روايات

رواية تزوجتها بهدف الانتقام الفصل الثالث 3 بقلم نورهان ياسر

 رواية تزوجتها بهدف الانتقام الفصل الثالث 3 بقلم نورهان ياسر
رواية تزوجتها بهدف الانتقام البارت الثالث
رواية تزوجتها بهدف الانتقام الجزء الثالث

رواية تزوجتها بهدف الانتقام الحلقة الثالثة

-افكرككوا وقفنا فين
 أسر بغضب جحيمي  :التانيه ف دما”غ صاحبتك ي حلوه .. للأسف لعبتي مع الشحض الغلط وفجاءه رصا” صه كمان اضر”بت
نغم بصريخ :لاااااء سلمي
-نغم بصت جنبها لقت سلمي محلصهاش حاجه
أسر؛ شوفتي ي حلوه الر*صاصه عدت من جنب صحبتك بس لو انا عايزه اج”بها فيها كنت ج”بتها… ها اا قولتي اي
نغم بعياط ودموع :خلاص هاجي معاك بس سيب سلمي ومتاذ”يهاش
أسر ببرود :شاطره اهو دا الكلام قدامي يلا… وانتو ي اغ”بيه خدوا البت دي واياكي تهر” ب منكم تاني انتوا فاهمين
سلمي بدموع : بلاش ي نغم متعمليش حاجه غص” ب عنك ومتخافيش منهم حسام اكيد هيدور عليكي وهينقفذك  من ايد الك*لا*ب دول
نغم بكسره؛ كنت اتمنى  دا اللي يحصل ي سلمي بس للأسف مفيش قدامي حل غير اني أوافق ع اللي هما عايزينه.. خلي بالك من نفسك…. وسابتها ومشيت مع أسر
……….
– نغم وأسر كتبوا الكتاب…. ولما خلصوا أسر شالها وكل وطلعوا الاوضه وكل دا ونغم تايهه بتفكر ف مصيرها واي اللي هيحصل ليها وابوها هيعمل اي فيها وحسام حب حياتها هيعمل اي لما يعرف انها اتجوزت لاء وكمان من غير علمهم… فاقت من شرودها ع صوت أسر وهوا بينزلها ع السرير وبيقولها؛ دي الاوضه اللي هر*يبتي منها ي حلوه اديكي رجعتيلها تاني باءرادتك … حاليا بقى انتقا”مي لازم يكمل صح وبدأ يقر” ب منها
نغم بتبعد عنه بخوف: انت عايز مني اي
أسر ببرود عكس اللي جواه؛  ها”خد حقوقي ك زوج  بس ف حاجه هصو” رك ي حلوه وا”بعت الفيديو لابوكي  واقوله  بنتك  المصون ف ح” ضن  عشي”قها وهوا طبعا ميعرفش انك مراتي وساعتها هيحس قد انه معرفش ير”بي بنته ويشوف اللي هوا عمله ف بنات الناس اتر”دله ف بنته… ادفع نص عمري واشوف ابوكي ف اللحظه دي قد اي هيبقى مكسو”ر ومز*لو*ل ومش بعيد يمو”ت فيها وساعتها ابقى اخد”ت حقي
نغم بعياط؛ انت مر*يض  وم*تخلف انت بتد*خلني ف لعبتك دي لي انا مالي اصلا وبعدين ابويا دا احسن وا”نضف من ميت نوع من عينك الو*سخه دي
أسر بغضب ضر”بها بالقلم : انا ي ز”باله طب والله لاوريكي تعالى بقى ولسه هيقر” ب منها.. نغم افتكرت انها معاها سك”ينه كانت مخبيا” ها  عشا”ن تحمي نفسها بيها.. بحركه سريعه منها طا” لعتها… نغم بعصبيه: ابعد ي يلا
أسر :اي دا ي مجنو” نه هاتي البتاع اللي ف ايدك دي  هاتيها
نغم :ابعد بقولك
أسر:خلاص. خلاص بعد”ت اهو وعشان تهدي خالص هتطلع واسييك تمام… أسر لف واداها ضهره وهيا فاكرته طالع بس أسر كان أسرع منها لف” لها تاني وضر”بها بقو” ه ع ايدها السك*ينه وقعت منها أسر خد السك*ينه وقالها بقى عايزه تمو*تيني طب والله لاو”ريكي و” رمي السك*ينه وبدأ يقر*ب منها جامد وهيا تر” جع لورا  لحد ما* لزقت ف الحيطه.. أسر وهوا بيقر*ب منها وبيد”فن رأسه ف عنقها :قدامك خمس دقايق ي تكوني لطيفه معايا كدا  وأول ما انتقا”مي من ابوكي يخلص هد” يكي حريتك   ي  اماصدقيني هتشو”في اللي عمرك ما شو” فتيه… وبدأ يقر”ب منها اكتر
 نغم بغضب  وهيا مقر” وفه م اللي بيعمله:ابعد عني ي حيوا” ن ي سا”فل انت مفكر أني هست”سلم ليك
أسر بغضب: انتي اللي اختارتي وراح شا” يلها  ور” ماها  بع*نف ع السرير…… وا”نقض عليها كالو*حش. الذي يل”تهم فر*يسته .. واع”ت” دي عليها وكان فاتح كاميرا بتصو”رهم……
– وبعد فتره أسر سابها وخاد الكاميرا وقفلها ودخل ياخد شور….
أسر طلع لاقها ع السرير فا” قده الو”عي والسرير كله د”م
أسر ببرود : قومي ماتصتعبطيش…
نغم:_____
أسر:بقولك قومي وراح ناحيتها وضرب*ها كف
نغم:_____
-اسر خاف لتكون ما” تت وكدا مش هيعرف يكمل انتقا”مه من ابوها
-أسر بعصبيه :الو ي حسان هاتلي دكتوره بسرعه
حسان : دكتوره اي اللي هيلاقيها الساعه  ٣الفجر ي باشا
أسر بغضب :اتصرف ي ز”فت
حسان :حاضر  ب باشا
……
-بعد شويه الدكتوره جت وكشتفت ع نغم
الدكتوره واسمها هند  : دي متعرضه لحاله اغ*تصاب ع”نيفه (جبتي التايهه ي اختي ما احنا عارفين ????) إللي عمل فيها كدا لازم  يطب”ق عليه أقصى عقو”به ويتر” مي ف الس”جن.. احنا لازم نعمل محضر إثبا”ت حاله ونجيب للغلبانه دي حقها م الحيوا*ن اللي عمل فيها كدا
أسر اتعصب بس حاول ما يبينش :تمام ي دكتوره انا بنفسي هدور ع اللي عمل فيها كدا واسمله بإيدي للعداله بس الاقيه بس
الدكتور هند :هو حضرتك تقرب ليها
أسر بإرتباك  :هاا.. هيا تبقى اختي وقريب هجبلها حقها م الكل”ب اللي عمل” فيها كدا
الدكتوره هند :اتمنى  ي استاذ  انا اديتها حقته مهدئه كام ساعه كدا وهتفوق بس لو هيا متجوزه بلاش جوزها يجي
نا” حيتها خالص ع الاقل اسبوعين لأن دا فيه خط*ر
ع حياتها وومكن بسبب ليها نز*يف حاد أو لاقدر الله يؤدي للو*فاه
أسر : تمام اتفضلي ي دكتوره
أسر :وصل الدكتوره ي حسان وتعالى عايزك
-حسان وصل الدكتوره وحاسبها
حسان :اؤمر ي باشا
أسر :روح اي محل هتلقي منه هدوم ليها
حسان :انا ي باشا  اروح اجيب لبس حريمي
أسر بغضب : اومااال امي امشي من قدامي ي حسان روح اعمل اللي قولتلك عليه
حسان :حاضر ي باشا
…………………………..
-نروح ف مكان تاني تقريبا اول مره نروحله
احمد(  ودا يبقى اخو سلمي الكبير بس هوا هادي جدا ومحترم وعارف ربنا  طويل وابيض وعيونه ملونه بس بيقي شكلها جميل ف الشمس وعنده غمازات بتزيد من وسامته.. ملوش دعوه بحد معجب ببسمله اخت نغم  اللي هيا يعني بنت خالته  بس بيكدب نفسه خريج كليه تجاره انجليزي وهوا اللي بيدير شركته ابوه بعد ما مات)
احمد :النهار قرب يطلع ي امي والست سملي لسه مجاتش لحد دلوقتي ف جامعه بتفضل فاتحه لتاني يوم كدا
عفاف (ودي تبقى ام سلمي ومدلاعها ع الاخر)
عفاف :جرا اي ي أحمد متحبكهاش بقى ي احمد تلاقيها بايته عند نغم ولا حاجه
احمد بعصبيه :وعادي كدا عندك ي امي انها تبات برا البيت لاء وكمان الهانم قافله تليفونها مش عايزه ازعاج خالص
عفاف :طب اهدي انت  بس َوانا هرن ع  بيت نغم اسألها
عفاف وهيا بترن ع بيت نغم يلهو”ي ريحت الاكل طلعت دا شكله انحرق: اما اقوم اشوفه بسرعه…. خد رد انت
احمد مسك التليفون :الو السلام عليكم
بسمله بصوتها الرقيق :وعليكم السلام مين
احمد قلبه فضل يدق جامد لمجرد انه سمع صوتها بس ومكنش عارف يرد يقول اي  :احمم.. انا ا حمد ي بسمله  لوسمحتي هيا  سلمي عندكم؟
بسلمه: مش هنا بصراحه دا حتى نغم لسه مجاتش لحد دلوقتي وحسام راح يدور عليها
احمد بخوف :طلما مش مع اختك يبقى فين بس اكيد سوا هما الاتنين اللي اعرفه انهم ما بيسبوش بعض
بسمله : شكلهم فعلا مع بعض لأنهم اختفو”ا سوا…. طب معلشي بس ممكن لما سلمي تيجي تخليها تكلمني وتطمني بس نغم راحت فين
احمد :حاضر د انتي  تؤمري ي قمر (أحمد لنفسه اي اللي انا قولته دا) احمم.. قصدي حاضر لما تيجي هخليها تكلمك
بسمله :شكرا لحضرتك مع السلامه
-أحمد قفل وفضل سرحان ف جمال صوتها وقعد ع الكنبه يفكر فيها ونسي خالص اخته ????
قطع تفكيره صوت أمه
عفاف   بنهجا”ن :الحمدلله لحقته قبل مايشيط….ردوا عليك قالولك اي
احمد بسرحان :هااا… قالولي حتى نغم لسه مر” جعتش ي امي انا خا”يف ع سلمي قلبي مش مطمن انا نازل ادور عليها و اشوفها فين
عفاف :طيب ي ابني ابقى طمني
بقلمي نورهان ياسر
……………………..
-نيجي عند بيت نغم
محمود :يعني هتكون راحت فين ي حسام
حسام بغضب :ما سبتش حته ما دورتش فيها… بس لما اشوفها بس محدش هيعرف ينقذ*قها من أيدي
محمود:اهدي العصبيه مش هتحل حاجه قولنا….. انا هروح اسأل بسمله إذا كانت عرفت حاجه
-محمود قام وساب حسام وللأسف ساب فونه كمان
-والأخ أسر بعت الفيديو لمحمود ابو نغم…. وكتب عليه بنتك المصون ف حض*ن عشي”قها.. فاعل خير
حسام سمع صوت رساله ع فون محمود مسكه وفكر أن نغم هيا اللي بعتت الرساله… وهنا كانت الصدمه.. شاف نغم وهيا ف حض*ن أسر و طبعا أسر ظبط الفيديو بحيث ما يبنش صر”يخ نغم ف الفيديو ولا انها كانت بتقا”ومه…
حسام بغضب شديد :والله لأ*ق*تل*ك ي* ب*نت ال***انتي والحيوا*ن اللي ما”شيه معاه من ورايا…. بقي بتستغفل*يني انا والله لااخليكي تند*مي
حسام بغضب : ي محمود بيه تعالى شوف بنتك وهيا ف حض*ن عشي” قها … شوف بنتك اللي انت طالعي بيها السما حط” ت راسنا كلنا ف* الارض
محمود :اي انت بتزعق كدا لي واي الكلام  الز”باله اللي بتقوله عن بنتي دا
حسام بغضب :شوف بنفسك وراح فتح الفيديو وحطت التليفون قدامه….
