Uncategorized

رواية المتمردة الصغيرة الفصل السابع عشر 17 بقلم طاهر أبو زيد

 رواية المتمردة الصغيرة الفصل السابع عشر 17 بقلم طاهر أبو زيد

رواية المتمردة الصغيرة الفصل السابع عشر 17 بقلم طاهر أبو زيد

رواية المتمردة الصغيرة الفصل السابع عشر 17 بقلم طاهر أبو زيد

بعد اسبوع بيرن تلفون اسر الصبح بدري 
بياخد اسر التلفون ويطلع بره الاوضه 
بيخلص اسر التلفون ويدخل الاوضه وهو كله حزن وفي دموع في عينه 
بيصحي نور 
بتصحي نور بتلاقي اسر بيعيط ومنهار 
نور – اسر في اي يا حبيبي 
يا اسر رد عليا في اي 
اسر – ابوكي حسين مات 
نور – نعم بابا اي 
انت بتقول اي 
انت اتجننت 
اسر بدموع – لسه عمر جوز سحر مكلمني 
نور بعياط شديد – يا حبيبي يا بابا 
عايزه اروح يا اسر وديني بسرعه 
بتركب نور العربيه مع اسر ويروحو بسرعه 
بتجري نور علي البيت بسرعه 
بتطلع نور بتلاقي ناس كتير وحريم كتير 
ووسطهم سحر 
بتجري نور عليها وتمسكها من هدومها 
نور بعصبيه – بابا فين 
انتي بتعيطي ليه 
بابا فين يا سحر 
بتعيطي ليه 
متعيطيش 
بابا صاحي 
هو قالي مش هسيبك والله 
بابا مش بيكدب 
متعيطيش يا سحر بقولك 
هو بس بيدلع علينا 
عشان وحشناه وسبناه لما اتجوزنا 
انا هقعد معاه والله 
بتعيطي ليه 
متعيطيش 
بتعيطو ليه كلكم 
بابا فين 
متعيطيش بقولك بتعيطي ليه 
سحر بانهيار – بابا مات يا نور 
نور بعياط جامد وبعصبيه – متقوليش كده علي بابا 
بابا صاحي هو مش بيكدب عليا 
هو قالي هفضل معاكي علطول 
هو مش بيكدب عليا 
بابا صاحي والله 
انتو بس تلاقيكم زعلتوه 
هو هيقوم معايا والله 
بيمشي اسر علي نور 
اسر – يا حبيبتي اهدي دا امر ربنا هو عايز كده 
نور بصوت عالي – اسكت متقولش كده علي بابا 
بابا مش هيسيبني يا اسر مش هيسيبني 
اسر – دا امر ربنا 
نور – انا عايز اشوفه يا اسر عايزه اشوفه 
اسر – مينفعش يا حبيبتي 
نور بانهيار – ونبي يا اسر ونبي اشوفه 
هو هيقوم معايا والله 
اسر بيحضن نور وهو زعلان 
اسر – حاضر يا حبيبتي حاضر 
بيروح اسر للناس اللي مع الجثه والشيخ اللي هيغسله 
اسر – يا شيخ 
بعد ازنك مراتي 
وبنته عايزه تشوفه 
الشيخ – ماشي مفيش مانع 
بيروح اسر يجيب نور ويدخلها الاوضه 
بييجي اسر يدخل مع نور الاوضه فا بتشاورله انه ميدخلش معاها
بتدخل مور علي حسين وبيبقو مغطيين وشه 
بتشيل نور الملايه من علي وش حسين وتتكلم 
نور بهدوء ودموع – بابا 
يا بابا 
بابا انا عرفاك مش هتسيبني 
يا بابا قوم زعقلهم واتخانق معاهم 
دول بيقولو عليك انك مت با بابا 
بابا انا عارفه اني مش بنتك 
بس انا بحبك
وانا قبل كده قولتلي مش هسيبك ابدا 
بابا انا بثق فيك 
انت دايما واقف في ضهري 
اكيد مش هتسيبني وتمشي يا بابا 
طب انا هيبقي ليا مين غيرك 
ونبي رد عليا 
طب بص قوم معايا وانا انزل اشتغل معاك تاني 
ونبي يا بابا قوم 
عشان خاطري ونبي يا بابا 
يا بابا قوم بقا ونبي 
طب مش انت قولت اني بنام وبتحبني 
طب قوملي ونبي وكلمني 
يا بابا 
بابا ونبي قوم 
يا بابا متسيبنيش 
بابا رد عليا بقا 
انت زعلان مني صح
انا اسفه يا حبيبي 
بس انت وافقت علي جوازي 
انا مكنتش عايزه اسيبك 
بابا ونبي قوم 
طب قوم وهطلق من اسر واجي اقعد معاك 
ولا اقولك هجيب اسر ونقعد معاك بس قوم 
قوم بقا بلاش هزار 
انا عرفاك بتخضنا بس 
يلا قوم بقا 
يا بابا بقا 
ونبي بقا 
يا بابا 
يا بابا 
يا بابا رد عليا 
وحياتي عندك رد عليا 
يا بابا ونبي رد عشان خاطري 
يا بابا ونبي 
مش هعرف اعيش من غيرك 
يا بابا رد بقا 
انا هزعل منك والله 
هتسيبني زعلانه يعني 
طب قوم معايا يلا 
يلا بقا يا بابا 
ونبي قوم يا بابا ونبي 
ونبي دا انا ملقيتش حد يحبني قدك يا بابا 
ونبي قوم 
هتسيبني ليه ونبي قوم 
بتنهار نور وبتعيط جامد جدا 
بيعلي صوتها فا بيدخل اسر عليها بسرعه لتكون ماسكه في هدومه 
وبتعيط
اسر بيشد نور بعيد عن حسين 
– اسر – وحدي الله يا نور 
وحدي الله يا حبيبتي 
هو دلوقت في مكان احسن 
نور بعصبيه وعياط جامد – متقولش كده علي بابا 
محدش يقول عليه كده
انتو بتغطو وشه ليه 
ابعدو عن بابا 
لا بابا مماتش لا 
ابعدو عنه 
اوعي يا اسر 
بابا مماتش يا اسر 
اوعو سيبوني 
بابا صاحي يا اسر اوعي 
بتصوت نور وتعيط وتنهار ومشهد محزن جدا جدا جدا 
اسر بيشد في نور 
نور منهاره البيت كله عياط 
سحر واقعه في الارض 
الشارع كله عياط حاجه محزنه جدا 
بيعدي نص ساعه علي نور اصعب نص ساعه في حياتها 
بعد نص ساعه بييجي الرجاله ويشيلو النعش 
بتشوف نور النعش علي كتف الرجاله بتنهار 
نور بعياط جامد – واخدين بابا فين 
يا بابا 
ونبي يا اسر لا 
بابا 
يا بابا 
سايبنا لمين يا بابا 
بيندفن حسين 
وبتبقي نور وسحر منهارين 
بيعمل اسر صوان كبير لحسين 
بيبقي اسر واقف وسط الرجاله بياخد عزاء حسين 
وفجأه بيحس بنغزه في قلبه 
بيدوخ اسر وبيمسك قلبه ويقع علي الارض 
بتجري عليه الرجاله ويشيلوه 
بيجرو بيه علي المستشفى 
بيطلع عيل صغير لنور البيت بسرعه 
الولد – طنط نور 
اسر بيه جوزك وقع وودوه المستشفى 
نور بصدمه – نعم 
بتجري نور علي المستشفى بتلاقي اسر نايم 
بيبقو معلقينله محاليل واجهزه كتير 
بتقرب منه نور وتمسك ايده 
بيدخل عليها الدكتور 
الدكتور – حضرتك مين 
نور – انا مراته 
الدكتور – اهلا يا مدام 
مفيش داعي للقلق 
دي ازمه صدريه عاديه 
انا كنت محزر اسر بيه من اي انفعال واي زعل 
عشان ميتعبش 
وبعدين صحته مبقيتش هي 
بس الحياه صعبه و اكيد زعل من حاجه 
لسه بيتكلم الدكتور فجأه بيدخل شابين الاوضه بتاعت المستشفى 
طه – دكتور 
دكتور بابا ماله فيه اي 
طارق – هيموت 
الدكتور – بعد الشر 
اسر بيه صحته زي الحديد 
دي بس ازمه صدريه 
اكيد زعل او اتنرفز 
بيمشي طه علي نور 
طه – اكيد انتي السبب 
بتعيط نور ومش بترد
بيفوق اسر وبيلاقي طه بيتخانق مع نور 
بيتعصب اسر وينده علي الامن يطلعو طه وطارق بره 
بيطلعو بره وبتقعد نور جنب اسر 
نور – الف سلامه عليك يا حبيبي 
اسر – الله يسلمك يا حبيبتي 
انا كويس متخافيش 
المهم خدي الفون بتاعي 
ورني علي الاستاذ محمد المحامي 
نور – محامي ليه في اي 
اسر – هتعرفي بعدين 
اتصلي بيه بس 
نور – حاضر يا حبيبي 
بيكلم اسر محمد المحامي وبييجي محمد المحامي المستشفي 
بيطلب اسرمن نور تخرج بره وتسيبهم وحدهم 
بتطلع نور وبتسيبهم 
بيخلص المحامي مع اسر ويطلع يمشي 
نور – في اي يا حبيبي 
اسر + مفيش يا حبيبتي 
متشغليش بالك 
بيقعد اسر يومين في المستشفى وبعدين بيرجعو الفيلا 
بعد اسبوعين 
بيبقي اسر تعبان ونفسه مخنوق جدا
وبيموت
بتتصل نور علي الدكتور والإسعاف بسرعه 
بيوصل الدكتور بسرعه 
بترن نور علي عياله بسرعه 
بيوصل طه وطارق الفيلا 
بيدخل الدكتور الاوضه مع اسر وحده 
بيطول الدكتور 
طارق – انا خايف قوي 
الدكتور اتاخر ليه 
طه -اصبر 
خير متقلقش 
بعد شويه بينزل الدكتور من فوق 
ويبص في الارض 
نور برعب -في اي يا دكتور 
الدكتور – شدو حيلكم البقاء لله ………
يتبع………
اسر مات 
هتعملي اي يا نور 
طه وطارق هيعملو معاكي اي 
هتعملي اي في اللي جاي 
اسر مات وعياله مش هيسيبو نور في حالها 
نور هتروح فين 
هترجع لبيت حسين 
ولا هتروح فين
يتبع…
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!