Uncategorized

رواية روح الصقر 2 (أحفاد العزايزي) الفصل التاسع عشر 19 بقلم رنا أحمد عماد

 رواية روح الصقر 2 (أحفاد العزايزي) الفصل التاسع عشر 19 بقلم رنا أحمد عماد

رواية روح الصقر 2 (أحفاد العزايزي) الفصل التاسع عشر 19 بقلم رنا أحمد عماد

رواية روح الصقر 2 (أحفاد العزايزي) الفصل التاسع عشر 19 بقلم رنا أحمد عماد

في الكوخ ..
كانوا يقفون الاثنان كالفئران الخائفة وهم في مواجهة الاسد الغاضب .
سحر وكاد يتوقف قلبها من الخوف والرعب /بدر اسمعني بس ولكن قبل أن تتحدث صفعه مميته اسقطتها أرضا ليتناثر الدماء من وجهها .
بدر بغضب شديد وهو يوجه السدس لهم /بقا انا بدر العزايزي اتخان علي ايد حشره زيك وكلب زي ده .
صابر ب رعب /انا انا ماليش دعوه هي هي الي كانت عايز تاخد كل فلوسك لكن قبل أن يكمل حديثه صرخه مدويه اطلقها اثر طلقه ناريه في قدميه من مسدس بدر ليسقط كالكلب الجريح يصرخ الما .
بدر بغضب وانتقام وهو يمسكها من شعرها /أما انتي بقا حسابك معايا مش هتكون طلقه زي دي لا خساره فيكي حسابك هيكون انك تتدفني حيه .
سحر برعب قاتل ودموع وصراخ  /لا ابوس يدك ابوس يدك ارحمني ارحمني ابوس يدك .
بدر بغضب شديد /اخرسي ي بنت الكلب الي زيك متستهلش الرحمه منخلقتش لسه الي تخون بدر العزيزي وتعيش علي وش الدنيا .
سحر بصراخ ورعب /الحقوني ي خلق الحقوني .
وبعد ساعه .
جابر /هو ده الكوخ ي صقر .
صقر بغضب شديد /طب يلا ي جماعه .
جابر /يلا ي رجاله .
صقر بصدمه /ايه ده مين ياض الي عمل فيك كده وفين الواطيه الي كانت معاك .
صابر وهو يلفظ أنفاسه الأخيرة /بدر بدر خادها الأرض الغربيه علشان يدفنها هناك .
صقر بفزع /بدر .
جابر برعب /يلا ي صقر بسرعه الواطيه دي متستهلش بدر يضيع عمره بسبابها يلا .
في الأرض الغربيه ..
سحر بدموع وتوسل وهي بداخل الحفره /ابوس يدك ابوس يدك متعملش كده وانا همشي من البلد كلياتها ومش هتشوف وشي واصل .
بدر بغضب شديد وانتقام  /وانا بقا هخليكي تسيبي الدنيا بحالها مش البلد بس .
ليسرع بدر بغضب يرمي التراب عليها وسط صراخها واتوسولها .
صقر بفزع /بدر بتعمل ايه ي ولدي .
بدر بتجاهل وبرود /معلش ي ابوي هخلص الي بعمله وافضالك .
صقر بغضب وهو يمسكه بحده /انت بتعمل ايه ي بدر متستهلش متستهلش ي ولدي تتضيع روحك علشانها .
جابر وهو يستغل انشغال بدر /يلا ي رجاله نطلع البت الخاطيه دي وربنا يسترها علي ولايانا .
بدر بحده ومراره وكسره ودموع وانهيار /عمري عمري راح خلاص ي ابوي خلاص أنا عملت ايه علشان يحصل فيا كل ده واحده خانتني وواحده حبت غيري واختارت تبعد عني انا مش شيطان ي ابوي مش شيطان مستهلش الخيانه ولا البعد مستهلش كل الوجع ده ي ابوي قلبي وجعني جوي جوي .
صقر وهو يحتضنه بدموع /اهدا اهدا ي ضنايا كل واحد بياخد نصيبه صدقني ي ولدي صدقني ربنا اكيد كتابلك الخير صدقني ي بدر الفرحه جايه ي ولدي جايه  .
من أمام شقه سونيا ..
كانت تقف نيره وهي تنظر للعنوان بتفحص لنتأكد منه لتسير بسرعه البرق الي داخل العماره .
فتاه بخبث وهي تتصنع التعب /ممكن لو سمحتي ترفعي عليا الشنطه دي فوق راسي  لاني مش قادره اشيلهم الاتنين علي ايديا  .
نيره بدموع وطيبه /حاضر .
لتقترب منها نيره لتساعدها بحسن نيه لنتسلط فتاه أخري لتتضع في شنطه نيره مبلغ /100الف جنيه .
الفتاه بخبث /شكرا اوي .
لتسرع نيره الي الاعلي .
الفتاه بخبث /تمام ي سونيا المزه طالعه الشقه تعالي انتي بقا علشان تكملي الخطه  احنا عملنا الي علينا .
سونيا بانتصار وشر /عفارم عليكم حقكم محفوظ وبزياده كمان .
الفتاه بسعاده /احنا في الخدمه ي سونيا .
سونيا وهي تتحدث في الهاتف /ايوه ي افندم عايزه ابلغ عن حاله سرقه اتسرق مني 100الف جنيه وانا قدرت امسك الحراميه بس طبعا انتوا لازم تكملوا شغلكم تمام ي حضره الظابط  .
لتغلق الهاتف وهي تبتسم بخبث /ماشي ي عز انت والشريفه بتاعتك مش سونيا الي يتعمل معاها كده لتصعد سريعا الي الشقه .
من داخل الشقه ..
كانت نيره تبحث داخل الشقه الذي كان بابها مفتوح بدموع غزيره وهي تبحث عن خيانه عز لكن تنصدم عندما ترا البوليس وسونيا تنظر إليها بابتسامه شامته .
نيره ب رعب /ايه فيه ايه .
الظابط بحده /انتي الي مين ودخلتي شقه سونيا هانم تعملي ايه .
سونيا بشر /حراميه ي افندم حراميه اكيد .
نيره بدموع وصراخ /انا مش حراميه ومسرقتش حاجه .
الظابط بغضب /امال دخلتي الشقه دي ليه وبتدوري علي ايه طالما انتي مش حراميه .
سونيا بخبث /ماتتكلمي بدري علي ايه .
الظابط بأمر /فتشوها نشوف سرقه ايه .
نيره بدموع وصراخ /انا مش حراميه ابعدو عني انتوا مش عارفين انا بنت مين ومرات مين .
العسكري /اتفضل سعادتك 100الف جنيه الي متبلغ عنها .
نيره بصدمه ودموع /ايه ده انا معرفش الفلوس دي جات شنطتي ازي .
الظابط بسخريه /ي سلام ايه نطت لوحدها ولا ايه اقبضوا عليها .
نيره بصراخ /سيبوني سيبوني أنا معملتش حاجه .
سونيا بانتصار /ولسه ي حلوه ..
في فيلا نديم ..
بسنت بصرامه وحده /نعمه تعالي هنا .
نعمه برعب وارتباك /نعم ي هانم .
بسنت بغضب /هتعترفي بالي عملتيه وتساعدينامن سكات ولا مبلغ البوليس هما يتصرفوا معاكي براحتهم .
نعمه بارتباك وخوف /انا معملتش حاجه ي بسنت هانم .
رافت بغضب /اتكلمي ي بت احسالك من الي زقك علشان تعملي كده .
نعمه بدموع وخوف /انا معلمتش حاجه ي رافت بيه .
بسنت بغضب/مفيش غيرك عملت كده انتي الوحيده الي تقدري تعملي كده مين الي دفعلك مين الي قالك تعملي كده .
نعمه بانهيار ودموع /الجيار .
رافت بصدمه /الجيار .
بسنت بانتباه /انت تعرفه ي عمي .
رافت بحده /اتكلمي ي بت قالك ايه بالظبط ..
نعمه بدموع ووجع/خطف بناتي ي رافت بيه الشيطان ده وهددني أنه هيغتصبهم وبعدين يقتلوهم كان لازم اعمل كده ي رافت بيه دول بناتي .
