Uncategorized

رواية روح الصقر 2 (أحفاد العزايزي) الفصل الثامن عشر 18 بقلم رنا أحمد عماد

 رواية روح الصقر 2 (أحفاد العزايزي) الفصل الثامن عشر 18 بقلم رنا أحمد عماد

رواية روح الصقر 2 (أحفاد العزايزي) الفصل الثامن عشر 18 بقلم رنا أحمد عماد

رواية روح الصقر 2 (أحفاد العزايزي) الفصل الثامن عشر 18 بقلم رنا أحمد عماد

في القاهره ..
في المستشفي .
الدكتوره /واضح انها اتعرضت لصدمه حاده وده كان قوي في السن ده بس الحمد لله نقدر نقول اننا اتجوزنا الخطر .
فاطمه بدموع /ي عني هي بخير ي دكتور .
الدكتور /الحمد لله وتقدروا تشوفوها .
فاطمه بدموع وخجل /انا همشي .
رامي بلهفه /هتروحي فين عاد .
فاطمه بدموع /هروح في أي داهيه هبعد يمكن أكفر عن الي عملته .
رامي بخوف ورعب /قصدك ايه ي فاطمه هتبعدي عني هتسبيني .
فاطمه بغيظ وغضب /انت ايه ي اخي معندكش دم ابدا مش كفايه الست الي بين الحياه والموت بسبنا بسبب خيانتنا .
رامي بدمع وندم /الغلط كان مني أنا من الاول انا الي اتجوزت فريده علشان طمعي في الفلوس طمعي اني اعيش زي الناس الأغنياء ولما بقا معايا فلوس واستكفيت جه قدامي الحب الي بجد الي بقيت مستعد اني اسيب علشانه الدنيا بحالها انا بحبك اوي ي فاطمه .
فاطمه بدموع والم /وانا بحبك اوي ي رامي بس خلاص معتش ينفع انساني ي رامي انساني .
رامي بدموع وصراخ /فاطمه فاطمه .
يارب انا عارف اني غلطت بس ميبقاش ده العقاب سمحني يارب سمحني بس انا عارف انك مش هتسمحني قبل مافريده نفسها تسامحني .
في غرفه فريده …
رامي بدموع وندم /انا عارف اني واطي وخاين وناكر الجميل ورغم كل ده طمعان في كرمك انك تسمحيني .
فريده بتعب /انت مغلطش لوحدك ي رامي انا كمان غلطت انا عارفه من الاول انك متجوزني علشان فلوسي الي بينا كانت صفقه ي رامي انت كنت عايز الفلوس وانا كنت عايزه احس اني ست والاقي الاهتمام الي اتحرمت منه السنين الي فاتت اما فاطمه فهي بنتي وهتفضل بنتي هي مغلطتش هي حبيت واحد من سنها ده الطبيعي لكن الي حصل بينا وجوازنا ي رامي هو الي مكانش طبيعي ابدا ربنا يسعدك انت وفاطمه ويامنلكم حياه جديده .
رامي بدموع /انتي ازي كده بعد كل الي عملناه بتتمني حياه سعيده لينا انتي بجد ملاك حيوان زي معرفش يقدره انا اسف اسف علي كل حاجه دي مفاتيح العربيه والشركه وكل حاجه وورقت طلاقك هتوصلك في اقرب وقت ولو احتجتيني هكون تحت امرك ……
في أحدا الكافيهات الفاخمه…
نيره بابتسامه /واه عاد ايه المكان الحلو جوي ده ي عز .
عز بابتسامه/عجبك ي حبيبتي هو منور بوجودك دي مش عادته .
نيره بابتسامه وسعاده /ي سلام مش هتقولي برضك مالك .
عز بابتسامه /انتي هتفضلي مشغوله بيا كده علطول قولتلك موضوع في الشغل .
نيره وهي تمسك يده ب عشق /أن مشتغلتش بيك هنشغل بمين انت حبيب عمري ي عز .
عز بابتسامه وهو يقبل يدها/انا معقول استاهل كل الحب ده معقول استهالك ي نيره .
نيره بابتسامه وسعاده /طبعا ي حبيبي وتستاهل اكتر من كده كمان طول عمري كنت بحلم باليوم الي هبقافيه مراتك .
عز بابتسامه وغمزه /عقبال ماتكوني ام ولادي كمان .
نيره بابتسامه وتمني /يارب ي عز يارب .
داليا بدلع وهي تحضتنن عز /اووه عز عامل ايه ي حبيبي وحشتني اوي .
عز بغيظ وهو يرجع يدها للخلف /اهلا ي داليا اتفضلي .
نيره بغضب وغيره /تتفضل فين مين دي ي عز .
داليا بدلع /اووه هي دي مراتك تمام احب اعرفك ي حلوه انا كنت مراته عرفي بس انفصلنا .
نيره بصدمه والم /مرائته .
داليا بدلع /ايوه ي حلوه ايه ي عز مستواك بقا سي كده ليه .
عز بحده وغيظ /اخرسي خالص دي انضف منك .
داليا بخبث /اوكي ي زيزو براحتك انت لو عاوزني عارف هنلاقيني فين منا ياما دلعتك سلام ي بيبي.
عز بارتباك /نيره انا .
نيره بدموع وصراخ /روحني ي عز .
عز بضيق /اسمعي كلامي لآخر .
نيره بانهيار /مش عايزه اسمع حاجه روحني بقولك .
عز بغضب /حاضر حاجه تقرف .
في فيلا الجيار ..
نعمه بدموع وضيق /اتفضل الي حضرتك أمرت بيه .
الجيار وهو ينفخ سيجاره  /جبتي المسدس وحاجه تخص نديم زي مقولتلك .
نعمه بدموع وندم /ايوه جبت ساعه مكتوب عليه اسم نديم بيه كان رافت بيه عملهالوه مخصوص .
الجيار /راجي امسك خلص علي الزفت كامل وانت عارف الباقي نديم لازم يلبسها .
راجي قاتل محترف /امرك ي باشا .
نعمه بدموع /فين بناتي بقا .
الجيار /لما الموضوع يخلص انا مضمنش لسانك لكن كده هتخرسي خالص.
نعمه بدموع وصراخ /ابوس يدك ي باشا كفايه كده دول بنات .
الجيار بغضب /بقولك ايه ي روح امك انا مقاعدهم جوه معززين مكرمين هتقرفيني هرميهم لرجالتي فاهمه .
نعمه برعب /لا ي بيه خلاص خلاص هسكت اهو .
في قصر العزايزي ❤️❤️❤️❤️.
في غرفه بدر .
كانت تقف سحر بخبث أمام المراه وهي تمشط شعرها الحريري الطويل لتتحدث بدلع مصتنع .
سحر بدلع /بقولك ايه ي سيد الناس .
بدر ببرود /عايزه ايه ي سحر .
سحر بدلع وهي تقترب منه /عايزه 50الف جنيه .
بدر بحده /نعم ليه .
سحر بخبث /ايه ي سيد الناس هجيب شويه حجات .
بدر بحده /شويه حجات ب المبلغ ده .
سحر بخبث /واه عاد ي سيد الناس امال هجيب اي حاجه ولا ايه مش لازما اجيب بالغالي ده انا مرات بدر العزايزي وام الغالي .
بدر بزهق /ماشي ابقي خودي الي عيزاه .
سحر بانتصار /تسلم ليا ي ابو الغالي .
في غرفه ريان ..
ريان بحده /رايحه فين بدري كده .
زهره ببرود وتجاهل /رايحه الجامعه .
ريان بغضب /جامعه ايه احنا لسه في شهر العسل .
زهره بمراره /شهر العسل هو فين العسل ده سيبني ي ريان اشوف علامي هو ده الي هينفعني صوح .
ريان بضبق /هي العمليه دي ميتا .
زهره بوجع /بكره بكره ي ريان بس اطمن مش هتلمس مني شعره واحده لانك هتطلقني .
ريان بحده /نجوم السماء اقربلك ي زهره مش هطلقك واصل انا بحبك ومش هسيبك .
زهره بدموع غزيره /بتحبني ولا بتحب جسمي الي عايزه تحت امرك انت مبتحبنيش ي ريان .
ريان بثقه وحب /لا بحبك جوي ي زهره بس انا راجل مغلطش لما اكون عايزه مراتي جميله .
زهره بدموع /الجمال مش جمال الجسم ي ريان ياما فيه ملكات جمال لكنهم ميتعاشروش واصل من قله حياهم وطبعهم انا هعمل العمليه ي ريان علشان نفسي مش علشانك واصل وبرضك هنتطلقوا .
ريان بعند وعشق /مش هيحصل واصل .
زهره بدموع /حتي لو منجحتش العمليه .
ريان بابتسامه عاشق /حتي لو منجحتش العمليه .
في ايطاليا ..
في منزل ماريا ..
ساره بسعاده /ربنا يخليكم ليا ايه ده كله .
ليث ب عشق /هو عيد ميلاد اي حد ولا ايه دي حبيبه قلبي .
ساره بابتسامه وخجل /تسلم ي ليث .
ماريا بابتسامه /كل سنه وانتي طيبه ي سوسو هروح اجيب الجاتوه والتورته الخاصه من الدكتور ليث .
ساره بابتسامه /ربنا يخليكي ليا ي ماريا .
ليث بابتسامه عشق /نفسيتك اخبارها ايه دلوقتي .
ساره بابتسامه وارتياح /الحمد لله ي ليث كده النقط تتحط النقط علي الحروف انا وبدر كنا لازم نبعد وكل واحد يلاقي نصيبه .
ليث بابتسامه وغمزه /طب وايه رايك في نصيبك ..
ساره بابتسامه وخجل /حلو جوي جوي .
ليث بضحكه ساحره /ههههه والله مافي احلا منك انتي ابدا بحبك ي ساره بحبك .
ساره بابتسامه وعشق /وانا كمان ي ليث .
في المستشفي …
غرفه الدكتور مارك ..
مارك بابتسامه /تمام كل التحاليل والأشعات بتقول أن فيه أمل كبير .
ادم بسعاده /يسمع من بوقك ي دكتور .
مالك بجديه /والعمليه ممكن تكون امتا ي دكتور .
مارك بجديه /أخبر الاسبوع .
ادم بدعاء /يارب تنجح يارب علشان اسعد رنا يارب …
في شقه ادم ..
ام احمد بابتسامه /ايه ي ضنايا الي انتي بتقوليه ده ده ادم بيموت فيكي .
رنا بدموع وخوف /انا عارفه ي ام احمد بس غصبن عني لازم اخاف تفتكري هو لما ربنا يسهل والعمليه تنجح ويشوف هيفضل متجوزني ليه ليه هيربط حياته مع واحده عاميه طالما هو يقتدر يتجوز الي بيشوف ليه يجوز واحده يجر فيها وتبقا عب عليه .
ادم بابتسامه عشق /لانه بيعشقها وبيموت فيها لانه عنده هي بالدنيا والي فيها لانه يموت نفسه لو حس أنه سبب في دمعه واحده تنزل من عنياها .
رنا بسعاده غامره ودمع /بجد ي ادم بجد عمرك مهتسبني .
ام احمد بضحك /هههه شوف البت العبيطه بعد ده كله ي بت .
ادم بسعاده وهو يقبل يدها /مفيش حد بيسيب روحه بحبك ي رنا بحبك اوي ❤️.
رنا بسعاده غامره /وانا بموت فيك ي روح رنا .
في فيلا رافت ..
في غرفه نديم .
كان يقف نديم بصدمه وهو يرا الغرفه وهي أشبه بالجنه فكانت تتللا لا بالانوار الزاهيه والورود والشموع .
نديم بابتسامه ساحره /ايه ده كله ايه الجمال ده .
بسنت بابتسامه ساحره وهي ترتدي فستان قصيرا للغايه /ايه رايك عجبك .
نديم بابتسامه ورغبه بها /بس انتي عجباني اكتر كل ده علشاني .
بسنت بعشق /تسمحلي بالرقصه دي .
لياخدها نديم بابتسامه الي داخل أحضانه لتتحدث بهمس قاتل له .
بسنت بعشق /مفيش اجمل من للحظه دي وانا ف حضنك ي نديم .
نديم بهمس وتوهان داخل أحضانها /نفسي اصدقك ي بسنت نفسي احس انك فعلا بتحبيني .
بسنت بابتسامه عشق وصدق /بحبك ي نديم والله العظيم بحبك .
نديم بابتسامه وهو يقبلها ب عشق /مصدقك ليحملها كالعصفوره لياخذها الي عالمه الخاص بهم.
في قصر العزايزي ❤️ .
غرفه روح وصقر .
روح بدمع /ي عني خلاص كده ي صقر بدر وساره حمايتهم خلصت علي كده .
صقر بابتسامه /ايوه ي روح كده احسن هما الاتنين لازما يعيشوا حياه جديده مع الي يستاهلوهم ويفهمومهم صوح .
روح بدموع /كان نفسي يرجعوا لبعضيهم كان نفسي كل ده ميحصلش .
صقر وهو يحتضنها بحنان /قدر ربنا ي روح ملناش دخل فيه كله نصيب .
روح بغيظ /مكتوبالك العز ي عقربه يالي اسمك سحر .
صقر بشرود /سحر دي هتعرف إذا كانت فعلا تستاهل ولا لا .
في امريكا …
في قصر ماكس ..
ماكس بخبث /كده تمت العمليه ب نجاح .
سيف بمكر /ده الشغل طلع سهل اهو .
شاهي بسعاده /طبعا ي حبيبي كل حاجه بذكائك بتعدي هوا .
سيف بمكر /تفتكروا الزعيم هيكون مبسوط من الي حصل .
ماكس بخبث /طبعا الزعيم هيكون مبسوط الشحنه دي كانت بالنسبه اله صفقه العمر .
سيف بمكر /هي الشحنه دي كان فيها ايه .
شاهي بدلع /وبعدين ي حبيبي بقا في كل الاسئله دي عايزين نحتفل ب صفقه النهارده .
ماكس بخبث /اكيد والزعيم بنفسه عزمنا عنده علشان يحتفل بينا .
سيف بانتصار وهو يحدث ذاته /واخيرا هشحنكم علي مصر وارجع ل حبيبه قلبي وادفعكم تمن كل جرايمكم .
في شقه عز ..
عز بغضب /بقولك ايه اتعدلي في حديدك احسالك عما تغلطي وانا ساكت .
نيره بدموع وغضب /انت كمان عايز تتكلم بعد كل الي شوفته وعرفته ي بجاحتك ي اخي .
عز بحده /ليه الي شوفتيه عاد انتي بنفسك عارفه أن كان ليا علاقات كتير .
نيره بدموع وغضب /ايوه بس مش جواز ي عني فيه واحده قبلي شالت اسمك والله واعلم واحده ولا كتير مانتا وساختك مبتخلصش .
عز بغضب وغيظ /الزمي حدودك ي نيره انا مش عايز اوريكي وشي التاني .
نيره بدموع والم /وشك التاني ماخلاص كل حقيقتك بانت ي عز وطلعت غشاش وبمائه وش .
عز بغضب /انا سيبالك البيت وماشي لحد ماتهدي بدل مارتكب جنايه .
نيره بدموع وصراخ /اه اه ي قلبي ي خساره ثقتي فيك ي عز وقلبي الي سلمتهولك ي خساره اه .
في شركه صقر .
مكتب بدر ..
بدر بابتسامه /عملت ايه في دراسه جدوى الي ادتهالك ي باسم .
باسم بابتسامه /بصراحه هايله ي بدر بيه انشاء الله المشروع هيحقق ارباح عاليه .
صقر بابتسامه وثقه /هو بعد دراسه جدوى دي انا كمان شايف كده ي باسم .
بدر بابتسامه /اهلا ي ابوي نورت روح انت ي باسم .
صقر بابتسامه وسعاده /انا شايف انك رجعت بدر بتاع زمان نشاط وجديه في الشغل .
بدر بمراره /اهو بحاول انجح في حاجه مش هبقا فاشل من كله .
صقر بحنان /انت مش فاشل ي بدر هي بتبقا ظروف والنجاح الي بجد أن الواحد يرجع تاني ويقف علي رجليه .
بدر بابتسامه حزينه /اهو بحاول اتاقلم علي الوضع سحر بحاول مظلمهاش زي ماظلمت ساره ولازما اكون اب زين انا كلها كام شهر وهيشرفوني كتاكيت صغيرين احفاد صقر العزايزي .
صقر بابتسامه قلقه /يارب ي حبيبي .
ليحدث ذاته ب قلق /يارب بس الي في دماغي ميبقاش صوح انت مش حمل كسره زي دي ي ولدي .
في فيلا رافت .
في غرفه نديم .
نديم بفزع /ايه ده مين الي بيخبط كده .
بسنت وهي تغطي جسدها برعب /معرفش ي نديم .
نديم بعجااله وهو يرتدي ملابسه/خليكي هنا متتحركيش الا لما اشوف فيه ايه .
في الاسفل .
رافت بغضب /فيه ايه ي حضره الظابط انتوا مش عارفين دي فيله مين ولا ايه .
الظابط بجديه /انا اسف ي معالي السفير بس معنا أمر بالقبض علي نديم ابن سعادتك .
نديم بصدمه /قبض عليا انا ليه.
الظابط /حضرتك مطلوب القبض عليك في تهمه قتل كامل عمران .
رافت ونديم بصدمه /اييييه .
من أمام شقه فاطمه ..
فاطمه بصدمه /رامي .
رامي بوجع/ايوه رامي رامي بس من غير رامي بيه انا خلاص طلقت فريده ورجعت تاني اشتغل في المحاره مبقتش رامي بيه بقيت رامي الممحر سبت الفلوس سبت كل حاجه علشانك ي فاطمه ارجعي بقا .
فاطمه بدموع /مبقاش ينفع ي رامي احنا خلاص مبقناش تنفع لبعض انت خلتني مبقاش طايقه ابص في وشي في المرايا ابعد ي رامي ابعد شوف واحده تانيه لكن انا لا .
لتغلق الباب في وجه ليضع رأسه علي الباب بالم وهو يهمس بوجع وكسره /مش قادر والله العظيم ماقادر .
في قصر العزايزي ❤️❤️ .
غرفه سيف و ايمي ..
كانت تجلس علي السرير وهي تنظر إلى البوم صوارهم الخاص كانت تبتسم وهي ترا ذلك الصوره الذي كانت تتضحك هي فيها بشده اما هووكان غاضبا بشده لنتذكر ذلك المشهد .
فلاش باك ..
في جامعه ايمي.
حازم زميل ايمي بابتسامه /بجد مش عارف اقولك ايه ي امي الملخص خلاني ذاكرت الماده كلها بجد مش عارف اقولك ايه .
ايمي بابتسامه /عاد ي حازم انت اخويا .
حازم بهيام /يااه ي ايمي بتفكريني بحنان امي بالظبط الله يرحمها .
سيف بغضب وغيره /طب تعال بقا لما اوديك ليها يروح امك طالما وحشك حنانها اوي كده .
ايمي بفزع /ي نهار اسود سيبه ي سيف حرام عليك سيبه .
حازم بصراخ /الحقوني الحقوني .
سيف بغيظ /أكتم يلا أكتم .
وبالكاداستطاعوا زمايل حازم انشاله باعجوبه من تحت براثن الاسد الغاضب .
ايمي بحده /ممكن اعرف ايه الي عملته ده هتفضل كده يدك سابقه لسانك كده علطول .
سيف بغيره /واه عاد امال عيزاني اسيبه يسبلك كده واسكت .
ايمي بابتسامه /واه عاد بتغير عليا جوي كده ي سيف .
سيف بوجه عابث /مش هقولك واصل ..
ايمي بضحك /هههههههه انا عارفه وانا كمان بموت فيك .
باك …
ايمي باشتياق /ربنا يرجعك ليا بالسلامه ي سيف اتوحشتك جوي جوي .
في شقه ادم …
ام احمد /خلاص ي ولدي كده الشنطه جاهزه .
ادم بابتسامه /ربنا يخليكي ليا ي ام احمد .
لم احمد بسعاده /ياااه ي ولدي ده فرحت عمري دي لما تشوف بس ابقا قوي قلبك كده قبل ماتفتح .
ادم باستغراب /علشان هتفتح علي بدر منور هتدوب كده من جماله .
رنا بابتسامه/ربنا يخليكي ي ام احمد وميحرمنيش منك ابدا.
ادم بابتسامه وهو يقبل يدها/دي بدري دي الي منوره حياتي كلها .
ام احمد بدعاء /ربنا يسعدكم يارب ي ولادي وترجعوا مجبروين الخاطر .
في شقه عز .
كانت تستند نيره بدموع والم ليقاطعها رن الهاتف لترد بصوت مبحوح .
نيره بتعب /الو .
سونيا بخبث /هههههه ايه ي حلوه هي ألصدمه كانت كبيره ولا ايه .
نيره بغضب والم /بقولك ايه ي فاضيه انتي انا فيا الي مكفيكني ومش فاضيه ل كوهن الحريم ده  .
سونيا بمكر /توتو امال هتعملي ايه لما تشوفي عز وهو في حضن واحده تانيه وفي سريرها .
نيره بحده وغضب /انتي بتقويلي ايه ي خرفانه انتي .
سونيا بشر /امال انتي كنتي فاكره ايه ي حلوه أنه بيحبك انتي مجرد صفقه بالنسبه علشان شركته تنضم لشركات العزايزي ويكبر من خلالها ولو عايزه تتاكدي من كلامي تعالي شوفيه في العنوان ده وانتي تتاكدي سلام ي حلوه .
لتغلق نيره الهاتف سريعا وتذهب الي ذلك العنوان .
في القسم …
بسنت بدموع /ازي ده حصل ي عمي ازي .
رافت بتعب /مش عارف ي بنتي مش عارف ربنا يستر .
في داخل مكتب الظابط ..
الظابط بحده /الإنكار مش هيفيدك اكتر من كده ي نديم بيه مفيش فايده .
نديم بغضب /ي افندم انا مستحيل اعمل كده دي قضيه متلفاه .
الظابط /عندك دليل على الكلام ده .
نديم بوجع وضيق /للاسف معنديش .
الظابط /يتم حبس المتهم اربع ايام علي ذمه التحقيق .
بسنت بلهفه /نديم نديم حبيبي ايه الي حصل .
نديم بالم واتهام /ليه عملتي كده كل ده علشان تنتقمي مني .
بسنت بدموع وصدمه /نديم انت بتقول ايه .
نديم بانهيار /بقول انك ممثله شاطره اوي مثلت كل ده عليا علشان لما يحصل كل ده تامني نفسك وتعملي فيها الضحيه مش كده .
رافت بحده /انت اتجننت انت بتقول ايه .
نديم بقسوه /هي الوحيده الي تقدر تعمل كده تقدر تسرق مسدسي وساعتي هي الوحيده الي عايزه تنتقم مني مفيش غيرنا انا وانت ونعمه وهي في البيت مين الي ممكن يعمل كده .
بسنت بوجع وكسره /ي عني بتشك فيا ونعمه لا لدرجه دي انا رخيصه عندك ي نديم .
رافت بالم /متاخديش علي كلامه ي بنتي ده مش واعي .
بسنت بمراره /ماشي ي نديم انا هفضل جنبك وهساعدك تخرج من الي انت في لاني بنت اصول بس بعد ماتخرج من هنا هكون متحرمه عليك .
في قصر العزايزي ❤️❤️.
في مكتب صقر .
صقر بصدمه /انت بتقول ايه ي عم جابر .
عم جابر بحزن /صدقني ي صقر هو ده الي حوصل واحد من رجالتي شافها دلوقتي وهي مع الواد صابر في الكوخ الي جنب أرضنا وهما استغفر الله العظيم في وضع مش زين .
صقر بغضب شديد /بنت الكلب نهايتها سوداء .
لم يعلموا بمن استمع لكل حرف لياخد مسدسه ويرحل كالذئب الجريح ليقتص منهم لياخد حقه شرفه …
في الكوخ …
صابر بطمع وهو يمسك الفلوس بيده /واه عليكي ي سحر ده انتي طلعتي داهيه .
سحر بدلع /واه عاد عليك ي مالك قلبي ده انت تتطلب عنيا هو انا عندي اغلا منك بكره نقش كل الي وراءه ونهرب .
صابر بطمع /ي ترا ي بت الي هناخده هيكون كام ونصيبنا هيكون كام .
سحر بضحكه عاليه /هههههههه هيكون كتير جوي ي حبيبي .
صابر /هههههه علي رايك .
بدر بغضب وتوعد /بس انا مش هخليكم استنوا كتير علشان تاخدو نصيبكم هتاخدو ودلوقتي حالا
يتبع……
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!