Uncategorized

رواية أنا والمشوه الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم دينا عبدالحميد

 رواية أنا والمشوه الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم دينا عبدالحميد

رواية أنا والمشوه الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم دينا عبدالحميد

رواية أنا والمشوه الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم دينا عبدالحميد

لم تكمل حديثها حتى جاءها اتصال 

وصال بغضب عايز ايه تاني مش اتطلقت زي مانت مخطط 

………

وصال اه طب بص يا عم مراد مش هاسيبه ولو اتشقلبت على دماغك مراد هيخف ووقتها هاحسبك على كل غلطه ودمعه نزلت وفراقي من حبيبي 

…….

ميخصكش يصدق ميصدقش نصطفل سوا 

…….

راجل اعملها عشان يد*فنك صاحي 

المره إلى فاتت حمزه لحق الراجل بتاعك من بابا بس المره دي  حمزه هيد*فنك انت ومحدش هيلحقك 

………….

يا راجل طب شوف بقا لما احكيله انت كنت عايز تقتلن*ي ليه وانك انت الى مو*ت أهله وحطيت جث*ت اخوك عشان تطلع أمه خا*ينه وأبوه قا*تل

ولو عرف انك حاولت تعتد*ي عليا

والآخر انك حاولت تقت*لني عشان لقيت أخوه وعشان كده استخبيت انا وهو 

وان إلى زرعت في قلبه أني باخو*نه معاه يبقي اخوه الى انت بوس*اختك السبب في حالته دي ومكنتش عايزه يتعالج

 ياااااه على إلى حمزه هيعمله فيك 

…………

وصال ببرود لا متحملش همى انا وهو حضن واحد وننسي اغلاط بعض

………

حمل ايه انت اتجننت أنا مش حامل 

………

لمسني او ملمسنيش ميخصكش إلى يخصك أن حمزه هيعرف منغير ماقوله ووقتها بقا هيح،رق الكون كله عشان يلاقيني انا وأخوه وابنه الى انت اتكلمت عنه يا شاطر وتأكد أن حمزه مش زي أبوه مش هيقبل يخس*رنا وهيحميني ولو بروحك لاني واثقه أنه هيحافظ على روحه عشنا انا وابنه وأخوه سلام يا فؤاد 

اغلقت وصال الهاتف وبدى عليها التوتر ثم قامت لتحمل حقيبتها التى لم تعرفها بعد  واتجهت لمراد لتجد المربيه تخرج ملابسه فتوقفها وتعيد ما أخرجته 

مراد بتوتر في ايه يا وصال 

وصال لازم نعمل مشوار ضرورى وبعدين هاحكيلك 

ثم امسكت يد مراد وتركت حقيبتها وحقيبته التى تحوي ملابسهم وخرجت 

المربيه مالك يا بنتي 

وصال مفيش هاكشف على مراد عشان هنسافر بكره السخنه 

المربيه ليه 

وصال عشان تبقي في امان وانت اجازه اليومين دول سلمي على أمل بنتك وقوليلها مبروك عن اذنك 

المربيه بصدمه امل 

خرجت وصال من باب المنزل الخلفي في سياره قديمة التراز يقودها سائق عجوز ولكنه قوي 

وصال عملت إلى قولتلك عليه 

الرجل ايوه شويه وأمل تبقي بخير وفرحها هيتم في معاده 

وصال الحمد لله طب اطلع 

الرجل هنروح المستشفي  

وصال اطلع بس 

تحرك الرجل ونادته وصال رافعه مس،دس في رأسه هات موبايلك 

الراجل ليه كده وصال نفذ لاقت،لك 

نفذ الرجل فقالت وصال مش سهل برضو يخرج امل عشان داد اتكشفت ويشغلك انت 

الرجل وانت مش اقل منه ذكاء 

وصال تربيتك هو دفعلك كام 

الرجل  الامان 

وصال بضحك وانا  مكنتش امان 

الرجل امان بس ليكي إلى تخ،افي عليه فهو اهم 

وصال كمل المستشفي 

أوقف الرجل السياره فألقت وصال الهاتف أمام المستشفي ووقفت ربع ساعه ثم قالت بضحك انزل 

فنزل الرجل  

فجاءت سياره بسائق غريب ليركبوها فقالت وصال خلوه معاكم لحد ماسافر 

الشاب عيوني يا وصال 

وصال بضحك تسلملى يا اتش على المطار بقا 

نزلت وصال المطار ومعها مراد وبقي هشام بالسياره ومعه العجوز 

الذي ضحك وقال كان لازم اتفق معاه عشان واثق من ذكائها 

هشام والله انا هتجنن هي ازاى عارف كل ده وامتي 

العجوز بتركز في التفاصيل يلا نرجع المستشفي زمان الموبيل اتسرق 

هشام متخفش اتحط في العربيه وجنبها حراسه 

العجوز مش بقولك مش سهله 

هشام طب يلا

 دخلت وصال المطار على اخر مود ونداء للطائره المتجه ل المانيا 

وركبتها هي ومراد 

مراد بضحك هنركب طياره هيييي

وصال عجبتك 

مراد قوى قوى وبمجرد مرور المضيفه قال بصوت رجولى واضح ليه مقولتلهمش انى خفيت  وليه هنسافر يا وصال

وصال عشان متبقاش نقطة ضعفه حمزه ويعرف يصفي حسابه مع فؤاد باشا بمزاج 

مراد وهو حمزه هيعرف منين 

وصال بضحك حمزه مش اهبل هيدور ورايا واكيد هيخلى حد يسجله مكالماتى وخصوصا اخر مكالمه مع فؤاد باشا 

مراد وليه واخده معاد مع دكتور تاني 

وصال عشان نطمن على العمليه الى عملتها السفريه إلى فاتت 

تفتكر حمزه هيفهم 

وصال حمزه بيحبني وهيحس بيا انا واثقه 

مراد بضحك مش ……..

 وصال منغير يمكن 

مراد وصال عايز اقولك حاجه 

وصال هي كمان بتحبك بدليل نظرتها ليك لما سمعة 

مراد هي مين 

وصال بضحك ليليان يا حبيبي بص بعدين نتكلم 

مراد اوك  

عند حمزه كان يسمع مكالمة  وصال وفؤاد 

حمزه بذهول اخويا مراد اخويا عايش وتعبان ووصال حامل اه يا ابن الك **

والله لاحسرك على عمرك بس اطمن على وصال 

هشام وصال سافرة وفي امان وقالت لي اقولك 

حمزه بحب هأبقي اب 

هشام اه 

حمزه وربي لاحس،ره وبعدين اجيلك يا حبي

هشام بضحك وانا بموت فيك 

حمزه بغضب امشي ياض والتأكد منك أن فؤاد يخسر كل حاجه 

هشام عيوني 

بعد شهر وكام يوم 

كانت وصال تجلس في المستشفي وتقول ها يا دكتور  طمنى 

الدكتور الجزء إلى كان في مشاكل في المخ العمليه علجته 

وصال كده هيفتكر كل حاجه 

الدكتور لما يفوق هتعرف 

وصال تمام ثم دخلت لتجلس بجانب مراد بتوتر وقلق 

في مصر كان فؤاد يصرخ يعني كل ده معرفتوش مين إلى خلاني على الحديده 

رجاله لا عرفنا 

فؤاد مين 

الرجاله معندناش أوامر نقولك 

فؤاد بغضب ايه 

الرجاله زى مسمعت

حاول فؤاد الخروج فض،ربه أحد الرجال على رأسه فقد وعيه ثم قيده بغرفه يبدوا انها للت،عذيب واتصل بشخص ما 

….  ..

اه يا باشا ربطه 

………….

عيوني ولا نقطة ميه ولا لقمة اكل هتوصله 

يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني والعشرون والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!