بسنت بحده /عملتي ايه اتكلمي .
نعمه بدموع ووجع وندم/طلب مني اني أسرق مسدس نديم بيه واي حاجه تتدل علي أنه صاحبها والي عرفته أنهم عايزين يدبرلوا جريمه قتل كان لازم اعمل كده ي رافت بيه بناتي كانت تحت ايديهم انا اسفه ي بسنت هانم انا اسفه .
رافت بغضب /البت دي لازم يتقبض عليها وتعترف بكل ده .
نعمه بدموع وانهيار /لا ابوس ايدك ابوس ايدك ي رافت دول يقتلوني ويقتلوي بناتي ابوس ايدك ارحمني .
رافت بحده /انتي متستهليش الرحمه .
بسنت بتركيز /اسمعني ي عمي اعتراف نعمه مش هيفيد بحاجه بالعكس ده ممكن يتقلب ضددنا وضدد نديم اسهل حاجه هيقالوها أن احنا هددنا نعمه علشان تقول كده وواحد زي الجيار ده زي مبتقالوه أنه مش سهل وليه سلطه ي عني سهل جدا يطبع منها والتهمه تثبت علي نديم اكتر .
رافت بحيره وتعب /امال هنعمل ايه ي بنتي .
بسنت بشرود /واحد وسخ زي ده اكيد ليه في الحريم ودي الخطه الي هنوقعه بيها ونخليه هو بنفسه يعترف بجريمته .
في امريكا …
في فيلا الزعيم ..
الزعيم بابتسامه /برافوا عليك ي سيف بصراحه الشحنه عدت بأمن بذكائك .
سيف بمكر /شكرا ي زعيم بس ها بقا فيه مفيش صفقات تانيه .
شاهي بضحك /ههههه ايه ي حبيبي مستعجل كده ليه .
ماكس بابتسامه /واضح أن سيف نشاطه رجع بعد الحادثه .
الزعيم وهو ينفخ دخان سيجاره /اسمع ي سيف في شحنه مخدرات داخمه رايحه اليابان دي بقا الناقله الكبيره الي هتدخلنا ملايين .
سيف بخبث /ودي هتوصل امتا .
ماكس بجديه /يعد بكره .
سيف بمكر /وعلي كده بيدفعوا كويس .
الزعيم بمكر /طبعا بيدفعوا بالدولار اصل احنا بنستورد صنف مفيش منه ف السوق .
سيف بمكر /تمام ي زعيم هنعدي العمليه دي زي الي فاتت.
من أمام ورشه ريان ..
صاحب السياره /لو سمحت ي ريان شوفلي فيها ايه علشان مستعجل .
ريان بابتسامه /حاضر .
ليلفت نظر ريان ذلك الفتاه المشوهه الذي تجلس في الامام .
ريان بانتباه /الف سلامه علي بنت حضرتك انشاء الله ربنا يشفيها .
صاحب العربيه بابتسامه /دي مراتي مش بنتي .
ريان بصدمه /ومستحملها ازي كده .
الرجل بابتسامه عاشقه /اولا لأنها حبيبتي وعمري كله وانا شايفها اجمل واحده في الدنيا ثانيا بقا هي مش بضاعه انا مشتريها علشان لما الاقي فيها عيب ارجعها دي ملكه علي عرش قلبي ولازم تفضل كده انا اهو ممكن لقدر الله يحصلي اي حاجه تشوهني فكرك هي هتسبني مستحيل .
ليشعر ريان بالم شديد في قلبه وهو يتذكر معشوقته الذي اهانها يلعن ذاته وهو يرا ذلك الرجل الذي يعشق زوجته التي تكاد مشوهه تمام يراها أجمل النساء ليسرع الي معشوقته لإصلاح مايمكن إصلاحه ..
في المكان الذي يعمل به رامي .
كان يضع الطوب والرمل في ذلك البرميل كانت تنظر إليه فريده بحزن فقد تتدهورت حالته كثيرا .
فريده بابتسامه /ازيك ي رامي .
رامي بدهشة /مدام فريده .
فريده بابتسامه /لا ماما فريده هو ده الي كان لازم يحصل ي رامي انك تكون ابني مش جوزي .
رامي بابتسامه /ربنا يكرم اصلك انت بجد انسانه عظيمه بعد كل الي حصل ده انتي بجد ملاك تستاهلي ملاك يقدرك  .
فريده بطيبه وحنان /عامل ايه مع فاطمه .
رامي بحزن /فاطمه مشوفتهاش خالص بعدت مش عايزه تبص في وشي خالص .
فريده بابتسامه /بتحبها .
رامي بعشق /جوي جوي ي أما .
فريده بحنان /طب يلا بينا .
رامي باستغراب /علي فين .
فريده بحنان /هنروحلها وهتكونوا ولادي ونعيش سواء وترجع تتدير الشركه ونتجمع احنا كلنا محتاجين بعض ي رامي ..
في المستشفي .
ادم بعشق /ها ي روحي مرتاحه هنا معلش يومين وهنمشوا من هنا .
رنا بابتسامه /انشاء الله نمشي من هنا علي خير ونرجع وانت ماسك ايدك في أيدي .
ادم بابتسامه /انشاء الله ي حبيبتي .
مالك بمرح /منورين المستشفي .
ادم بسخريه /كتر خيرك ي اخويا اعزمنا علي شاش وقطن .
مالك بضحك /هههههه لسه دمك خفيف زي مانت .
مارك بابتسامه /مساء الخير .
الجميع /مساء النور .
مارك بابتسامه /ها ي ادم مستعد للعمليه .
ادم بابتسامه /انشاء الله ي دكتور بس لو سمحت تشوف رنا مراتي هما كمان .
رنا بارتباك وقلق/ها لا انا لا انا عارفه أن حالتي ميؤس منها .
مارك بابتسامه /وماله ي مدام مش هيحصل حاجه لما نشوف .
ادم بلهفه /ايوه ي دكتور روحي ي رنا يمكن ربنا يسهلها .
في القسم ..
الظابط بغضب /انتي هتفضلي مصممه علي كلامك ده .
نيره بدموع /انا قولت ل حضرتك اني مسرقتش حاجه ومش عارفه الفلوس دي جات شنطتي اوي .
الظابط بحده /امال روحتي الشقه ليه .
نيره بدموع وهمس /ياربي اعمل ايه اقول اني كنت جايه اكتشف خيانه جوزي غبيه ي نيره وقعتي في فخ العقربه دي .
عز بلهفه وخوف /نيره مالك ايه الي حصل .
نيره وهي تسرع لاحضانه بدموع /عز الحقني .
الظابط بصدمه /مش ممكن ده الكلام طلع بجد بقا بصراحه لما قالتلي علي اللاسم قولت يمكن تشابه اسماء مصدقتش أنها تكون متجوزه عز عصام رجل الأعمال المعروف .
عز بحده /فيه ايه ي حضره الظابط .
الظابط /مدام حضرتك دخلت شقه مدام سونيا وسرقت 100الف جنيه .
عز بغضب وتوعد ل سونيا /محصلش مش ممكن ي حضره الظابط انت شوفت هي مرات مين .
سونيا بخبث /والله ده مش مبرر ياما ناس معاهم 
ملايين وحراميه .
عز بغضب وغيظ /بس مش مراتي واي أن كان الي حصل انا هدفعلك المبلغ واتنازلي عن المحضر ده .
سونيا بشر وهي تسير للخارج /لا مش هتنازل شوف شغلك ي حضره الظابط ماهو لو كل حرامي اتنازلنا عن قضيته الحراميه هتملا البلد .
لتقترب من عز لتهمس في أذنيه /لو عيازني أتنازل وأخرجها تيجي ورايا الفيلا وانت تعرف التمن سلام ي زيزو .
الظابط بأمر /خودها ي شاويش علي الحجز .
نيره بدموع وصراخ /انا معملتش حاجه الحقني ي عز الحقني .
عز وهو يمسك ذراعيها بحده /روحتي شقه سونيا ليه .
نيره بدموع وخجل /فيه واحده كلمتني في التلفون وقالتلي انك بتخوني روحت علشان اشوافك .
