Uncategorized

رواية ألحان الأسد العاشق الفصل العشرون والأخير 20 بقلم منة فتحي

 رواية ألحان الأسد العاشق الفصل العشرون والأخير 20 بقلم منة فتحي
رواية ألحان الأسد العاشق الفصل العشرون والأخير 20 بقلم منة فتحي

رواية ألحان الأسد العاشق الفصل العشرون والأخير 20 بقلم منة فتحي

بعد 10 شهور
في المستشفي
الحان بدموع:فوق بقا ي اسد وحشتيني.   وباست أيده.   انا بحبك اوي ي اسد بحبك. ماتسبنيش. 
الممرضه دخلت:وقت الزياره خلص.
الحان بدموع ورجاء: بالله عليكي سيبيني 5 دقائق.
الممرضه بشفقه:مش هينفع والله.
الحان بدموع بصت لاسد وباست جبينه:فوق ي اسد فوق لو فعلا بتحبني زي ما قولت.   ومسحت دموعها وخرجت..
بقلمmenna Fathy
????????????????????????????????
في المساء في فله الدمنهوري
ليل:عامل ايه ي فارس؟
فارس: بخير ي قلب الفارس.
هايدي بغيره:فاااارس.
ليل بضحك:غيوره اوي.
أدهم بهمس:امتي اخوكي الرحم يفوق واتجوزك بقا..انا تعبت.
ليل بخجل:اتلم.
أدهم بهمس ووقاحه:تعبان اوي اوي ي ليل مش قادر.
ليل وشها احمر وبخجل: أدهم.  وبصت لالحان بحزن.  نفسي اسد يفوق عشانها.
أدهم اتنهد:أن شاء الله هيفوق ويبقي كويس.
تمارا بحزن: ألحان.
الحان:نعم.
تمارا: اخلي الخدم يحضروا اكلك ي حبيبتي.
الحان بدموع:هأكل لما اسد يجي.
تمارا بحزن: حبيبتي انتي خسيتي اوي وده غلط عليكي انتي مابقتيش تأكلي غير اكل بسيط.
الحان بدموع:مش هاكل من غير اسد.
الباب خبط وفتحت الدادا ودخل اسد والكل باصله بصدمه.
فهم بفرحه:بابااااا
الحان بصت لاسد بفرحه ودموع وجريت عليه وحضنته:اسد.
اسد ابتسم وحضنها:قلب اسد وروحه وعقله.
الحان بدموع:وحشتني.
اسد:انتي كمان ي حبيبتي.
أدهم:كفايه محن عندكم اوضه فوق.
الحان بعدت عن اسد بخجل بس اسد شدها لحضنه..
اسد ببرود:بيتي واعمل فيه اللي يخصني.
الحان بخجل وهمس:ابعد.
اسد بص لالحان وبهمس:تمام هبعد دلوقتي بس فوق مافيش بعد.   وغمزلها.
الحان وشها احمرت بخجل وبعدت عنه:ي ربي تعبان وبردك قليل الادب.  
اسد شاور ع نفسه: أنا!!
الحان:لا انا.
اسد غمزلها: اموت في قليل الادب انا.
الحان بصت لاسد بخجل ونفخت بغيظ ومشيت.
اسد بضحك:طب هتمشي وتسيبي جوزك التعبان.
الحان وهي طالعه ع السلم بغضب وغيظ:امك تحت واختك تحت.  وبحزن.   ومراتك التانيه تحت.
اسد بص لهايدي:مين دي؟
فارس: خطيبتي.
اسد: اممم.
أدهم:اسد انا عايز أخطب اختك.
اسد:اممم لا.
أدهم بصدمه: نعم!! اقسم بالله اتجوزها دلوقتي قدامك.
اسد رفع حاجبه:قول تاني كده.
أدهم بابتسامه صفراء:بقولك ليه؟ ليه لا؟
اسد ببرود:براحتي.
أدهم صك ع أسنانه بغيظ:الهي اللي فيا يجي فيك ي بن شجره التمر.
اسد بص لتمارا وقرب منها وحضنها: وحشتيني.
تمارا بدموع:انا اسفه.
اسد مسح دموعها:انتي مالكيش ذنب في حاجه…هو ايه اللي حصلوا.
تمارا:اتسجن.
اسد بأس جبينها:انتي ماعملتيش حاجه تمام.
فهد بص لاسد بغضب والدموع في عينيه ومشي.
اسد بص لفهد:انت ي زفت.
فهد بص لاسد بغضب:عايز مني ايه؟
اسد قرب منه:مالك زعلان كده ليه؟
فهد بغضب ودموع:عشان عشان انت وحشتني وانا كنت خايف عليك وانت رجعت وبقيت زي القر*د وماسلمتش عليا.
اسد بص لفهد بذهول:ق*رد!!؟
فهد:اه.
الكل بص لفهد وضحك.
اسد بغضب:ي بن ال…   وحضنه.  انا هسامحك المره دي بس عارف لو قررتها تاني هعلقك.
فهد بعد عن اسد:طب ي ق*رد لو تقدر تلحقني الحقني. وجري.
اسد بغيظ:ماشي ي فهد.