محمود من صدمته وقع حسام سانده وقعده ع الكنبه
محمود :لا مستحيل انا مكنتش اتوقع انه يا”خد حقه مني ف بنتي  والله ما هر*حمك ي ابن السيوفي
حسام :حق أي وابن السيوفي مين.. انت تعرف الواد اللي معاها ف الفيديو دا
محمود بحسره: دا أسر السيوفي  ابن اكبر عدو* ليا
حسام :فهمني الموضوع كله عشان اعرف احله
Flase back
محمود :زمان ايام ما كنت ف الجامعه كنت بحب واحده اسمها ساره…. كانت زميلتي بس هيا كان مستواها الاجتماعي أعلى مني بكتير  كنا بنحب بعض وهيا طلبت اني اروح أتقدم ليها وروحت بس أهلها رفضوني وقالوا اني مش هعرف اعيشها ف المستوى اللي هيا عايشه فيه
وجابوا لها عريس غني… ال اي من نفس مستواهم وهيا قالتي انها هتفضل تحبني لآخر عمرها وأنها مش هتنساني  وأنهم اجبروها ع الجواز منه
وبعد كدا عشت حياتي وقررت اناساها وبعد اربع سنين من جوازهم لاقيتها جايه وقالتي أن أهلها ما*توا ف حاد*ثه وأنها خلاص مش عايزه تكمل مع منصور السيوفي وقالتي انها طالبه الطلا*ق منه وهتتنا*زل عن ابنها  وطلبت مني اساعدها وانا ساعدتها وبالفعل اطلقت* واتجوزتها وبعد فتره قررت تنقل املاكها اللي ورثتها من أهلها كلها باسمي وقالتي بابا كان غلطان لما قال انك مش من مستوانا اهو دلوقتي ما*ت وكل املاكه بقت بتاعتك انت،وانا واقفت انا مكنتش طمعا”ن فيها بس هيا أصرت تكتبهم باسمي وكنا مبسوطين جدا مع بعض وحياتنا حلوه بس للأسف الفرحه مش بتكمل اكتشفت ان عندها كا”نسر ف المخ وحالتها متاخر”ه جدا وما*تت.. ما*تت وسا” بتني لوحدي… وبعد فتره اتجوزت فاطمه ام نغم كانت بنت أكبر رجل أعمال ف الشرق الأوسط…. وللأسف ما*تت  هيا كمان بعد ولاده بسمله (اي الراجل اللي مش بيع” مر معاه ستات خالص ده????)
Back
حسام: ايوه طب أسر السيوفي دا ماله ومال الحكايه اللي انت بتقولها
 محمود :أسر السيوفي دا ابن منصور السيوفي  وابن ساره وهيا طلبت مني قبل ماتمو*ت  اني اخد بالي منه وبالفعل نفذت كلامها  وكنت مخلي واحد يحرسه دايما من غير ما ياخد باله وف مره الحارس دا جه قالي انه شافه ماسك صوره أمه وبيقولها صدقيني هيجي* اليوم اللي هن”تقم فيه من محمود الصاوي  لأنه حر” مني منك  ي ماما
محمود :بس انا قولت عيل وهينسي لما يكبر بس اتضح أن الموضوع فضل معلق ف دماغه واديك شوفت عمل* اي ف بنتي
حسام بغضب : النهارده هيبقى آخر يو”م ف عمره وهند*مه لأنه قر” ب من حا*جه ملك حسام الصاوي… وعمر* مسد”سه وطلع بغضب
…………..
عند أسر ونغم
نغم فاقت وكانت حاسه بوجع جامد وومكانتش قدره تتحرك من مكنها… لقت أسر قاعد قدامها بكل بردو وجبروت وحاطط رجل على رجل أسر ببرود :كنتي هتمو*تي تحت ايدي على فكره….. فالحه بس تعملي نفسك  جامد” ه وعشر رجاله ف بعض  ومسكا*لي سك*ينه…
نغم بصتله بقرف وقالت :مش خلاص عملت اللي انت عايزه سبني ف حالي بقى وخليني اروح
أسر ببرود :تؤتؤ…. لسه مخل*صتش اللي انا عايزه.. وقام مره واحده وراح ناحيتهاو….
يتبع ……
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية تزوجتها بهدف الانتقام)

اترك رد

error: Content is protected !!