روايات

رواية انتقام الفصل الأول 1 بقلم منار ضيفي

رواية انتقام الفصل الأول 1 بقلم منار ضيفي

رواية انتقام البارت الأول

رواية انتقام الجزء الأول

انتقام
انتقام

رواية انتقام الحلقة الأولى

ايمااان حااااااسبي لا انتوا واخدينها ع فين ايمااان لا ااأه
*******************
الظابط ” احكيلي يا ندا ايه اللي حصل انتي كنت مع ايمان وقت الحادثه
ندا بخوف وتوتر ” ااه ك كنت معاها انا وإيمان مش بنسيب بعض اصلا
الظابط” طيب ايه اللي حصل
ندا” حضرتك احنا كنا راجعين من الكليه مبسوطين والله وبنضحك وفجأه جات عربيه سودا طلعوا منها عصابه وخطفوا ايمان وحطوها ف العربيه ولما فضلت اصوت واحد منهم ضربني بالمسدس ع دماغي وساعتها أغمي عليا ومحستش بحاجه
**********************
ف مكان مهجور وسط غابه
ايمان ” فوقت ف مكان غريب مكان مفهوش حد مكان مرعب بصيت يمين شمال عشان الاقي حد مفيش حد فضلت اقرأ قرآن بصوت مسموع مهو مين هيكون الونيس ليا ف ظرف زي دا غير كلام ربنا بس انا جعوت خلاص انا جعانه بجد
ايمان بصوت عالي مهزوز” يا عاااااالم حد يساعدني انا مين جابني هنا ارجوكم عايز ارجع البيت طب حتي هاتولي أكل انا جعااانه
سمعت خطوات جايه عليا والرعب دب ف قلبي
ايمان” مين هنا انت مين انا مش قادره اشوف غير ظل بس انت مين
” عزرائيل جاي أخد روحك واحرمك من ابوكي وهمشي علطول
ايمان بعدم تصديق” هههه انت جاي تهزر بقي انت مين يا بيه انت وتعال وريني وشك بدل ما انا مش شايفه غير ظلك الطويل دا
بدأ يظهر قدامي شويه بشويه شوفت شخص أول مره اشوفه شخص مليان هيبه رعبني من طلته بس
هو” ازيك يااا بشمهندسه ايمان
ايمان” انت تعرفني ؟

 

 

هو” ههه لا ابدا انا جمعت شوية معلومات عنك بس إنما ف الحقيقه انا معرفكيش
ايمان بعصبيه” وانت جمع معلومات عني ليه بروح امك انت مالك بيا اصلا ثم معلومات ايه اللي جمعتها عني
بيسحب كرسي وبيقعد عليها وبيحط رجل ع رجل وبيقرب منها ” انا مبحبش العصبيه بلاش تتعصبي دا احسنلك
ايمان بخوف ” لو سمحت متقربش مني ارجوك قولي انت مين وعايز ايه
هو” طيب عشان اختصر عليكي الوقت انتي هنا اسيره عندي وهتفضلي اسيره وخدامه عندي لحد ما تموتي أو انا اموت وهتتعذبي ف اليوم الف مره وهتتمني الموت مش هتطوليه
ايمان بعياط ” ليه انا عملتلك ايه حرام عليك اذيتك ف ايه انا معرفكش اصلا والله
هو ” ههه طبيعي متعرفنيش مانتي دلوعة بابا البنت الوحيده لاشطر رجل اعمال ف مصر رياض عزمي اللي هحرق قلبه عليكي
ايمان بحرقه وعيطاط هستيري ” لييييييه بابا اذاك ف ايه عملك اييييه وانا مالي انا ذنبي ايه ف كل دا
هو” ذنبك انك بنته الوحيده ذنبك انك بنت راجل خاين نصاب
ايمان بعصبيه وهجوم ” اخرص انا بابا اشرف منك انت مين انت يا حيوان انت عشان تجيب سيرة بابا ع لسانك
هو بزعيق” عايزه تعرفي انا مين عايزه تعرفي ابوكي دمرني وسرق مني احلامي ازاي هحكيلك
*فلاش باك *
ايهاب ” استاذ رياض استاذ رياض
رياض ” ايهاب الألفي ابن محمد الألفي عندي بنفسه هنا ف شركتي يا مرحب
ايهاب” استاذ رياض انا كنت جاي اتكلم معاك بخصوص الصفقه اللي حضرتك مضتها مع والدي
رياض ” ايوه يا ايهاب يبني بس الصفقه دي انا لغتها خلاص
ايهاب ” ما هو دا اللي جاي اتكلم مع حضرتك فيه ارجوك يا رياض بيه متلغيش الصفقه دي الصفقه دي حلم والدي والمشروع دا والدي حط فيه كل فلوسه
رياض ” بس يا ايهاب يبني الصفقه دي انا لغيتها خلاص والمشروع دا مش هيتعمل
ايهاب ” طب وفلوس بابا
رياض ” ابوك هو اللي راجل ساذج و ع نياته مأمنش فلوسه ولا حتي مشروعه ولا درس المشروع كويس اصلا وانا لما درست المشروع لقيت أن لو كملت هخسر كتير فقولت مش مهم اخسر الف ولا اخسر مليون وكفايه لحد كدا
ايهاب ” بس انا كدا بابا ممكن يروح فيها
رياض ” والله القانون لا يحمي المغفلين هه عن اذنك بقي
********************

 

 

ف الألفي جروب
محمد الألفي والد ايهاب ” ايهاب انت رجعت روحت اتكلمت مع رياض عمل ايه قلك ايه هيرجع الفلوس صح رياض صاحب عمري ومش عشان مشدات ف العمل هينسي الصحوبيا اللي بينا
ايهاب بصوت عالي وعصبيه ” انت ازاااااي ساذج لدرجادي ازاي تأمنه ع مستقبلك وكل فلوسك وشركات ازاااااي
والد ايهاب بتوتر وخوف ” انا انا وثقت فيه هو كان صاحبي صاحب عمري يعمل فيا انا كدا يسرق فلوسي
ايهاب بحسره ” ويارتها ع الفلوس يا بابا ياريتها دا حتي الشركه أخدها انا وطالع بعد ما رفض يكمل المشروع أو يديني الفلوس المحامي بتاعه قابلني واداني عقد مكتوب فيها انك بعت مجموعة الألفي لرياض بييييع وشرا يعني رباعيه تاني وهنطرد كلنا من الشركه يابابا خلاص احنا خسرنا كل حاجه ليه الثقه الزايده دي ليه يابابا ليييييييييه
والد ايهاب بصدمه وبيوقع ع الكرسي ” اييييه ان انت بتقول ايه مستحيل يعمل كدا مستحيل رياض صاحبي ميعملش معايه انا كدا
ايهاب بخوف وبيجري ع والده بابا بابا فوق بابا ونبي يا بابا حصلك ايه اسعاااااف حد يتصل بالاسعاف بسرعه
*********************
ف المستشفي
ايهاب” دكتوررر بابا بابا متقلقش يا حبيبي انت هتبقي كويس
الدكتور” خير يا جماعه ف ايه
ايهاب بتلعثم ” بابا يا دكتور تعرض لصدمه واغمي عليه مع العلم ان أنه ع عنده القلب
الدكتور ” تورلي بسرعه دخلوه ع العمليات فورا
ايهاب ” بابا هيبقي كويس يا دكتور صح ؟؟
الدكتور ” خليك انت هنا بس
دخل الدكتور أوضة العمليات
” كنت قاعد بعيط من جوايا ع حالة ابويا ومش عارف هعمل ايه بس بتمني أن يقوم بالسلامه عشان لو محصلش كدا ورحمة امي لاندمك يا رياض ع اليوم اللي اتولدت فيه
الدكتور بيخرج من العمليه
ايهاب بفرحه ” ها يا دكتور بابا ماله حصله ايه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على 🙁رواية انتقام)

اترك رد

error: Content is protected !!