ليث قرب من اسد وبهمس:اسد ريان هو اللي اغتصب لمار.. أتصرف انا بحبها.
اسد: تمام.
بقلمmenna Fathy
????????????????????????????????
في اوضه الحان
الحان كانت بتعيط بحزن ودخل اسد ونام ع السرير جنبها..
الحان جت تقوم اسد منعها…
اسد:مالك؟
الحان بدموع:ماروحتش لايه ليه؟
اسد: بص ي الحان ايه كانت الدرع الشمال لريان وكان بعتها تراقبني وانا عرفت ولما لقتها بتدلع عليا روحت اتجوزتها بس والله مالمستها وكنت بعرف تحركات ريان منها وهطلقها.
الحان بدموع:بجد.
اسد:بجد ي قلبي.   وقرب منها بعشق: بحبك.
الحان ابتسمت: وانا كمان.
اسد لف أيده حوالينا خصرها وقربها منه وعينيه في عينيها وقرب من شفايفها بس الحان منعته…
اسد باستغراب:مالك؟
الحان بعدت عن اسد:مش هتلمسني غير لما تطلق أيه..انا هروح انا في اوضتي التانيه.     وخرجت.
اسد بغيظ:ي بن ال…. ي أدهم.
بقلمmenna Fathy
????????????????????????????????
في اليوم التالي في شقه نور
نور فتحت الباب وكان زين واسد وليث…
نور بضيق:عايزين ايه؟
زين:عايز اتكلم معاكي.
نور:ليه أن شاء الله؟
زين:دقيقه مش اكتر.
ليث:لمار جوه.
نور بكره:وعايز ايه من اختي بعد ماضيعتها.
اسد: ندخل وافهمكم كل حاجه.
نور بضيق:اتفضلوا.   ودخلوا واكتر خرجت ومعاها بيبي عنده 3 شهور…
اسد:لمار ليث ماعملكيش حاجه.
لمار:مايهمنيش عمل ولا معملش ي ريت تقوله يبعد عني.
ليث:بس انا بحبك.
لمار بغضب:وانا بكرهك مابطقش اسمع اسمك او صوتك.
ليث بحزن:والله مش انا اللي عملت كده.
لمار بغضب: كداب.
اسد:لمار ليث جاي عشان يتجوزك.
لمار بغضب:لا.
ليث قرب منها بغضب وشدها ودخل اوضتها ونور كانت هتقوم بس زين منعها..
زين:استني.
اسد قام ودخل البلكونه..
زين:نور انا بحبك.
نور بسخرية:لا والله.
زين:والله بحبك.
نور:وعايز ايه يعني.
زين:اطلب ايدك.
نور’هتتجوز اخت مغتصبه.
زين:اه.
نور:ماليش حد.
زين:هكون دنيتك..وافقي ي نور وافقي ارجوكي.
نور:موافقه بس مش هنتجوز غير لما اطمن ع لمار.
زين بفرحه:موافق.
بقلمmenna Fathy
????????????????????????????????
في اوضه لمار
لمار بدموع:سيبني.
ليث بحزن:بحبك والله بحبك…مش انا صدقيني.
لمار بدموع:عارفه عارفه الحيوان بعتلي فيديو وهو بيختصبني بس بس ماينفعش اظلمك معايا…وبنتي مين هيربيها.
ليث بحب:انا هربيها انا بحبك…وافقي ارجوكي.
لمار بدموع:هتعايرني باللي حصل؟
ليث: مستحيل.
لمار بدموع: بتحبني بجد.
ليث:بعشقك مش بحبك بس.
لمار ابتسم:موافقه.
بقلمmenna Fathy
????????????????????????????????
بعد 5 شهور في قاعه كبيرة
أدهم وليل وليث ولمار وزين ونور وفارس وهايدي…
 الحان:اول مره احضر فرح فيه 4 عرسان و 4 عرايس.  وبحزن.  كان نفسي ابقي عروسه زيهم بس مش مهم.
اسد:تعالي.
الحان: فين؟
اسد:تعالي بس.   وخدها وخرج وساب فهد مع تمارا..
الحان:اسد الفرح.
اسد:في داهيه.   وركب العربية وساق ع فله تشبه القصور دخل وهو ماسك الحان وكانت الفله متزينه..
الحان:واو.
اسد ابتسم وطلع اوضه ودخل وكانت متزينه السرير عليه قلب بالورد موسيقي رومانسيه ورد ع الأرض وشموع وبلالين ع الأرض والسقف…
الحان ضحكت:الله حلوه اوي.
اسد بص لالحان بحب:كله عشانك ي الحاني.
الحان بدموع وسعاده:انا انا بحلم اوي اوي ي اسد.
اسد: انا بعشقك.   ولف ايده جوالين خصرها وقربها منه.
الحان: اسد.
اسد:طلقتها.  وقرب من شفايفها وهمس بحب.   بحبك ي الحان الأسد العاشق.
تمت????
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!