Uncategorized

رواية عمر وحور الفصل الثالث 3 بقلم سهيلة أشرف

 رواية عمر وحور الفصل الثالث 3 بقلم سهيلة أشرف
رواية عمر وحور الفصل الثالث 3 بقلم سهيلة أشرف

رواية عمر وحور الفصل الثالث 3 بقلم سهيلة أشرف

حور: ألو ؟!
مجهول: اهلا
حور: مين؟!
مجهول: ايه ده مش عارفة صوتي لحقتي تنسيه؟
حور: طب يارب نخلص ونقول مين قبل ما أقفل السكة مش هنستظرف
عمر بضحك: اهدي اهدي خلاص انا عمر
حور : عمر!!!! وجبت رقمي منين
عمر: انا محدش يتوقعني
حور: اه جامد بقا وكده
عمر: طبعا يابنتي
حور: طب ياعم المتواضع في ايه انا لسه داخلة البيت من ربع ساعة مالحقتش
عمر: من ربع ساعة ولسه ماحستيش انك  ناسية حاجه!!
حور: ناسية ايه؟؟!
عمر: شنطتك مثلا يعني
حور: ثواني كده… ايه ده دي بجد مش موجودة نسيتها ازاي
عمر: ما انا اكيد مش بتلكك يعني لو مش ناسياها هقولك كده ليه، هي كانت محطوطة وجنبها الموبايل خدتي الموبايل ونسيتيها
حور: طب آخدها منك ازاي
عمر: تعالي العيادة تاني
حور: طب تمام جاية لولا بس ان فيها حاجات مهمة كنت سيبتها للجلسة الجاية
عمر: حاجات مهمة ايه يابنتي انتي حد يعرفك غيري!
حور بغيظ: طب سلام احسنلك مسافة السكة
عمر بضحك: سلام
 After some times
حور: فين الشنطة
عمر: طب قولي سلام عليكوا ازيك اي حاجه!
حور: منا لسه سايباك من ساعة يادكتور الله
عمر: هتاخديها بشرط
حور: شرط! شرط ايه ده
عمر: ننزل نشرب مع بعض فنجال قهوة
حور: لا ماينفعش اصل..
عمر: بقولك ايييه لو مجيتيش مش هتاخدي الشنطة
حور: امري لله اتفضل
عمر: اركبي
حور: دي عربيتك؟!
عمر: آه عربيتي خير مش قد المقام؟؟!
حور: لا بالعكس جميلة جدا
عمر: طب اتفضلي
في الكافيه:
عمر: تشربي ايه
حور: اي حاجه
عمر: قوليلي بقا بتحبي تقرأي روايات ايه
حور: رومانسية وانت؟
عمر: رومانسية بردو لكن الكتب علم نفس
حور: ايه ده وانا كمان!
عمر: ايه التشابه ده 
حور: الله اعلم، عندي سؤال
عمر: اتفضلي
حور: ليه جبتنا هنا
عمر: ده.. ده جزء من العلاج
حور: يسلااام، يعني انت بتنزل تشرب مع المرضى كلهم قهوه كجزء من العلاج!
عمر:…….
حور: بتضحك على ايه
عمر: بصراحة لا
حور: امال ايه
عمر: ماهو انتي مش مريضة عندي انتي صاحبتي صح!
حور: ايوه صح 
عمر: ممكن سؤال تاني ولا تضربيني!
حور: أضربك
عمر: شكرا ربنا يخليكي هسأل اهو انتي مرتبطة ؟
حور: آه متجوزة ومعايا عيلين
عمر: ده بجد!!!
حور: اكيد مش بجد يعني ده مش منظر واحدة مرتبطة لا مش مرتبطة انا، 
عمر: طب عايزه اللي هترتبطي بيه يكون عامل ازاي؟
حور: مش عايزه حاجه غير يكون بس فاهمني من جوه
عمر: وايه تاني
حور: وبيقرأ ويكتب زيي
عمر: وبالنسبة لشكله
حور: الشكل بالنسبالي مش مهم بس بفضل تكون ملامحه هادية كده وبريئة 
عمر: عايزه واحد بريء
حور: اكيد لا مش عايزاه طري يعني بتكلم عن الشكل بس لكن انا عايزاه حنين
عمر: وإن لقيتيه في ظروفك النفسية دي توافقي!
حور: لو هيقدر يحسنها
عمر: مممممم
حور: ممكن يلا نمشي بقا عشان اتأخرت ع البيت!
عمر: ماشي يلا
_ ايه ده عمر ازيك وحشتني اوي عامل اييه!
عمر باستغراب: مين حضرتك ايه اللي بتعمليه ده!!
_ ايه ده اخص عليك مش فاكرني!!
حور: دكتور عمر عن اذنك هستإذن
مسكها من ايدها وقال: استني ياحور ده سوء تفاهم
شدت ايدها منه وطلعت بره ساب البنت وجري على بره
عمر: حور! ياحور استني
حور: خير يادكتور في حاجه
عمر: اهدي بس انا والله ما أعرفها ولا اعرف هي مين ممكن تكون كانت معايا في الكليه بس والله ما اعرفها
حور: كده كده انا مليش دعوه ومليش دخل في حاجه زي دي
عمر: طب استني رايحة فين
حور: هروح
عمر: وانتي فاكرة اني هسيبك تروحي لوحدك!
حور: آه هروح لوحدي
عمر: اركبي ياحور
حور: مش هركب
عمر: طب اركبي بالذوق
حور: هتعمل ايه يعني!
عمر: صدقيني هعمل حاجه مش هتعجبك
حور: ايوه اللي هي ايه
عمر: تمام هوريكي تعالي
حور: خ..خلاص هركب
عمر: ماكان من الاول
حور مردتش عليه وفضلت باصة في الشباك
عمر: ألو؟!!
…..
عمر: انت بتقول ايه حصل ايمتى ده
…….
عمر: طب انا جاي حالاً
حور: في ايه؟!
عمر: مامتي تعبت ونقلوها المستشفى هروحك واروحلها
حور: لا مفيش وقت نزلني وروحلها
عمر: انتي اتجننتي لا طبعا
حور: خلاص هاجي معاك
عمر: متأكده!
حور: ايوه يلا
عمر: تمام
في المستشفى:
عمر: خير يامحمد حصل ايه
محمد: ماتقلقش خلاص كانت نوبة سكر زي كل مره وبقت زي الفل الدكتور قال ساعة وهتفوق
عمر: الحمدلله
محمد: مين القمر!
عمر بغضب: اتلم يامحمد، يلا ياحور عشان اوصلك
حور بخجل: تمام يلا
يتبع…
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد