Uncategorized

رواية حورية في حضن الجبل الفصل الثانى عشر 12 بقلم صابرين علاء

 رواية حورية في حضن الجبل الفصل الثانى عشر 12 بقلم صابرين علاء
رواية حورية في حضن الجبل الفصل الثانى عشر 12 بقلم صابرين علاء

رواية حورية في حضن الجبل الفصل الثانى عشر 12 بقلم صابرين علاء

كان حوريه وجبل مبسوطين ومندمجين 
ف عشقهم لبعض وفجأه دخلت عليهم شريفه وقالت حلو اوي كدا ياسي جبل 
سايب دنيا مراتك بتلم شنطتها وهاتمشي 
وقاعدلي مع اللي ما تتسمي دي 
مع انها هو سبب كل البلاوي 
جبل قالها شريفه هانم،،،،،،، مالكيش 
دعوه بحوريه،،،،،، 
حوريه ادخلي جوا دلوقتي 
حوريه دخلت وجبل بدأ يتكلم مع امه 
قالها شيلي حوريه من دماغك يا امي 
شريفه قالت وهي مين دي اللي هاحطها ف دماغي ياجبل،،،،،،،،
جبل قاطعها وقالها    انا اتجوزت دنيا علشانك انتي،،،،، اما حوريه خط احمر يا
امي فهمتي
جبلةقالها كدا وسابها ومشي 
اما حوريه طلعت فوق وغيرت هدومها 
ودقايق وكان تلفونها بيرن 
حوريه قالت اي دا،،،،،،، رقم غريب 
ياتري هايكون مين،،،،،،،، فضولي هايقتلني 
لازم ارد 
ردت وقالت الووووو،،،، انت مين يافخري 
رد عليها، بصوت رقيق وجذاب ،،،،،، مراااااد
حوريه قفلت ف وشه،،،،، واتصل تاني 
حوريه ردت وقالت نعم 
مراد قالها بصراحه مكنتش مصدق لما دنيا قالتلي انك بقيتي معانا،،،،، وهدفك واحد زينا،،،،،،،، بصراحه عقلي وقلبي بيرفرفو من الفرحه،،،،،،، 
حوريه قالت امممم وبتتصل بيا ليه دلوقتي 
مراد قالها ايه مكانش نفسك تسمعي صوتي 
حوريه قالتله واسمع صوتك ليه،،،،، انا بكرهك يامراد،،،،،،، انا حتي لو كان عندي مشاعر ليك جوايا انت قتلتها 
مراد قالها مشاعر،،،،،، انتي بتتكلمي بجد 
ياحوريه،،،،، انتي فعلا حاسه بمشاعر اتجاهي 
يعني انتي نفسك تكوني معايا ف يوم من الايام 
حوريه قالتله كنت،،،،،،، فعل ماضي خلاص 
يامراد،،،،،،، بس انت ارتكبت ف حقي جريمه بشعه،،،،،انت خطفتني وخدرتني 
ولمستني من غير ماحس ،،،،، كنت اتمني حاجه زي كدا تكون بالرضا مابينا 
بإحساس وحب ومشاعر جميله،،،،، بس 
بس انت قتلت الحلم دا ف لحظه،،،، فى لحظه طيش،،،،،، 
مراد قالها انا مش قادر اصدق وداني 
معقوله الكلام دا بتقوليهولي انا،،،،،، 
يعني انتي فضلتيني انا علي جبل 
حوريه قالتله مراد انت عمرك ماهاتفهم 
اللي بيني وبين جبل،،،،، مش حاسس يعني ايه واحده عايشه مع واحد مش بتطيقه 
مراد من فضلك،،،،،، انا مش عاوزه اتكلم معاك،،،،،،، لاني مش طايقاك 
مراد قالها حوريه استني انا عايز اقولك علي حاجه 
حوريه قالتله مابقاش ينفع الكلام يامراد خلاص انت كسرتني وكسرت قلبي 
مراد قالها حوريه انا ملمستكيش 
حوريه عنيها لمعت وفرحت،،،،وقالت ف نفسها،،،،الحمد لله ياربي انا  كنت حاسه من الاول ان مراد  ملمسنيش و انها لعبه قذره من الاخ واخته 
علشان يفرقو بيني وبين جبل بس الاهم دلوقتي ازاي اجيب دليل يثبت الكلام ده 
مراد قالها انا بجد مالمستكيش ياحوريه 
وصدقيني بحلم باليوم اللي تكوني معايا وجوا حضني ياحور 
حوريه قالت بس انا مش مصدقاك يامراد 
ومش قادره اثق فيك بعد اللي عملته 
مراد قالها بس انا معايا الدليل يا حوريه 
حوريه قالتله ايه؟؟؟؟؟!!! 
مراد قالها ايوا معايا الدليل وهاوريهولك 
♡♡♡♡♡♡♡♕♕♕♕♕♕♡♡♡♡♡♡
اما في محمد النمر،،،،،،،،،
فاقت ندي وهي لسه دايخه من المخدر اللي شمته قالت 
اي دا انا فين،،،،،، 
ودخلت ولقت محمد داخل عليها ولابس 
برنس قالتله اي دا،،،،،،، محمد 
انت ليه جبتني هنا يامحمد وعايز مني ايه 
محمد قالها ببرود انتي فين ف بيتك اللي المفروض تموني فيه،،،،،، وليه ف علشان انتي مراتي،،، 
ندي قالتله مراتك ايه انت شارب حاجه 
يامحمد انا وانت اطلقنا،،،،،،، ودلوقتي انا ف عصمه راجل تاني،،،،،، 
محمد قالها ببرود اكبر اممممم معتقدش 
انك هاتفضلي علي ذمته من بعد اللي هاعمله فيكي،،،،،،،،، وقدامه 
هو طبعا اكيد عاشرك زي اي راجل 
وعرف انك لسه بنت،،،،،، وياتري انا ف نظره ايه دلوقتي،،،،، مش راجل 
ندي قالتله ايوا يامحمد لان  دي الحقيقه
انت ظلمتني معاك سنتين،،،،،، سنتين 
وانا حاسه بالإهانه وانا معاك وكنت مفكره 
اني مش ست،،،،، كنت فاكره اني مش 
جذابه ومش ماليه عينك،،،،، 
دا غير الحب والرحمه اللي اتحرمت منهم 
محمد قالها طيب ايه رأيك نجرب تاني 
يمكن المحاوله دي تنجح،،،، واقدر اثبتلك 
العكس 
محمد لسه هايقرب منها راحت زقته بإديها 
ندي قالتله  محمد انت مجنون،،،،،،، محاوله 
ايه اللي انت عايز تعملها معايا ياحقير 
انا ست متجوزه وعلي اسم راجل شرفي من شرفه وكرامتي من كرامته،،،، 
مش مشكلتي ابدا اذا كنت اتعالجت ولا 
لسه مريض،،،،،، روح اتجوز وعيد محاولاتك 
براحتك بعيد عني وسبني ف حالي اعيش 
حياتي زي ما انا عاوزه،،،،،، ممكن 
محمد ضحك جامد ههههههههههههههه
وقالها لا تصدقي حلوه المسرحيه دي اوي 
عامله نفسك بريئه وغلبانه وقديسه 
البنت قلبها وعقلها طاهر مافيهوش ولا نقطه وساخه،،،،،،،،، 
ولا كأنك اذتيني وحرمتيني من حقي 
الشرعي فيكي وعيشتيني ذليل وميت 
من جوايا،،،،،،، وكل دا ليه،،،،،، علشان بتحبي واحد تاتي،،،،،،، طيب ليه مقولتليش 
ليه خبيتي عليا انك بتحبيه اوي كدا 
بتحبيه لدرجه انك وهبتيله روحك وقلبك 
وجسمك،،،،،،،، وانا كنت طلقتك،،،،، ومش 
بس كدا كنت جوزتكم لبعض وكنت شوفت انا نصيبي،،،،،،، لكن تلعبي معايا لعبه قذره 
وتخليني انسان ماسواش ف نظر نفسي 
تخليني ضعيف قدامك،،،،،، 
ندى قالتله ايه الكلام الي انت بتقوله دا يامحمد،،،،،،،،،، انا اذيتك ف ايه فهمني 
محمد قالها،،،،،،، لا والله،،،،،،، انتي اذتيني ف ايه هااااا،،،،،،، 
وطلع شريط برشام من الدرج 
فاكره دا ولا لأ 
ندى قالتله اي دا؟؟؟!!!. 
محمد قالها دا اللي كنتي بتقتليني بيه 
كل يوم،،،،،، دا اللي نستي تاخديه معاكي 
وترميه ف اي سله زباله قبل ما اجوزك 
بإيدي ل عابد 
ندى قالتله محمد انا دلوقتي فهمت انت 
بتتكلم عن ايه،،،،،،  بس انا فهمت دلوقتي انك كنت ضحيه مؤامره قذره اتعملت ضدك وكل اللي اقدر اقولهولك اني ماليش دعوة 
اقسم بالله ماعرف حاجه عن الحبوب دي 
وعمري ما ادتهالك ابدا 
محمد صدقني انا زيى زيك 
محمد صدقني والله العظيم ما اعرف حاجه عن الحبوب دي،،،،،، مافيش ست 
تتمني ان جوزها يبقي كدا،،،،،،، حتي لو كنت مش بحبك ومالكش عندي اي مشاعر 
كنت هابعدك عني وهاقولك ماتلمسنيش 
بس عمري ما اشلك بالطريقه دي 
محمد قالها وانا عمري ماهصدقك 
انا شوفت الحبوب دي ف اوضه نومنا يا ندى،،،،،،، ولما اتجوزتي انتي وعابد 
بقيت كويس،،،،،،،، ولما جتيلي ف اوضه 
البنت اللي كنت عندها استغربت لما قضيت 
معاها ليله وكنت فرحان اوي اني طلعت 
سليم كنت فاكر اني اتعالجت وكان نفسي اقولك وتسمعيني بس رفضتي وشوفت 
الحبوب ف اوضتنا واتصدمت فيكي يومها 
بس انا بقي هاخد حقي منك ومنه 
هاقضي معاكي ليله تكون بالسنتين اللي اتحرمت منك فيهم،،،،،، والمفجأه 
اننا مش هانكون لوحدنا،،،،،، عابد 
هايشهد علي الحدث العظيم دا ايه رأيك 
هايشوف مشهد يهين رجولته وماينساهوش طول عمره 
ندى قالتله محمد،،،،،،،انت هاتعمل ايه 
لا يامحمد اعقل،،،،،، اعقل ارجوك بلاش 
يامحمد والنبي بلاش بحق العيش والملح 
اللي بينا 
محمد ضحك بسخريه 
انا هانتقم منك يا ندى وقدام عنيه 
لازم اكسر قلبكم زي ما كسرتو قلبي 
♡♡♡♡♡♕♕♕♕♕♡♡♕♕♕♕♕♕
اما في بيت مالك عزيز 
نسمه كانت نايمه جنب مالك وفتحت عنيها 
لاقته لبس ومتشيك قالتله 
ايه يا حبيبي رايح علي فين 
مالك قالها انتي ناسيه اننا مهندس ولا ايه 
رايح علي شغلي اكيد،،،،،، 
المهم خاليكي مرتاحه انتي شكلك سهرتي جمبي طول الليل 
نسمه قالت فداك عمري كله يامالك 
انا بعشقك بجنون مش بس بحبك 
مالك قالها لا بقي دا انا كدا مش هاروح الشغل،،،،،،، شغل ايه بقي وانا معايا وحش 
الكون 
بقلمي صابرين علاء. 
نسمه قالتله لا طبعا لازم تشوف شغلك 
،،،،،،،،، مالك 
مالك قالها عيونه وقلبه 
هي قطعه الارض اللي ورثتها عن مامتك 
تبقي فين،،،،، انت ماحكتليش عنها قبل كدا 
مالك قالها بجد ماحكتلكيش عنها،،،،، 
امممم طب هاتي بوسه وانا اقولك 
نسمه خبطته علي صدره وقالت مالك 
بس بقي،،،، 
مالك قالها دي قطعه ارض ماما ورثتها من 
ستي الله يرحمها كانت زمان ماتسواش حاجه لان المنطقه كانت زراعيه ومالهاش لازمه علشان كدا خلاني خدو كل الاملاك 
التانيه وادوها دي،،،،،،،، بس دلوقتي 
هي تساوي ملايين لان المنطقه بقت راقيه
وتجاريه كمان،،،،،، علشان كدا انا هاخليها 
لما مصطفي يكبر وهابنيها،،،،،،، واعمل 
مشاريع تفيدنا وتفيد ولادنا ف المستقبل 
،،،،، بس قوليلي بقا،،،،،، 
خلاص ياستي عرفتي،،،،،،، 
لو تحبي اكتبهالك ماعنديش مانع هي ف النهايه هاتكون لعيالنا 
نسمه قالت وهو انا ناقصه فلوس ياحبيبي 
دا انا اوزنك فلوس كدا 
مالك قالها،،،،،، طيب هاتي شوالين 
نسمه قالتله هااااا خفه،،،،،، يلا يا بشمهندس 
علي شغلك،،،،، 
نسمه وصلت مالك لحد ما خرج من الباب 
وودعته بإبتسامه وقالتله لا اله الا الله 
وقفلت الباب ولما لفت لقت عزيز ف وشها 
وبياكل تفاحه 
قالها الله عليكو وعلي جمالكم زغاليل ياخواتي،،،،،، زغاليل بس سعادتهم مش هاتكمل،،،،، الوقت بيمر يامرات ابني 
تك تك تك تك 
نسمه قالت ياريتني ماكنت سمحتلك 
تدخل بيتنا وتعيش وسطنا مكنتش اعرف 
انك جبار ومفتري 
عزيز لف وشه  ومشي وقال جبااااار ف قسوته جبااار
نسمه دخلت اوضتها وقعدت تفكر 
وتقول،،،،،،، اعمل ايه يا ربي،،،،، اعمل ايه 
يارب،،،،،، يارب دلني علي حل،،،،،، 
يارب جوزي بيضيع مني،،،،،، يارب 
انت عارف اني بحبه ومقدرش استغني عنه 
الحلقه بتنزل كل يوم على صفحتي الساعه 7 
ياريت تتابعوني عالصفحه 
وبعدين افتكرت لما عزيز قالها 
الدوا ف جيبي بس مع الاسف شيطاني 
غاويني،،،،، 
نسمه قالت ف نفسها يعنيييي 
يعني عزيز معاه الدوا،،،،،، يعنؤ ممكن يكون 
ف اوضته  ،،،،،، انا لازم اتصرف وادور عليه 
واوصله 
بس ازاي،،،،،، ازاي دا قاعد ف البيت 
طول النهار والليل وديما ف اوضته 
انا لازم اتصرف لازم الاقي حل 
مر شويه وقت ونسمه عملت شفشق مانجه 
وحطت فيه كله منوم علشان عزيز مايشكش 
قالت عزيز ذكي اوي لو صبتله كوبايه هايفهم اني حطاله فيها حاجه،،،،،، 
وهو بيحب المانجا جدا،،،،، يارب يشرب منها يااارب 
جريت بسرعه علي اوضه مصطفى الصغير 
وقالتله مصطفى،،،،،، اسمع ياحبيبي 
في مانجه ف التلاجه،،،،، اوعي تشرب منها انت فاهم،،،،، 
مصطفى قال ببراءه ليه ياماما انا بحب المانجا اوي  هو انتي مش بتحبيني،،،،،، 
نسمه خدته ف حضنها وقالت لا ياروحي ماتقولش كدا انا بحبك اوي 
بس اصل المانجا اللي ف التلاجه مافهاش 
سكر علشان جدو بيحبها دلعه 
وانا وانت وبابا بنحب السكر وهاعملك تاني 
بس باليل اتفقنا،،،،،، 
مصطفى قال اتفقنا ياماما 
وخرجت نسمه من اوضه مصطفى وكانت 
المفجأه عزيز صب مانجه وبيشرب منها 
عزيز قال لذيذه المانجه تدوم يا نسمه 
استنت شويه نسمه ودخلت جوا عند عزيز 
ولقته نايم علي الكرسي وفاتح ايده الاتنين 
نسمه قالت لو كنت اقدر ابدله ب سم مكنتش قصرت،،،، بس انا مش مجرمه زيك 
وقعدت تدور زي المجنونه علي العلاج 
وف الاخر لقته اتنهدت وقالت الحمد لله 
عدي اليوم علي خير ومالك جه 
وكان مبسوط مصطفى اول ماشافه جري عليه وقاله وحشتيني اوي اوي يابابا 
بس انا عايزه اقولك علي سر 
مالك قاله ياخبر سر مره واحده،،،،، 
وقعد وخده علي حجره 
ماشي قول يابطل 
مصطفى قاله علي كل اللي حصل 
مالك قام من مكانه وراح علي نسمه 
وضربها بالقلم 
ياتري ضربها ليه؟؟؟!!!! 
♡♡♡♡♕♕♕♕♕♕♕♡♡♡♡♡♡♡
اما عند جبل المنفلوطي كان جه الليل 
وكان عندهم الحفله السنويه للشركه 
جبل كان معدي من جنب غرفه حوريه فحب يدخل يشوفها لابسه ايه 
فقال لنفسه ياتري حوريه لابسه ايه،،،، 
هي جميله جدا ومهما كانت لابسه برضو هاتكون احلي واجمل حوريه 
انا مقدرش استحمل نظرات وعيون الناس المعجبين بيها،،،،،، حوريه ملكي،،،جمالها ملكي،،،،،احساسها ملكي،،،،،
كل شئ فيها بيكون ملكي،،،،،،،،،
بس انا هادخلها دلوقتي بحجه ايه،،،،،
امممم هاقولها اي حاجه المهم اشوفها 
وكمان هاعمل نفسي مشغول وبتكلم ف التلفون 
وطلع تلفونه وعمل نفسه بيتكلم فيه 
وكان لسه هايدخل شريفه ندهت عليه 
وقالت جبل،،،،،، عايزاك يا ابني 
جبل قالها خير يا امي في ايه 
البيدج الاصليه الكاتبة صابرين علاء. 
شريفه قالت ندي اختك كلمتني امبارح 
وطمنتني عليها وعلي اخبارها 
وقالتلي 
جه ادهم ف اللحظه دي وقاطع كلامها 
وقال جبل بيه الوفد الالماني جه 
وحضرتك لازم ترحب بيهم احنا بكره هنمضي صفقه مهمه جدا 
جبل قاله،،،،،،، انت ازاي تتدخل تتكلم 
وتقاطعنا كدا،،،،،،،،،  خاليهم ي
ستنو برا شويه روح انت دلوقتي وانا هاحصلك علي المكتب 
ادهم قال انا سف يافندم بس دول ناس مهمين جدا والفتره اللي جايه هانستفيد منهم جدا جدا 
شريفه قالت ف نفسها الظاهر ان ده 
مش وقته اتكلم معاه ف موضوع ندى 
ومينفعش خالص اقوله علي موضوع جوازها من عابد والا جبل ممكن يتعصب 
والنهارده شكله مهم جدا عنده وف حياته 
المهنيه 
جبل قاله خلاص يا ادهم روح انت وانا جاي وراك 
ها يا امي ندي قالتلك ايه لما كلمتك 
شريفه قالت لا مقالتش حاجه،،،،، طمنتني عليها وانها عايشه بخير 
جبل قال ندي ليها معايا موال وعايز  اغنيه 
انا مشغول جدا دلوقتي بس تأكدي اني وصلتلها هي او الكلب اللي معاها انا 
هاقتلهم،،،،،،،،،، 
جبل مشي من قدامها وراح يستقبل الوفد 
حوريه كانت واقفه قدام المرايه وبتبص علي شكلها كانت جميله جدا ولابسه فستان اسود مفتوح من الظهر 
وبتقول 
النهارده لازم ابرأ نفسي قدام جبل 
لازم يعرف اني طاهره ومحدش لمسني غيره،،،،،،،، لازم يرجع يقرب مني تاني 
بكل كيانه واحساسه 
سامحني يا جبل،،،،،، مطره اعمل كدا 
فجأه مراد فتح الباب ودخل 
حوريه اتخضت وقالت اي دا انت مجنون 
ايه اللي جابك هنا،،،،،،، 
مراد قالها،،،،،، انا جاي اوريكي الدليل 
اللي يرجع ثقتك تاني فيا يا حوريه 
حوريه قالتله يخربيتك دليل ايه وزفت ايه 
دلوقتى اطلع برا بسرعه قبل ماحد يشوفك
مراد قالها لا يا حوريه،،،،،، حوريه انا بحبك 
انا مجنون بيكي،،،،،،، حوريه ارجوكي 
ارجعيلي وارجعي ثقي فيا من تاني 
حوريه احضنيني،،،،، احضنيني جامد اوي 
مراد حضنها وايده لمست ضهرها المكشوف
وفضل مكلبش فيها 
حوريه قالتله مراد انت بتعمل ايه،،،،،،
انت مجنون ابعد عني 
مراد قالها مش قادر ابعد عنك صدقيني 
وف اللحظه دي جبل خبط علي الباب 
حوريه وقفت متسمره مكانها ومراد 
لسه حاضنها ومش عاوز يبعد 
وفجأه 
يتبع ……
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد