Uncategorized

رواية ألحان الأسد العاشق الفصل التاسع عشر 19 بقلم منة فتحي

 رواية ألحان الأسد العاشق الفصل التاسع عشر 19 بقلم منة فتحي
رواية ألحان الأسد العاشق الفصل التاسع عشر 19 بقلم منة فتحي

رواية ألحان الأسد العاشق الفصل التاسع عشر 19 بقلم منة فتحي

ليل بصدمه:ليث!!
أدهم بص لاسد: ليث عايش ازاي!؟
اسد اتنهد:
فلاش باك????
بعد حادثه ليث باسبوع في فله  قديمه
اسد:هيفوق امتي!!؟
الدكتور:حالته كويسه جدا بسم ما اقدرش اقولك هيفوق امتي ده في علم الغيب.
اسد اتنهد:تمام. 
ليث بصوت ضعيف:اا اسد.
اسد قرب من ليث: ليث سامعني.
ليث بألم وتعب:اااه مش قادر.
الدكتور كشف ع ليث وطمن اسد ومشي.
اسد:ايه اللي حصلك ي ليث؟
ليث:مش فاكر غير اني كنت قربت اوصل وفجاءه لقيت الدنيا اسودت.
اسد:توصل لايه؟
ليث حكي لاسد كل اللي حصل بينه وبين لمار..
اسد:يعني مش انت ابو اللي في بطنها.
ليث بصدمه:هي حامل!!؟
اسد:اه.
ليث بحزن:كان نفسي انتقم من اللي عمل فيها كده.
اسد:ماتقلقش هجبلك حقك بس دلوقتي انت مش هتنفع تظهر.
ليث: ليه؟
اسد:لان اللي عمل فيك كده مش هيستريح غير لما تموت.
باك????
ليل بغضب:حرام عليك ي أسد كنت تقولنا.
اسد: ماكنش ينفع…لقيت فهد.
ليث:اه.
اسد:تمام.  وقام.  يلا.  وخرج هو وزين وليث وادهم.
بقلمmenna Fathy
????????????????????????????????
في منزل محمود في اوضه الحان
ساره دخلت وبحزن:مش هتنزلي تأكلي!؟
الحان :مش عايزه.
ساره:بقالك يومين مش بتاكلي وده غلط ع عليكي.
الحان: سيبيني ي ساره.
ساره:بس
الحان بضيق:ساره.
ساره:تمام.   وخرجت.
الحان:ي رب اسد يلاقي فهد.
بقلمmenna Fathy
????????????????????????????????
في المساء في فله في الطريق الصحراوي
اسد دخل ومعاه ليث وادهم وزين والبوادي جاردات…
ريان بشر:اسد بيه بنفسه.
اسد بغضب:فهد فين؟
ريان بص لبودي جارد وجيه ومعاه فهد اللي بيعرج ع رجله..
اسد:عملت فيه ايه؟
ريان ببراءه:قل ادبه فقولت اربيه بدل ما أبوه مش مربيه كده.
اسد قرب من فهد بس سمع صوت الحان…
الحان بدموع: أسد.
اسد بص عند موضع الصوت بصدمه:الحان.
ريان ابتسم بشر:ي مراتك ي إبنك.
اسد بص لريان:سيبهم.
ريان:اختار.
اسد قرب من ريان بس البودي جارد اللي ماسك فهد حط مسدس ع راس فهد واللي ماسك الحان حط مسدس ع راسها…
ريان بتحذير: خطوه كمان ومش هتشوف ولا واحد منهم.
اسد وقف مكانه…
ريان:خرج البودي جاردات.
اسد: اخرجوا.
جو:بس
اسد بزعيق: أخرجوا.
جو:حاضر.  وخرجزا.
اسد:عايز إيه؟
ريان:اممم بص حياتك مقابل حياه حبيبتك وابنك.
أسد:موافق.
الحان بصراخ:انت اتجننت خد فهد وامشي.
ريان بمكر:موافق…تمام.
ليث بغضب:اياك تلمس حد منهم.
ريان بشر:اي حد منكم هيفكر يقرب هقتل التلاته.
اسد بغضب:ماحدش يتحرك.
ادهم؛اسد
اسد بحده: ماحدش يتحرك.
ريان خرج مسدسه ووجهه ع صدر اسد وابتسم بمكر وداس ع الزناد…
فهد بدموع:بابااااا مامااااا
البودي جارد ستي الحان وألحان جريت وقفت قدام اسد وكان ريان متفق مع امير يضرب اسد من ضهره عشان عارف ان الحان هتجري عليه.
ريان ضحك بشر: هههههههه شوفت انا قلبي رحيم ازاي وافقت تخليك تموت مع حبيبه القلب.
اسد بص لالحان وهي في حضنه وبوجع وهمس:ليه عملتي كده؟
الحان بدموع:ما اقدرش اعيش من غيرك..انا بحبك.
اسد ابتسم بحزن:عارف انها متأخره بس انا بعشقك.
ريان بص لليث’امممم انت لسه عايش ي ليث..عارف ي ليث مين اللي ضربك واللي اغتصب حبيبه القلب.   وضحك بشر.  انا.
ليث بغضب:ي ….   وقرب منه بس 
البوليس دخل فجاءه وبدأ ضرب النار وليث عرف ياخد فهد وادهم خد ريان وامير وركبهم البوكس والاسعاف خدت الحان واسد.
بقلمmenna Fathy
????????????????????????????????
في المستشفي
تمام غرفه العمليات
الكل واقف قلقان وبيدعي لاسد وألحان…
لمار ونور جم وبقلق..
نور:الحان كويسه!؟
ليث بص للمار بعشق وحزن..
لمار بصت لليث بكره.
عدت 3 ساعات ولسه الحان واسد في العمليات…
الدكتور خرج..
تمارا بقلق:الحان واسد عاملين ايه؟
الدكتور:الحان هانم كويسه.
ليث بخوف: واسد.
الدكتور باسف:الطلقه كانت قريبه من القلب ودخل غيبوبه.
تمارا:هيفوق امتي؟
الدكتور:العلم عند الله.  ومشي…
يتبع ……
لقراءة الفصل العشرون والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد