روايات

اسكريبت قلب معذب الفصل الثالث 3 بقلم سولييه نصار

اسكريبت قلب معذب الفصل الثالث 3 بقلم سولييه نصار

اسكريبت قلب معذب البارت الثالث

اسكريبت قلب معذب الجزء الثالث

اسكريبت قلب معذب الحلقة الثالثة

ميل حسين عليا وقال بصوت خايف :
-اهدي يا وعد عليا وحيات عيالك
-بتقول ايه مؤخر نص مليون مش شايفه كتير شوية ….
وشه احمر واتوتر…اهل سها بصوله بطمع فضحكت وانا  عاملة نفسي مكسوفة وقولت:
-اكيد مش قصدي اقلل من بنتكم سها بس  نص مليون مبلغ كبير. شوية نخليها ربع مليون حلو اووي وكمان سها بنتنا مش مطلوب انها تجيب قشاية في البيت ….
طبطبت علي كتف حسن وقولت:
-حسين الله يباركله عمل كده معايا مخلنيش اجيب حاجة بالعكس البيت وتجهيزه حتي هدوم العروسة عليه…وسها مش اقل مني ولا هسمح ان ضرتي تبقي اقل مني انا ست اعرف ربنا كويس
ابتسم أبو سها وقال :
-واحنا موافقين علي كل حاجة في الاول والآخر بنشتري راجل  بقلم سولييه نصار
ابتسمت بحماس وقولت:
-يبقي نقرا الفاتحة
-نقرا الفاتحة
فجأة سمعت خبطة ولقيت حسين اغمي عليه
-يالهووي ماله
قالتها ام سها وهي بتلطم
-مفيش يا حاجة ده مات….قصدي اغمي عليه من الفرحة !!
………
في بيتنا …كنت قاعدة علي السرير وحسين كان بيلف حوالين نفسه وبيزعق:
-بتورطيني يا وعد بتلوي دراعي
بصتله وقولت ببراءة :
– انا يا حسين اخص عليك بجد …الحق عليا اني رفعت من قيمتك قدام ناس خطيبتك …انا روحت رغم حرقة قلبي واتقدمت لواحدة …طلبت واحدة تاني لجوزي غيري …مين ترضي بكده وفي الاخر ابقي غلطانة…
-عاملة نفسك بريئة يختي انتي خربتي بيتي مهر ايه ده اللي ١٥٠ الف انطقي…انا ادفع المبلغ ده كله في دي
-الله مش هي انسانة وهتتجوزها يبقي ادفع مش قد الجواز متتجوزش
-انتي بتلوي دراعي يعني ايه رايك بقا هكمل في الجوازة دي لا انا لا انتي بقا …
-براحتك .
قولتها وانا بهز كتفي …بعدين قعدت العب في تقي بنتي الصغيرة …قرب مني وقال:
-بس كنت محتاج الشبكة بتاعتك ابيعها عشان تساعد في مصاري الفرح وكده ووعد اجيبلك احسن منها بعدين
– كان علي عينننني يا حسين معرفتش انت
-عرفت ايه
-اصلي بعتها
-ايه …بعتي شبكتك بعتيها ليه وازاي تبعيها من غير اذني …جوزك انا  يا هانم ولا كيس درة
– لا انت كيس دره
-ايه ؟!!!
-اقصد يعني ان دي كانت هدية منك صح وانا من حقي اتصرف فيها …بصراحة اتزنقت وبعتها
-اتزنقتي في ايه ان شاء الله
-اونلاين
-نعم يختي
-جيبت حاجات اونلاين …كتيرة اووي وتافهة والمبلغ كان كبير خوفت اقولك
-قوليلي حاجات ايه اللي جيبتيها بالمبلغ ده انطقي
-جيبت هدوم كتير لتقي لما عرفت انها بنت …وجيبت غسالة أطباق ….وجيتلي اربع فساتين للمناسبات وسرير لتقي وبطاطين ليها والصبارة الراقصة
-الصبارة اييييييه
-الراقصة يا بيبي
-صرفتي فلوسك علي الصبارة الراقصة …
-حاجة بتبسطني
-انتي عايزة تفهميني يعني ان الصبارة الراقصة دي بتبسطك
-متعرفش انت الصبارة الراقصة دي بتعدل مودي ازاي
-ماشي يا وعد هسيبك تلعبي براحتك بس وديني هيجي يوم واقفشك وساعتها قولي علي نفسك يا رحمان يا رحيم….وبعدين سابني ومشي
……….
تاني يوم روحت عند اختي واخدت منها علبة دهب شبكتي  وقولت:
– مش عارفة اشكرك ازاي
-انتي هبلة يا وعد احنا اخوات يا بت المهم هتعملي ايه مع النطع جوزك هتبوظي جوازته
– لا خليه يفرح هو كده كده مبقاش يهمني انا بس عايزة طريقة أقف علي رجلي بسرعة بيها عشان اخلع منه
– طيب هتعملي ايه
-هقولك!!
…….
بعد شهرين كان حسين جاب شبكة لسها وعملوا خطوبتهم وطبعا انا حضرتها افتكرت اني لما احضر  خطوبة جوزي هبقي مقهورة بس العكس انا مكنتش حاسة بحاجة كل اللي قلقانة منه ايه اللي هيحصل بكرة …
……
تاني يوم ….
الباب خبط فقلبي خفق بسرعة …فتح حسين فلقي ساعي المحكمة
-خير
– انت حسين السيد
-ايوة انا
-اتفضل ده طلب خلع مقدم فيك من مدام وعد مراد
-خلع!!!!
يتبع …
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (اسكريبت قلب معذب)

اترك رد

error: Content is protected !!