Uncategorized

رواية أنت في كل مكان الفصل الخامس 5 بقلم منى

 رواية أنت في كل مكان الفصل الخامس 5 بقلم منى
رواية أنت في كل مكان الفصل الخامس 5 بقلم منى

رواية أنت في كل مكان الفصل الخامس 5 بقلم منى

وراح بشويش ناحيه واحده من الخيم  وولع فيها ورجع مكانه ف أقل من دقيقه دا كله حصل 
ليان بصرااخ : حرييييقه
الكل راح وطفي الخيمه اللي ولعت
يوسف بعصبيه : انا عاوز افهم مين اللي عمل كده في الخيمه بتاعتي
الكابتن : خلاص اهدوه المهم أن الكل بخير ومحصلش حاجه لحد 
علي الجانب الآخر 
ليان لميرا : شفتي اخرت اللي كنتي هتعمليه 
ميرا بضحك : ونا مالي ي لمبي انا حتي معرفش مين خاااالص اللي عمل كده ي حرام 
ليان : طبعااا .. اوماال 
ميرا : تفتكري اضايق مني !؟ 
ليان : مش عارفه بس انتي مش سهله ده انتي كنتي هتبوسي الواد عادي جدا 
ميرا : لا اكيد انا بس قمت عشان احرق دمه اكتر وابينله أن مش فارق معايا إنما كنت هرجع اقعد مكاني تاني
ليان : نفسي تبطلو عناد بقا ليه كل ده 
ميرا : انا محتاره ونور دي كمان ف الريحه والجايه مش سيباني في حالي مش مرتحلها 
ليان : يووه ماهو خلاص سبها وهي من الاساس ماكنتش بتحبه 
ميرا : معاكي حق 
وجيه اسر 
اسر : ممكن اتكلم معاكي شويه 
ليان بصت ل ميرا 
ميرا : روحي وانا هروح انام شويه 
ليان : تمام باي 
وراحت معاه 
عند ميرا دخلت الخيمه بتاعتها وغيرت هدومها وبعدين نامت علي السرير وحطت الهاند فري في ودنها  
فجاه جيه حد من ورا ظهرها وحط ايده علي رقبتها 
عند  ليان وأسر 
ليان : هنفضل ساكتين كده كتير ! 
اسر : لا بس مش عارف اتكلم في اي
ليان بضحك : نعم اومال نادتني ليه 
اسر بتنهيد : تقدري تقولي عاوز أفضل معاكي بس من غير ما يبقا في كلام حتي 
ليان : ….. 
اسر : سكتي ليه طيب 
ليان : ده انا  اخر واحده في الدنيا ممكن يتقالها كده والله 
اسر : دا انتي اكتر واحده في الدنيا من وجهه نظري تستحقي يتقالها كده
ليان بصلته بحب وفضلت ساكته .. 
سكت شويه وبعدين قال 
: انا بحبك 
ليان بصلته بصدمه : قولت اي ؟ 
اسر : احم .. ونزل علي ركبته وقال : انا بحبك ومسك أيدها
ليان  فضلت تضحك : ي أسر بطل جنان وقوم 
اسر : والله ابدا ردي عليا الاول 
ليان بدلع : لا سبني افكر .. مش فاضيه حاليا 
اسر : ليااااااان
ليان : خلاص والله 
اسر : ها ي مسهل يرب ركبتي وجعاني يلا قولي .. هل تقبلي اني ابقا زوجك المستقبلي ؟
ليان بتنهيد : اقبل اكيد
اسر قام وقف ومسك وشها ب ايده وباس رأسها بكل حب : عارف ان كل حاجه جت بسرعه يمكن بس انا معنديش استعداد افضل امطال في حاجه طول الوقت وف الاخر متكملش قربك مني الايام اللي فاتت خلاني غيرت فكرتي ف حاجات كتير 
ليان : عمري ما فكرت أن ممكن هبقا قريبه لحد بالشكل دا 
اسر حط ايده علي شعره وقال : انا غير اي حد وضحك 
ليان : هنبتدي غرور بقاا
اسر : لا من الجهه دي ف انا هتغر جامد والله الكل هيسحدني عليكي من حقي اتغر ب انك معايا وليا انا بس 
عند ميرا 
جت نور وحطت أيدها علي رقبتها 
نور وهي بتخنق فيها : هخلص منك للابد جيتي خدتي كل حاجه مني انا مش هسمحلك ب دا ابدا 
ميرا بتحاول تفك أيد نور من رقبتها ومش عارفه 
نور : موتي بقاا وفضلت تخنق فيها 
جيه حد وشد نور لنحيته وضربها بالقلم 
كرم بزعيق : انتي اتجنيتي اي اللي بتعمله دا ! وراح ناحيه ميرا وقومها وشال شعرها من علي عنيها : انتي كويسه 
ميرا بخنقه : كانت هتموتني وفضلت تكح 
ودخلت ليان واسر علي صوتهم العالي 
ليان : في اي ميرا انتي  مالك ؟
 وبصت ناحيه نور : الحيوانه دي بتعمل اي هنا
كرم : لحقتها علي اخر لحظه
نور بتصنع : انا كنت جايه بتكلم معاها هي اللي اتخانقت معايا 
ميرا بصدمه : انتي كدابه انا كنت نايمه وهي  جت وخنقتني لولا كرم بس 
ليان راحت وخدت ميرا في حضنها : اهدي خلاص احنا معاكي 
كرم : اطلعي برا والا هرتكب فيكي جريمه 
نور : ي كرم انا .. 
كرم بزعيق : برااا قولت 
وطلعت نور 
اسر : يلا كرم سيبها ترتاح الف سلامه عليكي ي ميرا
ميرا :  الله يسلامك
كرم : شويه وهعدي اطمن عليكي وطلع هو و اسر
 ليان بحزن : حقك عليا 
ميرا : علي اي بس 
ليان : انا اللي سبتك ماكنتش هتقربلك غير لماا  لقتني مشيت حقك عليا 
ميرا : ي حبيبي لا انتي ملكيش ذنب وخدتها في حضنها 
ليان وهي في حضنها : انتي مش عارفه غلاوتك عندي قد اي والله 
ميرا : والله انا ربنا عوضني بالصحاب بيكي انتي
(حقيقي يعني ي جماعه مافيش الطف من علاقات الصحاب دي وأن ديما مهما حصل ليك عارف ان في سند وراك )
يتبع ……
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!