روايات

رواية تزوجتها بهدف الانتقام الفصل الثانى 2 بقلم نورهان ياسر

 رواية تزوجتها بهدف الانتقام الفصل الثانى 2 بقلم نورهان ياسر
رواية تزوجتها بهدف الانتقام البارت الثاني
رواية تزوجتها بهدف الانتقام الجزء الثاني

رواية تزوجتها بهدف الانتقام الحلقة الثانية

-وقفنا المره اللي فاتت أن نغم قررت أنها هتدور على المكان اللي سلمي فيه وتهربها وبعد كدا وبعد كدا هتعرف ازاي تاخد حقها من أسر
– طلعت نغم الاوضه اللي هيا كانت فيها لأن أسر ساب الباب مفتوح وقالها تنزل وراه عشان المأذون اللي مستني تحت، نغم لقت ف وشها ممر كبير مشيت فيه وبعدين لقت قدامها سلم كبير بصت حواليها ملقتش حد ف نزلت من ع السلم دا وولحظه أسر كان هياخد باله منها بس هيا كانت أسرع منه واستخبت ورا الحيطه اللي جنب السلم شافت قدامها المطبخ دخلت فيه لقت قدامها باب صغير فتحته لقته بيطل علي جنينه واسعه وكبيره كانت رايحه تطلع افتكرت انها لازم يكون معاها حاجه تأمن بيها نفسها رجعت وم*س*ك*ت الس*ك*ين*ه اللي ع الرخامه وخبتها وطلعت م الباب وفضلت تبوص حواليها وتدور ع المكان اللي سلمي مح*بوسه فيه
-عند أسر ف الصالون
المأذون :أين العروس
أسر :ثواني وهتيجي  ي شيخنا..
المأذون :استعجلها ي استاذ
أسر طب انا هطلع اشوفها
-أسر طلع وكان بيتوعد ليها
-نغم لقت مكان صغير كدا ف اخر الجنينه وطالع منه نور جت تروح لقت حارسين واقفين ع الباب بس لفت انتباهها شباك صغير  لفت من ورا الحراس ومشافوهاش وبصت م الشباك دا لقت سلمي قاعده وم*ر*ب*و*ط*ه كانت هتنادي عليها بس خافت للحراس يسمعوا صوتها وي*م*س*ك*و*ها  فضلت تبسبس ليها
نغم؛ بسس بسس
سلمي :بصت لمصدر الصوت شافت نغم واقفه قدام الشباك (الشباك كان ازار) سلمي فرحت جدا لما نغم وللحظه حست باطمئنان لمجرد وجود نغم  بس مكنتش عارفه تتكلم لأنهم حا*ط*ين  ربا*ط ع ب*و*قها
نغم اتكلمت بصوت و*اطي  جدا وكانت بتشاور بإيدها وهيا بتتكلم عشان سلمي تفهمها
نغم :متخافيش هتطلعك من هنا اهدي بس… نغم ز*ق*ت بإيدها الشباك ولحسن حظها كان مفتوح ون*ط*ت منه ودخلت ف*ك*ت ايد سلمي ورجليها و*ش*أ*ل*ت الرباط اللي على بوقها  سلمي بتلقائيه راحت حضتنها  وكانت بتعيط جامد
نغم :سلمي اهدي وبلاش عياط احنا هنخرج من هنا سوا
سلمي؛ طب هما مين ولي خ*طف*ونا
نغم؛ مش وقته دلوقتي ي سلمي المهم نطلع قبل ما الكبير بتاعهم دا  يكتشف اني هر*بت لازم نخرج بسرعه يلا
نغم شدت ايد سلمي بسرعه وقالتها انا ه*ن*ط م الشباك زي م  جيت وأمن السكه بره وانتي ن*ط*ي ورايا علطول
سلمي :ماشي بس انا خايفه ي نغم
نغم: انا معاكي متخافيش كله هيتصلح وهنخرج من هنا سوا وهنعرف ازاي ن*رب*يهم ونا*خد حق*نا منهم  على خ*ط*ف*هم لينا دا … يلا بس
-نغم ن*ط*ت م الشباك وسلمى وراها
-أسر طلع ملقاش نغم ف الاوضه دور عليها ف كل مكان بس ملقهاش
أسر بغضب: ي بنت ال *** بقى بتلعبي معايا انا  شكلك عايزه ت*ن*ه*ي حياتك بدري الاقيكي بس وساعتها هعمل حاجه عمرك ماهتتوقعيها وطلع م الاوضه وهوا على أخره ورن ع واحد م البودي جارد بتوعوه
أسر: مشغل معايا حريم البت مش موجوده ف البيت كله وشكلها هربت
البودي جارد واسمه حسان : لا ي باشا هتلاقيها عندك احنا واخدين بالنا كويس وماشوفناش حد خرج
أسر بغضب: مش عندي دوروا عليها ي اغبيه انا نازلكم اهوا. وحذاري البت دي ت*ه’رب عشان ساعتها ه*اق*ت*لك انت ورجتلك اللي مفيش منهم منفعفه.. دول
البودي جارد:تحت امرك ي باشا حاضر… وراح يدور عليها
واحد تاني م البودي جارد :الحقوا البت اللي احنا ر*اب*ط*ن’ اها جوه هر*بت
واحد تاني : دا الباشا هي*قت*لنا تعالى ندور عليها بسرعه
حسان:فتحوا عنيكم كويس لأن البت اللي كانت  مع الباشا فوق هر*بت
واحد م البودي جارد :والبت اللي جوا كمان هر*بت ي باشا
حسان بعصبيه  : فعلا انا مشغل حريم معايا… دوروا عليهم قبل ما يبعدوا ي اغبيه هتلاقوهم  هنا اكيد ملحقوش يبعدوا
أسر راح عندهم:لقيتها  ي حسان
حسان :ي باشا اكيد مطلعوش انا متحركتش من ع البوابه  هما اكيد مستخ*بين هنا ولا
أسر :بغضب تقصد اي ب هما دي
حسان :للأسف ي أسر باشا البت اللي ر*اب*ط*ناها وح*ب*س’ن*اها ه*ر*بت هيا كمان
أسر وهوا ع آخره مسك حسان من لياقه قميصه وض*ر*ب*ه بال*ب*و*كس ف وشه وقاله :لو  هر*بوا ي حسان اعتبروا آخر يوم  ف ع*مرك انت والحريم اللي مشغلهم معاك  غور من وشي  يلا شوفهم فين
أسر كان بيفكر طالما مطلعوش م الباب الرئيسي اكيد هما خرجوا من ع السور اللي ورا وراح بسرعه هناك
نغم وسلمى كانوا بي*جروا وكانوا فرحنين أن محدش دور عليهم لحد دلوقتي  وقفوا وبطلوا جرى
نغم؛ انا هش*بكلك وانت ن*طي من السور دا وانا ه*ن*ط وراكي
سلمي :تمام يلا ارفعيني
نغم رفعت سلمي ولسه  سلمي ه*ت*نط فجاءه رص*اصه ات*ض*ر*ب*ت  ف الهواء
-نغم من خضتها م الصوت سابت سلمي و*ق*ع*ت ع الارض وبصت لأسر بخوف وعيونها كلها دموع
أسر بغضب جحيمي  :التانيه ف د*م*ا*غ ص*اح*ب*تك ي حلوه .. للأسف لع*بتي مع الشحض الغلط وفجاءه ر*ص*ا*ص*ه كمان ا*ض*ر*ب*ت…
————-
ف مكان تاني  ف بيت نغم
حسام :يعني هتكون فين دا كله ي عمي الساعه بقت 10 شويه وهنبقي ف نص الليل والهانم لسه مجاتش وحتى تليفونها مقفول
(حسام يبقى ابن عم نغم وخطيبها والمفروض انهم بيحبوا بعض نغم بتحبه بس هل هوا بيبادلها نفس الشعور…. هنغرف بس مش دلوقتي..، وهوا شغال مع ابوها ف الشركه لأنه شريك فيها.. وكفايه كدا ع حسام عشان بقيت المعلومات هنعرفها قدام)
محمود وهوا يبقي ابو نغم : اهدي بس ي حسام الغايب حجته معاه زمانها جايه.. وبعدين مش  يمكن تليفونها فصل
حسام بغضب :انت دلعتها زياده عن الزوم ي عمي وانا بصراحه ما يعجبنيش  الحال المايل دا
محمود: طب اهدي بس وانا هنادي لبسمله اختها ترن ع صاحبة نغم  وتسألها هيا فين  اكيد هتبقى معاها وتليفونها فاصل زي مانا قولت وانت بس اللي مكبر الموضوع
حسام:اتمنى يكون كلامك صح.. اتفضل نادي لبسمله
محمود:ي بسمله ي بوسي
بسمله:نعم ي بابا (بسمله اخت نغم بس اصغر منها بسنتين وف كليه تربيه ودي غير نغم خالص بتتكسف من خيالها ومش بتهتم غير بدراستها عكس نغم خالص اللي عايشه حياتها ع الاخر )
محمود: تعالى  ي بوسي اما  اقولك… رني على صحبه نغم اختك واسأليها نغم مجتش لي لحد دلوقتي
بسمله:حاضر ي بابا ورنت بسمله ع سلمي بس للأسف تليفونها كان مقفول  هيا كمان
بسمله::فون سلمي  مقفول ي بابا
حسام بغضب شوفت:وصاحبتها كمان تليفونها فاصل شحن مش كدا .. ولا الهانم وزميلتها قافلين تليفونهم ومش عايزين حد يع*طلهم عن اللي هما بيعملوه
محمود :حسام انا مسمحلكش احترم نفسك وأنت بتتكلم على بنتي وبعدين انت عارف نغم وعارف انها مستحيل تعمل حاجه م اللي ف دماغك انت فاهم
حسام قاطعه بغضب؛:انا رايح ادور عليها ولو طلع اللي ف دماغي صح محدش ه*يق*د*ر ي*رح*مها من أيدي… وسابه ومشى…
يتبع ……
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية تزوجتها بهدف الانتقام)

اترك رد