عز بوجع وكسره /صدقتيها ورحتي غبيه خليتها تعرف اذي تكسرني …
من أمام أحدا البارات الذي يسهر بها الجيار .
رافت برعب /بسنت ي بنتي خالي بالك من نفسك .
بسنت بابتسامه /متقلقش ي عمي انشاء الله خير .
من داخل البار …
كان يجلس الجيار في وسط الفتيات وهو يحتفل بخلاصه من كامل ونديم بضربه واحده لتلفت نظره ذلك الفتاه الرقيقه الذي تجلس وحدها ووجها كالاطفال ليذهب إليها سريعا .
الجيار بخبث /ايه القمر نزل هنا علي الارض ولا ايه .
بسنت بدلع مصتنع /لا حوريه من حوريات الجنه.
الجيار بمكر /حصل والله العظيم صدقتي وايه نظامك .
بسنت بدلع مصتنع /نظام ايه مش فاهمه .
الجيار بوقاحة /بصراحه اصلك صاروخ نار كده وانا مش هسيبك النهارده الا لما اكلك بكل حته فيكي .
بسنت بمكر /ي عني ايه .
الخيار بخبث /ي عني تيجي معايا وشوف تاخدي كام وهبسطك علي الاخر متخافيش .
بسنت بخبث /لا مش هاخد فلوس اصل انت ليك عندي هديه لانك بدر ناري .
الجيار باستغراب /قصدك ايه مش فاهم .
بسنت بمكر /نديم رافت بصراحه كان ليا طار عنده وانت بردتلي ناري علي الي عملته فيه .
الجيار باستغراب /وانتي عرفتي ازي .
بسنت بخبث /انا ليا عيون في كل حته وبصراحه كنت مرقباه لاني كان نفسي انتقم منه .
الجيار بانتباه /ليه .
بسنت بدموع مصتنعه /أصله ضحك عليا بعد ماسلمته نفسي غدر بيا وكنت عايز انتقم منه .
الجيار وهو يقترب منها بوقاحه /واديتي انتقمتلك منه و لفاتله قضيه هتوديه وراء الشمس بس بصراحه محستش بإنجاز الي عملته غير لما بسببه قمر زيك هيبقا ملكي الليله دي.
الظابط /معلش ي جيار باشا مش هتنفع تقضي اليليه هنا لكن هتقضيها معانا .
الجيار بصدمه /ايه ده فيه ايه انتي مين بالظبط .
بسنت بكره وحده /انا بسنت مرات نديم رافت الي كنت عايز تحرمني منه وتدمر حياتنا اديك انت الي هتروح وراء الشمس .
الظابط بأمر /اقبضوا عليه.
رافت بلهفه /بسنت حبيبتي .
بسنت بدموع الفرح /الحمد لله ي عمي الحمد لله نديم هيخرج بالسلامه .
رافت بابتسامه /طبعا هتيجي معانا تنوري بيتك .
بسنت بوجع والم /لا ي عمي هرجع بيت ابويا نديم لازم يدفع تمت الي عمله معايا لازم ي عمي .
في قصر العزايزي ❤️❤️❤️.
في غرفه بدر.
كانت روح تاخده في أحضانها بدموع والم .
روح بدموع /كان مستخبيلك كل ده فين ي ضنايا .
صقر بحنان /انشاء الله ي روح هيبقا زي الفل .
روح بدموع /دول ضربتين ي صقر ضربتين يوجعوا .
صقر/الضربه الي مش بتموت بتقوي ي روح وانشاء الله عيبقا زي الفل .
جابر بحزن /ربنا يقومك بالسلامه ي ابن الغالي .
صقر بانتباه وهمس /ها ي عم جابر عملت ايه .
جابر /اطمن ي صقر ي ولدي البت وجوز امها وامها خرجناهم من البلد خالص من غير ولا مليم وبلاخلاجات الي عليهم كمان والواد مات واطمن لا كان ليه لأصل ولا فصل ربنا يسامحه بقا علي ماشيه البطال ويقومك ي بدر ي ابني بالسلامه .
في فيلا سونيا ..
عز بغضب /عايزه ايه اخلصي .
سونيا ببرود وهي تضع رجل علي رجل /تتطلقها .
عز بغضب جحيمي /نعم ي يروح امك انتي اكيد اتجننتي .
سونيا بحده /لا ي عز متجننتش تتطللقها علشان تعرف انها مش قدي البنت دي من الاول وهي بتحدداني كفايه أنها خددتك مني .
عز بغضب شديد/انت عايشه الدور ومصدقاه ولا ايه انا عمري مكنت ليكي علشان نيره تاخدني منك احنا العلاقه بينا كانت متعه وبس وانتي عارفه كده كويس .
سونيا بوقاحه /وحتي متعتي معاك هي حددتها مني اسمع ي عز هتطلقها وقدام عيني ودلوقتي حالا وأشوف ذلها وكسرتها وترجع ليا زي زمان ساعتها بس هخرجهاواتنازل عن المحضر ي كده ي أما خلاص ي حبيبي خليها في السجن سنين قولت ايه .
عز بكسره ووجع  موافق فليس له بديل هي بشكها به وبغبائها قد وصلت بيهم الي ذلك الطريق المسدودو.
في المستشفي ..
مارك بأسف /انا اسف ي جماعه بس بجد حاله مدام رنا ميؤس منها .
رنا بوجع والم /مش قولتلكم ي جماعه مفيش امل .
ادم وهو يقبل يدها /ولا يهمك ي روحي ولا يهمك هفضل عينك الي بتشوفي بيها هفضل امانك وحمايتك ي اغلا حاجه في حياتي .
رنا بابتسامه /ربنا يخليك ليا ي حبيبي .
في ايطاليا …
في المستشفي ..
ساره بسعاده /ياه ي ليث بجد مش قادره اصدق ان العمليه دي نجحت .
ليث بابتسامه /الحمد لله ي حبيبتي ربنا كبير أحلي حاجه في حياتي اني اشوفك سعيده ومبسوطه .
ساره ب حب /ربنا يخليك ليا ي ليث .
ليث بتمني /ياه ي ساره امتا بقا تكوني في بيتي ومعايا. 
ساره بابتسامه وخجل /مانا معاك اهو ي ليث وخلاص هانت نفرقع للبلونه دي وبعدين نكون مع بعض .
ليث بتمني ودعاء /وعقبال ابننا احنا .
ساره بقلق/ليث هو انت ممكن متحبش ابني انا وبدر زي ولادنا .
ليث بابتسامه /انتي بتقويلي ايه يروحي ده هيبقا اخوهم صدقيني هيبقا زي ابني .
ساره بسعاده /ربنا يخليك ليا ي ليث .
من أمام منزل عم صبري .
كانت تقف نور بغيظ وهي تمسك أحدا الاطفال بغضب /جرا ايه ياض انا مش قولت مفيش لعب تحت الشباك ي ابن الفرطوس منك له .
الطفل بتذمر /واه عليكي ي نور مانتي بتنامي بدري جوي .
نور بغيظ /وانت هتشاركني انام ميتا وأصحا ميتا اسمع يلا رجلك متعتبش هنه لحسن أولع فيك غور .
الطفل بغيظ /انتي نور انتي ده انتي ضلمه .
نور بغيظ /غور جبر يلمك.
صبري بزهق /برضك بتخانقي مع العيال ي نور .
نور بغيظ /عيال متربتش ي ابوي .
صبري /اقعدي بس اسمعي كلمتلك صقر بيه وهتشتغلي محاسبه في الشركه .
نور بسعاده /واه بجد ي ابوي .
صبري بمرح /واه عاد انتي فاكره اني اي حد في الشركه ولا ايه ده كلمتي بتمشي علي الكبير هناك .
نور بضحك/ههههه ايه ي ابوي الفشخره دي ده انت ساعي هناك .
صبري بغيظ /وانتي اش فهمك ي بهيمه انتي في شغل الساعي المهم جهزي حالك .
نور بغرور /واه جيالكم ي شركات العزايزي هتشوفوا نور هتعمل ايه 
يتبع……
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد