Uncategorized

رواية ستكون صغيرتي الفصل الثامن عشر 18 بقلم هاجر محمد

رواية ستكون صغيرتي الفصل الثامن عشر 18 بقلم هاجر محمد
رواية ستكون صغيرتي الفصل الثامن عشر 18 بقلم هاجر محمد

رواية ستكون صغيرتي الفصل الثامن عشر 18 بقلم هاجر محمد

اسر بص علي ايدها وقال: صحيح مش ايدك دي كانت مجروحة ازاي بقت كدا
مليكة توترت وقالت: بصراحة يعني ان انا هيا كانت سكتت
اسر بعد عنها وقال بصوت عالي: معلمتكيش ع الكذب انتي لو كنتي حابة تغيظيها الصبح مكنتيش كدبتي وانتي عارفة اكتر حاجة بكرها الكدب وكانت منك انتي ي مليكة مش مصدق
مليكة نزلت دمعه من عينها: وقالت انا اسفه بس كنت متدايقة من هبة علشان كدا مثلت اني مجروحة
اسر قام ومتكلمش ………
-عند حور
راحت المستشفي واخدت التحاليل والصدمة لما عرفت انها عندها مرض كانسر ف الدم مصدقتش ان هيا فعلا مريضة كانسر فضلت تعيط بقهر من اللي بيحصل معاها مشيت وهيا بتعيط ومش شايفه حاجة قدامها لكن فجاه خبطت ف عربية
ادم نزل وقال: انا اسف مشفتش
حور فضلت ماشية وهيا مش مركزة معاه
ادم بصلها وحس انه يعرفها جري يلحقها ولقاها حور
ادم:حور
حور بصتله وحضنته وفضلت تعيط
ادم حس بضيق لما شافها كدا : اهدي وقوليي في اي
حور بدموع:  ه هموت قريب لي بيحصل فيا كدا ……
– عند مليكة
كانت قاعدة تعيط ان اسر سابها ومش راضي يصدقها لكن خطر فبالها فكره وقالت هنشوف انا ولا انت النهاردة قامت ولبست فستان شفاف لحد الرقبة وفردت شعرها بلعت ريقها وقالت: لا لا مش هقد اعملها
قلب مليكة: وليه مش هتعرفي مهو جوزك
عقل مليكة: بس يمكن مش بيحبك وانتي كدا هتكوني وحشة قدامة
فضلت مليكة محتارة لكن جالتها الجراه وطلعت راحت عند اسر 
اول ما دخلت اوضته حست قلبها بدا يدق بسرعة خايفة ليكون مش بيحبها فعلا قربت منه 
كان اسر مغمض عينه بيفكر ف اللي حصل
مليكة فكرت فيه لما كانت طفلة وكان بينيمها ف حضنه دايما وبيلعب معاها ابتسمت وفجاه راحت وطبعت بوسة رقيقه ع خده
اسر فتح عينه واتخض وبصلها بذهول وقال: مليكة 
مليكة: توترت انا انا
اسر بصلها وتنح لما شافها لابسة كدا وانصدم وعينه اتعلقت بيها وبكل تفصيله وقلبه بدا يدق بجنون لكن مكنش مصدق اللي بيحصل قدامة
مليكة قربت منه اكتر وقعدت ع جله بكل جراه
اسر قلبه دق من قربها 
مليكة بابتسامه وهمستله بين شفايفها وقالت: انا بحبك بحبك
اسر مكنش مصدق اللي بيحصل وكان بيجن اكتر من اللي سمعه 
مليكة حطت ايدها ع قلبه وقالت انا موجوده هنا انا وبس
اسر كان ف عالم تاني وقال: مليكة انا
مليكة قاطته وهمستله انا عارفة انك بتحبني اوي بس مش معترف ب ده حضنته وهيا متعلقة فيه
اسر حاوطها بقوة ورفعلهت ليه اكتر وكان مش قادر من ضعفه قدامها قال بصوت عالي: انتي فاهمة اللي بتقوليه فاهمة نتيجة اللي بتعمليه انتي واعيك لكلامك ي مليكة
مليكة هزت راسها بنعم وقالت واعية جدا انا بحبك انت وبس لي مش قادر تفهمني انا مش مبصتش لراجل غيرك ومش هحب غيرك
اسر سند جبينه ع جبينها واتنهد وقال:كنت هموت من البعد بينا خلاص انا مبقتش قادر اكتم اكتر من كدا انا بحبك اوي ي مليكة وغصب عنه نزلت دموعه
مليكة مسحت دموعه وقالت:  لي الدموع دي يحبيبي
اسر نزلت دموعه اكتر: السبب الكلمة دي لان مكنتش اتخيل ان اسمعها منك كنت مفكرك معتبراني ابيه وبس
مليكة ضحكت برقة
اسر غار منها وقال: مشوفكيش بتضحكي تاني لان بغار
مليكة ضحكت بصوت واطي: خلاص ماشي اسر طيب هنفضل كدا يقولو علينا اي خلينا ننزل
مليكة اتعلقت فيه اكتر وقالت مش مسموحلك تبعد غير ب اذن
اسر قرب منها بخبث : واثقة من اللي بتقوليه
مليكة توترت:  اه
اسر مال ع كتفها وطبع بوسة رقيقة ومال علي شفايفها وباسها بوسة مش عادية وكانه كان بيخرج فيها كل شوقة وحبة ليها طول السنين وهيا كانت مستسلمة لانه زيه بالظبط….
-عند ادم وحور
حور هديت شوية وادم كان من جوا زعلان بس مبينش ده وفجاه قاال ل حور: احنا هنسافر انا وانتي بكرا ………
يتبع ……
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!