Uncategorized

رواية ستكون صغيرتي الفصل السابع عشر 17 بقلم هاجر محمد

 رواية ستكون صغيرتي الفصل السابع عشر 17 بقلم هاجر محمد
رواية ستكون صغيرتي الفصل السابع عشر 17 بقلم هاجر محمد

رواية ستكون صغيرتي الفصل السابع عشر 17 بقلم هاجر محمد

طلعت مليكة لفوق وهيا متكلمتش من وقت ما كانت تحت وطلع اسر وراها وشدها من ايدها وقال واخيرا عرفت اشوفك لوحدك انتي ليه ساكته من اول ما شوفتيني
مليكة بعدت وقالت: عادي مش لاقية حاجة اقولها
اسر استغرب كلامها: انتي متدايقة بوجودي جنبك فالاحسن امشي…
مليكة اتدايقت من تصرفها وراحت اوضتة اول ما دخلت حست بشي غريب شافت صورها وهيا صغيره فكل مكان اتنهدت وقعدت تفكر 
-عند اسر خرج من الفيلا وهوا متدايق اتصل ع ادهم بما انه صاحبة وزي اخوه ♥️
اسر مشي وقعد ع البحر جه ادهم وقعد جنبه وقال: اعرف ان النهاردة كان كتب كتابك بس واضح كانك قاتل حد في اي
اسر بحزن:  حاسس ان هيا مجبره علي كل ده
ادهم: اكيد ي اسر ده شي طبيعي هيا مفكراك ابيه وبس 
اسر : ده السبب هل فيوم مليكة هتعتبرني حبيبها وجوزها ولا هتفكرني ابيه وبس
ادهم بتفهم: لو ربنا عايزكم تكونو لبعض ف مش هتفترقوا.
اسر فهم قصد ادهم وابتسمله ……
-عند مليكة
قعدت تستني اسر كتير لكنه اتاخر راحت ونامت
-رجع اسر ودخل اوضته لقاها نايمة عنده ابتسم وراح قعد جنبها وباسها علي جبينها وهمسلها وقال: انتي عارفة ي مليكة لا اقصد مليكتي انا فرحان انك بقيتي معايا بس خايف يجي يوم وتبعدي وده هيكون سبب دماري. 
قام بضيق وراح نام ف اوضة تانية 
مليكة صحيت وكانت سامعه كل اللي قاله ابتسمت وقالت : لازم اعرفك مين مليكة ي اسر ان مخليتك تحبني لا تعشقني 
-تاني يوم
فاقت مليكة ولبست فستان اوف وايت وفردت شعرها ونزلت لتحت مع بداية ليوم جديد
اسر فاق ونزل لتحت 
هبة وراغب وحور كانو قاعدين مستنينهم ينزلوا علشان يفطروا
مليكة:  صباح الخير
راغب: صباح النور ي بنتي صحيح فين اسر
هبة بضحك: اكيد ي عمي علشان اصلا مكانوش مع بعض
مليكة اتدايقت وشافت اسر نازل قربت منه ومسكت ايده وقالت: لا يهبة انتي غلطانه بالعكس ابيه لا اقصد اسر نام ف اوضة تانية لان من كتر العيون اللي كانت علينا معرفش ينام بس عادي صح ي اسر
اسر استغرب منها وابتسم:  صح
هبة اتغاظت وسكتت
قعد اسر ومليكة يفطروا
مليكة بتمثيل: كانت رابطة ايدها وعملت نفسها مش عارفة تاكل
اسر:  في اي
مليكة: لا عادي بس اتجرحت امبارح علشان كدا
اسر: اممم طب خلاص انتي مش هتعرفي تاكل هاكلك انا
مليكة: لا عادي هحاول
اسر: اسكتي وفضل ياكلها
هبة بصلتهم بتوعد وقامت……
-فمكان اخر
عامر ضحك وقال: في عدو تالت ل اسر 
الشخص: مين
عامر ضحك تاني وقال: كان حد قريب منه اوي ومن عيلته بس الغبي مش هيعرفة
ظهر حد لابس اسود ومش باين وشة وقال: انا اللي مش هيعرفني
الشخص: ضحك انتي………
-فااشركة
اسر قاعد يشتغل وكان كل تفكيره ف مليكة واللي عملته الصبح ……
-عند حور
حور كانت قاعدة وحست بدوخة استغربت لان دي تالت مره تحصلها النهاردة راحت المستشفي وعملت تحاليل ومستنية النتيجة بكرا
-رجع اسر البيت وطلع ل فوق وسند راسة بتعب ع السرير غمض عينه وفضل يفكر لكن استغرب لما لقي ايد ناعمة بتلمس ع شعرة بص لقي مليكة ف اتوتر لما شافها وهيا قريبة منه
مليكة ابتسمت وقالت: قاعد لوحدك لي
اسر:لا عادي بس فكرت الكل نايم علشان كدا جيت انام
مليكة قربت منه اكتر وقالت: طب وانت لما تنام مش المفروض ف اوضتنا 
اسر استغرب وفتح عينه بدهشة وقال: انتي كويسة
مليكة: اه كويسة اوي ليه 
اسر غمض عينه بجنون وهوا بيمنع نفسه عنها وقال بهمس: انتي هتموتيني بدلعك ده يربيي
مليكة قربت اكتر وتقريبا بقت ف حضنه وقالت: بتقول حاجة
اسر بصلها بحب: لا ابدا بس لازم تروحي تنامي
مليكة سندت ايدها ع صدرة بحب وقالت: هننام سوا
اسر مش قادر من قربها وبينهاار من قربها وريحتها كل كلمه بتقولها بتجننه فقرب منها اكتر واكتر بس فاق من اللي كان هيعمله وقال: خلينا ننام
مليكة ابتسمت لكن استغربت انه بعد عنها وعرفت انه خايف يقرب منها
نام اسر وهيا نامت جنبه لكن غلفته وحضنته بقوة واسر اتنهد من تصرفاتها وقلبه فضل يدق بسرعة من حضنها ليه واستسلم لحضنها وضمها اكتر وهيا فضلت مغمضة عنيها
اسر: مليكة تحبي تنامي ع المخده
مليكة اتمسكت بيه اكتر ودفنت راسها فحضنة براحه: وقالت لا انا مرتاحه كدا ولو انت متدايق خليك جنبي لحد ما انام علشان اكون متطمنه
اسر ابتسم وبيفكر اي اللي هيحصل بعدين………
-تاني يوم
صحيت مليكة وفضلت تبص ل اسر وهوا نايم وابتسمت لمست ع وجهه بحب
اسر حس ب ايدها وقام ابتسم صباح الخير
مليكة صباح النور
اسر بص علي ايدها وقال: صحيح مش ايدك دي كانت مجروحة ازاي بقت كدا
مليكة توترت و………
يتبع ……
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!