Uncategorized

رواية سيلا الفصل السابع 7 بقلم فاطمة الدمرداش

  رواية سيلا الفصل السابع 7 بقلم فاطمة الدمرداش

رواية سيلا الفصل السابع 7 بقلم فاطمة الدمرداش

رواية سيلا الفصل السابع 7 بقلم فاطمة الدمرداش

مازن:ابتلع رقية بصعوبة حاضر يسطا 
ثم ركب السائق العربة ولكن 
مازن مازال يتحدث بطريقه لم تعجب السائق 
السائق  اوقف العربة للمرة الثانية كانت 
دا أنت ليلتك سوده 
مازن:والله يسطا أنا آسف مش هتكلم تانى 
السواق:ولو اتكلمت 
مازن:اقطعلى لسانى يسطا 
السواق:لم نشوف.
مر هذا اليوم العصيب على خير 
وف اليوم التالى
استيقظت سوزان وهى تصرخ من خوفها الشديد على ابنتها 
سيلا سيلااااا فينك يبنتى 
ثم انهمرت الدموع من عينيها كالمطر 
بنتى فين حرام عليكم 
انا مش عايزة حاجه غير بنتى 
لتدخل الممرضه على صوتها أهدى أهدى 
ثم يزداد صرخ سوزان لا انا عايزة بنتى 
خرجت الممرضه بسرعه لتخبر الدكتور عن حالة سوزان
الحق يادكتور المدام سوزان حالتها صعبه اوى 
الدكتور :مالها 
الممرضه بتصوت ومحدش عارف يهديها 
لو سمحت تعال بسرعة 
الدكتور :انا جاى حالا
دخل الدكتور:أهدى يامدام مينفعش كده 
سوزان:ببكى هستيرى انا مستعده ادفعلكم اى فلوس 
بس هاتولى بنتى عشان خاطرى يادكتور
بيعذبوها يادكتور وعايزين يموتوها 
خرجنى انقذ بنتى والمبلغ التطلبه تحت امرك
الدكتور:بتعجب مين هيموتها بس هى بخير متقلقيش 
سوزان:انت طيب متعرفش حاجه
دول هيقتلوها النهاردة 
الدكتور لاحول ولا قوة الا بالله العلي العظيم 
ثم نظر إلى الممرضه قائلا
هاتى حقنه المهدأ بسرعة 
سوزان:انا مش مجنونة 
الدكتور:مين قال أنك مجنونه بس 
سوزان:امال الحقنه دى ليه 
الدكتور:دى عشان ترتاحى 
مسكتها الممرضه بعد عذاب عشان تاخد الحقنه 
الدكتور:هى هتنام دلوقتى 
ثم أشار باصبعه للممرضه وانتى خليكى جمبها ومتتحركيش خالص 
الممرضه حاضر يادكتور 
منال :ماما فينك ياماما 
سحر:انتى يازفته بتنادى ليه 
منال:بصى انا كنت عايزة مبلغ من فلوسى
سحر:نعم يا اختى وليه بقى
منال: انا حره دى فلوسى
سحر:عايزاهم ليه بردوا 
منال:اوف بجد انا قرفت انتى كل مااقولك على حاجه تقعدى تقولي ليه
سحر:اه يامقصوفة الرقبة بتعالى صوتك علي  
منال: باللامبالاة انا مش جايه استأذن منك 
انا اجى اديكى فكره بس 
سحر:ومافيش قرش هيطلع غير لما اعرف 
منال:عايزة اجيب شوية حاجات ليا 
سحر:زى اى يعنى 
منال:ماما كفايه بقى انا عايزة فلوس وللمرة الألف دى فلوسى 
سحر: طيب انا هروح معاكى البنك اسحبلك الفلوس 
منال:لا انا بعرف وحدى
سحر:انا كلمتى متنزلش الأرض لحد ما اعرف عايزة تعملى اى بالفلوس 
منال: رايحه افتح مشروع يماما 
سحر بسخريه:وهتعمليله اى المشروع هو حد قدنا ف الغنى 
منال:مزاج 
سحر:لم نشوف بس خليكى حاطه ف دماغك أن انا متاكده أنك مش هتعملى مشروع 
انتى بنتى انا فهماكى 
منال:تصدقى أنى غلطانه عشان قلتلك
سحر:طب والله لوكنت اخدتى قرش من غير ماتقوليلى لكنت قطعت رقبتك 
منال بعصبية:دى عيشه تقرف 
سحر:ف ستين داهيه سود عيشتك يابعيده 
قال مشروع قال 
انتى ابتاعت مشاريع انتى 
ويالا البسى عشان نسحب الفلوس ونشوف المشروع الهتعمليه 
منال بتزمر:ماشى 
لبست منال وسحر عشان يجيبوا الفلوس 
سحر:يبت ياسيلا 
سيلا:نعم 
احنا رايحين مشوار صغير وهنيجى
لما اجى القى كل حاجه على سنجة عشره 
سيلا:ماشى 
خرجت سحر واقفلت الباب جيدا للتأكد أن سيلا لن  تتمكن من   الخروج
منال :دقيقه انا هعمل مكالمه وهركب العربيه 
سحر:روحى بس ممتاخريش 
منال قامت بالإتصال على مازن 
مازن:ايوه 
منال:بس امى جايه معايه ومش عارفه هديك الفلوس ازى
مازن: يانهار اسود وانتى بتقوليلها ليه 
منال:  اهو الحصل بقى 
مازن:انتى هتسحبى كام 
منال :انا عندى 10مليون 
هسحب مليون 
مازن :يا حلاوة ياولاد 
مازن بصى مافيش حل غير انى اسرق الشنطه الفلوس 
منال:مينفعش امى تقتلنى فيها
مازن:ياعبيطه متقلقيش طيب خلى امك تمسك شنطة الفلوس 
وانا هسرقهم ومش هتقدر اكلمك عشان هى المش مسكاهم كويس 
منال:ماشى 
سلام دلوقتى 
مازن:سلام 
مازن:ايوه بقى خلينا نعشلنا يومين 10 مليون يامنال
يتبع…
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد