياتك
بس غصب عنه داب واتشد ليك
مقدرتش اشوف احلامي قصادي وملمسهاش
وقلبي كان هيضيع لو سابك .. سبته عاش
وقبل ما امشى احب اقولك مش هنساك
ولا عمري هنسى الدنيا اللي انا عشتها وياك
وان كنت مقدرتش حبي مش هجرح فيك
ريم بحزن لو مش هبقي حيبتك يا فادي علي الاقل ابقي جنبك مقدرش ابعد عنك ابدا
………..
باك
فادي وصل وقرر يفكر في كلام ريم وطلع لندي
فادي بحنان خدي يا ندي ده بوكس الحلويات اللي انتي بتحبه جيبتهولك مخصوص اهو
ندي رجعت في السرير بخوف وهزت راسها برفض
فادي حاول يقرب منها  ليه يا حبيبتي ها مش عاوزه لو مش عاجبك اجيبلك غيره
ندي قامت بسرعه بخوف واستخبت في الدولاب وقفلت علي نفسها
فادي اتعصب جدا وراح فتح الدولاب وخرجها منه ومسكها من درعها بعنف
فادي بغضب ايه في ايه مالك هو انا هكلك اما جايبةك اكل مش سم ايه انتي ختعيشي في دور المجنونه ده كتير
ندي بقت تترعش وتعيط لحد ما اغمي عليها فادي زقها عل الارض وخرج
بعد تقريبا ساعه
ندي صحيت لقت نفسها عل الارض زي ما كانت قامت اتوضت وصلت ولقت فادي داخل عليها
فادي ببرود قومي كلي
ندي هزت راسها بلا
فادي مش هكررها تاني قومي كلي واتكلمي كده وبطلبي تمثيل
ندي هزت راسها بلا بخو،ف وهي بتترعش
فادي بشر طيب انا عارف هتطلع صوتك ازاي وراح عندها ومسكها من درعها بعن،ف ومسكها من راسها وثبتها وباسها بعن،ف لحد ما شفيتها جابت د،م
ندي فضلت ترفص وتحاول تبعد فادي عنها بس معرفتش وفادي كان كل اللي في دماغه انها بتمثل عليه ومسبهاش ولا دمو،عها قصرت فيه وكمل اللي بداءه
بعد مده ف ي بعد عن ندي اللي كانت بتع،يط في صمت وبتت عش من الخوف قام من جنبها واخد شور ومزل اما ندي قامت بالعافية وهي الوج،ع والا،لم مش مستحمله واخدت شور وفتحت شنطتها واخرجت منها اجنده كانت مذكرة وابدت تكتب اللي حصلها النهارده وهي بتعيط
……. ……
الممرضه دخلت دكتور دكتور شريف
بس شريف مكنش مركز معها كان كل اللي في دماغه ملامح ندي قاعد يفتكرها ويفكر فيها ازاي هي حلوه كده ولون عنيها اللي يسحر
الممرضه بصوت عالي يا دكتور
شريف فاق ايه في ايه
الممرضه لا ابدا يا دكتور دكتور معتز كان عاوز حصرتك في مكتبه
شريف طيب انا جاي اهو
شريف راح لمعتز
شريف حضرتك طلبتني
معتز اه كان في حاجة جت هنا مع جوزها انا كنت عاوزك تتبعها وانا هستاذن جوزها هي حالتها النفسيه وحشه جدا وده الملف بتعها
شريف فتحه لقي صوره ندي
يتبع…
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أسيرة جلادي)

اترك رد

error: Content is protected !!