Uncategorized

رواية أنت في كل مكان الفصل الرابع 4 بقلم منى

 رواية أنت في كل مكان الفصل الرابع 4 بقلم منى
رواية أنت في كل مكان الفصل الرابع 4 بقلم منى

رواية أنت في كل مكان الفصل الرابع 4 بقلم منى

وفجاه جيه حد وحط ايده علي بوقها 
كرم : اهدييي ده انا اهديي هيشيل ايدي بس اوعي تعملي صوت تمام 
وشال ايده من علي بوقها وفورا صوتت 
ميرا : انت حيوااان فجعتنيي 
كرم : هتفضحينا اهدييي 
ميرا : خيررر .. كنت عاوز اي حضرتك بقا 
كرم : كل خير ي بيبي
ميرا : بيبي في عينك اخلص انا مش سايبه مسلسلاتي الجميله عشان تجي تقولي بيبي يعني 
كرم : انا غلطان كان يوم اسود يوم ماقولتلك كده
ميرا : هاا نعم 
كرم : حسيتك فهمتي كلامي غلط الصبح ، صدقيني انتي فوقتني بدل ما افضل طول حياتي مع واحده مش بحبها 
ميرا : قصدك اي انت سبتها !؟
كرم : اه 
ميرا : نعم انت سبتها بسببي ازاي تعمل كده انا مين انا عشان تسمع كلامي وتسبها غلط اللي انت عملته
كرم : هو اي الي غلط ، لا مش غلط انا عاوز اكمل باقي حياتي مع واحده بحبها واحده احس بمجرد اشوفها الدنيا ماتبقاش سيعاني ، واحده تعوضني عن كل سنين اللعب اللي عدت في حياتي 
ميرا : ربنا يوفقك انا لازم ارجع الوقت اتاخر مش عاوزه حد يشوفنا دلوقتي كده لواحدنا 
كرم بتمهيد : مش عاوزه تقولي اي حاجه تانيه 
ميرا : لا تصبح علي خير ومشت وسبيته 
تاني يوم الصبح 
في خيمه ليان وميرا 
ليان : حساكي فيكي حاجه 
ميرا : مضايقه مشعارفه احدد موقفي من كرم ماكنتش عاوزه يسبها بسببي كده وكمان انا عارفه أن كان قصده عليا بكلامه بس انا مش حمل تجربه فاشله تاني قلبي بيقولي اديلوه فرصه  .. عقلي بيقولي لا مدلوش ومضيعش مشاعري مع حد ميستاهلش 
ليان : ماهو ي تبعدني عنو نهااائي ي تديلو فرصه إنما انتي شويه كويسه معاه وشويه لا الواد اتجنن والله كده
ميرا : وانت عرفتي منين أنه اتجنن يختي هاا
ليان بضحك : من أسر 
ميرا : اه قوليلي كده بقا 
ليان : سيبك مني قررتي هتعملي اي 
ميرا بتوتر : مشعارفه خايفه اديله فرصه !؟
ليان : انتي عاوزني اقولك اه بس عشان مابتصدقي حد يقولك  كده بس حقيقي والله بلاش تفضلي تحطي خطط لكل حاجه سيبي الدنيا ماشيه مع حالها و اه اديله فرصه  وضحكت 
ميرا : لو هو لمح تاني بقا 
ليان : هيكلمك اصلا تاني اكيد بس انتي بطلي دبش شويه بس 
ميرا : حاااااضرر .. تعالي نطلع طب الا زهقانه 
ليان : زهقانه برضوا !؟ 
ميرا : احم اه يلاااا 
وطلعو وقعدو مع الكل برا 
كان الكل قاعد حولين بعض ف دائره ميرا جمب ليان وأسر وكرم جمب بعض والكل 
ليان : بتعملو اي 
ولد من الشباب : بصي  هدي كل واحد مننا شويه ورق صغير يكتب اي حاجه صعبه أو حتي تافهه وبعدين تقفلو الورق صغير جداا دا بحيث مايبنش مكتوب اي فيه وهاخدهم واحطهم ف بوله صغيره وكل واحد يسحب ورقه اللي يطلعله ينفذ اللي فيها مهما كان اي 
ليان ب ابتسامه : تمام شكرا 
الولد : العفو يجميل 
وعلي الجهه التانيه اسر هينفجر من غضبه علي الولد و ليان 
وبدء الكل يلعبوا 
سبحت بنت اول ورقه وطلع ليها : تضرب اللي جنبها بالقلم وراحت ضربتها علي طول وقالت اللي مكتوب في الورقه والكل فضل يضحك 
اسر سحب ورقه و بص ب ابتسامه علي ليان بعدين قال مكتوب (غني للشخص اللي ف وشك مباشره اغنيه تحب تغنيها له) 
 وكان اللي قدامه ليان
فضل اسر قاعد مكانه بيبص علي ليان بحب .. وغني اغنيه عمرو دياب وقال بكل هدوء : 
من غير ما اقول .. من غير ما اقولها هتعرفي احساسي اي .. من قلبي لو هتقربي هتحسي بييه .. وتصدقيه ..  وحياتك عنيكي انتي اللي عاش قلبي انا يدور عليه .. وخلاص لقيت كل اللي يما حلمت بيه في اللحظه دي .. وحياتي خليكي مع قلب دايب فيكي
 خلص الاغنيه ونظراته منزلتش من علي ليان وكأن ماصدق أنه طلع له يغني ليها 
ليان بكسوف: صوتك لطيف اويي بجد ايدا انت مقولتليش ليه انك بتغني 
اسر : اديكي عرفتي وسمعتي كمان وغمز ليها وسط نظرات الكل عليهم 
ليان : بصت له ونزلت وشها ف الأرض من خجلها  
وبعدها نور سحبت ورقه وكان مكتوب فيها ( ارقص/ي سلو مع اللي علي يمينك )
نور بصت ناحيه كرم بدلع واستعطاف وقالت : ممكن ترقص معايا دا حكم ولازم انفذه 
كرم علي ناحيه ميرا وقال  : ممكن اكيد ومسك ايد نور 
وقام رقص مع نور وشغلو اغنيه ليهم 
ميرا وهي قاعده جمب ليان بعصبيه : شايفه اللي بتقوليلي اديله فرصه مش قال سبها !!
.. راح يرقص معاها ليه وهي بتلمسه بالطريقه القذره دي ليه اصلا 
ليان بضحك : عشان انتي جبله عشان يخليكي تحسى علي دمك وتغيري اكيد 
ميرا : ماشي ي سي كرم انا أن ما وريتك مابقاش انا 
كرم واقف بيرقص مع نور وكل نظراته علي ميرا اللي هتنفجر من العصبيه وهو مبسوط من دا في نفسه
اول ما الاغنيه خلصت ساب نور فورا وقعد مكانه وفضل يضحك ويبص لميرا 
اسر : البت هيطقلها عرق من اللي عملته دا يجدع 
كرم : تستاهل 
بعدين لارا سحبت ورقه وكان مكتوب فيها ( تقول شايفه مين اكتر واحد بتكراش عليه ف الشباب 
لارا بصت ناحيه اسر وقالت اممم مافيش غيروه اسر  اكيد وضحكت وراحت قعدت مكانها تاني 
ليان بقرف : اي البت الملزقه دي 
بعدين ميرا سحبت ورقه وطلع ليها  ( تبوس/ي الشخص اللي علي يسارك ) 
 وكان يوسف (ولد من الشباب صايع ومنحرف يعني هنتعرف عليه اكتر بعدين ) 
ميرا قالت اللي مكتوب ليها ف الورقه وكرم بص ليها بصدمه وهي رايحه ناحيه يوسف وهتنفذ الحكم عادي جدا 
كرم قام بسرعه قبل ما ميرا تبوس يوسف وراح بشويش ناحيه واحد من الخيم وولع فيها ورجع مكانه ف أقل من دقيقه دا كله حصل 
ليان بصرااخ : حرييييقه 
يتبع ……
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد