Uncategorized

رواية أنت في كل مكان الفصل الثانى 2 بقلم منى

 رواية أنت في كل مكان الفصل الثانى 2 بقلم منى
رواية أنت في كل مكان الفصل الثانى 2 بقلم منى

رواية أنت في كل مكان الفصل الثانى 2 بقلم منى

_ جت نور في اللحظه دي وقالت بزعيق : كرررررررم
– كرم بعد فورا عن ميرا وفاق علي نفسه وميرا انصدمت من نفسها وازاي كانت سايبه نفسها كده وبعدت فورا عنه وقامت علي رجلها رغم الجرح اللي فيها 
_ نور بعصبيه : تعااااالي ي حببتي هنا انتي رايحه فين .. انتي ازاي تقربي من حاجه تخصني ولسا هتضربها قلم كرم مسك أيدها 
– انتي بتعملي اي اتجنيني ، خلاص اهدي اسبقني قدام وانا جاي وراكي 
_ نور : بس ي كرم …. 
– شش قولتلك اسبقني وجاي قولت 
– تمااااام دقيقه وتبقي عندي فاهم وبصت لميرا : ونتي .. انا مش هسيبك خليكي عارفه كده كويس ومشت
ميرا بخوف وارتباك : انا معرفش جرالي اي .. انا .. انا اسفه بجد 
_كرم : انا اللي اسف صدقني دا مش هيتكرر تاني وسبها ومشي ناحيه نور
_ ممكن تفهمني اي اللي انا شوفته داا ي كرم !! 
– نزوه عادي ي نور
_ نزوه ببساطه كده ي كرم فوق انا شوفتك بتبوسهاا 
– ايوا وبعدين يعني عاوزه اي قولتلك خلاص نزوه ومش هتكرر
_ ماشي يكرم  
عند ميرا واقفه مع ليان 
_ ليان : مالك انتي سخنه ولا اي 
– ميرا : لا .. لا انا بس مرهقه بسبب رجلي 
_ ليان : متاكده مافيش حاجه تانيه 
– ميرا متوتره مش عارفه إذا كانت تحكيلها ولا لا بس ملهاش غيرها هنا وباين أنها طيبه وحكت ليها كل حاجه حصلت
_ليان : يخربيتك ملقتيش غير كرم وتسهي علي نفسك وانتي معاه .. نور عمرها ما هتسيبك قولتلك من الاول بلاش تقربي منه يبنتي 
-ميرا :اهوه اللي حصل بقا معرفش انا اول مره اسرح ف حد بالشكل دا فيه حاجه شدتني غريبه كفايه عنيه يااااربي ع القمر  مش عارفه ي ليان .. بس واي يعني اما بوسته فيها اي هو كان جوزها يعني وضحكت 
ليان بضحك : يخربيتك انتي وقعتي ولا اي 
ميرا بحيره : لا .. لا اكيد لا هو بس كانت نزوه مش اكتر وانا هحاول اتجنب اشوفه لحد ما تخلص أم الرحله دي 
ليان : بس خدي بالك من نور برضوا 
– حااضر 
بليل “
 بدء الكل ينزلوا من علي الجبل للغابه بس ميرا ماكنتش عارفه تمشي وكان لازم حد يشيلها ع الأقل
والكل كان نزل بما فيهم نور ماعدا ميرا وليان وبدءت تنزل بشويش وببطئ من علي الجبل لحد ما نزلت ووصلت للغابه 
 _ كرم : هي منزلتش ليه كل دا .. بعدين انا قلقان ليه اساسا ما تنزل او لا هيفرق اي يعني .. بس برضوا احنا بليل والغابه كبيره لازم حد يبقا معاها اووووف في اي بقا !!
 انا مالي كده مش واحده اللي هتجنني كده  
وشاف ميرا من بعيد شويه هي وصحبتها وهما منصدمين أن الكل مشي وهما ميعرفهوش يرجعوا ازاي وراح نحيتهم
 – ليان : غريبه يعني أن كرم استني مرجعش علي المخيمات علي طول زي الباقي ي ميرا هاا وضحكت 
– ميرا : معرفش انا مالي انا هتجنبه متقلقيش .. اسكتي بقا الا هو داخل علينا اهوه
– كرم : احم انا بس كنت بتمشي شويه بعد ما نزلت في الغابه ولقيتكم هنا يعني ليه  
ميرا : مكناش نزلنا من الجبل اصلا والكل مشي وسبنا 
كرم في سره ماشي ي نور بقا انتي تقولي للكابتن أن هما نزلوا وهما كل دا لسا فوق 
ليان : اي يابني روحت فين 
كرم : لا ولا حاجه تعالي طيب مش هتروحي ولا حابه نموت هنا من البرد دا 
ميرا : يلا 
وبدء يمشوا فعلا والجو بقا بارد اكتر ورجل ميرا من أثر الجرح اللي فيها خلتها سخنت وماكنتش قادره تمشي 
ميرا بتعب : انا تعبت مش قادره 
ليان : يابنتي بس دا لسا فاضل كتيير 
ميرا : مش قادره بجد راجلي م حاسه بيها يارب د اسوء يوم عدا عليا والله 
وبدءت الدنيا تمطر 
كرم : لا هو اسوء يوم فعلا كده انا مابتكدبيش طب اي وبعدين 
ليان : لازم حد يساعدنا نشلها للمخيمات رجلها بدءت تنزف تاني 
كرم : تفضلي معاها واروح انادي حد من الشباب طب ؟ 
ليان بتوتر : مشعارفه انا خايفه عليها لو حصل حاجه وانا مابعرفش اتصرف خليك وانا هروح واجي بحد 
كرم :  تمام خالي بالك من نفسك بقا ومشت ليان وفضلت ميرا ف نفس وضعها قاعده علي غصن شجره  صغير واقع ف الغابه وكرم معاها لواحدهم 
كرم : مش هينفع نفضل هنا الشتا كل مادا بيزيد اكتر 
ميرا : نعمل اي يعني انا مش فايقه ولا داريانه بنفسي اصلا وبعدين ماتتكلمش معايا اصلا 
كرم بسخافه: مش من حلاوتك يعني عاوز اكلمك تعالي طب يمكن نلاقي حد قدام ولا اي حاجه عشان نخلص من الوضع دا مش اكتر 
ميرا : م هقدر امشي قولتلك 
كرم وهو بيشمر القميص بتاعه : ومين قال انك هتمشي .. وراح شالها مره واحده .. ايد علي ضهرها وايد تحت رجلها 
ميرا : بتعمل معايا كده ليه 
كرم وهو باصص فعنيها وشيلها : كده ازاي !
ميرا بخجل وتوتر : كده يعني
كرم : اسكتي ي ميرا السخونيه بدءت تأثر ع عقلك تقريبا 
ميرا حطت أيدها حولين رقبه كرم ونامت علي كتفه فورا
كرم : وبعدين معاكي ي ميرا انا مشدودلك كده لي طيب .. كنت بوهم نفسي اني بحب نور عشان دا الطبيعي أن ابقا اعرف واحده واحبها وخلاص بس انتي غير ، غير اي حد مش عارف انا عاوز اي غير اني افضل جمبك دا اللي اعرفه واتنهد بحيره وكمل مشي بيها لحد ما لاقي كوخ صغير 
كرم : ميرااا .. ميرااا 
ميرا بتعب ونعاس : اي 
لقيت كوخ هنفضل فيه لحد ما حد يوصل لينا حاولت ارجع بس شكلي روحت طريق غلط مش عارف خلينا هنا موقتا 
ميرا بهدوء  : ماشي 
ودخلو فعلا وكان كوخ كبير نوعا ما عباره عن صاله صغيره جدا فيها كنبه واحده ودافيه وفي طابق تاني فوق فيه سرير صغير نسبينا ودولاب فيه هدوم وصور لناس محوطه علي الدولاب وحمام صغير وبس كده
كرم نزل ميرا علي الكنبه 
كرم : هشوف اي حاجه نلبسها بدل الهدوم اللي اتبلت دي 
ميرا : متسبنيش لواحدي هنا 
كرم بكل حنينه : متخافيش انا معاكي هشوف بس اي حاجه الا كده هتبردي اكتر وطلع فوق وجاب فوط ادلها واحده واخد واحده 
ميرا : اي مافيش اي هدوم هنا 
كرم : في برنس واحد رجالي وواحد حريمي بس تحبي اجبهولك وضحك بخبث 
ميرا بصلته بقرف : لا مش عاوزه انا هنشف نفسي بالفوط بس 
كرم : براحتك 
وبعد ما نشوفوا نفسهم قعد جنبها 
ميرا بصدمه : 
يتبع ……
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!