Uncategorized

رواية أنت في كل مكان الفصل السادس 6 بقلم منى

 رواية أنت في كل مكان الفصل السادس 6 بقلم منى
رواية أنت في كل مكان الفصل السادس 6 بقلم منى

رواية أنت في كل مكان الفصل السادس 6 بقلم منى

ميرا : علي اي بس 
ليان : انا اللي سبتك ماكنتش هتقربلك غير لماا  لقتني مشيت حقك عليا 
ميرا : ي حبيبي لا انتي ملكيش ذنب وخدتها في حضنها 
ليان وهي في حضنها : انتي مش عارفه غلاوتك عندي قد اي والله 
ميرا : والله انا ربنا عوضني بالصحاب بيكي انتي
(حقيقي يعني ي جماعه مافيش الطف من علاقات الصحاب دي وأن ديما مهما حصل ليك عارف ان في سند وراك )
في مكان بعيد 
…: انتي كنتي فين ؟ 
….: عادي مع صحابي ي بابي عن اذنك
ابو مرام : خدي هنا انا مش بكلمك بقالي ساعه برن عليكي ازاي تنزلي من غير ما تقوليلي !
مرام : واشمعنا الكلام دا مش بينقال لميرا اما بترجع كل يوم اخر الليل ويا عالم بتعمل اي ومع مين 
ابو مرام ضربها بالقلم : انتي سامعه نفسك بتقولي اي علي اختك 
مرام وهي حاطه أيدها علي وشها وبتعيط : انت بتضربي عشانها .. كل حاجه هي اه وانا لا ليييه هو انا مش بنتك زيهااا انا زهقت من العيشه دي بكرهك وبكرهاا
ابو مرام : عقابا ليكي ما فيش نزول تاني ولا تروحي ف اي حته طول الاسبوع 
مرام طلعت علي أوضاعتها وهي بتعيط ودخلت وقفلت الباب 
الو ي سالي 
سالي : في اي بنتي انا مش لسا سيباكي بتعيطي ليه اهدي بس واحكيلي 
مرام : بابا كالعاده ضربني عشان بس اتكلمت علي ميرا .. انا بكرها اوي يا سالي ..  كل حاجه هي خدتها مني حتي حنيه بابا هي خدتها مني حتي وهي مش موجوده قلت هرتاح بس لا ديما في قرف انا تعبت 
سالي : هي فين 
مرام : في زفت رحله حتي دي بابا مرضاش اني اروحها مع أن اونكل فريد قاله اني اجي معاه بس اتحجج بدراستي قال .. يارب تموت  وماترجعش تاني انا بكرهاا
سالي : اهدي بس اكيد هنلااقي حل  اعدي عليكي اجبلك حاجه هتحبيها اوي وضحكت
مرام بطلت عياط : ياريت دي الحاجه الوحيده اللي بتهون عليا ي سالي وتهديلي اعصابي  
سالي : بصي مش هعرف اجي هبعتلك حازم وهو هيجبهالك  .. كده كده هو عارف يطلع ازاي من غير ما الحراس يشوفوه ماتقلقيش 
مرام : تمام 
جيه الليل 
عند ميرا
_ انا كرم وحشني اوي 
– طب ما تكلميه 
مش عارفه هو فين قالي هيعدي عليا ومجاش 
_ استني هسالك اسر 
– اهااا ياني عليا انا اللي سنجل ف وسطيكم .. يارب ربع سهوله علاقتكم دي بس 
ليان بضحك : الله اكبررر
ميرا : انا مش بقر خالص لا لا 
– اديه رد بيقولك هو قاله هيتمشا شويه ف الغابه بس لسا مرجعش 
_ اووف بقا .. انا هطلع اشوفه طيب 
– لا طبعا أنا مش هسيبك لواحدك وافردي اصلا توهتي في الغابه مش ناقصين 
_ طب اعمل اي وحشني 
– انا عندي الحل 
_ ها
ليان : انا هطلع مع اسر شويه ع البحر 
وانتي استني كرم ف مخيمه هيتصدم بيكي عنده وضحكت 
ميرا : اممم تصدقي صح وهو اكيد مش هيطول يعني ماشي هروح استني البس بس 
ليان : ماشي ونا هخلي اسر مايرجعش علي طول لا تقلقي 
ميرا : الإنسان محتاج يحضنك كده من كتر مانتي بتساعدني 
ليان بضحك : اي خدمه بقا
وراحت ميرا خيمه كرم 
وأسر وليان راحوا علي البحر 
فضلت ميرا تبص علي كل حاجه تخص كرم وصور له مع اخوه وأمه وصوره أبوه مقطعه
  بعدها طلعت هدوم له متعلقه .. مسكتها وفضلت تحطها عليها وتحضن فيها
ميرا :يارب بقا ارجع بسرعه وحشتيني 
وجيه صوت من وراه : انتي كمان وحشتيني 
ميرا بتوتر من أنه سمعها : أنا ..أناا اقصد بس .. يعني ليان ووحشت..
كرم : شش خلاص نعتبر أننا مسمعناش حاجه عادي وضحك علي توترها
ميرا : يبقا بطل رخامه وكشرت 
كرم : طفله اقسم بالله 
ميرا : كنت فين
كرم : في الغابه بجيب شويه خشب
ميرا : مش قولت انك هتجيلي يعني 
كرم : اه وبعدين
ميرا : بس ف انت .. ايدا  انا مش بكلمك اصلا ابعد عني 
كرم : انتي في خيمتي هاا لتكوني ناسيه 
ميرا : احم .. جيت اصل يعني فكرت حصلك حاجه كده ولا كده يعني 
كرم:  عشان كده بس 
ميرا هزت راسها ب لا وهي باصه ف الأرض
ميرا : انا ……
يتبع ……
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!